NIVA1,7 MPI, potrhávanie/cukání/nevie nastartovat

Moderátor: Moderátoři

vlastax
Příspěvky: 31
Registrován: ned říj 17, 2004 14:14
Bydliště: Ústí n.L.
Kontaktovat uživatele:

NIVA1,7 MPI, potrhávanie/cukání/nevie nastartovat

Příspěvek od vlastax »

Čtu tady diskusi o škubání motoru,to samý mi dělá Niva 1,7 4 bod.vstřik.Výměna svíček,zapalovacích kabelů a bez efektu.Škube to v rozmezí 2-2,5 tis otáček,potom to jede jako blázen.Spotřeba v normě-město cca 9l.Může něco být na trase benzínu?
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Rozhodně je třeba nechat udělat, a nebo pokud je to možné svépomocí udělat test řídící jednotky na chyby ve vstřikovacím zařízení.
Je dost možné, že některé z čidel je mimo rozsah, který má obvykle dávat (například vydřený potenciometr škrtící klapky, nebo vadná lambda sonda) a motor se pak chová takhle.

Na cestě benzínu bych závadu skoro vyloučil, tam zpravidla nastane problém, při vyšších rychlostních stupních a snaze o akceleraci (to je spotřeba nejvyšší a projeví se, když benzín nestíhá dotékat).
Bílý LADA a okřídlená spol.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

zkousel jsi restartovat jednotku?Odpojit na chvili a zase pripojit, uvidis jestli se to zmeni...ale kazdopadne bych to videl na diagnostiku...tohle uz je veda:-)
vlastax
Příspěvky: 31
Registrován: ned říj 17, 2004 14:14
Bydliště: Ústí n.L.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vlastax »

No tak než jsem to stačil vyřešit tak to skoro úplně přestalo.Že by ta samoléčitelná schopnost Lady?Nebo něco upadne a problém bude nalezen
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

vlastax píše:No tak než jsem to stačil vyřešit tak to skoro úplně přestalo.Že by ta samoléčitelná schopnost Lady?Nebo něco upadne a problém bude nalezen
Jo, me cestou na dalnici skocilo pri razeni vzdycky auto o pulmetru do strany - az pak jsem nalezl problem, kdyz mi upadla tyc drzici zadni napravu... ale ty sovetsti nanoboti implantovani v Ladach funguji jinak docela dobre ;)
vlastax
Příspěvky: 31
Registrován: ned říj 17, 2004 14:14
Bydliště: Ústí n.L.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vlastax »

Na dálnici ze zásady už 3 roky nejezdím/a to je auto starý 4 roky/jednou jsem jel víc jak 90tkou a málem mi upadla z toho rachotu hlava,strašně bouchal poslední díl výfuku o tažný zařízení,nevěděl jsem co to může být,v klidu se to nikde nedotýkalo a pak jsme zjistili že se lehce přepálil kabel k jedné svíčce a jak to občas zapálilo/vynechalo/tak to takhle strašně kopalo,jel jsem stím z Písku přes Prahu doÚL,no zážitek na infarkt,mělo to najeto asi 5tisíc km
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od M150 »

Dnes rano ked som isiel do prace som prechadzal cez krizovatku krizom cez poriadne hlboke vyjazdene kolaje - za krizovatkou zacalo auto skakat jak keby dochadzal benzin - je pravda ze kontrolka uz chvilu svietila ale necakal som ze je to takto citlive (s fiatkou som jazdil skoro az na nulu). Vytiahol som kusok sytic, presiel par kilometrov po kopcoch a potom na rovinke sa to zase upokojilo. Pre istotu som sa rozhodol ze na najblizsej pumpe natankujem za 1000 (v trnave sa bude hodit). Ale zmestilo sa len nejakych 20 litrov takze ta nadrz az taka prazdna asi nebola...
(keby niekoho zaujimala trasa: DNV-patronka-kramare-jaskov rad-raca)
2103, 2103
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6586
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

M150 píše:je pravda ze kontrolka uz chvilu svietila ale necakal som ze je to takto citlive (s fiatkou som jazdil skoro az na nulu). Ale zmestilo sa len nejakych 20 litrov takze ta nadrz az taka prazdna asi nebola...
Nevim jak je to u sedanu, ale s kombikem pokud sviti zebrave oko, tak v nadrzi chybi minimalne 30 litru. Kdyz sviti stale, pak aspon 35 litru. Proto bych hadal, ze 20 litru je velice zvlastni hodnota :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Šubi
Příspěvky: 38
Registrován: pon srp 22, 2005 16:28
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou

Příspěvek od Šubi »

Já mam Ladu 21053 a když tankuju plnou, tak třeba po 20 litrech benzinu pistole vypne, počkám 15 vteřin a opatrně tankuju dál. Asi to tam hodně pění, musíš chvíli počkat, až se to ustálý a pak opatrně tankovat dál. Takovejch 10 L se tam ještě vejde. Hlavně pak nemačkej pistoli na plno, nebo tam budeš do rána :D .
Tomik
Příspěvky: 172
Registrován: ned bře 12, 2006 21:19
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomik »

Šubi píše:Já mam Ladu 21053 a když tankuju plnou, tak třeba po 20 litrech benzinu pistole vypne, počkám 15 vteřin a opatrně tankuju dál. Asi to tam hodně pění, musíš chvíli počkat, až se to ustálý a pak opatrně tankovat dál. Takovejch 10 L se tam ještě vejde. Hlavně pak nemačkej pistoli na plno, nebo tam budeš do rána :D .
ja jsem tam tu pistoli strkal jen tak na krajiček.konec pistole,a spodní kraj uzaveru nadrže,a natankoval jsem na plné zmačknutí plnou,uplne vpoho
doovi
vlastax
Příspěvky: 31
Registrován: ned říj 17, 2004 14:14
Bydliště: Ústí n.L.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vlastax »

Asi jsem to podcenil,zas to škube.Ale je zajímavý,že to začalo až když jsem nově natankoval.Že by v tom byl nějakej bordel nebo voda?Ale bylo to u Benziny,no fakt nevim.tam jsem jel v poho a po natankování to zase začalo
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Já jsem u Sierry honil problém se škubáním vlastně celý rok. Někdy to dělalo, někdy ne. Postupně jsem objevil, že to dělalo jen když auto déle stálo a dělalo to do prvního restartu motoru (stačilo vypnout motor, napočítat do pěti a nastartovat a byl klid). Na plný plyn to nedělalo (plný plyn=nerespektruje signál z lambda sondy).
Taky jsem podezíral benzín, svíčky, palivový filtr, odvětrávací systém nádrže (carbon canister a ventil)
A pak jsem dospěl k závěru, že chci zkusit jak se dělá ten diagnostický test řídící jednotky, kdy se třeba konečně dozvím nějakou chybu.
Kolega Sierista mi to ukázal, ukázal mi jak co měřit na pinech řídící jednotky (postahoval jsem si předtím všemožná schémata, ale měl jsem ze svazku drátu k řídíci jednotce fakt repsekt.)
A ejhle.
Diagnostika kód 37 nízké napětí z lambda sondy.
Protože Sierry trpí na ztrátu ukostření lambda sondy, ještě jsem se pokusně pokusil to přikostřit a došlo jen ke zhoršení (nepomáhal restart motoru, ale ta kostra byla určitě ujetá).
Pak jsem za 2 500Kč sehnal novou lambdu, dal jí tam a od té doby nevím co to je Vstřikovací zařízení motoru.
Přijdu, zatočím startérem, na třetí převalení to chytne bez ohledu na cokoli.

Takže končím tam, kde jsem 31.7. v odpovědi začal, nech udělat, nebo zjisti jak se dělá svépomocí a udělej sám, diagnostiku řídící jednotky motoru.
Bílý LADA a okřídlená spol.
vlastax
Příspěvky: 31
Registrován: ned říj 17, 2004 14:14
Bydliště: Ústí n.L.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vlastax »

Asi mi nic jinýho nezbyde akorát že mám všechny servisy min.50 km blízko,protože ani jeden v okolí UL to nemá-na Lady je nějakej speciální software a běžný servisy ho nemaj,protože těch stříkaček nejezdí zase až tolik a jim se to nevyplatí pořizovat.Takže kdybyste někdo o někom věděl,poraďte.Kdyby to šlo seřídit šroubovákem,to by byla pohoda
Libor1
Příspěvky: 11
Registrován: ned pro 09, 2007 13:44
Bydliště: Kalná nad Hronom

1,7 MPI, potrhávanie/cukání/nevie nastartovat

Příspěvek od Libor1 »

zdravím všetkých kupil som nivku 1.7i 4 bod vstrek.rv.2001 a podtrhava cca 1800-2500 ot pri každej rýchlosti skôr ako pristúpim k skúmaniu rád by som počul váš názor na možnú príčinu zatial dík.
Naposledy upravil(a) Libor1 dne úte říj 13, 2009 08:52, celkem upraveno 1 x.
Libor1
Příspěvky: 11
Registrován: ned pro 09, 2007 13:44
Bydliště: Kalná nad Hronom

Příspěvek od Libor1 »

sviečky, pal filter, vzduch filter vymenené
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“