sraz v autobuse DpmB
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: stř bře 16, 2005 22:14
- Bydliště: Brno - Oltec
- Kontaktovat uživatele:
Jj, DPMB má..
Jj, na ten zvonek se nedá zapomenout.. Jinak ty čabajky (280) měli poháněnou předposlední nápravu, a proto to vzadu vybočovalo i klidně o metr..
Mě právě zajímala ta 293, jestli ta bude mět asi předposlední, jinak by vybočovala o 4
Jj, na ten zvonek se nedá zapomenout.. Jinak ty čabajky (280) měli poháněnou předposlední nápravu, a proto to vzadu vybočovalo i klidně o metr..
Mě právě zajímala ta 293, jestli ta bude mět asi předposlední, jinak by vybočovala o 4
Sch 130(6/04 - 1/06) -- Sch 105 (10/04 - 3/05) -- VAZ 2101(3/05 - 2/06) -- Lada 2107 (2/06 - ) -- Opel Astra F (11/09 - )
East Runner Brigade
<STODOLNÍ II> <III>
East Runner Brigade
<STODOLNÍ II> <III>
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
v bratislave nam este nejake jazdia, a mali sme tu dokonca aj tie neviem ci 283(to teraz placam do vetra) modernizovane, uz mali ine dvere a zadna naprava mala duplak...a nezabacala.aj tie tu este jazdia.
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ikarus 280 se také vyznačoval tím, že pokud se podařilo někoho zavřít do dveří (myslím, že do posledních), tak se musel vyprostit, nebo to povolilo až po předchozím shození baterií. Také svou zajímavou 6.st. převodovkou- jednička byl "courák" a v běžném provozu se vůbec nepoužívala.
Mám kamaráda, co se na Ikarusech něco najezdil a nedá na ně dopustit, ale mně tenhle autobus nic moc neříká a k srdci mi nepřirostl. Jedině snad z principu, že je "starý a historický" jinak ne. Až na ty dveře, které mě jako malého fascinovaly a stavěl jsem je z Lega. Tak nějak zkrátka přes tu Karosu 700 nevidím nic jiného...
Mám kamaráda, co se na Ikarusech něco najezdil a nedá na ně dopustit, ale mně tenhle autobus nic moc neříká a k srdci mi nepřirostl. Jedině snad z principu, že je "starý a historický" jinak ne. Až na ty dveře, které mě jako malého fascinovaly a stavěl jsem je z Lega. Tak nějak zkrátka přes tu Karosu 700 nevidím nic jiného...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No, jo městské verze měli max. 65km/h. Ale dvoudveřáky měli 85km/h,ale záleželo od kusu, některé kousky ze sebe vymačkli i 100 km/h. Jinak tedy 280.08 byla ta čtyřdveřová verze, 280.10 dvoudveřová, 280.87 byla ta modernizovaná verze v těch už byly ty dvoudílné dveře místo těch čtyřdílných zlamovaček.Ty jsou v ČR jen 2 kusy - v Táboře, na Slovensku jich je více. Novější typy 435 byly u nás také k vidění. A to topení, Ikarus vzadu topil výborně, ale netopilo se z úsporných důvodů, protože v městském provozu to nemá smysl, zadní část je malá a jsou na ní dvoje vrata jak hrom co se každou chvíli otevírají, myslíte,že má smysl tam topit? Vpředu je topení klasika teplovodní, ale vzadu se topí bufíkem, což stojí peníze. A nakonec jedna hádanka: Který bus je zapsán v Guinnessově knize rekordů jako nejúspěšnější kloubový autobus na celém světě? Oni totiž skutečně jezdily po celém světě, nejen v zemích bývalé RVHP,jak si mnozí myslí.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Ale už i na Slovensku končí - inu nic netrvá věčně. Výrobce udával životnost tuším 7 let, a třeba ten Táborský 1C1 2212 se vyřazoval 12.11.2005 ve stáří 20-ti let. A co se týče toho řazení - ta jednička tam nebyla pro nic za nic. Ikarusy totiž měly na svojí hmotnost velice slabé motory (RÁBA MAN) starší typy 141 kW a novější 162 kW. A při rozjíždění do většího stoupání s přeplněným vozem by se hodila i půlka. a tímto už OPRAVDU o Ikarusech končím a věnujte se dál tématu -sraz v autobuse DpmB. Sorry, ale jsem na téma Ikarusy skutečně chytlavej
- Tomáš
- Příspěvky: 432
- Registrován: stř led 05, 2005 17:32
- Bydliště: Brno - Starý Bronx
- Kontaktovat uživatele:
no tak na 700 řadu karosa mi nikdo nesahejte zrovna předevčírem sem měl jednu kvedlačku po GO a ta jela jak ďas na 5ku jsem uháněl s plným busem 90km/h a to se může citelisu jen zdát do kopečka...nejraději mám ale kloubáčky 900 řady...jede se s nima dobře,ale musej mít samozřejmě iveko motor pač ten renold máme v Brně jeden a je to děs bes..i když do kopečka se tomu moc nechce..až na poslední typ kterej jsem měl zatím jednou tam už si můžeš podržet tlačítkem danou rychlot a ono tak pak zbytečně neřadí...jinak co se týče porovnání kloubu karosa Ikarus...asi opravdu bych řekl že Ikarus byl lepší...na karose mě sere že celej ten kolos tlačí zadní náprava..ani nemusím vykládat co to umí když na kluzku v zatáčce dáš plnej kotel...s Ikarem sem sice nikdy nejel,ale kamoš co je se mnou nba dekádě si ho nemohl vynachválit..horší prej byly ty typy s tou automatickou převodovkou ale kvedlačka už i turbem byla super.a hnaná prostřední náprava byla základem ostřejší jízdy...horší to bylo,když si ale pustil bufál to pak hned vypadalo,že Ikar hoří ....ale i ty karosácký klouby nejsou až tak zlý...jeden maník s tou 741 letěl z bohunic tunelem 140km/h ...rozjel to a pak vyřadil automat...no a hurá z kopce.. ....ale jak říkám klasická 700 není nad to si pěkně zařadit..i tím automatem to není vončo...a nejhorší sou typy citelis a citibus s tím se u nás jezdí za trest,aspoň já to nesnáším
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No jo oni ty Ikarusy s automatem stály za prd, byla to totiž třístupňová Praga. No, a ten bufík občas "bufnul" to je pravda. Ale když makal jak měl, tak po půl hodině topení to bylo v zadu na tričko a trenky Prostě Ikarus byl nejlepší !! Ještě že nám jich tu dost zbylo jako muzejních exemplářů, i když vše je o penězích, tak že ty nejlepší kusy se prodaly do Bulharska, nebo na Ukrajinu. A na to jak ty kloubové Karosy nesnáším tak oproti zmiňovanému Citelisu bych řekl - zlatá Karosa.
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mně taky na řadu 700 nesmí nikdo sáhnout. Až dojezdí poslední, asi měním povolání, protože všechno ostatní a zejména Iveco (promiň Tomáši), stojí za houbičky. Zkrátka všechno, co se do Karosy dávalo po ležatém šestiválci Liaz už není motor, ale křaplátko. Jak neslyším Liazku za zády, jsem nesvůj. Renault má v Karosách objem 9830 cm3 a Iveco dokonce 7790 a zejména tady platí, že "objem ničím nenahradíš".
Kloubákům Karosa já říkám "pomsta z Vysokého Mýta", lámou se, přilnavost na mokru mizerná, ale zase platí, že kde se nevytočí klasika, tam se vytočí kloubák bez problémů.
Každopádně Karosa by si zasloužila pomník nejen v Rusku, ale také u nás a zejména právě řada 700, protože neznám příjemnější a logičtěji uspořádaný autobus, který by navíc vydržel víc, než Karosa 700 s motorem Liaz.
Povídky Scanie a jiných výrobců, že dnes vydrží motory závratné kilometry a dříve nevydržely, podobné řeči vůbec neberu. Jezdil jsem s Karosou z roku 1988, která prokazatelně měla nataháno s původním motorem hodně přes 2 miliony km (různé prameny tvrdí, že až 3 mil.), absolvovala snad 3 generálky a můžu potvrdit, že lítala jako šíp a že by se o to někdo zvlášť staral, se říct nedá... Dnes už měla dle všeho být z denního provozu stažená, ale stále honí kilometry za "kulaté" Karosy 900, které už jaksi po pár letech odmítají jezdit...
Kloubákům Karosa já říkám "pomsta z Vysokého Mýta", lámou se, přilnavost na mokru mizerná, ale zase platí, že kde se nevytočí klasika, tam se vytočí kloubák bez problémů.
Každopádně Karosa by si zasloužila pomník nejen v Rusku, ale také u nás a zejména právě řada 700, protože neznám příjemnější a logičtěji uspořádaný autobus, který by navíc vydržel víc, než Karosa 700 s motorem Liaz.
Povídky Scanie a jiných výrobců, že dnes vydrží motory závratné kilometry a dříve nevydržely, podobné řeči vůbec neberu. Jezdil jsem s Karosou z roku 1988, která prokazatelně měla nataháno s původním motorem hodně přes 2 miliony km (různé prameny tvrdí, že až 3 mil.), absolvovala snad 3 generálky a můžu potvrdit, že lítala jako šíp a že by se o to někdo zvlášť staral, se říct nedá... Dnes už měla dle všeho být z denního provozu stažená, ale stále honí kilometry za "kulaté" Karosy 900, které už jaksi po pár letech odmítají jezdit...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
a aha co my tu mame: http://www.eurolines.sk/index.asp?GalleryID=9 ikarus je nesmrtelny!!!
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tady zase musím zasáhnout pro změnu já, známý to "protivrakovací" bojovník. Ty Ikarusy by stejně skončily na šrotišti, pokud by byly k prodeji, zajisté by se někdo nadšený našel a takhle jsou alespoň téměř v původním stavu z pohledu zvenčí, narozdíl od jednoho Iljušinu IL-62 ČSA, který skončil na Hatích nastříkaný do otřesných barev... Existuje u nás dokonce jedna restaurace, jejíž vchod a v podstatě i veranda je stará Karosa řady 700 (foto a odkaz dodám) a mám pocit, že za takových 30 let to bude jediné místo kromě muzea, kde bude možné alespoň část tohoto busu spatřit.
Odkaz: http://www.spvd.cz/skoda-bus/vylety/200 ... aurant.jpg
Určitě na stánkách, ze kterých je ten odkaz doporučuji chvíli pobýt a vše pořádně prohlédnout.
Odkaz: http://www.spvd.cz/skoda-bus/vylety/200 ... aurant.jpg
Určitě na stánkách, ze kterých je ten odkaz doporučuji chvíli pobýt a vše pořádně prohlédnout.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Honza 21061 píše:...Mně taky na řadu 700 nesmí nikdo sáhnout. Až dojezdí poslední, asi měním povolání...
Aha, takže zde bude tvé další pracoviště?Honza 21061 píše:...Existuje u nás dokonce jedna restaurace, jejíž vchod a v podstatě i veranda je stará Karosa řady 700 ...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- JirkaHagen
- Příspěvky: 26
- Registrován: pát srp 11, 2006 19:38
- Bydliště: Slaný