Akumulátor a dobíjení

Moderátor: Moderátoři

Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Aj u mna to vsetko dupalo. A zrazu pri startovani ako si pisal dmatej(nahli vysoky odber) uz nic neslo.
Start sa teraz zlepsil.Od kedy som to spravil.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

dmatej píše:Mě kdysi na 2101 občas nešlo startovat - prostě jako kdyby byla baterka vybitá nebo byl vadný startér - vždycky cvak ...a nic, ani otáčka. Zase ...cvak...a nic. Třeba po minutě to najednou natočilo, jakoby se nechumelilo. Časem jsem přišel na to, že se na tý + objímce udělal nevodivej povlak - objel jsem to zevnitř rašplí ("jemně") a od té doby už nebyl problém.
Přesně tohle se mi stalo už několikrát a to i na více autech. Od té doby vždy 4x ročně kontakty čistím a mažu tukem. A je po problémech.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4299
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Problém s připojením svorek k akumulátoru jsem už taky zažil, na Moskviči. Ne nadarmo se mají svorky potřít vazelínou, nejlépe vodivou a občas to ohlídat, aby nekvetly...
Jinak, to "dobíjecí napětí" se uvádí v rozmezí 13,8-14,2V s tím, že krátkodobě (nebo při některém z režimů motoru - otáčkách) může být i mimo tento interval. (Modrý LADA na volnoběh 14,5V)
Každopádně jakmile je napětí pod 13,8 tak se akumulátor nenabije, viz mé zkušenosti s Jawa 640 - http://www.mujweb.cz/www/teepee/jawa640/jawa640.htm
Pokud se akumulátor přebíjí, tak bude ubývat elektrolytu (vody z elektrolytu). Pokud je přebíjen hodně - 18V, odporoučí se, viz. Luděk.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Ja ako som ocistil tie kontakty na baterke tak zo zaciatku mi to dobijalo stale okolo 15V. A teraz ked som kukal naposledy tak zavislosti od otačok mi to beha od13V do 14,5V. Aspon podla budika.
sikec
Příspěvky: 22
Registrován: pon lis 22, 2004 15:26

Příspěvek od sikec »

A co když je aku krátkodobě (při vyšších otáčkách cca 4500) přebíjen tak na 16 V? Vydrží to? Nebo se mu krátí životnost?
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Nic kritickýho to asi není, ale nezdá se mi to - neměl by to alternátor ohlídat, aby nešlo ven víc než dejme tomu 15?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10557
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

sikec píše:A co když je aku krátkodobě (při vyšších otáčkách cca 4500) přebíjen tak na 16 V? Vydrží to? Nebo se mu krátí životnost?
Takový napětí nesmí pustit regulátor :!: (jak mechanický, tak elektronický). Pokud ano - je to chyba - vyměnit :!: L.
sikec
Příspěvky: 22
Registrován: pon lis 22, 2004 15:26

Příspěvek od sikec »

Mám třetí regulátor. První nedobíjel, druhý vybíjel a jedině tento dává 14,2 při rožnutých světlech a běžné jízdě. Pokud ale vypnu světla je tam tak max. těch 16 V. Zatím teda jezdím pořád se světly, ale je to zbytečný.
Dusan
Příspěvky: 3916
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Mechanicky regulator sa da nastaviť tak že tam problem nie je :)

Skor by to chcelo na 01-06 dať menšiu remenicu na altik aby to dobijalo aj na volnobeh :)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

alebo vymenit cely altik :D
sikec
Příspěvky: 22
Registrován: pon lis 22, 2004 15:26

Příspěvek od sikec »

Jak se nastavuje mechanický regulátor? Lze to udělat i nějak v laboratorních podmínkách, např. při použití regulovatelného zdroje a měřícího přístroje?
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

sikec píše:Jak se nastavuje mechanický regulátor? Lze to udělat i nějak v laboratorních podmínkách, např. při použití regulovatelného zdroje a měřícího přístroje?
Nevyplati se ho nastavovat, lepsi je ho vymenit za elektronicky. W.
sikec
Příspěvky: 22
Registrován: pon lis 22, 2004 15:26

Příspěvek od sikec »

Kolik stojí elektronika?Mám ji doma ale ta nejede vůbec.
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Pop-Art to ma za 186,-. W.
sikec
Příspěvky: 22
Registrován: pon lis 22, 2004 15:26

Příspěvek od sikec »

Tam je sice napsaný relé nabíjení, ale jak víš, že je to elektronika?
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“