Nutné úpravy při vyšším výkonu
Moderátor: Moderátoři
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
Nutné úpravy při vyšším výkonu
Ahoj
Výhledově plánuji motor osadit turbem - už mam jednoho prodávajícího vyhlédnutého a uvidím, jestli ho bude mít i za půl roku, ale podle jeho slov asi jo...
Je to turbo známé z Lancie Delty HF (karburátorová verze) - má stejný motor jako já (Fiat 1600 DOHC), takže problémy budou RELATIVNĚ minimální. Ostatně to asi budu řešit paralelně s lidma z Lanciaklubu.
V tomto topicu mi jde o to, co je potřeba na autě upravit, aby se to po přidání plynu nerozpadlo...
Chtěl bych od vás buďto praktické rady anebo zkušenosti anebo teoretické úvahy na základě reálných faktů. Ne čisté teoretizování (od toho máme ICQ )
dík za vaše
Výhledově plánuji motor osadit turbem - už mam jednoho prodávajícího vyhlédnutého a uvidím, jestli ho bude mít i za půl roku, ale podle jeho slov asi jo...
Je to turbo známé z Lancie Delty HF (karburátorová verze) - má stejný motor jako já (Fiat 1600 DOHC), takže problémy budou RELATIVNĚ minimální. Ostatně to asi budu řešit paralelně s lidma z Lanciaklubu.
V tomto topicu mi jde o to, co je potřeba na autě upravit, aby se to po přidání plynu nerozpadlo...
Chtěl bych od vás buďto praktické rady anebo zkušenosti anebo teoretické úvahy na základě reálných faktů. Ne čisté teoretizování (od toho máme ICQ )
dík za vaše
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
kdyz se delal ten samej motor co mas v turbu nebylo by lepsi jak atmosferu oturbit tam dat rovnou preplnovanej motor origo?
s predelanim atmosfery na preplnovani bejvaj vzdycky nejaky problemy
s predelanim atmosfery na preplnovani bejvaj vzdycky nejaky problemy
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
Ja mam 8.5, lancia je ten samy motor (nevim jak hlava... ale snad stejna) 8.5 je pro turbo vice nez prijatelny
Ja se obavam, ze ta lancie ma jiny silentbloky a i dalsi veci by se museli upravovat jako napr upevneni alternatoru atd atd, radsi bych vychazel z toho, co mam.
V Delte HF to ma 140hp.
No tak ta lancia spojka je na to asi stavena... Nevim jestli je zigul spojka delana s rezervou +100% power
Ja se obavam, ze ta lancie ma jiny silentbloky a i dalsi veci by se museli upravovat jako napr upevneni alternatoru atd atd, radsi bych vychazel z toho, co mam.
V Delte HF to ma 140hp.
No tak ta lancia spojka je na to asi stavena... Nevim jestli je zigul spojka delana s rezervou +100% power
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
Sachs děla spojku na žigo. Koupil sem ji a zatim můžu konstatovat, že vypada dobře, nic víc. Válí se mi totiž v pokoji. Na tvym místě bych si sehnal i jinej kardan. Mám ho taky, ale opět jen hozenej v garáži. Podle výrobce by měl vydržet 200 koní. A diferák by to taky určitě chtělo. Ale to je otázka vyšších investic. Asi i poloosy, nebo spíš jich pár vozit v autě... Až to budeš takhle mít připravený pro větší stádo koní, tak se připrav, že ti bude odcházet všechno ostatní okolo. Ale vo tom ten tuning je...
Co se týká motoru, jednoznačně je potřeba dodržet čtyři základní věci:
1) malý kompresní poměr - ideálně kolem 8:1
2) vačkový hřídel bez střihu, symetrický a "tupý".
3) přizpůsobení regulace předstihu
4) optimální plnění směsí
Troufám si tvrdit, že bez brzdy to amatérským způsobem nikdy nevychytáš, ale zkus to.
1) malý kompresní poměr - ideálně kolem 8:1
2) vačkový hřídel bez střihu, symetrický a "tupý".
3) přizpůsobení regulace předstihu
4) optimální plnění směsí
Troufám si tvrdit, že bez brzdy to amatérským způsobem nikdy nevychytáš, ale zkus to.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Co se týká spojky, řekl bych, že bez problému stačí lamela od fy AP (já ji koupil za 500Kč-jetá 3000Km), používaná na Fiatech a přítlačák z Nivy. Hodně však bude záležet na tom, jakej nástup to turbo bude mít.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
No nevim sice presne kolik Sachsek do ziga pasuje,ale ja tam jednu mam. Na prvni "seslapnuti" pozna i amater ze je dost tvrda, tvrdsi pritlacak... Myslim ze by vykon kolem 100Hp zvladla a kdyz bude klouzat tak se vymeni. Jooo turbo neni med, podle me klicova vec je vychytat obtokovy ventyl ci jak to maji ochavky turbicko s promenou geometrii lopatek a nakonec by bylo nejlepsi vnejakych mezich regulovat plnici tlak rucne, myslim za jizdy treba.Jo a panove... ze jsem tak smely, kam se pripoji turbo domazaciho okruhu motoru? Vono 10 000ot./min pri 1000° se suchejma loziskama to pohadka driv skonci nez zacne.
To Pavel 04: Asi nechapu co po tom aute potom chces? Kdyz resis takovy veci jako vymenu kardanu a diferaku, co se nejdriv zamerit na poradny vyztuhy kastle a vzpery mezi tlumice atd... pac 140Hp ti nejen natrhne prd... ehm hardyspojku ale taky udela na kapote uzel. Delas z toho masinu na honeni,nebo to chces jenom pro strejcka prihodu, kdyby nekdy neco tak at to leti jak sutr.?
To Pavel 04: Asi nechapu co po tom aute potom chces? Kdyz resis takovy veci jako vymenu kardanu a diferaku, co se nejdriv zamerit na poradny vyztuhy kastle a vzpery mezi tlumice atd... pac 140Hp ti nejen natrhne prd... ehm hardyspojku ale taky udela na kapote uzel. Delas z toho masinu na honeni,nebo to chces jenom pro strejcka prihodu, kdyby nekdy neco tak at to leti jak sutr.?
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nemyslel jsem ze olej ma 1000° .1000° muzou dosahovat vyfukovy plyny tocici dmychadlovou casti turba, samozrejmne ze loziska maji nizsi teplotu, myslel jsem to nadsazene nechytej me za slovo, vis jak jsem to myslel.Pool píše:Ty znáš nějakej olej kterej vydrží 1000°C?
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
Komprese je 8.5 coz je este v pohode (doufam, lepsi bude asi sehnat i hlavu - hlavne kvuli vackam)Marek píše:Co se týká motoru, jednoznačně je potřeba dodržet čtyři základní věci:
1) malý kompresní poměr - ideálně kolem 8:1
2) vačkový hřídel bez střihu, symetrický a "tupý".
3) přizpůsobení regulace předstihu
4) optimální plnění směsí
Troufám si tvrdit, že bez brzdy to amatérským způsobem nikdy nevychytáš, ale zkus to.
To bych byl celkem rad, kdybych to takle ocural, tak uvidime co se da a neda. Jo a to turbo je relativne "plochy" co jsem slysel...Vašátor píše:Co se týká spojky, řekl bych, že bez problému stačí lamela od fy AP (já ji koupil za 500Kč-jetá 3000Km), používaná na Fiatech a přítlačák z Nivy. Hodně však bude záležet na tom, jakej nástup to turbo bude mít.
A odhadem ceny? A co Vasenkov? Nebo zajet rovnou na UA? Zas bych se bal ze me osmelej, vim jak to tam chodi, ale ty ceny...Pája píše:Spojku maj na Koňevovce, kardan mám od ML Tuning - Kardan servis v Dolních Počernicích myslim a diferák by snad věděl sehnat Blahout...
No jen tak pro obcasne poteseni, nechci to hned odrasit anebo se v tom zabit, ja vetsinou jezdim podle predpisu, ale tak spis ten strycek nahoda (aspon si zkusit jaky to je a pak vedet co tam mam a co muzu...)Ondra 07 píše:Asi nechapu co po tom aute potom chces? Kdyz resis takovy veci jako vymenu kardanu a diferaku, co se nejdriv zamerit na poradny vyztuhy kastle a vzpery mezi tlumice atd... pac 140Hp ti nejen natrhne prd... ehm hardyspojku ale taky udela na kapote uzel. Delas z toho masinu na honeni,nebo to chces jenom pro strejcka prihodu, kdyby nekdy neco tak at to leti jak sutr.?
Nezapominejte ze to turbo je urcene primo pro tento motor, takze reseni najdu v kazde delte HF, uz se mi par lidi nabidlo ze mi poradi nebo pomuze.
Vaz 2107 no engine - 0g CO2