Poruchy
Moderátor: Moderátoři
Některé závady se léčí samy. I když treba Jiri tuhle moji tezi nebral. Při návratu z Itálie po stovkách km alpským a dálničním terénem jsem mezi Klagenfurtem a Grazem na dálničním parkovišti přechrupnul (01-07 hod.) A ráno při startu mi chcípal neutrál. Říkal jsem si, no nějaká blbost, až se motor zahřeje, bude po problému, nějaká vlhost asi. Co jiného tady asi můžu beztak dělat. Motoru jsem dal počudit až na trvalých 160 km/hod na 8-proudovkách před Vídní a neutrál mi z neznámých důvodů chcípal až na hranice ČR. Nepříjemné hlavně na semaforech ve Vídni. Výkon motoru byl přitom normální. A pak se to samo najednou vyléčilo a nic nechcípalo až domů. Tady jsem pak preventivně dal nové svíčky a dodnes se to už neobjevilo. Staré svíčky přitom nevypadaly nijak zle.
S hláškou check engine se setkávám jen při startu, nikdy za provozu.
S hláškou check engine se setkávám jen při startu, nikdy za provozu.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Vím o majiteli 2111, který měl obdobné problémy, nakonec v servisu po x-té návštěvě zjistili, že ve fabrice omylem do exportní veze dali řídící jednotku JANVAR místo BOSCH a ta si nerozuměla s čidly určenými pro systém BOSCH...vlastax píše:Chlapi nevím.Mám Nivu 2002,elektronika pořád hlásí špatné čidlo to...a to.normálně to jezdí,myslím že je chyba ve vztahu řídící jedotka kontra snímače motoru,váhy vzduchu,lambdy atd atd.
zkus franto vysledovat, jak se pridusí - vynechává zapalování, nejde za plynem? Zapalování je statické, bez rozdělovače jsou to vlastně dva vysokonapěťové transformátory v jednom bloku, pod nimi jako součást toho bloku je modul zapalování. Jiskření na svíčkách řídí velmi přesně počítač motoru záporným impulsem pro každý transformátor zvlášť. Impulsy přijímá modul zapalování, který je dvojitý a přerušuje proud tekoucí do transformáturů, tak aby bylo zajištěno správné zapalování, jeden transformátor dodává vysoké napětí na svíčku 1 - 4 válce, druhý na svíčku 2 - 3 válce. Na těchto dvojicích válců jiskří svíčky vždy součastně.A teď babo raď - je vadná některá svíčka, nebo je vadný modul zapalování, nebo je vadný některý transformátor, nebo kabel zapalování. Svíčky si můžeš vyměnit sám, ale to ostatní se musí měřit, musíš najít někoho, kdo se zabývá diagnostikou a hlavně umí měřit a číst osciloskopem, dát mu na to čas a ten to přesně zjistí. Ať se ti hodně daří.
to chcípání to dělalo taky , em tam .. někdy jsem popojížděl v koloně a pořád jsem musel držet nohu na plynu nebo furt startovat a pak bylo třebna na 5000km pokoj, pak náhle zase a drhý den nic.. ale frekvence výskytu závady vzrůstala.tavri píše:Některé závady se léčí samy. I když treba Jiri tuhle moji tezi nebral. Při návratu z Itálie po stovkách km alpským a dálničním terénem jsem mezi Klagenfurtem a Grazem na dálničním parkovišti přechrupnul (01-07 hod.) A ráno při startu mi chcípal neutrál. Říkal jsem si, no nějaká blbost, až se motor zahřeje, bude po problému, nějaká vlhost asi. Co jiného tady asi můžu beztak dělat. Motoru jsem dal počudit až na trvalých 160 km/hod na 8-proudovkách před Vídní a neutrál mi z neznámých důvodů chcípal až na hranice ČR. Nepříjemné hlavně na semaforech ve Vídni. Výkon motoru byl přitom normální. A pak se to samo najednou vyléčilo a nic nechcípalo až domů. Tady jsem pak preventivně dal nové svíčky a dodnes se to už neobjevilo. Staré svíčky přitom nevypadaly nijak zle.
S hláškou check engine se setkávám jen při startu, nikdy za provozu.
Nakonec stačilo vyměnit servo volnoběhu a byl klid.
Pokud máš najeto cca 60-700000 a servo je původní tak u mě to začalo podobně.....
to tonda: No podle toho co pozoruji to nejde za plynem. V reálu to vypadá asi takto. Snímek pracovního den auta. Ráno jízda do práce- bez problémů. Odpoledne cca. po 9 hodinách jízda opačným směrem po vyjetí z parkoviště cca.300m jedu většinou dvojku - přestane najednou zabírat po cca. 1-3s zase bere normálně a potom už je klid.
Franta
Franta
Nemohlo by to být čidlo na teplotu? Znám tohle ze služebních felícií, když vyjíždím z parkoviště v práci, tak dojedu k výjezdu, pustím plyn a pak ho sešlápnu a auto přestane táhnout (spíš začne brzdit motorem) a za chvíli se rozjede a je to v pohodě.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
cidlo teploty by se projevilo i zvednutou spotrebou. Pokud se cidlo teploty odpoji uplne, tak se automaticky zapina ventilator chlazeni a ridici jednotka jede v nejakem nouzovem rezimu. Zbyva moznost z e dava spatnou hodnotu teploty ale to by mohlo delat problem pri startu (prilis chuda nebo bohata smes)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Takhle nejak mi to zacinalo zlobit, kdyz mi odchazel snimac skrtici klapky. Kdyz jsem ho po vymene rozebral, tak mel v jednom miste castecne vydrenou drahu a kartacky asi pri ruznych teplotach ruzne dosedaly. W.franta píše: No podle toho co pozoruji to nejde za plynem. .... jedu většinou dvojku - přestane najednou zabírat po cca. 1-3s zase bere normálně a potom už je klid.
Wolfe, to mohu potvrdit, když jsem měl načaté čido polohy škrtící klapky, tak to občas do určité polohy plynu jakoby nejelo. Ale bylo to naprosto nevyzpytatelné. Nicméně ani na diagnostice to nebylo jako vadné čidlo, bylo jen načaté. Ale mechanik v Mělníku zapojil diagnostiku, pak to nastartoval a měl jasno.Wolf píše:Takhle nejak mi to zacinalo zlobit, kdyz mi odchazel snimac skrtici klapky. Kdyz jsem ho po vymene rozebral, tak mel v jednom miste castecne vydrenou drahu a kartacky asi pri ruznych teplotach ruzne dosedaly. W.
Franto, nehoupe Ti volnoběh? Mě to dělalo, že mi houpal.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Z dravím všetkých, chcem sa spýtať. Nemáte náhodou skúsenosť s tým, že pri vypnutí motora, akoby vždy slabučko strelilo do výfuku. Pred tým sa to dialo po natankovaní jednom z desiatich, tak som si myslel, že je to zlým benzínom, ale teraz už stále. Stále ešte nemám múdru knihu. Jakubovi ďakujem za manuál k brzdám. A ostatným vopred za radu.
Veškeré podobné problémy (škubání, střílení, chcípání, kolísání otáček) jsem řešil výletem na Mělník. Tam mi vyměnili nějakou el. součástku a já jel zase domů o pár tisíc lehčí.
Uznávám, že je to blbá rada, ale mě nic lepšího nenapadlo....
PS: Na střílení bacha: Nový katalyzátor stojí 12000kč.
Uznávám, že je to blbá rada, ale mě nic lepšího nenapadlo....
PS: Na střílení bacha: Nový katalyzátor stojí 12000kč.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Ten katalyzátor ma napadol. Ináč katalyzátor za 12000 kč je pre mňa zatiaľ príliš silná káva. Predpokladám, že výmena katalyzátora by sa dala riešiť univerzálom asi za 3000sk, alebo už len cestou do Užhorodu a asi tiež v tejto cene. Zatiaľ som presvedčený, že tu na mne nijaký servis zarábať nebude, okrem pneuservisu. Teraz nejazdím skoro vôbec. Takže Skalouš, dík za tvoju úprimnú radu . Ak vás niečo napadá skúste mi niečo poradiť, ale ak nie, nič sa nedeje, predpokladám, že to nájdem za nedlho v múdrej knihe. Alebo sa mýlim? Tam to tak do podrobna nepopisujú? Alebo zostáva už iba počítač?
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Začínám si všímat, co dělá přítelky Renault 19 Chamade. Přístojovka umí taky fajn kouzla, např. při puštění větráku topení naplno začne otáčkoměr (motoru) ukazovat 5000 ot./min. Motor samozřejmě běží normálně, ale jelikož ho ten větrák bez problémů přehluší, nejdřív jsem se docela leknul
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).