předehřev motoru

Moderátor: Moderátoři

Lada_BV
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada_BV »

Spotřeba té spirály je 1kW/h Cena jedné kilowaty je zhruba 3,- Kč. S toho logicky vyplývá, že za hodinu to sežere 3,- Kč. 20 pracovních dnů = 60,- Kč za měsíc. A máte ráno teplo. Podotýkám, že teplo v autě je pro mě ten druhořadý efekt. Pořád mi jde o to, aby při startu byl motor vlažný. Nějaký dobrák by však mohl spočítat, když bude mít motor a voda -10°C a bude se ohřívat po dobu jedné hodiny spirálou o výkonu 1kW, jaká bude výsledná teplota motoru a vody. Dle mého laického názoru by byla hodina dost na předehřev motoru. :?:
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nevím, proč tu řešíte takové blbiny. Osobně si myslím, že Lada se (na to, kolik má vody) hřeje až překvapivě dobře, proto nevidím důvod, proč ještě topit a vycucávat altík, který toho už tak má plné zuby.

Pozn. Ta spirála je živená 220 V střídavýho ještě před nastartováním, nikolivěk autobaterií. L.
Naposledy upravil(a) Marek dne pát úno 09, 2007 10:59, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tím méně důležité mi to přijde.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9463
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Marku, plně s Tebou souhlasím ... akorát jsem to tu nechtěl psát :D
....další blbina
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5331
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Kdyby se každá mašina s deseti litry chladiva ohřívala tak rychle jako motory Lada, bylo by krásně na světě !!!


Osobně si myslím, že řešit předehřev tímto způsobem je přinejmenším nerozum. Vysvětlím to jednoduše: Tato spirála je napojena na síť, tedy 230 V, a vzhledem k její velikosti bude mít asi ukrutný výkon (minimálně 1 kW). To má za následek velmi rychlé ohřívání malého množství chladicí kapaliny. Ta však necirkuluje, protože motor potažmo čerpadlo stojí, čímž dojde k rychlému vaření chladicí kapaliny v malém prostoru, následné nerovnoměrné roztažnosti kapaliny a materiálu bloku, nehledě k chemickým změnám chladicího média (Fridex se při teplotě přes 150°C chemicky rozkládá na agresívní složky, které poškozují kov).

A teď ať mi někdo vysvětlí jedinou výhodu tohoto bazmeku...................... ???
Naposledy upravil(a) Marek dne pát úno 09, 2007 12:34, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9463
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Kdyby jsme se tu bavili o starých dieselových traktorech, tak bych to pochopil :D :D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

Marek píše:A teď ať mi někdo vysvětlí jedinou výhodu tohoto bazmeku...................... ???
Na našem traktoru to máme a je to supr věc. Tam je ale samozřejmně mnohem víc železa na bloku. Sám sem se divil ale za cca 30-45 min. to v mrazu ohřeje TÉMĚŘ CELÝ blok motoru na nějakých 15 °C (těžko určit přesnou teplotu, ale je prostě "vlažnej") a pak ten traktor pěkně chytne......

Ale zpět: tady řešíme jestli to dát do Lady. Jestli by to tolik pomohlo, tak proč už to tam dávno neni montovaný sériově co??

Já osobně bych to do Lady necpal a spíš bych se přimlouval za jednodušší a tudíž geniálnější řešení jako je např. dečka před chladič... a těch studených startů bych se nebál, protože někde na Sibiři to startuje v mrazech (a větších) celej život
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

V Kanade sa to bezne vyskytuje (alebo vyskytovalo). Bracho mal Volvo 244 a na parkovisku pri dome stlpik so zasuvkou. Pri motore samonavijaci kabel a v zime to bezalo pri kazdom parkovani. Vykon ani teplotu na aku to zohrievalo neviem, ale bracho si to nevedel vynachvalit.
Roman
Uživatelský avatar
Krwel
Příspěvky: 128
Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
Bydliště: Říčany u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krwel »

Roman píše:V Kanade sa to bezne vyskytuje (alebo vyskytovalo). Bracho mal Volvo 244 a na parkovisku pri dome stlpik so zasuvkou. Pri motore samonavijaci kabel a v zime to bezalo pri kazdom parkovani. Vykon ani teplotu na aku to zohrievalo neviem, ale bracho si to nevedel vynachvalit.
To je sice fajn, ze mam kazdy rano v zime teply motor, prima straty a hned teplo do kabiny. Pak ovsem vyrazim nekam na hory a zjistim, ze mi auto v mrazech nestartuje a co ja tam s tim? A hlavne do nejaky ameriky je to treba nutny, ale zigul s tim nema problemy :P
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Na vojně tim řešily zimní starty tanků. Topný tělísko na 24 voltů našroubovaný místo výpušťáku do vany. Při odjezdu si tank sám přívodní kabel uškub z konektoru a jel.
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Buď tam má ten ohřev, nebo nějakou nabíječku, nebo něco jiného.
Uživatelský avatar
janci
Příspěvky: 237
Registrován: stř úno 07, 2007 18:46
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od janci »

JmJ píše: kdyz pominu mnoho aspektu tak faktem zustava to, ze olej je steceny dole ve vane. ten sice ohrejes, ale blok motoru zustane studeny, pak na nej hodis teply olej a jak moc to necemu pomuze, to tezko rict. kdyz ohrivas chladici smes, tak ta je stale pritomna ve vsech chladicich kanalech v ruznych castech motoru, takze od chladici smesi se ohreje i blok motoru, coz je myslim stezejni pro rozumny start. nehlede na to, ze predehratou chladici smesi muzes v aute vyrazne drive zatopit.
Pomoze minim. v zime. nenamahas tak velmi baterku a rychlejsie nastartujes.
Pretoze ten starter pri toceni musi tlacit kvalitne stuhnuty olej. no a keby bol teply tak nastartujes rychlejsie.

No a vozidla lada maju tak vela odpadoveho tepla,ze podla mojho nazoru je to zbytocnost.Aj v tej najvacsej zime do 5km mam zohriaty interier. Staci si dat pred hladic nejaky papier:D
VAZ 2102 r.v. 1977 Kombik oslavuje 30r 160 000km origo
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“