Převodovka hučí jako trolejbus - LAMELA!!!
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Převodovka hučí jako trolejbus - LAMELA!!!
Tak jsem dneska doodvzdušnil komplet brzdy, dorovnal výfuk... a mám nový problém.
Od sjetí z rampy mi hučí převodovka jako trolejbus. Hučí neutrál a 1.-3. rychlost, čtyřka a zpátečka jsou ticho. Hučí to pořád. Stihl jsem ještě dle plánu vyměnit olej, původní tam byl snad od výroby (což mě tady u toho auta už nepřekvapuje, když si vzpomenu jak vypadal olej v motoru a taky jak vypadala vačka) - vyteklo ho jen 0,75l, na magn. zátce čurbesu ale zas tolik nebylo.
Převodovka má stále dost přesný dráhy, dá se řadit pěkně rychle a lehko. Jen ten zvuk mě teď deptá. Jo, ten zvuk taky přejde po sešlápnutí spojky (logicky ) - plynule se to dotočí.
Takže výsledek je ten, že bych rád sehnal pětikvalt a v blízké době ho namontoval. Tuhle převodovku opravim a její další osud bude záviset na spokojenosti s pětkou.
Dvě věci:
1) Jak moc riskuju ježděním s takovouhle převodovkou? Kolik se takhle dá najet?
2) Pětikvalty sem!
Bohužel, zítra jedeme k rodičům, Laďku jsem poslední dva dny napravoval a makal jak ďas, ale zítřek si vezme na triko Renault Chamade 1,8. No, třeba se mi to zalíbí - ale Laďka je Laďka
Od sjetí z rampy mi hučí převodovka jako trolejbus. Hučí neutrál a 1.-3. rychlost, čtyřka a zpátečka jsou ticho. Hučí to pořád. Stihl jsem ještě dle plánu vyměnit olej, původní tam byl snad od výroby (což mě tady u toho auta už nepřekvapuje, když si vzpomenu jak vypadal olej v motoru a taky jak vypadala vačka) - vyteklo ho jen 0,75l, na magn. zátce čurbesu ale zas tolik nebylo.
Převodovka má stále dost přesný dráhy, dá se řadit pěkně rychle a lehko. Jen ten zvuk mě teď deptá. Jo, ten zvuk taky přejde po sešlápnutí spojky (logicky ) - plynule se to dotočí.
Takže výsledek je ten, že bych rád sehnal pětikvalt a v blízké době ho namontoval. Tuhle převodovku opravim a její další osud bude záviset na spokojenosti s pětkou.
Dvě věci:
1) Jak moc riskuju ježděním s takovouhle převodovkou? Kolik se takhle dá najet?
2) Pětikvalty sem!
Bohužel, zítra jedeme k rodičům, Laďku jsem poslední dva dny napravoval a makal jak ďas, ale zítřek si vezme na triko Renault Chamade 1,8. No, třeba se mi to zalíbí - ale Laďka je Laďka
Naposledy upravil(a) dmatej dne ned říj 08, 2006 17:42, celkem upraveno 1 x.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Davide. Hlučnost převodovky mě u Lady nepřekvapuje. Pouze jednu jedinou převodovku, co jsem kdy slyšel, si pamatuju, že nehučela - můj původní čtyřkvalt. Je to právě asi tím, že jsi vyměnil ten olej. On ten mazut původní je asi k něčemu dobrý.
Zkus prach z dubového dřeva - jemné piliny. Často to pomůže. Asi hrst či dvě. Mně to zachránilo diferák na první Ladě 21061.
Zkus prach z dubového dřeva - jemné piliny. Často to pomůže. Asi hrst či dvě. Mně to zachránilo diferák na první Ladě 21061.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Ne ne ne.
1) Na rampě jsem byl kvůli srovnání výfuku, tahal jsem ho skoro po zemi. Už je to lepší.
2) Potom jsem sjel z rampy a v tu chvíli to začalo. Tenhle zvuk jsem u žádný Lady neslyšel (akorát shodou okolností včera u nějakýho Citroena v ulici "huííííííííí").
3) Až odpoledne jsem měnil ten olej v toužebném očekávání, jestli to třeba nepomůže. Nepomohlo. Akorát kvalty jdou řadit pořád stejně přesně, ale lehčeji (ne že by to bylo předtím nějak zlý).
Čili s výměnou oleje to nemá nic společnýho, začalo to z ničeho nic.
Ten zvuk totálně přehluší zvuk motoru. Normální hučení převodovky znám (slyšitelný jen na neutrál), tohle je stejný, ale tak 20x hlučnější.
1) Na rampě jsem byl kvůli srovnání výfuku, tahal jsem ho skoro po zemi. Už je to lepší.
2) Potom jsem sjel z rampy a v tu chvíli to začalo. Tenhle zvuk jsem u žádný Lady neslyšel (akorát shodou okolností včera u nějakýho Citroena v ulici "huííííííííí").
3) Až odpoledne jsem měnil ten olej v toužebném očekávání, jestli to třeba nepomůže. Nepomohlo. Akorát kvalty jdou řadit pořád stejně přesně, ale lehčeji (ne že by to bylo předtím nějak zlý).
Čili s výměnou oleje to nemá nic společnýho, začalo to z ničeho nic.
Ten zvuk totálně přehluší zvuk motoru. Normální hučení převodovky znám (slyšitelný jen na neutrál), tohle je stejný, ale tak 20x hlučnější.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Hele a nedodělal si při tom rovnání vejfuku silentblok převodovky?Může se stát že se trochu propad a převodovka je vyosená.Mě se to tak stalo a bylo to přesně jak píšeš,zničehož nic a hlavně na trojku to byl mazec-"uuuíííííííííí!". Čtyřka byla ticho,jednička a dvojka trochu kňučely,ale nejhorší byla trojka.
Anebo může bejt silentblok jen trochu málo unavenej a ten jinak nafasovanej vejfuk ho prostě brutálně táhne k zemi,nevím,upřimně bych pátrání zaměřil tímto směrem.
Anebo může bejt silentblok jen trochu málo unavenej a ten jinak nafasovanej vejfuk ho prostě brutálně táhne k zemi,nevím,upřimně bych pátrání zaměřil tímto směrem.
Počkejte až neuslyšíte Streetfirovu 2101.Převodovka tam není absolutně slyšet.Skutečně vůbec,stejně jako diferák.Nejet v tom neuvěřím.Hlučnost převodovky mě u Lady nepřekvapuje. Pouze jednu jedinou převodovku, co jsem kdy slyšel, si pamatuju, že nehučela - můj původní čtyřkvalt.
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Hm, taky mě to napadlo, ale nevim. Zkusim rovnou ten pětikvalt. Zatim Laďku budu šetřit - chystá se rovnání kastle, to by to taky mohlo zlepšit. Vejfuk tak jak je by to dělat neměl, ale vyloučit se to nedá, možná máš pravdu.
Aha, tak mě napadlo. Já pak odpoledne zkusil povolit ten úchyt, co drží vejfuk u převodovky - beze změny. Takže tady by to být nemělo - i když ani tak to nemusí být jistééé ....
Mě hučej všechny tři kvalty stejně moc a nepříjemně
Aha, tak mě napadlo. Já pak odpoledne zkusil povolit ten úchyt, co drží vejfuk u převodovky - beze změny. Takže tady by to být nemělo - i když ani tak to nemusí být jistééé ....
Mě hučej všechny tři kvalty stejně moc a nepříjemně
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Pro dokreslení zvuku zde nabízím záznam koncertu Laďky pro kvarteto převodovka, spojka, kaslík a motor. Bylo to po městě, děsný kolony, takže některé pasáže jsou poměrně nudné. Bohužel, mobily používají formát, který se mi nepodařilo převést. Ne že bych nevěděl o způsobu jak to provést, ale nechce se mi
Jdu šprtat, dostal jsem tip na další možnost Koumám Jurčenka...
Jdu šprtat, dostal jsem tip na další možnost Koumám Jurčenka...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Jozef Matuška
- Příspěvky: 147
- Registrován: úte bře 22, 2005 08:30
- Bydliště: Šurany, Slovensko
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Jojo. Včera jsem povozil MZ, rozkopávaj nám ulici, tak jsem přeparkoval na mé bývalé stanoviště na Vinice.
Vašátor a MZ se nezávisle shodli na spojkovým ložisku. V sobotu pod to vlezu a bude jasno. Každopádně ty kvalty (výše) jsou divný....
Plánuju operaci, asistentem bude MZ, konzultuji s experty Jurčenko & Jeršov i dalšími
Vašátor a MZ se nezávisle shodli na spojkovým ložisku. V sobotu pod to vlezu a bude jasno. Každopádně ty kvalty (výše) jsou divný....
Plánuju operaci, asistentem bude MZ, konzultuji s experty Jurčenko & Jeršov i dalšími
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
No pokial mas spojku spravne nastavenu tak lozisko by malo mat volu teda nemalo by sa opierat o pritlacak pokial nestojis na pedale. Pokial vytlacis spojku a zacne to hucat tak to je lozisko.
Tak isto ako ti uz napisal marek pricina bude vtom ze si tam nalial iny olej Ten rusky je hustejsi ako hoci co co som zatial videl bezne u nas predavat a nejako si stou prevodovkou rozumie
Ja mam v prevodovke valvoline za 250sk liter a nemozem hovorit ze je to ono.
Co sa tyka celkovo tych prevodoviek tak potom ako som sedel v cisto novej nive a tam to na volnobeh zavijalo dost neprijemne som si povedal ze nema zmysel sa nadtym pozastavovat a uz duplom nie rozmyslat nad kupou novej prevodovky
Tak isto ako ti uz napisal marek pricina bude vtom ze si tam nalial iny olej Ten rusky je hustejsi ako hoci co co som zatial videl bezne u nas predavat a nejako si stou prevodovkou rozumie
Ja mam v prevodovke valvoline za 250sk liter a nemozem hovorit ze je to ono.
Co sa tyka celkovo tych prevodoviek tak potom ako som sedel v cisto novej nive a tam to na volnobeh zavijalo dost neprijemne som si povedal ze nema zmysel sa nadtym pozastavovat a uz duplom nie rozmyslat nad kupou novej prevodovky
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Oprava před několika hodinami skončila, s radostí (sorry ) konstatuji, že Marek a Trevor jsou úplně mimo.
Prostě a jednoduše byla oběhaná lamela spojky. Vliv převodů na hvízdání byl docela zvláštní, ale byla to falešná stopa, budiž to ponaučením pro ostatní.
V pátek jsme to od 16-20h stihli akorát sundat dolů a zjistit, že po setrvačníku už běhají nýty. Převodovku jsme zavřeli do kufru, auto zůstalo levitovat na špalcích nad parkovištěm.
V sobotu následoval nákup dílů ve Stodě. Lamela spojky, gumové manžety (prachovka pracovního válce spojky, manžeta na páce spojky), pouzdro a objímka řadící páky, silentblok převodovky, 6 samojistných matic na hardyspojku a další věci navíc. V 16h jsme zase pokračovali, první pokus o vystředění lamely ve spojce dopadl špatně, druhý už lépe - strčil jsme hlavu do tunelu, montážní svítilnou svítil do díry a od oka lamelu vystředil za pomoci páky od heveru, spojku pomalu dotahoval a hlavně s ní neotáčel (není nad trubkový klíč, pořád to říkám ).
Převodovka pak sedla "jak prdel na hrnec", jenom nám už jaksi docházely síly. Zapomněl jsem vyfotit Martina mezi heverem a špalkem, zarytými do boků, převodovku na hrudníku ze všech zbývajících sil jí tlačící nahoru (... já neměl sílu už od začátku, maximálně tak na povolování šroubů, to mi šlo zase líp - musím ještě taky dodat, bez dvou sad ráčen s prodlužovacími nástavci by to asi nešlo)
V neděli jsme to dokončili. Při povolování se přetrhl jeden šroub, držící první díl výfuku (nahoře), takže to zatím drží zbývající tři, kupodivu to nefouká (kdo tam dá železný obyč. šrouby, urazim mu ruce, patří tam měděný štefty). Výfuk není třeba rozebírat, stačí ho odpojit od sběrného potrubí. Sice tam pak překáží, ale jde to (kardan vadil víc, oba máme boule ). Stejně tak stačí 40 cm, netřeba 60, jak se píše v Jak na to (ale je to pro masochisty).
Hardyspojka je stará, popraskaná, ale zatím drží v jednom kuse, tak jí tam nechám. Zdá se, že jí vůbec nevadí namáhání na otočení, ale je hrozně náchylná na "lámání" kolmo na osu.
Spojkovou nádobku není vůbec třeba (a snad ani žádoucí) vypouštět, jen se vytočí dva šrouby, co jí drží na převodovce (při montáži zpět nezapomenout na podložku s očkem pro pružinu).
Ložiska jsou v pořádku, vypadá to, že trošku teče zadek klikovky, ale nemáme momenťák ani chuť a sílu na sundavání setrvačníku. Zůstalo to tak.
Výsledek operace: bolí mě celej člověk, olej mám snad všude, ale to hlavní: spojka jde krásně zlehka (až mě to znervozňuje), zabírá kousek od podlahy a je tichá jako kdysi (je slyšet tiché hučení převodovky, když se pustí spojka).
Záhada pro koumáky: každý šroub na hardyspojce je jinak dlouhý. Proč? Jsou téměř shodné se šrouby, co drží převodovku u bloku motoru, ale žádná kombinace nedává tolik variant! Tak sakra proč?
Prostě a jednoduše byla oběhaná lamela spojky. Vliv převodů na hvízdání byl docela zvláštní, ale byla to falešná stopa, budiž to ponaučením pro ostatní.
V pátek jsme to od 16-20h stihli akorát sundat dolů a zjistit, že po setrvačníku už běhají nýty. Převodovku jsme zavřeli do kufru, auto zůstalo levitovat na špalcích nad parkovištěm.
V sobotu následoval nákup dílů ve Stodě. Lamela spojky, gumové manžety (prachovka pracovního válce spojky, manžeta na páce spojky), pouzdro a objímka řadící páky, silentblok převodovky, 6 samojistných matic na hardyspojku a další věci navíc. V 16h jsme zase pokračovali, první pokus o vystředění lamely ve spojce dopadl špatně, druhý už lépe - strčil jsme hlavu do tunelu, montážní svítilnou svítil do díry a od oka lamelu vystředil za pomoci páky od heveru, spojku pomalu dotahoval a hlavně s ní neotáčel (není nad trubkový klíč, pořád to říkám ).
Převodovka pak sedla "jak prdel na hrnec", jenom nám už jaksi docházely síly. Zapomněl jsem vyfotit Martina mezi heverem a špalkem, zarytými do boků, převodovku na hrudníku ze všech zbývajících sil jí tlačící nahoru (... já neměl sílu už od začátku, maximálně tak na povolování šroubů, to mi šlo zase líp - musím ještě taky dodat, bez dvou sad ráčen s prodlužovacími nástavci by to asi nešlo)
V neděli jsme to dokončili. Při povolování se přetrhl jeden šroub, držící první díl výfuku (nahoře), takže to zatím drží zbývající tři, kupodivu to nefouká (kdo tam dá železný obyč. šrouby, urazim mu ruce, patří tam měděný štefty). Výfuk není třeba rozebírat, stačí ho odpojit od sběrného potrubí. Sice tam pak překáží, ale jde to (kardan vadil víc, oba máme boule ). Stejně tak stačí 40 cm, netřeba 60, jak se píše v Jak na to (ale je to pro masochisty).
Hardyspojka je stará, popraskaná, ale zatím drží v jednom kuse, tak jí tam nechám. Zdá se, že jí vůbec nevadí namáhání na otočení, ale je hrozně náchylná na "lámání" kolmo na osu.
Spojkovou nádobku není vůbec třeba (a snad ani žádoucí) vypouštět, jen se vytočí dva šrouby, co jí drží na převodovce (při montáži zpět nezapomenout na podložku s očkem pro pružinu).
Ložiska jsou v pořádku, vypadá to, že trošku teče zadek klikovky, ale nemáme momenťák ani chuť a sílu na sundavání setrvačníku. Zůstalo to tak.
Výsledek operace: bolí mě celej člověk, olej mám snad všude, ale to hlavní: spojka jde krásně zlehka (až mě to znervozňuje), zabírá kousek od podlahy a je tichá jako kdysi (je slyšet tiché hučení převodovky, když se pustí spojka).
Záhada pro koumáky: každý šroub na hardyspojce je jinak dlouhý. Proč? Jsou téměř shodné se šrouby, co drží převodovku u bloku motoru, ale žádná kombinace nedává tolik variant! Tak sakra proč?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2845
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
PS: Převodový olej 80W od Mogulu. Ten, co tam byl před ním je řídká stará černošedá břečka. Na "ruské zázraky" nevěřím, žádná převodovka se mi ještě nerozsypala a každá zatím po tomhle obyč. oleji ztichla (tady taky bylo jen 0,7l, tak aby ne, po nalití skoro dvojnásobku).
A ještě: v setrvačníku je pěkně vyběhaná drážka, ale nejspíš už z dřívějška, čapodrak mě ondá skrz spojku varoval. Že by to viděl? Zuby jsou ale jako nový. No nic. Je hotovo. Příště to asi udělám včas, už znám rozdíl
A ještě: v setrvačníku je pěkně vyběhaná drážka, ale nejspíš už z dřívějška, čapodrak mě ondá skrz spojku varoval. Že by to viděl? Zuby jsou ale jako nový. No nic. Je hotovo. Příště to asi udělám včas, už znám rozdíl
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
GRATULACE !!!!!!
Mně bylo hned divný, že by ruskej 4q odešel . Jen takovej malej dodatek...při výměně spojky se mění i přítlačné ložisko lamely... I když se zdá, že je dobrý, stejně může začít brzo šumět...
Mně bylo hned divný, že by ruskej 4q odešel . Jen takovej malej dodatek...při výměně spojky se mění i přítlačné ložisko lamely... I když se zdá, že je dobrý, stejně může začít brzo šumět...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/