Nižší účinnost posilovače brzd - subjektivní

Moderátor: Moderátoři

tek
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Nižší účinnost posilovače brzd - subjektivní

Příspěvek od tek »

Mám pocit, že musím mnohem více tlačit na brzdu než u jiných vozů (felicie, fabie). Bohužel nemám srovnání s jinou ladou s posilovačem, tak nevím, jestli je to správně nebo špatně. Že by to nebrzdilo, to se mi nezdá, tuhle jsem ve stovce blokoval přední kola. Dá se to nějak odkontrolovat, jestli to posiluje málo, hodně, akorát?
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10637
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Oproti vozidlům z Mladé Boleslavi musím na brzdový pedál tlačit tak dvojnásobnou silou. V pochcávce mi na brždění stačil palec :D pravé nohy. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

Jediné vozidlo, na kterém jsem tlačil na brzdu méně silně než u žabáka byl 1,9D od Fordů........ benzíňáky z NSDAP Boleslav jsou na tom asi tak stejně jako já...... :lol:
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

jj, mam rovnake pocity co sa toho posilovaca tyka, ale ma to vyhodu, brzdny ucinok sa da lepsie davkovat... s novymi autam proste neviem jemne brzdit... pedal je makky a ked nanho co len trochu stupim tak uz som na celnom skle... alebo je chyba v mojom prijimaci? :mrgreen:

aj forman s ktorym som najazdil cez leto cca 1600km brzdil ovela ostrejsie, jeho nevyhoda vsak bola ze moc skoro sa blokovali predne kola a potom to uz nebrzdilo vobec... to bude lahkym motorom a zodratymi zimakmi vpredu :)
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6686
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Novsi auto zajiste maji brzdy "lepsi", tedy staci mene mackat a vice to brzdi. Vetsinou s tim nemam problemy (felda, oktavka, 307 pazout, laguna, accent, 2110), ale zazil jsem dve auta, kde sem tomu neprisel na chut vubec. audi A4, ale to sem ridil jen 2 - 3 km a pak citroen C3. v citronu to byla hruza. mackam... nic, mackam vic... nic, mackam jeste vic... nic, do haje, musim na to dupnout... buch drzkou o volant. mam rad, kdyz pedal lehce zabere jen pri slabem seslapnuti, coz vetsina aut, kupodivu i zigul, delaji. Ten citron to nedelal a to byla chyba ;-).
VAZ 2104 1.3 1989
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já se přiznám, že s "měkkostí" pedálu problém nemám. Pokud se Ti účinnost nezdá, zkontroluj, zda si nepřisává hadice od podtlaku a nebo může být zanesený vzduchový filtr na posilovači (má se měnit každých 30.000 km - a pánové ruku na srdce, kdo z vás ho kdy měnil ???!!!).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

Marek píše: a nebo může být zanesený vzduchový filtr na posilovači (má se měnit každých 30.000 km - a pánové ruku na srdce, kdo z vás ho kdy měnil ???!!!).

jaký filtr ???????????
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Hnojar píše:
Marek píše: a nebo může být zanesený vzduchový filtr na posilovači (má se měnit každých 30.000 km - a pánové ruku na srdce, kdo z vás ho kdy měnil ???!!!).

jaký filtr ???????????
Tuto odpověď jsem čekal !!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6686
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Marek píše:
Hnojar píše:
Marek píše: a nebo může být zanesený vzduchový filtr na posilovači (má se měnit každých 30.000 km - a pánové ruku na srdce, kdo z vás ho kdy měnil ???!!!).

jaký filtr ???????????
Tuto odpověď jsem čekal !!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
heh ;-) coze? kde , co? povidej prehanej, nejelepe na obrazku :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Marek
Příspěvky: 5337
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Podívejte se do katalogu. Posilovač má na atmosférické straně vzduchový filtr, pánové !!!

Nachází se uvnitř vozidla na straně posilovače u pedálu. V místě, kde tlačná tyčka od pedálu vstupuje do posilovače, je taková gumoplastová manžetka válcového tvaru a v ní se nachází vzduchový filtr z molitanu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

zacnite do toho hrabat a kupovat "nove" suciastky a mame dalsiu temu :mrgreen:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

Myso: máš na mysli situaci, kdy zajdu do krámu, preventivně koupím fitlr, namontuju za stálého nadávání na to , jak je to blbě přístupné a co všechno musím kvůli toho rozdělat, do auta, odjezdím pár set kilometrů bez jakékoli změny oproti předchozímu stavu a po pár nevysvětlitelných selháních posilovače vyhrabu z koše starý filtr a za stálého nadávání ho zase namontuji zpět ?????
tek
Příspěvky: 96
Registrován: úte srp 16, 2005 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tek »

Marek píše:Podívejte se do katalogu. Posilovač má na atmosférické straně vzduchový filtr, pánové !!!

Nachází se uvnitř vozidla na straně posilovače u pedálu. V místě, kde tlačná tyčka od pedálu vstupuje do posilovače, je taková gumoplastová manžetka válcového tvaru a v ní se nachází vzduchový filtr z molitanu.
No výborně. A teďka ještě otázka. Kudy to nasává vzduch zvenku? Nemohl by být nějaký nasávací otvor taky nějak přiucpaný? A ještě, jak se pozná nebo zkontroluje, jestli je v hadici, co vede do posilovače, správný podtlak.
Lada 2105 - po dvaceti letech služby jí došel dech
Renault Megane II - kombi
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

tek píše:jak se pozná nebo zkontroluje, jestli je v hadici, co vede do posilovače, správný podtlak.
Ucpat prstem a porovnat třeba s cucem vysavače? :D
Teď vážně,jednoduše našlapeš bez motoru brzdu aby pedál ztuhnul a pak ho necháš sešlápnutej a zároveň nastartuješ.Pedál po startu musí ustoupit vzad a to vcelku svižně.Bude-li tomu tak,po ničem nepátrej,nic neřeš.Jinak bych to viděl leda na špatnou hadici od posilovače nebo její přichycení.
Jinak stalo se vám někomu že byste se setkali o nefunkčním posilovačem na Ladě? :idea:
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

Nulašestka: hehe na samaře jsem měl posilovač úplně out, kurevsky netěsnil ale tímhle tvým testem by prošel bezproblémů. doporučuji test propadnutí pedálu po nastartování doplnit o test: vypni motor a chvíli čekej, nemělo by být slyšet" unikající podtlak" . Po chvíli šlápni na brzdu - pedál by neměl být tvrdý, měl by zabrat jako normálně s motorem v chodu. V posilovači při vypnutém motoru by totiž měl zůstat podtlak na jedno sešlápnutí. a pokud třeba netěsní hadice, tak ti ten pedál ztvrdne třeba po pár vteřinách aniž bys na něj šlapal.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“