Poruchy
Moderátor: Moderátoři
Taky mi někdy po nastartování se roztřese motor, otáčky spadnou a zdechne. Tak jsem hodil potenciometr škrtící klapky do sklenky s lihem ať to nasákne. Líh mu neublíží. Musel jsem také bohužel vyměnit svíčky BRISK i když byly nové, za BOSCH, protože zase pro změnu vynechával někdy při rozjezdu některý válec. Detekce jiskření stanovila výpadky vysokého napětí na cívce 1. a 4. válce, při zvýšeném plnění válců počas akcelerace. Kupodivu při deceleraci, zřejmě následkem nižšího tlaku ve válcích bylo vše v pořádku, neprojevilo se ani střílení do výfuku. Tak jsem snížil odtrh na svíčkách na 0,6 mm, aby se odlehčilo spínacím tranzistorům v modulu zapalování a vysoké napětí tolik nevzrůstalo.
Zatím se to chová normálně a jede to dobře. Je to Lada 2112 16 V r.v. 2001
Zatím se to chová normálně a jede to dobře. Je to Lada 2112 16 V r.v. 2001
Podľa toho čo som na RU fóre zistil, sú najvhodnejšie sviečky NGK, už to tu niekedy spomínal aj Pilotek. Ja som tiež musel meniť sviečky za Bosch trojelektródové, také mi odporúčali vtedy v predajni Lada u nás. Ty máš jednoelektródové? Ten potenciometer vo svojej RU knihe" Za ruľom" nemám označený. Mám lambda sondu iba pred katalyzátorom, zrejme je to Euro 2 a r.v. 2001, 1,5 16V. Je tam označený iba vzduchový uzol a v ňom čidlo polohy vzduchovej klapky a regulátor voľnobehu. Kde je ten potencometer? Skús mi niečo poradiť. Dík.
sroubek existuje ale buh te chran s nim hybat! vymezije totiz polohu klapky tak aby se nedotykala saci roury...a nemohla se vibracema poskodit.
jinak pokud nedrzi volnobeh tak je vetsinou na vine servo obtokoveho kanalu skrtici klapky pomoci ktereho drzi ridici jednotka konstantni otacky motoru (otacky se muzou zvysit v pripade volnobehu se zapnutou klimatizaci (ridici jednotka s je na to stavena) nebo u studeneho motoru , nebo pri nizkem napeti baterie) (max do 1000-1200rpm)
dlasi problem muze byt cidlo uhlu otevreni skrtici klapky a taky vaha vzduchu.
pokud to blbe startuje a nechce drzet volnobeh tak doporucuju zkusit odpojit vahu vzduchu - ridici jednotka pak jede s nahradnim programem a ignoruje vetsinu cidel.
pokud to nezabere tak lze podlozit doraz skrtici klapky lepici paskou 2-4 vrstvy a zvednout nouzove volnobeh aby se s tim dalo normalne jet. To servo obcas blbne a po nejake dobe da pokoj... mozna ze se da rozebrat a vycistit. Samozrejme problemu muze byt daleko vic - preju hodne zdaru!
jinak pokud nedrzi volnobeh tak je vetsinou na vine servo obtokoveho kanalu skrtici klapky pomoci ktereho drzi ridici jednotka konstantni otacky motoru (otacky se muzou zvysit v pripade volnobehu se zapnutou klimatizaci (ridici jednotka s je na to stavena) nebo u studeneho motoru , nebo pri nizkem napeti baterie) (max do 1000-1200rpm)
dlasi problem muze byt cidlo uhlu otevreni skrtici klapky a taky vaha vzduchu.
pokud to blbe startuje a nechce drzet volnobeh tak doporucuju zkusit odpojit vahu vzduchu - ridici jednotka pak jede s nahradnim programem a ignoruje vetsinu cidel.
pokud to nezabere tak lze podlozit doraz skrtici klapky lepici paskou 2-4 vrstvy a zvednout nouzove volnobeh aby se s tim dalo normalne jet. To servo obcas blbne a po nejake dobe da pokoj... mozna ze se da rozebrat a vycistit. Samozrejme problemu muze byt daleko vic - preju hodne zdaru!
tonda: pokud se nepletu tak 1. a 4. valec jsou jedou ze stejne civky takze bych nevidel problem ve svickach ale v elektricke pevnosti izolace zapalovaciho bloku.
Nekde na ukrajinskejch strankach byl a popsana oprava toho modulu (snad vymena tranzistoru, vcetne toho jak se k tomu v tom zalitym bloku dostat)
Ano, zmenseni elektrodove vzdalenosti tomu pomuze, jiskra bude skakat tam kde ma - otazka je jak dlouho - mel bych strach vyjet z gazaze ze se to nekde posere a ja s tim na ceste nic nezmuzu)
btw. blok zapalovani odesel kdysi Martine (chodi sem jeste vubec?) a sice s tim dojeli domu ale katlalyzator byl na odpis (nekde v archivu t o bude) lambde takovy provoz taky nedela nejlip..
Pozn. moderátora: Martina je doma na mateřské - tedy má jiné radosti. L.
Nekde na ukrajinskejch strankach byl a popsana oprava toho modulu (snad vymena tranzistoru, vcetne toho jak se k tomu v tom zalitym bloku dostat)
Ano, zmenseni elektrodove vzdalenosti tomu pomuze, jiskra bude skakat tam kde ma - otazka je jak dlouho - mel bych strach vyjet z gazaze ze se to nekde posere a ja s tim na ceste nic nezmuzu)
btw. blok zapalovani odesel kdysi Martine (chodi sem jeste vubec?) a sice s tim dojeli domu ale katlalyzator byl na odpis (nekde v archivu t o bude) lambde takovy provoz taky nedela nejlip..
Pozn. moderátora: Martina je doma na mateřské - tedy má jiné radosti. L.
Naposledy upravil(a) Jiri dne pon led 15, 2007 07:12, celkem upraveno 1 x.
nevim nevim.. at mi nekdo napise jak ten blok meril... muzeme podebatovat:-)) o konstrukci takovyhle veci preci jen neco vim a taky vim co musi vydrzet.....
ale muze byt v poradku, lidi v servisu intuitivne meni jednotlive dily dokud to nejede a pak s autem honem pryc aby se neposralo jeste neco jinyho
ale muze byt v poradku, lidi v servisu intuitivne meni jednotlive dily dokud to nejede a pak s autem honem pryc aby se neposralo jeste neco jinyho
franta: predpokladam ze vite kde je skrtici klapka - z jedne strany je lanko a z druhe je potenciometr - cidlo polohy klapky (vedou k nemu 2 draty) a pod nim je to servo - myslim ze k nemu vedou dalsi 2 nebo spis 3 draty.
takhle nejak si to pamatuju ze 111ky (mel jsem 8ventil) u 16v to bude mozna trosku jinak ale v zasade plati ze tam kde konci plynove lanko v motoru tam to bude ..... a vedou k tomu draty:-)))
takhle nejak si to pamatuju ze 111ky (mel jsem 8ventil) u 16v to bude mozna trosku jinak ale v zasade plati ze tam kde konci plynove lanko v motoru tam to bude ..... a vedou k tomu draty:-)))