Dobíjí/Nedobíjí?

Moderátor: Moderátoři

pavel83
Příspěvky: 19
Registrován: pát srp 04, 2006 16:04

Dobíjí/Nedobíjí?

Příspěvek od pavel83 »

Na své 2105 mám problém s dobíjením. Po nastartování mi nezhasne kontrolka dobíjení, ale zabudovaný voltmetr ukazuje že dobíjí (víc než když jenom otočím klíčkem, ukazuje přesně na tu čárku v tom zeleném políčku) Měřeno na baterce voltmetrem ukazuje 13, něco přes 13 voltu (v závislosti na otáčkách a spotřebičích) Je to málo? podle mě ne, tak proč nezhasne ta kontrolka?
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Je to málo, ale kontrolka by měla zhasnout ... záleží na tom, jak máš nastavenou kotvu na relé pro kontrolku dobíjení.
Pokud přímo na baterce naměříš při zapnutých světlech 13V, tak je to vážně málo.
Při zapnutých potkávacích světlech by jsi měl mít při 1000ot. cca 13,8-14,2V (teda tak to šteluju já ... různá literatura uvádí různé hodnoty....ale 13V je vážně málo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
pavel83
Příspěvky: 19
Registrován: pát srp 04, 2006 16:04

Příspěvek od pavel83 »

ok a jak nastavím věčí napětí? doufám že to půjde snadno...
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

No, počítám s tím, že už máš na 2105 regulátor dobíjení přímo na alternátoru (hliníková krabička). Čili polovodičový. S tím těžko něco uděláš. Zkusil bych očistit všechny konektory, které vedou k regulátoru i samotný regulátor + očištění uhlíků a komutátoru po kterém běhají uhlíky. Pokud nepomůže, tak regler vyměnit.

Pokud máš regulátor typu 2101 - na levé straně motorového prostoru, mezi kádinkou na brzdovku a blatníkem (jakože u 2105 by být neměl), tak napětí zvedneš pomocí přihnutí jazýčku kotvy regulátoru.

P.S. Už se to tu několikrát probíralo ... zkus případně pohledat
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

To se mi jeden čas také stávalo. Očistil jsem kontakty na relé kontrolky a všechny svorky alternátoru, vystříkal na to WD-40 a najednou to přestalo. :)
Pokud jde o napětí měřené na svorkách i kolíku baterie, tak při zapnutých tlumených světlech a otáčkách mírně zvednutých nad volnoběžné a poté v celém rozsahu, mám 13,5 V. Zdálo se mi to málo, ale vzhledem ke stáří akumulátoru téměř 9 let a k tomu, že už načínám druhé zimní ježdění bez problémů (baterie slábne, ale stále dobře točí) si myslím, že když to tak nechám, bude to asi nejlepší řešení.
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

kde je to relatko dobijeni (ne reguklacni ale to co ovlada kotrolku)? Me to sviti furt.
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Na pravém podběhu by měly být 3 relátka- 2 na světla a to osamocené před nimi je na kontrolku, i když hranatá řada má zřejmě všechna relátka schovaná v pojistkové skříňce v motorovém prostoru. Buď to lze zjistit ze schématu, nebo popisu- matně se domnívám, že je na krabičce, nebo trochu amatérsky- zapnout zapalování, nic dalšího nezapínat, vytahovat a vracet relátka a to, které ovládá kontrolku dobíjení musí při vytažení cvaknout. :D Před prostříkáváním nezapomeň vypnout klíček aby nevznikla někde u relátek jiskra, jistota je jistota. (ale jestli máš nějakou řídicí jednotku motoru, nebo karburátoru, tak radši nic nevytahuj a vyčti to z papírů)
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

V 05 jsem ho měl přišroubované na pravém podběhu a na 07 není vůbec neb nemám ani kontrolku nabíjení, jen voltmetr.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

v 07 je to taky, asi mas jenom ruplou zarovicku - je v tom sloupci kontrolek mezi budiky.
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
Marcel
Příspěvky: 1122
Registrován: ned led 15, 2006 19:58
Bydliště: Hajnice u trutnova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcel »

u 07 opravdu není maximálně jí můžeš mít napojenou na rezervní žárovku což je 3 kotrolka zezhora .ale jinak ne
Marcel 2107
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS :)
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
Uživatelský avatar
Pavel04
Příspěvky: 602
Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
Bydliště: Praha - Nusle
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel04 »

a co znamena policko s ikonou autobaterie?
Vaz 2107 no engine - 0g CO2 :D
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

už se to tu řešilo,že některé 07 maj tu kontrolku zapojenou a některé ne a na posouzení dobíjení je pouze voltmetr.Tak to mam i já
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Pavel04 píše:a co znamena policko s ikonou autobaterie?
Dobíjení :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Pavel04 píše:a co znamena policko s ikonou autobaterie?
dobíjení,ale NENI to vždy zapojený :roll:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Predpokladam, ze ked to svieti a nezhasne, tak to zapojene je. Kontrolka funguje tak, ze po zapnuti zapalovania svieti cez kludovy kontakt relatka (v 05 je umiestnene ne pravom podbehu). Po nastartovani, ked zacne altik vyrabat nejake napatie, relatko pritiahne a rozpoji kontakt a ziarovka zhasne. Relatko, ktore to ovlada je origo na 6V, lebo je napajane zo stredu vinuti altika a tam je pri spravnej funkcii altika polovicne napatie. Funguje to aj s niektorymi 12V relatkami, ale nemusi to byt spolahlive. Ak tam nie je origo rele na to urcene nemusi ani pri spravnej funkcii altika spinat. Inak treba skontrolovat drat co ide od toho relatka na altik a drat co ide od relatka na zem ci nie su zaoxidovane kontakty.
Roman
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“