Správně bys to měl naprogramovat tak, abys měl co nejmenší zpoždění. Řešení se zpožděním jedné otáčky by ti mohlo vyhovět při vyšších otáčkách, ale při nízkých bys mohl mít problémy. Ono například těsně po startování, otáčky řekněme 300/min, bys už měl zpoždění 0,2s, což je celkem dost. Ten tvůj PIC by měl být RISC procesor, stihnout by to měl. Možná ti ale budou scházet aritmetické operace (sám řadu PIC nepoužívám, opustil jsem ji právě proto). Sám jsem před dvěma lety zkoušel napsat program zapalování+otáčkoměru s AT89C2051 a jediným možným řešením byla převodní tabulka. Neskutečně pomalý proc. Ten tvůj PIC je ale 10x rychlejší, tak by to umět mohl.Sender píše:Principy snímání jsou my jasný,spíš by mě zajímalo princip programového měření otáček.Jestli se první otáčku měří pro druhou jiskru,nebo jestli stihne procesor nastavit spoždění.
Mám v šuplíku PIC16F84A na 20MHz ,zkusím to s tím.
Ingtech je super ,pro moji potřebu moc zbytečnejch funkcí.
Elektronicke zapalovaní
Moderátor: Moderátoři
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
No ja som reisil snimanim impulzov z rozdelovaca meral sa cas medzi dvoma zapaleniami z mesi...z toho vysiel cas tj.. otacky motora.... tabulkou sa previedla hodnota daneho spozdenia. prisiel impulz...cakalo sa Xms a hodila sa iskra, zasa impulz caka sa X ms a hodi sa iskra. Ale mal som problem s startovanim tak som mal este jeden snimac ktory snimal pocet zubov na zotrvacniku...
fak je lepsie pouzt imp z kluky !
fak je lepsie pouzt imp z kluky !
Tuším že IMFsoft to má ošetřený tak že do určitých otáček (mám za to 250) zapalování nedává podnět k přeskoku jiskry. Nešlo by použít nějakej rychlej převodník f/U a použít třeba 16F877 kterej má A/D převodník.Byl by podstatně jednodušší program.
Jak to řeší IMFsoft ? Jakej procesor používají,ví někdo ?
Jak to řeší IMFsoft ? Jakej procesor používají,ví někdo ?
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
Program bude zlozity tak ci tak. Je tam kopec veci ktore musis osetrit a problemy zacnu az ked to zacnes programovat
V prvom rade si treba uvedomit ze co odtoho ocakavas. Moj osobny nazor je ze robit zapalovanie riadene mikroprocesorom a snimanie pouzit z rozdelovaca je dost nestatne cudzim slovom looserske a vobec pouzitie rozdelovaca.
Rozlozenie referencnych impulzov sa da vselijako. V zaklade sa daju pouzit dva impulzy za otacku. Tym urcis polohu klukovky pre zazich 1-4 a 2-3. Ovsem v takomto pripade by si potreboval rozdelovac ktory by urcoval ci pojde 1 alebo 4 obdobne pre 2-3. Najlepsie by bolo pouzit dve dvojvyvodove cievky cim by sa to posunulo na samy mozny vrchol dokonalosti Tu ale nastava problem lebo potrebujes vediet polohu kluky presnejsie co si vyzaduje este jeden snimac alebo pouzit este jeden zub ktory by urcoval vychodziu polohu kluky. Osobne 2 impulzy za otacku je asi malo ale v praxi by to mohlo stacit lebo po zapalovani je tu dalsi problem - karburator
Aby si dosiahol presnejsie meranie potrebujes merat otacky co nablizsie k bodu zazihu. To si ale vyzaduje viacej impulzov a celkovo zlozitejsi program.
Druha vec je budenie cievok. To by malo byt nezavisle aby si dosiahol konstatnu iskru v celom rozsahu. Najlepsie by bolo pouzit cievku ktora ma uz aj driver a staci jej poslat log 1 alebo 0 podla toho aky je to typ.
Osobne si myslim ze je to dost zlozita vec a dotiahnut to az dokonca si vyzaduje dost casu a tak isto aj cena za "vyvoj" sa moze vysplhat dost vysoko. Tu potom nastava otazka ci by nebolo dobre radsej kupit hotovu vec napr z imf
V prvom rade si treba uvedomit ze co odtoho ocakavas. Moj osobny nazor je ze robit zapalovanie riadene mikroprocesorom a snimanie pouzit z rozdelovaca je dost nestatne cudzim slovom looserske a vobec pouzitie rozdelovaca.
Rozlozenie referencnych impulzov sa da vselijako. V zaklade sa daju pouzit dva impulzy za otacku. Tym urcis polohu klukovky pre zazich 1-4 a 2-3. Ovsem v takomto pripade by si potreboval rozdelovac ktory by urcoval ci pojde 1 alebo 4 obdobne pre 2-3. Najlepsie by bolo pouzit dve dvojvyvodove cievky cim by sa to posunulo na samy mozny vrchol dokonalosti Tu ale nastava problem lebo potrebujes vediet polohu kluky presnejsie co si vyzaduje este jeden snimac alebo pouzit este jeden zub ktory by urcoval vychodziu polohu kluky. Osobne 2 impulzy za otacku je asi malo ale v praxi by to mohlo stacit lebo po zapalovani je tu dalsi problem - karburator
Aby si dosiahol presnejsie meranie potrebujes merat otacky co nablizsie k bodu zazihu. To si ale vyzaduje viacej impulzov a celkovo zlozitejsi program.
Druha vec je budenie cievok. To by malo byt nezavisle aby si dosiahol konstatnu iskru v celom rozsahu. Najlepsie by bolo pouzit cievku ktora ma uz aj driver a staci jej poslat log 1 alebo 0 podla toho aky je to typ.
Osobne si myslim ze je to dost zlozita vec a dotiahnut to az dokonca si vyzaduje dost casu a tak isto aj cena za "vyvoj" sa moze vysplhat dost vysoko. Tu potom nastava otazka ci by nebolo dobre radsej kupit hotovu vec napr z imf
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Mě nejde o to mit na autě kvalitní zapalování ,to bych koupil IMFsoft a je to bez práce a hned.Už jen se samotná instalace a seřízení dá práci a zabere nějakej čas.
Mě to zajímá a baví mě s tím laborovat.Co se týče času -někdo chodí do hospody,já se zabejvám tímhle.
Mám Kawasaki ZX9R a ta to má řešený plechovým kolečkem na klice a jeden snímač. To kolečko je dělaný tak ,že dává tři impulsy za otáčku.Dva jsou vedle sebe (synchro) a třetí naproti (180°).
Já bych použil kotouček podobnej jak IMF a měřil bych ne čas za jednu otáčku,ale dobu (šířku impulsu) po kterou je log.0 a hned dal spoždění a zápal.Je otázkou jestli by to procák stihl.Co jsem koukal,tak jsou k sehnání procáky na 40MHz cenově kolem 300Kč.Při nejhorším bych zkusil použít to.Synchronizační impuls bych snímal druhým snímačem přímo na klice (jen nápad).Použil bych taky dvě cívky.
Zajímá mě vše co kdo o tom ví a jaký s čím má zkušenosti.
Mě to zajímá a baví mě s tím laborovat.Co se týče času -někdo chodí do hospody,já se zabejvám tímhle.
Mám Kawasaki ZX9R a ta to má řešený plechovým kolečkem na klice a jeden snímač. To kolečko je dělaný tak ,že dává tři impulsy za otáčku.Dva jsou vedle sebe (synchro) a třetí naproti (180°).
Já bych použil kotouček podobnej jak IMF a měřil bych ne čas za jednu otáčku,ale dobu (šířku impulsu) po kterou je log.0 a hned dal spoždění a zápal.Je otázkou jestli by to procák stihl.Co jsem koukal,tak jsou k sehnání procáky na 40MHz cenově kolem 300Kč.Při nejhorším bych zkusil použít to.Synchronizační impuls bych snímal druhým snímačem přímo na klice (jen nápad).Použil bych taky dvě cívky.
Zajímá mě vše co kdo o tom ví a jaký s čím má zkušenosti.
Lovec mozkůSender píše:
.....
Zajímá mě vše co kdo o tom ví a jaký s čím má zkušenosti.
Taky jsem se tím zabýval a do konce medotáhl, protože to žere spoustu času. Už jen algoritmus správného plnění cívky dá procesoru celkem zabrat, pokud jej neuděláš tabulkou.
Teď už si myslím, že udělat pěkný zapalování je věc pěkná, ale takový efekt to nemá, leda tak pro někoho, kdo jezdí na upraveném motoru a nemůže správně naladit průběh předstihu v záv. na otáčkách. Ono totiž druhá věc je plnění směsí a tu s karburátorem moc dobře elektronicky řídit nelze
Trevor to vyřešil vtipně a asi nejlíp.
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
som rad ze som urobil dobre, ked som si kupil hotovu vec, lebo vedomosti ani cas na vyvoj vlastneho zapalka nemam, a toto ma snad vsetko co potrebujem, a da sa na to navesat hodne dalsich veci, ako teplota, podtlak a tak... az potom sa dostanem k tomu neefektivnemu karbecu... ale mam upraveny motor, a jednoduchu moznost ako menit predstih, som spokojny... casom pojde rozdelovac do prec, a nahodim system wasted-spark, cize dve dvojvyvodove cievky.MZ píše:Teď už si myslím, že udělat pěkný zapalování je věc pěkná, ale takový efekt to nemá, leda tak pro někoho, kdo jezdí na upraveném motoru a nemůže správně naladit průběh předstihu v záv. na otáčkách. Ono totiž druhá věc je plnění směsí a tu s karburátorem moc dobře elektronicky řídit nelze
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
No ked nieco zbuchas dokopy velmi rad sa podujmem to vyskusat
pokial by ti islo iba o nahradenie odtredivky co je v rozdelovaci tak by teoreticky stacilo zapojit iba zapalovaci modul so snimacom z monovstreku ale nemam to overene takze to vidim ze majo bude mat co robit
pokial by ti islo iba o nahradenie odtredivky co je v rozdelovaci tak by teoreticky stacilo zapojit iba zapalovaci modul so snimacom z monovstreku ale nemam to overene takze to vidim ze majo bude mat co robit
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Díky za inspiraci.Nemáš ještě schéma ?
Měl jsi to v provozu,jak se to chovalo ?Kolik impulsů dávalo čidlo setrvačníku a kdy ?
Já se to chystám řešit softwarově trošku jinak.Některý věci vypustím.Původně jsem chtěl řešit i sycení cívky,ale asi použiju kondenzátor,který budu nabíjet na 300V a v okamžiku přeskoku jiskry vybíjet přez cívku.Hlavně mi jde o vyhození mechanickýho regulátoru v rozdělovači a vačky,to je u LADY fakt blbě.
Jak má vypadat řízení intenzity jiskry ?
Měl jsi to v provozu,jak se to chovalo ?Kolik impulsů dávalo čidlo setrvačníku a kdy ?
Já se to chystám řešit softwarově trošku jinak.Některý věci vypustím.Původně jsem chtěl řešit i sycení cívky,ale asi použiju kondenzátor,který budu nabíjet na 300V a v okamžiku přeskoku jiskry vybíjet přez cívku.Hlavně mi jde o vyhození mechanickýho regulátoru v rozdělovači a vačky,to je u LADY fakt blbě.
Jak má vypadat řízení intenzity jiskry ?
Zkuste negdo prozkoumat rizeni spozdeni zapalovani ,spozduje podle poctu otacek motoru [nahrada odstr.regulatoru] regulace zapalovani , ktere je urceno pro zapalko co sem tady uz uvadel elektronicke zapalovani