Výměna alťíku
Moderátor: Moderátoři
Výměna alťíku
Mám 2107 r.v 86 a potýkám se delší dobu se slabým dobíjením akumulátoru.Doma mám kompletně opravený altík z 2101,ale nejsem si jistej jak moc náročné je předělání na tenhle starší typ dobíjení-regulační relé k tomu altíku z 2101 mám taky.Normálně bych na tom namontovaným altíku vyměnil jen regulátor,ale tuším v jakým bude stavu(na motoru bylo špatný těsnění,takže je celej krásně zaolejovanej)tak jsem tam chtěl umístit ten starší,kterej je 100% funkční...nemáte někdo s tímhle problémem zkušenosti?[glow=green][/glow]
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
já jo.dával jsem altik z 03 do svojí 07.ze svorky 67 altiku povedš drát na svorku 67 regul.relé. A svorku 15 regul. dej na pojistku,která funguje jen při zapnutém zapalování,např č.1. Kdybys tu 15 dal rovnou na plus baterie,tak ti to vymlátí baterku(mě tam tekl proud 1,4A).Fachá mi to suprově a je to vlastně přizpůsobené na oba typy altiků.
Krom toho,na levém podběhu by měly být připraveny štefty na to relé,stačí ho jen přišroubovat matičkou.Mam 07 z 88´.
Krom toho,na levém podběhu by měly být připraveny štefty na to relé,stačí ho jen přišroubovat matičkou.Mam 07 z 88´.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Tak jsem zkoušel alternátor zapojit podle tvých rad,ale při přidání otáček to dobíjí strašně kolísavě-13.9,14.35,14.02 atd pokud podržím konstantní otáčky,tak motor kolísá přesně podle téhle výchylky-nevíš čím to je?Taky se občas stalo,že jsem pružinku na regulátoru povolil-dobíjelo to kolem 13.75-13.85 a s z regulátoru se začlo kouřitradek mb píše:já jo.dával jsem altik z 03 do svojí 07.ze svorky 67 altiku povedš drát na svorku 67 regul.relé. A svorku 15 regul. dej na pojistku,která funguje jen při zapnutém zapalování,např č.1. Kdybys tu 15 dal rovnou na plus baterie,tak ti to vymlátí baterku(mě tam tekl proud 1,4A).Fachá mi to suprově a je to vlastně přizpůsobené na oba typy altiků.
Krom toho,na levém podběhu by měly být připraveny štefty na to relé,stačí ho jen přišroubovat matičkou.Mam 07 z 88´.
Mam probleeeem ( takze mam nejaky alternator co som dostal k 1700 motoru. Zo zadu, ma skrutkovy vystup a jeden plochy samec co je na urovni steny alternatora a jeden co je nad stenou v plastovom drziaku.
Zapojil som to zatial tak, ze vsetko povodne (VAZ 2107 r.v.86 1.5 povodne) co malo ockovu koncovku som nasruboval na skutku a jeden zvysny kabel som skusil zapojit raz na jeden a raz na druhy vystup, no ani pri jednom mi pravdepodobne nedobija, lebo napatie pri nastartovanom motore a otacok roznejsich do 3000rpm mam stale cca 12.2 co je aj napatie na baterke pri vypnutom motore, ak by tam mal byt este dodatocne nejaky regulator, nemalo by sa to spravat tak, ze na jednom z tych dvoch vyvodou by som mal namerat na nastartovanom motore cirka 18V plus? Ale ja nenameravam nic, alebo zeby bol ten alternator v haji?? Inac asi to bude isto z icka lebo ma 55A.
PLS poradte nech mozem zacat zabiehat
....
stary nechcem moc davat, bo je zateceny olejom a uhliky ktore su vstavane v regulatore su nepravidelne dlhe
dik.
Zapojil som to zatial tak, ze vsetko povodne (VAZ 2107 r.v.86 1.5 povodne) co malo ockovu koncovku som nasruboval na skutku a jeden zvysny kabel som skusil zapojit raz na jeden a raz na druhy vystup, no ani pri jednom mi pravdepodobne nedobija, lebo napatie pri nastartovanom motore a otacok roznejsich do 3000rpm mam stale cca 12.2 co je aj napatie na baterke pri vypnutom motore, ak by tam mal byt este dodatocne nejaky regulator, nemalo by sa to spravat tak, ze na jednom z tych dvoch vyvodou by som mal namerat na nastartovanom motore cirka 18V plus? Ale ja nenameravam nic, alebo zeby bol ten alternator v haji?? Inac asi to bude isto z icka lebo ma 55A.
PLS poradte nech mozem zacat zabiehat
....
stary nechcem moc davat, bo je zateceny olejom a uhliky ktore su vstavane v regulatore su nepravidelne dlhe
dik.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit
No, je celkem jedno, co je to za typ alternátoru. Altík typu 2107 se lišil pouze výkonem, regulátorem vestavěným přímo na altíku a neměl myslím vyveden střed alternátoru (dle typu). Tyto skutečnosti však ničemu nevadí. V první řadě se podívej, jestli máš na altíku regulátor (kovové pouzdro) nebo ti kouká jen vývod od uhlíků. Pokud máš regulátor na altíku, musíš na něj přivézt plusový drát, nijak neregulovaný žádným jiným regulátorem...chapala? Pokud ti z altíku kouká pouze vývod přímo od uhlíků, musíš na něj přivézt drát od regulátoru. Čili jak u 2101, regulátor s kotvou mimo altík a výstup regulátoru přiveden na uhlíky. A musí to fungovat (pokud je regulátor a altíkOK)
P.S. Můj altík je typu 2101 a na tělese má vyraženo MAX 55A ....
P.S. Můj altík je typu 2101 a na tělese má vyraženo MAX 55A ....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Altik ma iba skrutku kde su privedene kable s ockami (netrasoval som kam idu) plus tam je nejaky odrusovac a potom uz len z altiku trcia dvaja samcekovia, jeden je v rovine zadneho deklu a druhy v plastovom puzdre, takze mi tam zjavne chyba regulator a regulator robi rovno aj vybudenie? Snad som ho neodpisal, ked som nan napojil ten zvysny kabel, ten bude asi teoreticky baterkovy co vracia stavu do sustavy predpokladam.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Budici napeti, t.j. + pol 12V zapojis pomoci konektoru na, jak pises, samce v plastovem pouzdru (coz je regulator) a vsechny draty s ockem o prumeru 6 mm (ale minimalne jeden k akumulatoru) nasadis na sroub (skrutku) M6 (matka a klic 10mm). Pak to musi dobijet. Jestlize ne, vymontuj cele rele (drzi na 1 sroubku) a zkontroluj uhliky, jestli nejsou male. Jestli ani to ne, vymontuj alternator pro jeho rozebrani a kontrolu ... W.expa píše:Altik ma iba skrutku kde su privedene kable s ockami (netrasoval som kam idu) plus tam je nejaky odrusovac a potom uz len z altiku trcia dvaja samcekovia, jeden je v rovine zadneho deklu a druhy v plastovom puzdre, takze mi tam zjavne chyba regulator a regulator robi rovno aj vybudenie? Snad som ho neodpisal, ked som nan napojil ten zvysny kabel, ten bude asi teoreticky baterkovy co vracia stavu do sustavy predpokladam.
hmm Wolfe, takze malo by to mat v sebe regulator? Uz som z toho jelen :-/ lebo nevsimol som si na zadnom dekly nic take co by slo odsrubovat naviac ... iba cely dekel .. leda, ze by bol regulator schovany az pod celym deklom. Ale tak ako pises som to uz zapojene mal a nedobijalo to nic ... resp. aj po nastartovani som mal v sustave stale 12.2 aj ked som z neutralu zbehol do nejakych otacok.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit
Pánove, udělám vám foto a popisky ...jdu na to
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Takže, na obrázku je alternátor typu 2107 (2105). Pokud máš na alternátoru to plechové pouzdro, tak v tom je regulační relé, na které se připojí +pol přímo od spínací skříňky ... kontakt 15 jak na spínačce, tak na regulačním relé. Pod tímto plechovým pouzdrem (v kterém se skrývá regulační relé) jsou uhlíky, které jezdí po komutátoru rotoru. Do rotoru teče proud z regulačního relé a rotor pak budí stator, který vyrábí proud do baterky. Při zvýšení napětí v síti, relé sníží naptěí rotoru, tudíž rotorem teče menší proud, zmenší se buzení, a na statoru dojde k poklesu napětí...letmé vysvětlení.
Pokud na alternátoru to kovové pouzdro nemáš a na jeho místě je pouze plastový vývod od uhlíků (čili jsou v altíku pouze uhlíky, bez regulátoru), musíš na tento kontakt (uhlíky) připojit výst. z nějakého regulačního relé. Popíšu to na modelu 2101. Na karoserii máš přišroubované velké plechové regulační relé. Kontakt 15 je plus pol od spínací skříňky a kontakt 67 (myslim) je výstup z tohoto relé, který je připojen na uhlíky v alternátoru.
Střed alternátoru - používá se pro připojení kontrolky dobíjení, u modelů vybavených pouze budíkem napětí v palubce, je tento kontakt nevyužit (u altíků pro 2105 myslím ani nebyl vyveden)
Plusový pól, šroubovací-na něj je připojen drát vedoucí přímo k baterce, pak tam můžou být připojeny ještě dráty vedoucí přimo do palubní sítě....
Pokud na alternátoru to kovové pouzdro nemáš a na jeho místě je pouze plastový vývod od uhlíků (čili jsou v altíku pouze uhlíky, bez regulátoru), musíš na tento kontakt (uhlíky) připojit výst. z nějakého regulačního relé. Popíšu to na modelu 2101. Na karoserii máš přišroubované velké plechové regulační relé. Kontakt 15 je plus pol od spínací skříňky a kontakt 67 (myslim) je výstup z tohoto relé, který je připojen na uhlíky v alternátoru.
Střed alternátoru - používá se pro připojení kontrolky dobíjení, u modelů vybavených pouze budíkem napětí v palubce, je tento kontakt nevyužit (u altíků pro 2105 myslím ani nebyl vyveden)
Plusový pól, šroubovací-na něj je připojen drát vedoucí přímo k baterce, pak tam můžou být připojeny ještě dráty vedoucí přimo do palubní sítě....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/