Akumulátor a dobíjení
Moderátor: Moderátoři
Přesně tohle se mi stalo už několikrát a to i na více autech. Od té doby vždy 4x ročně kontakty čistím a mažu tukem. A je po problémech.dmatej píše:Mě kdysi na 2101 občas nešlo startovat - prostě jako kdyby byla baterka vybitá nebo byl vadný startér - vždycky cvak ...a nic, ani otáčka. Zase ...cvak...a nic. Třeba po minutě to najednou natočilo, jakoby se nechumelilo. Časem jsem přišel na to, že se na tý + objímce udělal nevodivej povlak - objel jsem to zevnitř rašplí ("jemně") a od té doby už nebyl problém.
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Problém s připojením svorek k akumulátoru jsem už taky zažil, na Moskviči. Ne nadarmo se mají svorky potřít vazelínou, nejlépe vodivou a občas to ohlídat, aby nekvetly...
Jinak, to "dobíjecí napětí" se uvádí v rozmezí 13,8-14,2V s tím, že krátkodobě (nebo při některém z režimů motoru - otáčkách) může být i mimo tento interval. (Modrý LADA na volnoběh 14,5V)
Každopádně jakmile je napětí pod 13,8 tak se akumulátor nenabije, viz mé zkušenosti s Jawa 640 - http://www.mujweb.cz/www/teepee/jawa640/jawa640.htm
Pokud se akumulátor přebíjí, tak bude ubývat elektrolytu (vody z elektrolytu). Pokud je přebíjen hodně - 18V, odporoučí se, viz. Luděk.
Jinak, to "dobíjecí napětí" se uvádí v rozmezí 13,8-14,2V s tím, že krátkodobě (nebo při některém z režimů motoru - otáčkách) může být i mimo tento interval. (Modrý LADA na volnoběh 14,5V)
Každopádně jakmile je napětí pod 13,8 tak se akumulátor nenabije, viz mé zkušenosti s Jawa 640 - http://www.mujweb.cz/www/teepee/jawa640/jawa640.htm
Pokud se akumulátor přebíjí, tak bude ubývat elektrolytu (vody z elektrolytu). Pokud je přebíjen hodně - 18V, odporoučí se, viz. Luděk.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10591
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele: