Mně taky na řadu 700 nesmí nikdo sáhnout. Až dojezdí poslední, asi měním povolání, protože všechno ostatní a zejména Iveco (promiň Tomáši), stojí za houbičky. Zkrátka všechno, co se do Karosy dávalo po ležatém šestiválci Liaz už není motor, ale křaplátko. Jak neslyším Liazku za zády, jsem nesvůj. Renault má v Karosách objem 9830 cm3 a Iveco dokonce 7790 a zejména tady platí, že "objem ničím nenahradíš".
Kloubákům Karosa já říkám "pomsta z Vysokého Mýta", lámou se, přilnavost na mokru mizerná, ale zase platí, že kde se nevytočí klasika, tam se vytočí kloubák bez problémů.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Každopádně Karosa by si zasloužila pomník nejen v Rusku, ale také u nás a zejména právě řada 700, protože neznám příjemnější a logičtěji uspořádaný autobus, který by navíc vydržel víc, než Karosa 700 s motorem Liaz.
Povídky Scanie a jiných výrobců, že dnes vydrží motory závratné kilometry a dříve nevydržely, podobné řeči vůbec neberu. Jezdil jsem s Karosou z roku 1988, která prokazatelně měla nataháno s původním motorem hodně přes 2 miliony km (různé prameny tvrdí, že až 3 mil.), absolvovala snad 3 generálky a můžu potvrdit, že lítala jako šíp a že by se o to někdo zvlášť staral, se říct nedá... Dnes už měla dle všeho být z denního provozu stažená, ale stále honí kilometry za "kulaté" Karosy 900, které už jaksi po pár letech odmítají jezdit...