Už ho tam mám. Na radu už nevím koho jsem červený drát zapojil na spínač světel - obrysovky a černý drát na dveřní spínač. Bzučák jsem pak volně zamotal mezi kabely nad pojistky...Skalouš píše:Tak si tam dej bzučák, stojí cca 50kč a zapojil jsem ho i já.
Poruchy
Moderátor: Moderátoři
Ja ta mám tiež ten bzučiak. Mimochodom, viem že stále spomínam tú Tavriu, ale tam sa to dalo zmeniť veľmi jednoducho tak, že svetlá, sa zapojili cez spínaciu skrinku a nie na stály prúd a tak s vypnutím zapaľovania zhasli. Nevidel som v tom žiadny problém, ale toto by najlepšie okomentoval autoelektrikár, ale poriadny a nie hocijaký babrák, ktorých je tu na každej dedine aspoň jeden. No nemenil som to a tiež som si radšej napojil bzučiak.
Honzo, nejak som to nepochopil, ale autorádio v každom aute má byť zapojené mimo spínaciu skrinku, ale zo stálého prúdu preto, aby mohlo hrať aj vtedy keď sa auto nepoužíva. Toto je podľa mňa úplná samozrejmosť, takže neviem či to tu zbytočne nepíšem. Elektrické obvody, ktoré prechádzajú spínacou skrinkou, čiže zapaľovaním sú pre tie spotrebiče napr. svetlá, stierače, ventilátor a pod., (na rôznych autách to môže byť rôzne, aspoň to tak v minulosti bolo) pre ktoré výrobca určil za nevhodné, aby sa zapli pri vypnutom zapaľovaní, čiže bez kľúčika. Toto čo tu píšem si nechám rád vyvrátiť. No viem presne o čom píšem aspoň si myslím, lebo po jednom neodbornom zásahu v elektrike Tavrie, jedného tiež autoelektrikára mi vyhorelo pol káblovačky a tak po rôznych útrapách, pretože som vtedy nemal dosť peňazí na poriadneho autoelektrikára som to dal do poriadku sám. Ja si myslím, že Sencor nie je šmejd. Pretože ja neviem zmerať odber ako spomína Jiří, tak by som skúsil odpojiť drôt so šťavou, čiže stálym prúdom, pre istotu by som zaizoloval koniec a skúsil by som to s odpojeným rádiom, že čo na to povie tá baterka. Ak by to predsa bola chyba rádia, tak je to jednoduché. Ale ak je tam RU baterka, ani by som sa veľmi nedivil keby odišla hoci aj po pol roku, lebo niekedy sa im naozaj "podaria" veci. Ďalej už nebudem špekulovať, Ahoj.
prodejce vozu mi udělal ISO konektor tak že rádio hrálo jen při zapnutém zapalování, na moje přání mi prodejce rádia zapojil zdroj tak, aby hrálo nezávisle na klíčku. Když jsem tam dával zpátky baterku, tak kontakty jiskřily, takže tam nějaký odběr asi je. Rádio je tam zacvaknuté, takže nevím jak jej bez poškození vyndat. Jinak baterka ukazovala na nabíječce i po 12 hod odběr asi 4 ampéry, což se mi zdá moc, jindy ani u silnější baterky mi odběr po 12 hod nabíjení nepřesáhl 3 ampéry.
To, že kontakty zaiskria pri zapojení baterky je podľa mňa bežná vec (nie som si celkom istý). Vybrať rádio znamená zničiť jeho kovový obal (poškodiť, ale dá sa to aj čiastočne potom opraviť). Takže by som odpojil koncovku od rádia ku ktorej by som sa skúsil dostať z boku cez ten kryt nad stredným tunelom podlahy. To čo som písal o odpojení jedného káblika-šťavy bola blbosť, prepáč. Neuvedomil som si že tam je spojka a tú treba jednu z druhej vytiahnuť. No zapojil som si rádio sám na Žiguli a nemal som žiadny problém. A to nabíjanie áno ukazuje na baterku.
Radio mám připojené taky nezávisle na zapalování. Ačkoliv jsem druhý majitel, byla tam provedená příprava pro rádio a kabely nebyly nijak ukončeny. Musel jsem v jednom vetešnictví za stovku dokoupit ten spojovací konektor - protikus k rádiu. Na červeným drátu bylo napětí plus, tak jsem nepátral odkud je vzato. Byl jsem rád, že tam jsou ty 4 solidní repro Sencor a laciná anténa (kterou jsem po čase vyhodil a koupil pořádnou se zesilovačem).
Prostě taky divně provedená příprava pro rádio, to tam očividně předtím nebylo...
Rádio by samo o sobě nemělo ve standby modu vycucnout baterku.
Prostě taky divně provedená příprava pro rádio, to tam očividně předtím nebylo...
Rádio by samo o sobě nemělo ve standby modu vycucnout baterku.
Dodge Avenger 2.0 VVT
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Probádal bych určitě to rádio, setkal jsem se již několikrát s lacinými autorádii co byť správně zapojené baterku přímo žraly. Pokud to rádio má ve předu takové dírečky, lze demontovat zasunutím vidliček s háčky a následným vytažením, není nutno lézt k rádiu oklikou nebo jej dokonce poškozovat násilnou demontáží. Do rádia by měly vést dva plusy a to jeden permanentní, který se postará o zálohu paměti a pravděpodobně i o dodání patřičného proudu pro jeho provoz a druhý ovládací z obvodu za spínačkou, klidový odběr by neměl přesáhnout 10mA.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Jasně multimetr do série s baterkou Odpojil jsem mínus, byl první po ruce...
Takže klidový proud naměřeno 41 mA (včetně vypnutého autoradia, blikajícího orig. immobilizéru a orig. analogových hodin, jiné kraviny v autě nemám). Při zapnutém rádiu v režimu "mute" odběr 0,44 A, při zapnutém rádiu 4 repro potichu 0,7 A a na plný pecky 1,5 A.
Se známým jsem to dnes krátce diskutoval a prý levná autorádia umějí solidně vycucnout baterku, v tom případě prý pomáhá sundat odnímací panel autorádia, který dělá "hodně".
Rádio mám starší než to auto, zn. Satellite, výstup 4x7 W (btw. mizerně málo) a repra tam jsou orig. Sencor z přípravy pro autorádio). A zapojený to mám jak jsem již psal, možnost pustit rádio kdykoliv.
Takže klidový proud naměřeno 41 mA (včetně vypnutého autoradia, blikajícího orig. immobilizéru a orig. analogových hodin, jiné kraviny v autě nemám). Při zapnutém rádiu v režimu "mute" odběr 0,44 A, při zapnutém rádiu 4 repro potichu 0,7 A a na plný pecky 1,5 A.
Se známým jsem to dnes krátce diskutoval a prý levná autorádia umějí solidně vycucnout baterku, v tom případě prý pomáhá sundat odnímací panel autorádia, který dělá "hodně".
Rádio mám starší než to auto, zn. Satellite, výstup 4x7 W (btw. mizerně málo) a repra tam jsou orig. Sencor z přípravy pro autorádio). A zapojený to mám jak jsem již psal, možnost pustit rádio kdykoliv.
Dodge Avenger 2.0 VVT