Kontrolka mazania

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
scherer012
Příspěvky: 33
Registrován: pon říj 02, 2006 15:42
Bydliště: Martin

Příspěvek od scherer012 »

Marek píše:Závěrem jen konstatuji, že pokud používáme předepsané oleje, máme motor v odpovídajícím technickém stavu a olej není "starý", kontrolka mazání se při provozu NESMÍ rozsvítit ani ve volnoběhu (uvažujeme 800 - 900 rpm a teplotu oleje 80 - 120°C).
povedz to aj mojmu žigulíku- mne neverí :D
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 432
Registrován: stř led 05, 2005 17:32
Bydliště: Brno - Starý Bronx
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš »

Joko možná má Marek pravdu...ale..setkal jsem se spoustou žigulíku hlavně typy 2101 a 2103 kde kontrolka mazání na volnoběh problikávala...a všechny jezdí celkem slušně...na mé 2103 to dělalo pořád..zkoušel jsem dát i hustší olej,ale nijak to nepomohlo...kontrolka se rožínala vždycky .....na autě bylo najeto s tímto jevem 60tis a nikdy se nic nepodělalo motor táhl olej nežral...takže opravdu bych se tímto nevzrušoval..
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

No já jsem někde dokonce čet, že při volnoběhu je rozsvícený mazání normální, po přidání plynu ale musí bezpodmínečně zhasnout
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Tomáš píše:Joko možná má Marek pravdu...ale..setkal jsem se spoustou žigulíku hlavně typy 2101 a 2103 kde kontrolka mazání na volnoběh problikávala...a všechny jezdí celkem slušně...na mé 2103 to dělalo pořád..zkoušel jsem dát i hustší olej,ale nijak to nepomohlo...kontrolka se rožínala vždycky .....na autě bylo najeto s tímto jevem 60tis a nikdy se nic nepodělalo motor táhl olej nežral...takže opravdu bych se tímto nevzrušoval..
Mohlo to být (a často bývá) způsobeno poruchou čidla kontrolky mazání - zanesené karbonem ze starého oleje nebo mechanická nečistota. Možná stačilo investovat kilčo do nového čidla a bylo by bývalo po problému. Dle mého názoru je důležité to, co tu popisuje čmelák - tlak oleje v provozních otáčkách, tedy někde kolem 3000-4000rpm. Obecně platí, že u motoru LADA by měl tlak oleje zatepla (80 - 100°C oleje) být cca 1 Bar na každých 1000rpm motoru (takže v otáčkách 3000-4000rpm musí tlak být cca 3-4 Bar).
Jsou tu samozřejmě i jedinci (jako třeba já), kteří si tlak mazání upravují. Potom lze docílit tlaku i vyššího, ale s rozumem !!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

mě občas taky problikne na volnoběh, když má motor tak cca 90 stupňů - jako voda a stačí jenom lechce cvrnknout do plynu a taky hned zhasne, čidlo sem měl už taky venku a je zajímavý, že to moje sepne už při 0,5 atm. - to by ale znamenalo, že na volnoběh ten tlak oleje klesne pod 0,5 atm. Když ale jedu tak 90 km/h / cca 3500 ot/min /, tak maže tak 3,8 atm-prostě něco pod 4 - podle budíku.
já to přisuzuju volnějším ložiskám na klikovce, je to možný ???
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

EMI píše:já to přisuzuju volnějším ložiskám na klikovce, je to možný ???
Nemyslím si... Kdybys měl volné uložení kliky, byl by tlak mazání horší i ve vyšších otáčkách.

Uvědomte si, že budíky mají sloužit pouze jako informativní zdroj. Na hodnotu, kterou ukazuje, má vliv mnoho věcí - náklon vozidla (otočte budík hlavou dolů a bude ukazovat na druhý konec), kvalita ukostření motoru a přístrojové desky (přechodové odpory a ztráty), ............
Pokud chcete mít jistotu, museli byste pro měření použít přesný manometr, pokud možno nový a odzkoušený.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Naše lada 1500, rok 76 se podle tlakoměru nedostane přes 4atm, i když se vytočí na 6000 ot/min. Myslíte, že to nějak vadí? Na volnoběh, ani když je lada naplno zahřátá, ta kontrolka ani nemrkne
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

to je tak spravne. Pretlakovy ventil je nastaveny na 4,5atm tuto hodnotu by to prekracovat nemalo ani vo vyssich otackach. No a tolerancia tlakomeru 0,5atm je uplne v poriadku. Presne ako pisal Marek - ma to len informativnu hodnotu
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Mé to při běžný jízdě drží na 5ti, při vytočení nad 4,5tis. se dostává na 6, ale pak už to víc s otáčkama neroste, na 4 se dostane při lehkym přidání plynu, tak 2tis. ot/min. To by nemělo bejt taky nijak strašný, že to leze až k 6ti, ne?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

napisem to inak aby to pochopil kazdy: TIE BUDIKY KECAJU!!!
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jelen píše:Mé to při běžný jízdě drží na 5ti, při vytočení nad 4,5tis. se dostává na 6, ale pak už to víc s otáčkama neroste, na 4 se dostane při lehkym přidání plynu, tak 2tis. ot/min. To by nemělo bejt taky nijak strašný, že to leze až k 6ti, ne?
Buď rád, pokud jsou to skutečně pravdivé hodnoty. Tlak do 6 Bar je bezpečný a motoru to jen prospívá !!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

takto sa opytam, komu z vas ked zapnete zapalovanie vylezie ta rucicka na budiku presne na 0?

ja mam na dialnici pri teplote oleja 120 stupnov, otackach 3800 a rychlosti okolo 120kmh tlak 6-7. ale to bude tym ze mi to po zapnuti zapalovania vylezie niekde na 2-3... :?
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

tak to mě teda po zapnutí zapalování drží ručička přesně na 0
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

Mě taky.A zhruba od 2000 otáček drží 4 bary(dle budíku)
Uživatelský avatar
corsair
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

(NE) Mazanie :sad2:

Příspěvek od corsair »

Fuha, dnes sadnem do auta, natocim normalne kuknem na budiky - allesOK - odchadzam. Stiahnem sytic rovinka 2km potom krizovatka, tak vyradim do neutralu a zrazu mi volaco nepasuje. Cervena kontrolka oleja mi svieti do oci. Hned som chytil nervy, zastavil som a kukol olej (nesteceny este) bolo ho tamdost na to aby mazalo normalne. Ked stiekol je asi 1mm pod hornou ryskou. Tak navsteva autosuciastok - piotesili sa. Novy olejovy filter problem nevyriesil. Co je s tym??? Prosiiiim pomoooc!!! Kontrolka zhasne nad 1500ot. Budik mazania ukazuje velmi malo. Olej ma za sebou 2000km

Zkoušel si někdy funkci HLEDAT?
Sloučeno.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“