Mam moznost kupit motor 1500 a chcem ho dat do 2101. Neviem ci bude sedet na spojku alebo aj do kasne. Bude vlasne pasovat moj karbec na ten motor? Vlastne chcem rychlo vymenit motor co najmensimi nakladmi. Ani neviem ci bude pasovat starter alebo altik a toboz rozdelovac. Prosim poradte.
Pokud je to klasicka zigulacka 1500, pak hadam ze vsechno bude pasovat, jedine misto karbecu pro 1200/1300 bys mel uzit karbec pro 1500 a blok 1500 vyzaduje rozdelovac tusim s delsi hrideli nez pro motor 1200/1300.
MFP
VAZ 2104 1.3 1989
Hyundai i30 1.6 GDI 2013
Škoda Felicia 1.3 1996
Škoda Fabia 1.4 MPI 2002
BMW M135i 3.0 2012
starter stejne musis vyndat, pri vymene motora, no a altik je taky lepsi pri vymene uklidit.
Nic na tom neni, jenom si do toho nenech dat nejaky svinstvo, pri tech vymenach a hlavne poradne utesni vodu!!!
Ahoj, jestli mas 1500 motor tak vsechno sedi. Jen v pripade nouze tam muzes nechat karbec z 1200. Sice ten motor degradujes ale pojede... Obecne se rika ze rozdelovac bez podtlaku 2101 je ostrejsi nez s podtlakem 2103, 2106. Jo pozor na sani
2101 nema posilovac (original) a jestli tam mas sani z 1500 tak zaslep diru pro podtlak.
Nebo prehod z 1200....
Pisty píše:Ale ma trapi ten karbec a rozdelovac.
TOYOTA EL54 Paseo
TOYOTA AE86 LEVIN
LADA 2101 1977 Movie star (2008-2011)
LADA 21011 1974 DMC (1995-2011)
LADA 21073i 1996 (2007-2009)
Motor budem mat az po sviatkoch. Potom vlastne uvidim v akom je stave a co ma a co zase nie. Ten moj mi dosluhuje a nemozem si dovolit byt bez auta. Urcite by sa dal zreparovat ale na to nieje moc casu. Ked bude ta 1500 chodit tak ako 1200 tak bude dobre. Ja vobec mepotrebujem vykon ale aby ma odnieslo tam ci tam.
Vše bylo popsáno výše. Takže shrnu:
Alternátor a startér jsou stejný.
Vodní pumpa je bez mechanické vrtule, ale pumpy můžeš přehodit.
Karburátor můžeš v případě nouze nechat (ale nebude to mít výkon - nebo musíš přetryskovat)
Rozdělovač potřebuješ v každém případě jiný (s delší tyčkou)
Podtlak pro brzdy (pokud je tam sací potrubí pro 2103) musíš zaslepit.
Připojení na spojku/převodovku je bez problémů.
Osazení do karoserie je bez problému.
Snad jsem na nic nezapomněl. L.
Luděk Musil píše:
Vodní pumpa je bez mechanické vrtule, ale pumpy můžeš přehodit.
Luďku, já myslím, že stačí našroubovat vrtuli. Nic víc. Rozdíl je akorát v délce uchycovacích šroubů vrtule.
Co se týká karburátoru, tak těleso karburátoru Weber pro 1200 a 1500 je defakto stejné. Takže stačí akorát správně natryskovat, seřídit škrtící klapku první komory, popř. vyměnit přechody...atd, dle knížky.
Takze - zere oleju viac ako benzinu, nema vykon ani po zriadeni ventilov a karburatoru. ked startujem motor sa zastavuje a nieje to starterom ani baterkou.
ma zasebou velmi zlu udrzbu - to jest nic viac ako benzin, olej a vodu skoro bez nemrznucej zmesi.
Dal som nanho plyn a jazdil 1rok skoro bez problemov. Obcas niake skubanie pri vykone, zdochynanie ked bol tepli a voda v oleji. menene tesnenie pod hlavou.
Asi prasknuty blok lebo voda sa sporadicky objavi a potom zase zmizne.
Prejavuje sa hlavne v zime. Meneny olej 2krat do roka kvoli vode - mam ho zadarmo M7adx.
Kedze na benzin skoro nejazdim tak by ten karbec nevadil. Difuzor je predsa pred karburatorom.
Keby vas nieco este napadlo sem stym. Rad sa nieco priucim.