
předehřev motoru
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Spotřeba té spirály je 1kW/h Cena jedné kilowaty je zhruba 3,- Kč. S toho logicky vyplývá, že za hodinu to sežere 3,- Kč. 20 pracovních dnů = 60,- Kč za měsíc. A máte ráno teplo. Podotýkám, že teplo v autě je pro mě ten druhořadý efekt. Pořád mi jde o to, aby při startu byl motor vlažný. Nějaký dobrák by však mohl spočítat, když bude mít motor a voda -10°C a bude se ohřívat po dobu jedné hodiny spirálou o výkonu 1kW, jaká bude výsledná teplota motoru a vody. Dle mého laického názoru by byla hodina dost na předehřev motoru. 

Nevím, proč tu řešíte takové blbiny. Osobně si myslím, že Lada se (na to, kolik má vody) hřeje až překvapivě dobře, proto nevidím důvod, proč ještě topit a vycucávat altík, který toho už tak má plné zuby.
Pozn. Ta spirála je živená 220 V střídavýho ještě před nastartováním, nikolivěk autobaterií. L.
Pozn. Ta spirála je živená 220 V střídavýho ještě před nastartováním, nikolivěk autobaterií. L.
Naposledy upravil(a) Marek dne pát úno 09, 2007 10:59, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marku, plně s Tebou souhlasím ... akorát jsem to tu nechtěl psát
....další blbina

....další blbina
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Kdyby se každá mašina s deseti litry chladiva ohřívala tak rychle jako motory Lada, bylo by krásně na světě !!!
Osobně si myslím, že řešit předehřev tímto způsobem je přinejmenším nerozum. Vysvětlím to jednoduše: Tato spirála je napojena na síť, tedy 230 V, a vzhledem k její velikosti bude mít asi ukrutný výkon (minimálně 1 kW). To má za následek velmi rychlé ohřívání malého množství chladicí kapaliny. Ta však necirkuluje, protože motor potažmo čerpadlo stojí, čímž dojde k rychlému vaření chladicí kapaliny v malém prostoru, následné nerovnoměrné roztažnosti kapaliny a materiálu bloku, nehledě k chemickým změnám chladicího média (Fridex se při teplotě přes 150°C chemicky rozkládá na agresívní složky, které poškozují kov).
A teď ať mi někdo vysvětlí jedinou výhodu tohoto bazmeku...................... ???
Osobně si myslím, že řešit předehřev tímto způsobem je přinejmenším nerozum. Vysvětlím to jednoduše: Tato spirála je napojena na síť, tedy 230 V, a vzhledem k její velikosti bude mít asi ukrutný výkon (minimálně 1 kW). To má za následek velmi rychlé ohřívání malého množství chladicí kapaliny. Ta však necirkuluje, protože motor potažmo čerpadlo stojí, čímž dojde k rychlému vaření chladicí kapaliny v malém prostoru, následné nerovnoměrné roztažnosti kapaliny a materiálu bloku, nehledě k chemickým změnám chladicího média (Fridex se při teplotě přes 150°C chemicky rozkládá na agresívní složky, které poškozují kov).
A teď ať mi někdo vysvětlí jedinou výhodu tohoto bazmeku...................... ???
Naposledy upravil(a) Marek dne pát úno 09, 2007 12:34, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Kdyby jsme se tu bavili o starých dieselových traktorech, tak bych to pochopil



Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Na našem traktoru to máme a je to supr věc. Tam je ale samozřejmně mnohem víc železa na bloku. Sám sem se divil ale za cca 30-45 min. to v mrazu ohřeje TÉMĚŘ CELÝ blok motoru na nějakých 15 °C (těžko určit přesnou teplotu, ale je prostě "vlažnej") a pak ten traktor pěkně chytne......Marek píše:A teď ať mi někdo vysvětlí jedinou výhodu tohoto bazmeku...................... ???
Ale zpět: tady řešíme jestli to dát do Lady. Jestli by to tolik pomohlo, tak proč už to tam dávno neni montovaný sériově co??
Já osobně bych to do Lady necpal a spíš bych se přimlouval za jednodušší a tudíž geniálnější řešení jako je např. dečka před chladič... a těch studených startů bych se nebál, protože někde na Sibiři to startuje v mrazech (a větších) celej život
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG 
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
- Krwel
- Příspěvky: 128
- Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
- Bydliště: Říčany u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
To je sice fajn, ze mam kazdy rano v zime teply motor, prima straty a hned teplo do kabiny. Pak ovsem vyrazim nekam na hory a zjistim, ze mi auto v mrazech nestartuje a co ja tam s tim? A hlavne do nejaky ameriky je to treba nutny, ale zigul s tim nema problemyRoman píše:V Kanade sa to bezne vyskytuje (alebo vyskytovalo). Bracho mal Volvo 244 a na parkovisku pri dome stlpik so zasuvkou. Pri motore samonavijaci kabel a v zime to bezalo pri kazdom parkovani. Vykon ani teplotu na aku to zohrievalo neviem, ale bracho si to nevedel vynachvalit.

Pomoze minim. v zime. nenamahas tak velmi baterku a rychlejsie nastartujes.JmJ píše: kdyz pominu mnoho aspektu tak faktem zustava to, ze olej je steceny dole ve vane. ten sice ohrejes, ale blok motoru zustane studeny, pak na nej hodis teply olej a jak moc to necemu pomuze, to tezko rict. kdyz ohrivas chladici smes, tak ta je stale pritomna ve vsech chladicich kanalech v ruznych castech motoru, takze od chladici smesi se ohreje i blok motoru, coz je myslim stezejni pro rozumny start. nehlede na to, ze predehratou chladici smesi muzes v aute vyrazne drive zatopit.
Pretoze ten starter pri toceni musi tlacit kvalitne stuhnuty olej. no a keby bol teply tak nastartujes rychlejsie.
No a vozidla lada maju tak vela odpadoveho tepla,ze podla mojho nazoru je to zbytocnost.Aj v tej najvacsej zime do 5km mam zohriaty interier. Staci si dat pred hladic nejaky papier:D
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo