Nulašestka: Nebylo tomu smyku dopomoženo také třeba těžkou nohou na brzdě?
Teepee: Jak znám naši opatrnou povahu, tak bude asi lepší kotouče pro jistotu vyměnit. Když mě v servisu přetáhli ložiska předních kol, tak mě poté zkušený mechanik na Lady říkal, že je hlavně důležité, aby od toho nebyly modré kotouče (tím třením se už vařila vazelína), protože od toho se mohla přehřát kapalina, kotouče zdeformovat, zkřehnout apod. Kotouče to přežily, takže z toho byla jen výměna ložisek, ale kdoví, jaký tepelný šok zažily kdysi dávno Tvoje kotouče...
Pokud jde o to tahání, tak já taky při brždění musím dorovnávat volantem. Taky mi to táhne doleva i po kompletní výměně řídicích tyčí a prokazatelně dobrém seřízení geometrie. Nejslabším článkem řetězu asi zůstává o dost horší tlumič na PP kole a na jaře chystám také výměnu kotoučů (ty staré radši ani nepřeměřuji), destiček+ hadiček předních brzd. Myslím, že všechno, vč. těch destiček je tam ještě z roku 1986...
Uvidím, jestli tahle kompletní oprava pomůže.
Vůli v řízení jsem původně také podezíral, ale pokud je řízení v rovném směru a dobrá geometrie, tak kola mají při vysokých rychlostech tak velký gyroskopický moment, že jdou na hladké silnici stále rovně. Vůle se projeví právě až když nějaká z brzd působí nestejnoměrně, což je většinou normální, šnekové řízení u Žigula s většími tolerancemi vůlí také, takže je to vlastně normální všechno i když se to nerado připouští.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
---
Teď jen tak na okraj- pokud jde o ten gyroskopický moment, tak zkuste někdo vyhýbací manévr provést se žigulem v 90 km/h. Nedávno jsem si to nezávazně zkoušel rychle tam a zase zpátky- samozřejmě lehce v rámci cca poloviny šířky auta, obě ruce křečovitě zapřené do volantu, v nápravě to zapraštělo, auto mělo tendenci jet tam, kam chce samo, ale přežilo to v pořádku. (to zapraštění byla asi vůle v nových ložiskách, potřebuje dotáhnout) Potvrdilo se mi to, že řídit s jednou rukou ve vyšších rychlostech je veliká blbost těch, co to praktikují! Zvlášť žigulácké šnekové řízení neodpustí nikomu ani špetku nevynaložené síly.