Dobíjí/Nedobíjí?
Moderátor: Moderátoři
Dobíjí/Nedobíjí?
Na své 2105 mám problém s dobíjením. Po nastartování mi nezhasne kontrolka dobíjení, ale zabudovaný voltmetr ukazuje že dobíjí (víc než když jenom otočím klíčkem, ukazuje přesně na tu čárku v tom zeleném políčku) Měřeno na baterce voltmetrem ukazuje 13, něco přes 13 voltu (v závislosti na otáčkách a spotřebičích) Je to málo? podle mě ne, tak proč nezhasne ta kontrolka?
Je to málo, ale kontrolka by měla zhasnout ... záleží na tom, jak máš nastavenou kotvu na relé pro kontrolku dobíjení.
Pokud přímo na baterce naměříš při zapnutých světlech 13V, tak je to vážně málo.
Při zapnutých potkávacích světlech by jsi měl mít při 1000ot. cca 13,8-14,2V (teda tak to šteluju já ... různá literatura uvádí různé hodnoty....ale 13V je vážně málo.
Pokud přímo na baterce naměříš při zapnutých světlech 13V, tak je to vážně málo.
Při zapnutých potkávacích světlech by jsi měl mít při 1000ot. cca 13,8-14,2V (teda tak to šteluju já ... různá literatura uvádí různé hodnoty....ale 13V je vážně málo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
No, počítám s tím, že už máš na 2105 regulátor dobíjení přímo na alternátoru (hliníková krabička). Čili polovodičový. S tím těžko něco uděláš. Zkusil bych očistit všechny konektory, které vedou k regulátoru i samotný regulátor + očištění uhlíků a komutátoru po kterém běhají uhlíky. Pokud nepomůže, tak regler vyměnit.
Pokud máš regulátor typu 2101 - na levé straně motorového prostoru, mezi kádinkou na brzdovku a blatníkem (jakože u 2105 by být neměl), tak napětí zvedneš pomocí přihnutí jazýčku kotvy regulátoru.
P.S. Už se to tu několikrát probíralo ... zkus případně pohledat
Pokud máš regulátor typu 2101 - na levé straně motorového prostoru, mezi kádinkou na brzdovku a blatníkem (jakože u 2105 by být neměl), tak napětí zvedneš pomocí přihnutí jazýčku kotvy regulátoru.
P.S. Už se to tu několikrát probíralo ... zkus případně pohledat
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
To se mi jeden čas také stávalo. Očistil jsem kontakty na relé kontrolky a všechny svorky alternátoru, vystříkal na to WD-40 a najednou to přestalo.
Pokud jde o napětí měřené na svorkách i kolíku baterie, tak při zapnutých tlumených světlech a otáčkách mírně zvednutých nad volnoběžné a poté v celém rozsahu, mám 13,5 V. Zdálo se mi to málo, ale vzhledem ke stáří akumulátoru téměř 9 let a k tomu, že už načínám druhé zimní ježdění bez problémů (baterie slábne, ale stále dobře točí) si myslím, že když to tak nechám, bude to asi nejlepší řešení.
Pokud jde o napětí měřené na svorkách i kolíku baterie, tak při zapnutých tlumených světlech a otáčkách mírně zvednutých nad volnoběžné a poté v celém rozsahu, mám 13,5 V. Zdálo se mi to málo, ale vzhledem ke stáří akumulátoru téměř 9 let a k tomu, že už načínám druhé zimní ježdění bez problémů (baterie slábne, ale stále dobře točí) si myslím, že když to tak nechám, bude to asi nejlepší řešení.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na pravém podběhu by měly být 3 relátka- 2 na světla a to osamocené před nimi je na kontrolku, i když hranatá řada má zřejmě všechna relátka schovaná v pojistkové skříňce v motorovém prostoru. Buď to lze zjistit ze schématu, nebo popisu- matně se domnívám, že je na krabičce, nebo trochu amatérsky- zapnout zapalování, nic dalšího nezapínat, vytahovat a vracet relátka a to, které ovládá kontrolku dobíjení musí při vytažení cvaknout. Před prostříkáváním nezapomeň vypnout klíček aby nevznikla někde u relátek jiskra, jistota je jistota. (ale jestli máš nějakou řídicí jednotku motoru, nebo karburátoru, tak radši nic nevytahuj a vyčti to z papírů)
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Marcel
- Příspěvky: 1122
- Registrován: ned led 15, 2006 19:58
- Bydliště: Hajnice u trutnova
- Kontaktovat uživatele:
u 07 opravdu není maximálně jí můžeš mít napojenou na rezervní žárovku což je 3 kotrolka zezhora .ale jinak ne
Marcel 2107
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
DobíjeníPavel04 píše:a co znamena policko s ikonou autobaterie?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Predpokladam, ze ked to svieti a nezhasne, tak to zapojene je. Kontrolka funguje tak, ze po zapnuti zapalovania svieti cez kludovy kontakt relatka (v 05 je umiestnene ne pravom podbehu). Po nastartovani, ked zacne altik vyrabat nejake napatie, relatko pritiahne a rozpoji kontakt a ziarovka zhasne. Relatko, ktore to ovlada je origo na 6V, lebo je napajane zo stredu vinuti altika a tam je pri spravnej funkcii altika polovicne napatie. Funguje to aj s niektorymi 12V relatkami, ale nemusi to byt spolahlive. Ak tam nie je origo rele na to urcene nemusi ani pri spravnej funkcii altika spinat. Inak treba skontrolovat drat co ide od toho relatka na altik a drat co ide od relatka na zem ci nie su zaoxidovane kontakty.
Roman