Dovolím si nesouhlasit, na Polaris 2 (stáří dvou zim) jsme v práci jezdili přes léto, žádné pištění, žádné klouzání, subjektivně bych řekl, že auto i lépe drží. Co se týče sjíždění tak by se dalo říci, že na 10 tis. tak asi 3 mm na hnané nápravě, na pasivní je úbytek podstatně menší.dmatej píše:Skutečný zimáky budou v suchu v létě v zatáčkách pořád kvílet, klouzat a sjedou se o cca 5 mm za 10 000 km, což je docela šupa.
Velikost pneu,poradíte?
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: čtv srp 24, 2006 18:02
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
...menej radosti uz mam z toho, ze som kupil barak v strede 12 % stupaku a do prace to mam smerom "hore" Ale radsej kopec, ako madarska rovina
No,můj kamarád bydlí na takovém hrozném kopci a musím říct,že vyjet tam umí jen on.Mě jeho žiguli "Zlutý pes" asi v 1/3 kopce umřel
No,můj kamarád bydlí na takovém hrozném kopci a musím říct,že vyjet tam umí jen on.Mě jeho žiguli "Zlutý pes" asi v 1/3 kopce umřel
"mamamia !"
toť zvolání těch,kdož se dozvěděli o mé koupi
no,ale já jsem s Mášenkou spokojená (2107)
toť zvolání těch,kdož se dozvěděli o mé koupi
no,ale já jsem s Mášenkou spokojená (2107)
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: čtv srp 24, 2006 18:02
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Mám z toho docela bobky.Zimu jsem ještě s autíčkem nezažila.Docela jsem zvědavá,jak to zvládnu a jak bude startovat a jak se mi bude řídit.Ale nemůžu se tomu vyhnout,budu s ním muset jezdit do práce.Wolf píše:Hura, zase se budeme klouzat . Jen kdyby te soli nebylo tolik . W.mamamia píše:...Vidím,že to bude co nevidět
"mamamia !"
toť zvolání těch,kdož se dozvěděli o mé koupi
no,ale já jsem s Mášenkou spokojená (2107)
toť zvolání těch,kdož se dozvěděli o mé koupi
no,ale já jsem s Mášenkou spokojená (2107)
Ono se to o těch zimákách nedá říct nějak univerzálně.
Každý výrobce je dělá trochu z jiné směsi, každý model má trochu jiné vlastnosti....atd.
Jezdil jsem na zimákách, které braly sníh jak fréza, držely super na sněhu, ale na ledě byly k ničemu,a v teple nad 15° se úplně žvejkaly,na vodě hotové sáně.
A zas na jiných, které byly v zimě průměrné na sněhu ale na ledu držely jak mačky, a když jsem je dojížděl v létě, tak se sjely asi o 1,5mm na 10tis, tak jsem je dojížděl dvě letní sezóny, než jsem dojel na kontrolky.
Každý výrobce je dělá trochu z jiné směsi, každý model má trochu jiné vlastnosti....atd.
Jezdil jsem na zimákách, které braly sníh jak fréza, držely super na sněhu, ale na ledě byly k ničemu,a v teple nad 15° se úplně žvejkaly,na vodě hotové sáně.
A zas na jiných, které byly v zimě průměrné na sněhu ale na ledu držely jak mačky, a když jsem je dojížděl v létě, tak se sjely asi o 1,5mm na 10tis, tak jsem je dojížděl dvě letní sezóny, než jsem dojel na kontrolky.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
- Marcel
- Příspěvky: 1122
- Registrován: ned led 15, 2006 19:58
- Bydliště: Hajnice u trutnova
- Kontaktovat uživatele:
neboj určitě bude stertovat dobře jako většina lad
a na řízení si taky rychle zvykneš
a na řízení si taky rychle zvykneš
Marcel 2107
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: ned říj 17, 2004 14:14
- Bydliště: Ústí n.L.
- Kontaktovat uživatele:
Tady je přesně vidět konzervativní přístup k přezouvání zima/léto.Je to naučený že to tak má být ale doopravdy na zimákách se dá jezdit i v létě,chce to to jenom vyzkoušet.Ten úbytek pneumatik je samozřejmě v horku větší,neboť směs je měkčí.Ale vyzkoušejte si to,já dle zkušeností můžu doporučiit celeoroční užívání pneu označených jako zimní
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Máš pravdu. Obecně ale zimáky nemaj v létě takovou trvanlivost jako letní pneu. Zimáky se dělaj pro různý podmínky, různý teploty. O směsích se moc nikde nepíše, takže je to trošku zajíc v pytli. Na tej felicii byly nějaký levnější zimní Matadory, tuším, ale jistej si tím už nejsem.Nemo píše:Ono se to o těch zimákách nedá říct nějak univerzálně.
Každý výrobce je dělá trochu z jiné směsi, každý model má trochu jiné vlastnosti....atd.
Jezdil jsem na zimákách, které braly sníh jak fréza, držely super na sněhu, ale na ledě byly k ničemu,a v teple nad 15° se úplně žvejkaly,na vodě hotové sáně.
A zas na jiných, které byly v zimě průměrné na sněhu ale na ledu držely jak mačky, a když jsem je dojížděl v létě, tak se sjely asi o 1,5mm na 10tis, tak jsem je dojížděl dvě letní sezóny, než jsem dojel na kontrolky.
Já třeba o OR34 prohlašuju, že je to skoro zimní vzorek s letní směsí - vydržej klidně 80000 km, vzorek je celkem hrubej, ale špatně odvádí vodu. Na sněhu i v létě na suchu to s nima jde, na vodě je to ale bída, na ledu to zase ujde. Každopádně letos chci zkusit na Laďce pořádný zimáky - ale budu muset koupit taky nějaký disky. Dneska jsem přišel na to, že jeden je křivej jako prase (!!!).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Také se u mě schyluje k historickému okamžiku výměny celoročně používaných OR34 za zimní obutí. Do předu půjdou Good Year UG5 s cca 4 mm vzorku a do zadu nové pravděpodobně Barum Polaris 2. Sice ten předek je tak trochu nic moc, ale horší než polosjeté OR34 na kterých jsem odjezdil loňskou zimu to být snad nemůže.dmatej píše:Každopádně letos chci zkusit na Laďce pořádný zimáky
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Já mám zatím představu jak to má vypadat co se sněhu týče, ale vrtá mi hlavou led. Na sněhu hraje nejvíc roli hrubost vzorku a taky schopnost se zaříznout do sněhu a opřít se o něj. Na ledu asi zase mít vzorek co nejjemnější. Něco jako ty stromečky na OR34. A pak ta směs a to člověk takhle moc nepozná.... leda podle zkušeností, ale to bejvá subjektivní.
JEště uvidim, zatim na ně nemá, první "double" vejplata bude až v listopadu
JEště uvidim, zatim na ně nemá, první "double" vejplata bude až v listopadu
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Nemej strach. Lady startuji v zime velmi dobre, pokud jsou alespon trochu serizene. Nech si pred zimou vycistit karburator a pritom zkontroluj, jestli neni v plovakove komore u dna kapicka vody. Pokud ano nalej do nadrze nejaky pripravek na pohlcovani vody (v nouzi i technicky lih). Pri tom Ti mohou zkontrolovat i spravny odtrh na svickach. Zkontroluj chladici kapalinu a jesli je stara, tak ji vymen. Pro zimni jizdu je az zivotne dulezite mit v poradku brzdy. Zejmena je nutne zkontrolovat dobre odbrzdeni prednich kotoucu, coz jak vime mnohdy u Lad zlobi. Spravnou funkci se predejde v lete zvysene spotrebe, v zime pak neprijemnoustem pri jizde do kopce a hlavne moznym komplikacim v dusledku neovladatelneho smyku po kluzke vozovce. To je asi to nejdulezitejsi, na co se zamerit pred zimou, ale my puntickari toho delame mnohem vic (krom karburatoru) . No, po vyse popsane kontrole a jestli Ti to ted startuje a jezdi dobre, nebudes mit problem ani v zime . W.mamamia píše:Mám z toho docela bobky.Zimu jsem ještě s autíčkem nezažila.Docela jsem zvědavá,jak to zvládnu a jak bude startovat a jak se mi bude řídit.Ale nemůžu se tomu vyhnout,budu s ním muset jezdit do práce.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Radek mb: já si nevšiml, že bych se nad ledem začal vznášet
Řekněme, že jsem myslel zledovatělou silnici, silný náledí. Zajeď v únoru do Michalových Hor, tam to byla letos prča, byly tam ledový koleje až do května
Kdyby to denně několikrát nesypali škvárou, bylo by to docela zajímavý
Řekněme, že jsem myslel zledovatělou silnici, silný náledí. Zajeď v únoru do Michalových Hor, tam to byla letos prča, byly tam ledový koleje až do května
Kdyby to denně několikrát nesypali škvárou, bylo by to docela zajímavý
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: čtv srp 24, 2006 18:02
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Díky,ale s tou nádrží jsi mě dostal ! Jak se tam kouká? Asi ne se zápalkou ,že? Hihihi,bylo to v jedné Grossmanově povídce.Nemám ten líh tam nalít rovnou?Jinak jsem objednaná na výměnu brzdové kapaliny a seřízení brzd.Ještě jsem neviděla převodovku a diferák(co se týká mazání),ale asi to taky nebude žádná sláva...Wolf píše:Nemej strach. Lady startuji v zime velmi dobre, pokud jsou alespon trochu serizene. Nech si pred zimou vycistit karburator a pritom zkontroluj, jestli neni v plovakove komore u dna kapicka vody. Pokud ano nalej do nadrze nejaky pripravek na pohlcovani vody (v nouzi i technicky lih). Pri tom Ti mohou zkontrolovat i spravny odtrh na svickach. Zkontroluj chladici kapalinu a jesli je stara, tak ji vymen. Pro zimni jizdu je az zivotne dulezite mit v poradku brzdy. Zejmena je nutne zkontrolovat dobre odbrzdeni prednich kotoucu, coz jak vime mnohdy u Lad zlobi. Spravnou funkci se predejde v lete zvysene spotrebe, v zime pak neprijemnoustem pri jizde do kopce a hlavne moznym komplikacim v dusledku neovladatelneho smyku po kluzke vozovce. To je asi to nejdulezitejsi, na co se zamerit pred zimou, ale my puntickari toho delame mnohem vic (krom karburatoru) . No, po vyse popsane kontrole a jestli Ti to ted startuje a jezdi dobre, nebudes mit problem ani v zime . W.mamamia píše:Mám z toho docela bobky.Zimu jsem ještě s autíčkem nezažila.Docela jsem zvědavá,jak to zvládnu a jak bude startovat a jak se mi bude řídit.Ale nemůžu se tomu vyhnout,budu s ním muset jezdit do práce.