Problémy se startem

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Takže si to proberme ještě jednou:

Otázka: kde se připravuje směs?
Odpověď: v karburátoru.
Otázka: při volnoběhu jsou v jaké poloze škrticí klapky?
Odpověď: obě škrticí klapky (1. i 2. stupně) jsou zavřeny.
Otázka: kudy tedy jde směs (úmyslně říkám směs - je jedno, zda-li benzín, nebo plyn)?
Odpověď: přes kanály a trysky volnoběhu
Otázka: a když bude tryska nebo kanál ucpán, znečištěn nebo špatně nastaven?
Odpověď: tak nebude (minimálně správně) fungovat volnoběh
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Nastavení volnoběhu pomocí trysky volnoběhu je asi to jedno z mála akčních nastavení shodných pro LPG i benzín ale reagujeme nato, že mu to kucká na jeden i druhý karbec při nízkých otáčkách a to i kdyby nastavil volnoběh totálně nahovno, tak při lehce zmáčklém plynu by se pootevřela klapa první komory, tudíž by to jelo, jenže mu to kucká a to i na benzín, tak jsem přesunul okruh závady na zapalování.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

Luďku skvělá odpověď :)
Jinak svíčky i kabely jsem dával ze své původní 03...mají tak kolem 5tis.
Víčko i palec vypadají jako nové....proto jsem říkal že bych to musel koupit všechno...každopádně dneska jsem jel do práce a až na to že to na benzín jelo jakoby gumově(nepřesné reakce na sešlápnutí plynu) tak to už necukalo...jen potřebuju nastavit volnoběh...je moc nízko....skoro to chcípá a na plyn to chcípá úplně i když to je zahřáté...takže otázečka...kde se u karburátoru co má druhou komoru řízenou podtlakovou membránou seřizuje volnoběh....u svého starého jsem měl šroubek hnet pod táhlem sytiče, ale tady není :?
Jinak v pátek mi udělají generálku směšovače a pak to budu řešit dál....(svíčky atd...)
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

Otázka: kde se připravuje směs?
Odpověď: v karburátoru.
no to nevím.... benál samozřejmě ano, ale LPG v reduktoru a v mixu ......


Otázka: při volnoběhu jsou v jaké poloze škrticí klapky?
Odpověď: obě škrticí klapky (1. i 2. stupně) jsou zavřeny.
To asi těžko, bavíme li se o Weberu či např solexu, ale u ozonu opravdu zavřené jsou

Otázka: kudy tedy jde směs (úmyslně říkám směs - je jedno, zda-li benzín, nebo plyn)?
Odpověď: přes kanály a trysky volnoběhu
Viz výše v ozonu ano, u weberu nebo solexu v žádném případě....jak by se tam asi LPG dostalo ?

Otázka: a když bude tryska nebo kanál ucpán, znečištěn nebo špatně nastaven?
Odpověď: tak nebude (minimálně správně) fungovat volnoběh [/quote]
u OZONU na obě paliva u Weberu a Solexu pouze při provozu na benzín


Karburátory Weber z dřívějších LAD a Solex ze samary mají množství vzduchu na voonoběh ovládané pootevřením škrtící klapky prvního stupně, pod klapkami je benál rozprašován do proudícího vzduchu a letí do sacího potrubí. bohatost se seřizuje šroubem s jehlou......OZON má na volnoběh pouze vlasovou mezeru aby se nevymílal karburátor zevnitř klapkou při přdání plynu Vzduch přichází do difuzoru, nad klapkou je ale extra vzduchový kanál do zvláštní dýzy, jež vypadá jako obstřikový modelářský karbec z MVVS 2,5 GRR. V této dýze se přivedený vzduch míchá s benálem, jehož množství je dáno zase reg. šroubem s jehlou . Další reg. šroub s širokým kuželem zalézá do oné dýzy a reguluje množství ( nikoli bohatost ) směsi a nahrazuje dorazový šroub škrtící klapky WEBERů...... Tudíž to co říkáš je pravda pravdoucí ale pouze pro karburátory OZON, WEBERY a SOLEXY mají při provozu na LPG trysky volnoběhu tzv. na háku, protože se do nich nemá plyn kudy dostat....... do trysky volnobehu se u těchto karbu můžeš dotat pouze z plovákové komory, tudíž je vyloučené aby v nich proudil LPG........navíc to mám osobně vyzkoušeno, že mi WEBER při provozu na benál reaguje standartně na ochuzení či předobření směsi regulačním šroubem bohatosti volnoběhu, ale na LPG mají vliv pouze dorazový šroub škrt. klapky na karbu a šroub volnoběhu an reduktoru. Se šroubem bohatosti voln. směsi na karbu si můžu kroutit jak s vodovodním ventilem a neudělá to vůbec nic ( na LPG ) Byl bych fakt moc rád kdyby konečně skončilo temné období fám a neúplných informací o fenoménu LPG..... kdo mi nevěří ať se podívá na techn. sekci , nejlépe lada v obrazech. Tam zjistí že Luďkův popis přesně sedí na OZONY, ale WEBER se při provozu na LPG chová jako pouhý zbytečně velký kus hliníku s dvěma dírama a škrtícími klapkami a právě tato informace tdy na fóru ještě nezazněla, i když je zřejmá a podle mě i podstatná. 8)

No a závěr pro mě je jasný , mám li auto pozn. osazené weberem - bez problémů na LPG neznamená to že ho na benál vůbec natočím....... mám li ucpané trysky voloběhu, případně hlavní trysky, akcel pumpičku s prasklou membránou atp. , tak mi to na benál vůbec nepojede, ale na plyn bez problémů, pokud aspoň těsní těsnění pod karbem, víkem atp. a klapky chodí tak jak mají, nic ostatního nemá na LPG vliv u těchto jednoduchých karbů. Překombinovaný solex je v jiné situaci. :roll: Druhá věc je hledisko praktické, chci li auto startovat na benál, a přepínat na LPG až po ohřátí, tak zejména v zimě musím mít seřízený karburátor jinak to auto ani nenatočím že....... další praktické hledisko je že pryžové součásti a pap. těsnění déle vydrží jsou li močeny benzínem. na fenomén vysoušení plynem nevěřím, stejně jako nevěřím tomu že benzín karburátor maže ( čili když chci lakovat kastli, musím ji nejdříve namazat benzínem, aby barva chytla ? ). Auto však na benzín projíždím kvůli životnosti membrán a těsnění...... no a to že společné věci jako zapalování a ventil. vůle mají vliv na obojí je jasná věc.
Naposledy upravil(a) Hnojar dne úte zář 05, 2006 09:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
denis
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denis »

Vidíš, mě to blbce netrklo-já mluvil o svém karbecu a ten opravdu lehce reaguje na nastavení volnoběhu při LPG točením šroubku na karbecu, ovšem to jsem nastavoval vzdušník (dokonce jsem jej měnil)a nikoliv volnoběžnou trysku, tudíž souhlas s Hnojařem. Moje lada toho byla příkladem-na benzín jela šíleně díky rozštelování karbecu a mé nechuti jej nastavit ale na LPG jela jak měla, volnoběh super, tah taky.
Jediné s čím nesouhlasím je to o vysoušení plynem-u lady se mi to nikdy nestalo ale u škodovkového karbecu je to jev klasický a stačí najet pár km aby k tomuto došlo-já to řešil mazáním, které pomohlo jen na chvíli a pak jsem se nasral a dal silnější pružinu-zadírá se 2 klapka.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

Zde http://ladaklub.com/www/manualy/2/imagepages/99.htm najdete podrobný popis toho co jsem popisoval výše a na dalších stranách popis seřízení karbeců pro 2105 a 2107.přičemž podíváme li se na obr. 68.b vidíme kanál kterým obchází vzduch škrtící klapku ( zavřenou ) a jeho mísení s benálem........ podotýkám že při provozu na LPG platí že tam kde by měl být vzduch je směs LPG + vzduch a tam kde by měl být benál není nic... tudíž točením šroubem 1. nebude mít na LPG vliv, ale šroub 2 samozřejmě ano - ten nám nahrazuje onen šroub pod sytičem na weberech - dorazový šroub škrtící klapky...... takže si to zeeku projdi ať víš jak to máš poštelovat a kde se vlastně nachází ten šroub č. 2 , který ti chybí ke štěstí :D ( na straně 100 je fotka s těma dvěma šroubama )
Naposledy upravil(a) Hnojar dne úte zář 05, 2006 09:36, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

To Hnojar: díky za vyčerpávající popis :prayer: (Já jsem a budu po dobu 14 dní tak zavalen prací, že nemám čas se dlouze rozepsat). Ano - je to přesně tak - je to rozdíl mezi ozónem a vébrem.
Nyní jen musíme přijít na to, proč to Zeekovi nejede resp. jede na h...o. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

Jo to je přesně ten šroub kterej jsem hledal...a dokonce jsem to i pochopil :D
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

Heuréka :-) a k tomu zapalování, je li vše ostatní o.k. co ten odstředivý regulátor ?
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

:wink: Jeste, ze jezdim na benzin :D :D :D . W.
Hnojar
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hnojar »

no nevím................ 8)
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

Wolf píše::wink: Jeste, ze jezdim na benzin :D :D :D . W.
No já nevím ale vždy jsem radši jezdil na plyn....asi to taky bude tím že nejsem tak bohatej a spotřebu dvanáct na 100 bych finančně nezvládl... :P
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusin »

zeek píše:spotřebu dvanáct na 100 bych finančně nezvládl... :P
To máš teda pěkně těžkou nohu.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
zeek
Příspěvky: 118
Registrován: sob zář 18, 2004 14:48
Bydliště: Praha 10 - Strašnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zeek »

dusin píše:
zeek píše:spotřebu dvanáct na 100 bych finančně nezvládl... :P
To máš teda pěkně těžkou nohu.
Mno spíš sportovní filtr kn výfuk od mysa líznutou hlavu....a nemám rád cestovní rychlost 120km v hodině :twisted:
Lada 2103 rok 2004 - 2006(bouračka). Lada 21061 rok 2006 až 2007 prostě chudinka umřela...budiš jí vrakoviště lehké...
současnost..felda v kombiku kvůli psu.
Ondro
Příspěvky: 6
Registrován: ned črc 30, 2006 20:33

Příspěvek od Ondro »

zeek píše:
dusin píše:
zeek píše:spotřebu dvanáct na 100 bych finančně nezvládl... :P
To máš teda pěkně těžkou nohu.
Mno spíš sportovní filtr kn výfuk od mysa líznutou hlavu....a nemám rád cestovní rychlost 120km v hodině :twisted:
fakty zoradene od bezvyznamnych po vyznamnejsie vzhladom na spotrebu :wink:

-no a k tomu LPG- ja by som preskocil na tieto 3 body: "3/ zkontroluj a očisti palec + víčko ( zevnitř ) v případě opotřebení vyměň 4 / zkontroluj a seřiť odtrh přerušovače, pokud je opálený tak kontakty očisti, nebo vyměň podle stavu 5 / až pak nastav základní předstih...." ak sa ti nechce vyhadzovat peniaze za zbytocne somariny...
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“