Velikost pneu,poradíte?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

dmatej píše:Skutečný zimáky budou v suchu v létě v zatáčkách pořád kvílet, klouzat a sjedou se o cca 5 mm za 10 000 km, což je docela šupa.
Dovolím si nesouhlasit, na Polaris 2 (stáří dvou zim) jsme v práci jezdili přes léto, žádné pištění, žádné klouzání, subjektivně bych řekl, že auto i lépe drží. Co se týče sjíždění tak by se dalo říci, že na 10 tis. tak asi 3 mm na hnané nápravě, na pasivní je úbytek podstatně menší.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
mamamia
Příspěvky: 25
Registrován: čtv srp 24, 2006 18:02
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mamamia »

...menej radosti uz mam z toho, ze som kupil barak v strede 12 % stupaku a do prace to mam smerom "hore" :roll: :?: Ale radsej kopec, ako madarska rovina







No,můj kamarád bydlí na takovém hrozném kopci a musím říct,že vyjet tam umí jen on.Mě jeho žiguli "Zlutý pes" asi v 1/3 kopce umřel :lol:
"mamamia !"
toť zvolání těch,kdož se dozvěděli o mé koupi :-)
no,ale já jsem s Mášenkou spokojená (2107)
mamamia
Příspěvky: 25
Registrován: čtv srp 24, 2006 18:02
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mamamia »

Wolf píše:
mamamia píše:...Vidím,že to bude co nevidět :D
Hura, zase se budeme klouzat :D . Jen kdyby te soli nebylo tolik :cry: . W.
Mám z toho docela bobky.Zimu jsem ještě s autíčkem nezažila.Docela jsem zvědavá,jak to zvládnu a jak bude startovat a jak se mi bude řídit.Ale nemůžu se tomu vyhnout,budu s ním muset jezdit do práce. :shock:
"mamamia !"
toť zvolání těch,kdož se dozvěděli o mé koupi :-)
no,ale já jsem s Mášenkou spokojená (2107)
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Ono se to o těch zimákách nedá říct nějak univerzálně.
Každý výrobce je dělá trochu z jiné směsi, každý model má trochu jiné vlastnosti....atd.
Jezdil jsem na zimákách, které braly sníh jak fréza, držely super na sněhu, ale na ledě byly k ničemu,a v teple nad 15° se úplně žvejkaly,na vodě hotové sáně.
A zas na jiných, které byly v zimě průměrné na sněhu ale na ledu držely jak mačky, a když jsem je dojížděl v létě, tak se sjely asi o 1,5mm na 10tis, tak jsem je dojížděl dvě letní sezóny, než jsem dojel na kontrolky.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Marcel
Příspěvky: 1122
Registrován: ned led 15, 2006 19:58
Bydliště: Hajnice u trutnova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcel »

neboj určitě bude stertovat dobře jako většina lad
a na řízení si taky rychle zvykneš
Marcel 2107
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS :)
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
vlastax
Příspěvky: 31
Registrován: ned říj 17, 2004 14:14
Bydliště: Ústí n.L.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vlastax »

Tady je přesně vidět konzervativní přístup k přezouvání zima/léto.Je to naučený že to tak má být ale doopravdy na zimákách se dá jezdit i v létě,chce to to jenom vyzkoušet.Ten úbytek pneumatik je samozřejmě v horku větší,neboť směs je měkčí.Ale vyzkoušejte si to,já dle zkušeností můžu doporučiit celeoroční užívání pneu označených jako zimní
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

vlastax píše: na zimákách se dá jezdit i v létě
vlastax píše:vyzkoušejte si to,
Jó,všecko jde,akorát druhý léto mi vylezli z pneumatiky dráty....a z kola byl šišoid,kdyby mi to tehdy bouchlo na dálnici tak bych to nejspíš nerozchodil.Takže asi tak...
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Nemo píše:Ono se to o těch zimákách nedá říct nějak univerzálně.
Každý výrobce je dělá trochu z jiné směsi, každý model má trochu jiné vlastnosti....atd.
Jezdil jsem na zimákách, které braly sníh jak fréza, držely super na sněhu, ale na ledě byly k ničemu,a v teple nad 15° se úplně žvejkaly,na vodě hotové sáně.
A zas na jiných, které byly v zimě průměrné na sněhu ale na ledu držely jak mačky, a když jsem je dojížděl v létě, tak se sjely asi o 1,5mm na 10tis, tak jsem je dojížděl dvě letní sezóny, než jsem dojel na kontrolky.
Máš pravdu. Obecně ale zimáky nemaj v létě takovou trvanlivost jako letní pneu. Zimáky se dělaj pro různý podmínky, různý teploty. O směsích se moc nikde nepíše, takže je to trošku zajíc v pytli. Na tej felicii byly nějaký levnější zimní Matadory, tuším, ale jistej si tím už nejsem.

Já třeba o OR34 prohlašuju, že je to skoro zimní vzorek s letní směsí - vydržej klidně 80000 km, vzorek je celkem hrubej, ale špatně odvádí vodu. Na sněhu i v létě na suchu to s nima jde, na vodě je to ale bída, na ledu to zase ujde. Každopádně letos chci zkusit na Laďce pořádný zimáky - ale budu muset koupit taky nějaký disky. Dneska jsem přišel na to, že jeden je křivej jako prase (!!!).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

dmatej píše:Každopádně letos chci zkusit na Laďce pořádný zimáky
Také se u mě schyluje k historickému okamžiku výměny celoročně používaných OR34 za zimní obutí. Do předu půjdou Good Year UG5 s cca 4 mm vzorku a do zadu nové pravděpodobně Barum Polaris 2. Sice ten předek je tak trochu nic moc, ale horší než polosjeté OR34 na kterých jsem odjezdil loňskou zimu to být snad nemůže.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Já mám zatím představu jak to má vypadat co se sněhu týče, ale vrtá mi hlavou led. Na sněhu hraje nejvíc roli hrubost vzorku a taky schopnost se zaříznout do sněhu a opřít se o něj. Na ledu asi zase mít vzorek co nejjemnější. Něco jako ty stromečky na OR34. A pak ta směs a to člověk takhle moc nepozná.... leda podle zkušeností, ale to bejvá subjektivní.

JEště uvidim, zatim na ně nemá, první "double" vejplata bude až v listopadu :(
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

prosim vás,na ledu nedrží ŽÁDNÁ pneumatika,pokud nemá hřeby!!!
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

mamamia píše:Mám z toho docela bobky.Zimu jsem ještě s autíčkem nezažila.Docela jsem zvědavá,jak to zvládnu a jak bude startovat a jak se mi bude řídit.Ale nemůžu se tomu vyhnout,budu s ním muset jezdit do práce. :shock:
Nemej strach. Lady startuji v zime velmi dobre, pokud jsou alespon trochu serizene. Nech si pred zimou vycistit karburator a pritom zkontroluj, jestli neni v plovakove komore u dna kapicka vody. Pokud ano nalej do nadrze nejaky pripravek na pohlcovani vody (v nouzi i technicky lih). Pri tom Ti mohou zkontrolovat i spravny odtrh na svickach. Zkontroluj chladici kapalinu a jesli je stara, tak ji vymen. Pro zimni jizdu je az zivotne dulezite mit v poradku brzdy. Zejmena je nutne zkontrolovat dobre odbrzdeni prednich kotoucu, coz jak vime mnohdy u Lad zlobi. Spravnou funkci se predejde v lete zvysene spotrebe, v zime pak neprijemnoustem pri jizde do kopce a hlavne moznym komplikacim v dusledku neovladatelneho smyku po kluzke vozovce. To je asi to nejdulezitejsi, na co se zamerit pred zimou, :D ale my puntickari toho delame mnohem vic (krom karburatoru) :D. No, po vyse popsane kontrole a jestli Ti to ted startuje a jezdi dobre, nebudes mit problem ani v zime :) . W.
Uživatelský avatar
gogo
Příspěvky: 507
Registrován: úte čer 01, 2004 12:11
Bydliště: niekde v SVK

Příspěvek od gogo »

...presne tak, ziadne strachy. a doporucujem zoznamit sa so snehom na nejakom prazdnom parkovisku, volnej ploche, proste mala skola smyku. Vyskusat si ako sa auto bude spravat a zvyknut si na seba :lol:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Radek mb: já si nevšiml, že bych se nad ledem začal vznášet :mrgreen:

Řekněme, že jsem myslel zledovatělou silnici, silný náledí. Zajeď v únoru do Michalových Hor, tam to byla letos prča, byly tam ledový koleje až do května :D
Kdyby to denně několikrát nesypali škvárou, bylo by to docela zajímavý :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
mamamia
Příspěvky: 25
Registrován: čtv srp 24, 2006 18:02
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mamamia »

Wolf píše:
mamamia píše:Mám z toho docela bobky.Zimu jsem ještě s autíčkem nezažila.Docela jsem zvědavá,jak to zvládnu a jak bude startovat a jak se mi bude řídit.Ale nemůžu se tomu vyhnout,budu s ním muset jezdit do práce. :shock:
Nemej strach. Lady startuji v zime velmi dobre, pokud jsou alespon trochu serizene. Nech si pred zimou vycistit karburator a pritom zkontroluj, jestli neni v plovakove komore u dna kapicka vody. Pokud ano nalej do nadrze nejaky pripravek na pohlcovani vody (v nouzi i technicky lih). Pri tom Ti mohou zkontrolovat i spravny odtrh na svickach. Zkontroluj chladici kapalinu a jesli je stara, tak ji vymen. Pro zimni jizdu je az zivotne dulezite mit v poradku brzdy. Zejmena je nutne zkontrolovat dobre odbrzdeni prednich kotoucu, coz jak vime mnohdy u Lad zlobi. Spravnou funkci se predejde v lete zvysene spotrebe, v zime pak neprijemnoustem pri jizde do kopce a hlavne moznym komplikacim v dusledku neovladatelneho smyku po kluzke vozovce. To je asi to nejdulezitejsi, na co se zamerit pred zimou, :D ale my puntickari toho delame mnohem vic (krom karburatoru) :D. No, po vyse popsane kontrole a jestli Ti to ted startuje a jezdi dobre, nebudes mit problem ani v zime :) . W.
Díky,ale s tou nádrží jsi mě dostal :lol: ! Jak se tam kouká? Asi ne se zápalkou :shock: ,že? Hihihi,bylo to v jedné Grossmanově povídce.Nemám ten líh tam nalít rovnou?Jinak jsem objednaná na výměnu brzdové kapaliny a seřízení brzd.Ještě jsem neviděla převodovku a diferák(co se týká mazání),ale asi to taky nebude žádná sláva...
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“