Marek píše:Názor, že to motor ničí, který prezentuješ Ty, je lživý. Nevíš, co mluvíš, chlape!!!
Omlouvám se za bláboly,neberte si ze mě příklad.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ale spíš došlo k omylu,myslel jsem to jako tak že ježdění bez kvaltu,tudíš na neutrál ničí motor,resp.že jsem si vědom toho že si ničím motor.
Marek píše:Tím, že při jízdě z kopce vyřadíš rychlost, neušetříš ani slzu paliva!!!!!
Porovnání ježdění stejných tras stejným způsobem s vyřazováním a bez u mě znamenalo přibližně o 3/4 l/100 Km ve prospěch vyřazování.Věřte nevěřte.
Marek píše:Jezdit z kopce se zařazenou rychlostí (režim decelerace) má pouze samé výhody, a to velmi zásadní.
- Především je vůz nesrovnatelně ovladatelnější
Za zhoršených jízdních podmínek jistě.
Marek píše: motor má vyšší otáčky, mnohem lépe maže a chladí
Souhlasím.
Marek píše: Další výhodou je nesrovnatelně vyšší životnost brzd.
Až na to že jsem si zpočítal,že za těch 20 tis.Km co mi takhle vydrží brzdové destičky za 200 Kč ušetřím paliva za cca 4 500 Kč.No comment.
Najdi mi jedinou nevýhodu decelerace - srazím paty a skloním hlavu !!!
Jak už jsem poznamenal,největší nevýhodou je to že musím pořád šlapat na plyn,protože při brzdění motorem by mi auto jelo pod kopcem 70Km/h,zatímco na neutrál tam jedu 100 Km/h,no tak teda nevím,vždyť já tím že brzdím motorem beru autu jeho kinetickou energii,což je sice jev žádaný pro deceleraci,ale panebože copak vždycky když jedu s kopce mi jde
jen o deceleraci?Mám na mysli velmi pozvolná klesání,kde si na neutrál plachtím v poklidu 80,na kvalt bych na to musel šlapat.
Omlouvám se za choré výplody svého nemyslícího mozku,pokud jsem se někoho dotkl tak nechť si uvědomí že dělám ostudu jenom sám sobě.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)