povedz to aj mojmu žigulíku- mne neveríMarek píše:Závěrem jen konstatuji, že pokud používáme předepsané oleje, máme motor v odpovídajícím technickém stavu a olej není "starý", kontrolka mazání se při provozu NESMÍ rozsvítit ani ve volnoběhu (uvažujeme 800 - 900 rpm a teplotu oleje 80 - 120°C).
Kontrolka mazania
Moderátor: Moderátoři
- scherer012
- Příspěvky: 33
- Registrován: pon říj 02, 2006 15:42
- Bydliště: Martin
- Tomáš
- Příspěvky: 432
- Registrován: stř led 05, 2005 17:32
- Bydliště: Brno - Starý Bronx
- Kontaktovat uživatele:
Joko možná má Marek pravdu...ale..setkal jsem se spoustou žigulíku hlavně typy 2101 a 2103 kde kontrolka mazání na volnoběh problikávala...a všechny jezdí celkem slušně...na mé 2103 to dělalo pořád..zkoušel jsem dát i hustší olej,ale nijak to nepomohlo...kontrolka se rožínala vždycky .....na autě bylo najeto s tímto jevem 60tis a nikdy se nic nepodělalo motor táhl olej nežral...takže opravdu bych se tímto nevzrušoval..
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No já jsem někde dokonce čet, že při volnoběhu je rozsvícený mazání normální, po přidání plynu ale musí bezpodmínečně zhasnout
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Mohlo to být (a často bývá) způsobeno poruchou čidla kontrolky mazání - zanesené karbonem ze starého oleje nebo mechanická nečistota. Možná stačilo investovat kilčo do nového čidla a bylo by bývalo po problému. Dle mého názoru je důležité to, co tu popisuje čmelák - tlak oleje v provozních otáčkách, tedy někde kolem 3000-4000rpm. Obecně platí, že u motoru LADA by měl tlak oleje zatepla (80 - 100°C oleje) být cca 1 Bar na každých 1000rpm motoru (takže v otáčkách 3000-4000rpm musí tlak být cca 3-4 Bar).Tomáš píše:Joko možná má Marek pravdu...ale..setkal jsem se spoustou žigulíku hlavně typy 2101 a 2103 kde kontrolka mazání na volnoběh problikávala...a všechny jezdí celkem slušně...na mé 2103 to dělalo pořád..zkoušel jsem dát i hustší olej,ale nijak to nepomohlo...kontrolka se rožínala vždycky .....na autě bylo najeto s tímto jevem 60tis a nikdy se nic nepodělalo motor táhl olej nežral...takže opravdu bych se tímto nevzrušoval..
Jsou tu samozřejmě i jedinci (jako třeba já), kteří si tlak mazání upravují. Potom lze docílit tlaku i vyššího, ale s rozumem !!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
mě občas taky problikne na volnoběh, když má motor tak cca 90 stupňů - jako voda a stačí jenom lechce cvrnknout do plynu a taky hned zhasne, čidlo sem měl už taky venku a je zajímavý, že to moje sepne už při 0,5 atm. - to by ale znamenalo, že na volnoběh ten tlak oleje klesne pod 0,5 atm. Když ale jedu tak 90 km/h / cca 3500 ot/min /, tak maže tak 3,8 atm-prostě něco pod 4 - podle budíku.
já to přisuzuju volnějším ložiskám na klikovce, je to možný ???
já to přisuzuju volnějším ložiskám na klikovce, je to možný ???
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
Nemyslím si... Kdybys měl volné uložení kliky, byl by tlak mazání horší i ve vyšších otáčkách.EMI píše:já to přisuzuju volnějším ložiskám na klikovce, je to možný ???
Uvědomte si, že budíky mají sloužit pouze jako informativní zdroj. Na hodnotu, kterou ukazuje, má vliv mnoho věcí - náklon vozidla (otočte budík hlavou dolů a bude ukazovat na druhý konec), kvalita ukostření motoru a přístrojové desky (přechodové odpory a ztráty), ............
Pokud chcete mít jistotu, museli byste pro měření použít přesný manometr, pokud možno nový a odzkoušený.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
to je tak spravne. Pretlakovy ventil je nastaveny na 4,5atm tuto hodnotu by to prekracovat nemalo ani vo vyssich otackach. No a tolerancia tlakomeru 0,5atm je uplne v poriadku. Presne ako pisal Marek - ma to len informativnu hodnotu
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Buď rád, pokud jsou to skutečně pravdivé hodnoty. Tlak do 6 Bar je bezpečný a motoru to jen prospívá !!!Jelen píše:Mé to při běžný jízdě drží na 5ti, při vytočení nad 4,5tis. se dostává na 6, ale pak už to víc s otáčkama neroste, na 4 se dostane při lehkym přidání plynu, tak 2tis. ot/min. To by nemělo bejt taky nijak strašný, že to leze až k 6ti, ne?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
takto sa opytam, komu z vas ked zapnete zapalovanie vylezie ta rucicka na budiku presne na 0?
ja mam na dialnici pri teplote oleja 120 stupnov, otackach 3800 a rychlosti okolo 120kmh tlak 6-7. ale to bude tym ze mi to po zapnuti zapalovania vylezie niekde na 2-3...
ja mam na dialnici pri teplote oleja 120 stupnov, otackach 3800 a rychlosti okolo 120kmh tlak 6-7. ale to bude tym ze mi to po zapnuti zapalovania vylezie niekde na 2-3...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
(NE) Mazanie :sad2:
Fuha, dnes sadnem do auta, natocim normalne kuknem na budiky - allesOK - odchadzam. Stiahnem sytic rovinka 2km potom krizovatka, tak vyradim do neutralu a zrazu mi volaco nepasuje. Cervena kontrolka oleja mi svieti do oci. Hned som chytil nervy, zastavil som a kukol olej (nesteceny este) bolo ho tamdost na to aby mazalo normalne. Ked stiekol je asi 1mm pod hornou ryskou. Tak navsteva autosuciastok - piotesili sa. Novy olejovy filter problem nevyriesil. Co je s tym??? Prosiiiim pomoooc!!! Kontrolka zhasne nad 1500ot. Budik mazania ukazuje velmi malo. Olej ma za sebou 2000km
Zkoušel si někdy funkci HLEDAT?
Sloučeno.
Zkoušel si někdy funkci HLEDAT?
Sloučeno.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD