Výměna alťíku

Moderátor: Moderátoři

Fester
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 18, 2006 12:28

Výměna alťíku

Příspěvek od Fester »

Mám 2107 r.v 86 a potýkám se delší dobu se slabým dobíjením akumulátoru.Doma mám kompletně opravený altík z 2101,ale nejsem si jistej jak moc náročné je předělání na tenhle starší typ dobíjení-regulační relé k tomu altíku z 2101 mám taky.Normálně bych na tom namontovaným altíku vyměnil jen regulátor,ale tuším v jakým bude stavu(na motoru bylo špatný těsnění,takže je celej krásně zaolejovanej)tak jsem tam chtěl umístit ten starší,kterej je 100% funkční...nemáte někdo s tímhle problémem zkušenosti?[glow=green][/glow]
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

já jo.dával jsem altik z 03 do svojí 07.ze svorky 67 altiku povedš drát na svorku 67 regul.relé. A svorku 15 regul. dej na pojistku,která funguje jen při zapnutém zapalování,např č.1. Kdybys tu 15 dal rovnou na plus baterie,tak ti to vymlátí baterku(mě tam tekl proud 1,4A).Fachá mi to suprově a je to vlastně přizpůsobené na oba typy altiků.
Krom toho,na levém podběhu by měly být připraveny štefty na to relé,stačí ho jen přišroubovat matičkou.Mam 07 z 88´.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

Ja zase zapajam opacne, mal som na 2107 altik ktory mal na sebe nasrobovany regulator a teraz mam altik z 1.7i. Je tam rozdiel v zapojeni? Bo nijaky som si nevsimol ;)
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Fester
Příspěvky: 12
Registrován: pon zář 18, 2006 12:28

Příspěvek od Fester »

radek mb píše:já jo.dával jsem altik z 03 do svojí 07.ze svorky 67 altiku povedš drát na svorku 67 regul.relé. A svorku 15 regul. dej na pojistku,která funguje jen při zapnutém zapalování,např č.1. Kdybys tu 15 dal rovnou na plus baterie,tak ti to vymlátí baterku(mě tam tekl proud 1,4A).Fachá mi to suprově a je to vlastně přizpůsobené na oba typy altiků.
Krom toho,na levém podběhu by měly být připraveny štefty na to relé,stačí ho jen přišroubovat matičkou.Mam 07 z 88´.
Tak jsem zkoušel alternátor zapojit podle tvých rad,ale při přidání otáček to dobíjí strašně kolísavě-13.9,14.35,14.02 atd pokud podržím konstantní otáčky,tak motor kolísá přesně podle téhle výchylky-nevíš čím to je?Taky se občas stalo,že jsem pružinku na regulátoru povolil-dobíjelo to kolem 13.75-13.85 a s z regulátoru se začlo kouřit :oops:
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

desetina voltu neni žádný kolísání :)
na tu pružinku v regulátoru je lepší nesahat :|
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

Mam probleeeem :(( takze mam nejaky alternator co som dostal k 1700 motoru. Zo zadu, ma skrutkovy vystup a jeden plochy samec co je na urovni steny alternatora a jeden co je nad stenou v plastovom drziaku.
Zapojil som to zatial tak, ze vsetko povodne (VAZ 2107 r.v.86 1.5 povodne) co malo ockovu koncovku som nasruboval na skutku a jeden zvysny kabel som skusil zapojit raz na jeden a raz na druhy vystup, no ani pri jednom mi pravdepodobne nedobija, lebo napatie pri nastartovanom motore a otacok roznejsich do 3000rpm mam stale cca 12.2 co je aj napatie na baterke pri vypnutom motore, ak by tam mal byt este dodatocne nejaky regulator, nemalo by sa to spravat tak, ze na jednom z tych dvoch vyvodou by som mal namerat na nastartovanom motore cirka 18V plus? Ale ja nenameravam nic, alebo zeby bol ten alternator v haji?? Inac asi to bude isto z icka lebo ma 55A.
PLS poradte nech mozem zacat zabiehat :D
....
stary nechcem moc davat, bo je zateceny olejom a uhliky ktore su vstavane v regulatore su nepravidelne dlhe :(
dik.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

No, je celkem jedno, co je to za typ alternátoru. Altík typu 2107 se lišil pouze výkonem, regulátorem vestavěným přímo na altíku a neměl myslím vyveden střed alternátoru (dle typu). Tyto skutečnosti však ničemu nevadí. V první řadě se podívej, jestli máš na altíku regulátor (kovové pouzdro) nebo ti kouká jen vývod od uhlíků. Pokud máš regulátor na altíku, musíš na něj přivézt plusový drát, nijak neregulovaný žádným jiným regulátorem...chapala? :D Pokud ti z altíku kouká pouze vývod přímo od uhlíků, musíš na něj přivézt drát od regulátoru. Čili jak u 2101, regulátor s kotvou mimo altík a výstup regulátoru přiveden na uhlíky. A musí to fungovat (pokud je regulátor a altíkOK)

P.S. Můj altík je typu 2101 a na tělese má vyraženo MAX 55A ....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

Altik ma iba skrutku kde su privedene kable s ockami (netrasoval som kam idu) plus tam je nejaky odrusovac a potom uz len z altiku trcia dvaja samcekovia, jeden je v rovine zadneho deklu a druhy v plastovom puzdre, takze mi tam zjavne chyba regulator a regulator robi rovno aj vybudenie? Snad som ho neodpisal, ked som nan napojil ten zvysny kabel, ten bude asi teoreticky baterkovy co vracia stavu do sustavy predpokladam.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

expa píše:Altik ma iba skrutku kde su privedene kable s ockami (netrasoval som kam idu) plus tam je nejaky odrusovac a potom uz len z altiku trcia dvaja samcekovia, jeden je v rovine zadneho deklu a druhy v plastovom puzdre, takze mi tam zjavne chyba regulator a regulator robi rovno aj vybudenie? Snad som ho neodpisal, ked som nan napojil ten zvysny kabel, ten bude asi teoreticky baterkovy co vracia stavu do sustavy predpokladam.
Budici napeti, t.j. + pol 12V zapojis pomoci konektoru na, jak pises, samce v plastovem pouzdru (coz je regulator) a vsechny draty s ockem o prumeru 6 mm (ale minimalne jeden k akumulatoru) nasadis na sroub (skrutku) M6 (matka a klic 10mm). Pak to musi dobijet. Jestlize ne, vymontuj cele rele (drzi na 1 sroubku) a zkontroluj uhliky, jestli nejsou male. Jestli ani to ne, vymontuj alternator pro jeho rozebrani a kontrolu ... W.
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

hmm Wolfe, takze malo by to mat v sebe regulator? Uz som z toho jelen :-/ lebo nevsimol som si na zadnom dekly nic take co by slo odsrubovat naviac ... iba cely dekel .. leda, ze by bol regulator schovany az pod celym deklom. Ale tak ako pises som to uz zapojene mal a nedobijalo to nic ... resp. aj po nastartovani som mal v sustave stale 12.2 aj ked som z neutralu zbehol do nejakych otacok.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Mas pravdu, je to tam trochu jine, nez jsem si vybavil, uz jsem to dlouho nevidel z blizka. Ted jsem se na to byl podivat, ale zezhora toho moc videt neni, tak se na to podivam az doma. W.
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

tak ako pises .. zhora toho skrz termostat neni moc vidiet aj mne ak sa podari a nerozlustime to do konca tyzdna skusim tam vlozit fotak medzi zvod a cvaknut to.
Dik ze sa na to kuknes! Pak napis.
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pánove, udělám vám foto a popisky :D ...jdu na to 8)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Vašátor píše:Pánove, udělám vám foto a popisky :D ...jdu na to 8)
To je dobre, ale pozor - v sedmnactce je altik Samara. W.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Takže, na obrázku je alternátor typu 2107 (2105). Pokud máš na alternátoru to plechové pouzdro, tak v tom je regulační relé, na které se připojí +pol přímo od spínací skříňky ... kontakt 15 jak na spínačce, tak na regulačním relé. Pod tímto plechovým pouzdrem (v kterém se skrývá regulační relé) jsou uhlíky, které jezdí po komutátoru rotoru. Do rotoru teče proud z regulačního relé a rotor pak budí stator, který vyrábí proud do baterky. Při zvýšení napětí v síti, relé sníží naptěí rotoru, tudíž rotorem teče menší proud, zmenší se buzení, a na statoru dojde k poklesu napětí...letmé vysvětlení.
Pokud na alternátoru to kovové pouzdro nemáš a na jeho místě je pouze plastový vývod od uhlíků (čili jsou v altíku pouze uhlíky, bez regulátoru), musíš na tento kontakt (uhlíky) připojit výst. z nějakého regulačního relé. Popíšu to na modelu 2101. Na karoserii máš přišroubované velké plechové regulační relé. Kontakt 15 je plus pol od spínací skříňky a kontakt 67 (myslim) je výstup z tohoto relé, který je připojen na uhlíky v alternátoru.
Střed alternátoru - používá se pro připojení kontrolky dobíjení, u modelů vybavených pouze budíkem napětí v palubce, je tento kontakt nevyužit (u altíků pro 2105 myslím ani nebyl vyveden)
Plusový pól, šroubovací-na něj je připojen drát vedoucí přímo k baterce, pak tam můžou být připojeny ještě dráty vedoucí přimo do palubní sítě....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“