211x
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Emise jsem v prosinci prošel taky se spotřebou 1l oleje na 1000. Teď už je to naštěstí nula. Na emisích ti tohle nezjistí, protože motor běží bez zátěže. Kdyby to měřili "v kopci" s plným autem a pedálem u podlahy, asi by se nestačili divit. A to i u některých katalyzátorů, jak tak sleduju ty čmoudíky, co z nich jdou, když na to "dupnou".
O tom, jak vypadá likvidace v Německu, bych si nedělal iluze - je to téměř stejný - myslím tu ofic. To, co dělají lidi u nás, že se v pangejtech válí baterky, gumy a kdeco, to si asi na západě fakt nedovolí - ne asi, určitě. Přitom se to i u nás dá bezplatně odvézt do sběrny nebezpečnýho odpadu, která je v každý pedeli.
Jinak nešlo mi o to, srovnávat provoz novýho a starýho auta, to je jasný, ale ten dneska tak propagovaný systém "měnit auto do 10 let". Když mám Ladu 30 let, téměř určitě s ní nadělám méně škody, než se třemi auty měněnými po 10letech - např. š120, favorit a fabie.
O tom, jak vypadá likvidace v Německu, bych si nedělal iluze - je to téměř stejný - myslím tu ofic. To, co dělají lidi u nás, že se v pangejtech válí baterky, gumy a kdeco, to si asi na západě fakt nedovolí - ne asi, určitě. Přitom se to i u nás dá bezplatně odvézt do sběrny nebezpečnýho odpadu, která je v každý pedeli.
Jinak nešlo mi o to, srovnávat provoz novýho a starýho auta, to je jasný, ale ten dneska tak propagovaný systém "měnit auto do 10 let". Když mám Ladu 30 let, téměř určitě s ní nadělám méně škody, než se třemi auty měněnými po 10letech - např. š120, favorit a fabie.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Do loňska jsem jezdil s 2101, r.v.1974, koupenou rodičemi mojí přítelky kolem r.1979Ctirad Vyskočil píše:dmatej
Ty máš Ladu 30 let?
Ne teď vážně.Souhlasím s tebou.Lepší mít udržovanou Ladu 30 let než každých 5 let kupovat ojetinu,které se v určitých zemích rádi zbaví.Snížej si tak emise a ještě se zbaví starosti co s vrakem.A my si s tim tady vesele kouříme.
Bohužel, od r. 1994 se o ní starali "dobrovolníci", od r. 2001 já (rok a půl předtím stála na dvoře - přišli jsme, otočili klíčkem a nastartovali během 10s, pak ještě vyměnili prasklou palivovou hadici a začali jezdit). Od té doby jsem se nějak po kouskách pokoušel dohnat údržbu, ale teď na jaře jsem zjistil, že se trhají "nosníky" co jdou dopředu od podlahy. Tak buď někde zchrastím dobrou kastli, nebo půjde na žiguláckej krchov.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
chevy niva se myslim pohybavla s cenou nekdo okolo 300 000 rublu...
takze jeji cena u nas je nasazeny vys, trh to snese je to proste konkurencni auto. Co se 2110 rady tyce ... tam cena uz moc dolu nepujde. Na nasem trhu neni ruska lada zavisla, skoro vsecko co udelaji se proda doma. par nadsencu si to tu koupi. pokud se na to netlaci reklamou tak je to pro nekolik skalnich priznivcu znacky.
takze jeji cena u nas je nasazeny vys, trh to snese je to proste konkurencni auto. Co se 2110 rady tyce ... tam cena uz moc dolu nepujde. Na nasem trhu neni ruska lada zavisla, skoro vsecko co udelaji se proda doma. par nadsencu si to tu koupi. pokud se na to netlaci reklamou tak je to pro nekolik skalnich priznivcu znacky.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Tak pokud chceš jen cokoliv do začátku a není ani bouraná a má platný doklady, můžeš jí vzít. A vyhni se smlouvě "jak stojí a leží" = bez záruky. Při normální smlouvě máš tuším půl roku na závady, který nejsou ve smlouvě uvedený při koupi. Spojku seženeš určitě od kluků, nový obložení stojí do 500kč.
Pokud ti ale na rovinu řekl, co má za "nemoci", tak to asi vypadá na fér bazarníka.
Jo tys to myslel jako tu kastli, jo? To by asi nemělo cenu přehazovat. Lepší spravit tu spojku a jet....
Pokud ti ale na rovinu řekl, co má za "nemoci", tak to asi vypadá na fér bazarníka.
Jo tys to myslel jako tu kastli, jo? To by asi nemělo cenu přehazovat. Lepší spravit tu spojku a jet....
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
no ja bych si nedela iluze o jine forme smlouvy kdyz je to za takovou cenu.
priklad: kamos pordaval facko bylo na lpg, karbec nepouzival na benzin to nemelo jet ani natartovat. motor mel cca 250 000 nic moc ale olej to nezralo. sem tam kosmeticka koroze zacal na 30 000 nakonec to bazar vzal za 22 000 Pak posla kamose co to auto znal aby se podival za kolik to bazar dava. nalesteny udaj o tachometru 130 000, cena 42 000Kc . nechci rikat jaky sou svine ze stocej tachac na polovicku. a nablejskaj to. To uz je bezna praxe
. Chci rict ze autak tam stal 10 dni a pak ho nekdo koupil, za tu dobu co tam stal vydelal bazaru 20 000. auto ktery stoji 5000 bazaru muze vydelat max 2 000 a to mistotam zabira stejne. takze by bazarnik byl blbec kdyby se jeste zavazoval k nejake zaruce za auto ktere ma uz neco za sebou. pak by nekdo mohl prijit s tim ze se my vysypala prevodovka a ze to v setvisu stalo 5000. Proc jit do takovyho rizika? cena dilu na opravu a prace docela rychle preleze zisk z prodeje.
priklad: kamos pordaval facko bylo na lpg, karbec nepouzival na benzin to nemelo jet ani natartovat. motor mel cca 250 000 nic moc ale olej to nezralo. sem tam kosmeticka koroze zacal na 30 000 nakonec to bazar vzal za 22 000 Pak posla kamose co to auto znal aby se podival za kolik to bazar dava. nalesteny udaj o tachometru 130 000, cena 42 000Kc . nechci rikat jaky sou svine ze stocej tachac na polovicku. a nablejskaj to. To uz je bezna praxe
. Chci rict ze autak tam stal 10 dni a pak ho nekdo koupil, za tu dobu co tam stal vydelal bazaru 20 000. auto ktery stoji 5000 bazaru muze vydelat max 2 000 a to mistotam zabira stejne. takze by bazarnik byl blbec kdyby se jeste zavazoval k nejake zaruce za auto ktere ma uz neco za sebou. pak by nekdo mohl prijit s tim ze se my vysypala prevodovka a ze to v setvisu stalo 5000. Proc jit do takovyho rizika? cena dilu na opravu a prace docela rychle preleze zisk z prodeje.
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
JIri
No původně byla za 6 000.Ale začíná jít pomalu s cenou dolu.Majitel už prý netrvá na ceně.Ať prej to prodá a když mu aspoň něco dá,tak bude rád.Asi už mu to tam stojí dýl,než těch 10 dnů(spíš to odhaduju na měsíce).Takže mu to tam asi nechal.A tak pokud to prodá,tak možná bude ten zisk o malinko vyšší,jen za o mnoho delší dobu(takže téměř nulový).
No původně byla za 6 000.Ale začíná jít pomalu s cenou dolu.Majitel už prý netrvá na ceně.Ať prej to prodá a když mu aspoň něco dá,tak bude rád.Asi už mu to tam stojí dýl,než těch 10 dnů(spíš to odhaduju na měsíce).Takže mu to tam asi nechal.A tak pokud to prodá,tak možná bude ten zisk o malinko vyšší,jen za o mnoho delší dobu(takže téměř nulový).
Ctirad
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Ono to má i jinou stránku, byť to, cos popsal je určitě častější.
Když si někdo koupí auto za 5tisíc a dostane veškerý informace pravdivý, k tomu i smlouvu, málokdo pak bude reklamovat auto za takový peníze. Naopak, za fér přístup si tamtéž později zakoupí dražší a lepší.
Auto za 5000 si stejně koupí leda začátečník student, jako třeba já )
A že já mám dlouhou paměť - kdo mě podfoukne, ten si to určitě jednou slízne - svět je malej. Dneska už mám docela vypěstovanej čuch na hajzliky.
Když si někdo koupí auto za 5tisíc a dostane veškerý informace pravdivý, k tomu i smlouvu, málokdo pak bude reklamovat auto za takový peníze. Naopak, za fér přístup si tamtéž později zakoupí dražší a lepší.
Auto za 5000 si stejně koupí leda začátečník student, jako třeba já )
A že já mám dlouhou paměť - kdo mě podfoukne, ten si to určitě jednou slízne - svět je malej. Dneska už mám docela vypěstovanej čuch na hajzliky.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Haha, mě asi mate ten obrázek nalevo, tak nevím přesně, s kým mám tu čest
Já su zoufalec rv. 1979 Hlavní znak, nechám se občas nachytat, ačkoliv vím, že jsem nachytáván, asi tak je to s tím čuchem.
Ale udivilo mě, že ti hned někdo prásknul spojku. Podle mých zkušeností spíš čekají, na co sám přijdeš.
A s těmi smlouvami - oni často ani neví, co tam mají mít (AAA ale třeba jo, má na to formulář), a uzavřou sice platnou smlouvu, ale takovou, že jim to při první závadě omlátíš o hlavu. Jenže pak ti závadu neuznají a ty musíš na soud. Pak se rok dva hádáš a cestuješ, až nakonec samozřejmě vyhraješ (když už se soupeř nemůže odvolat) a poražený ti zaplatí výlohy i škodu. Háček je v tom, že do tý doby dojíždíš k soudu za svý, čas ti nikdo nezaplatí (s výjimkou ušlého zisku, pokud vůbec) a když je to kvůli autu za 5000, tak se to ani nevyplatí.
Jenže navíc: pokud bazar během soudů zkrachuje, můžeš se leda přidat mezi věřitele a stejně pak víceméně utřeš nos.
Takže závěr: soudit se má smysl jen u dražších aut, u žigulů je lepší spíš si zaplatit opravu a prodejce proklít (a případně ho zkusit trošku podusit pohrůžkama soudem, třeba se poddá a reklamaci přijme. Ono i modrá obálka od soudu udělá svoje, stačí napsat návrh).
Mimochodem, ODS chce prosadit, aby se za návrh na předběžný opatření platilo. Mrchy jedny. Ale to patří do jiný diskuze
Krucipísek, to mě přivedlo k jedný myšlence, u těchhle hodně levných aut by se možná vyplatilo kupovat "jak stojí a leží" s tím, že budu požadovat slevu za "bezstarostný" prodej
Já su zoufalec rv. 1979 Hlavní znak, nechám se občas nachytat, ačkoliv vím, že jsem nachytáván, asi tak je to s tím čuchem.
Ale udivilo mě, že ti hned někdo prásknul spojku. Podle mých zkušeností spíš čekají, na co sám přijdeš.
A s těmi smlouvami - oni často ani neví, co tam mají mít (AAA ale třeba jo, má na to formulář), a uzavřou sice platnou smlouvu, ale takovou, že jim to při první závadě omlátíš o hlavu. Jenže pak ti závadu neuznají a ty musíš na soud. Pak se rok dva hádáš a cestuješ, až nakonec samozřejmě vyhraješ (když už se soupeř nemůže odvolat) a poražený ti zaplatí výlohy i škodu. Háček je v tom, že do tý doby dojíždíš k soudu za svý, čas ti nikdo nezaplatí (s výjimkou ušlého zisku, pokud vůbec) a když je to kvůli autu za 5000, tak se to ani nevyplatí.
Jenže navíc: pokud bazar během soudů zkrachuje, můžeš se leda přidat mezi věřitele a stejně pak víceméně utřeš nos.
Takže závěr: soudit se má smysl jen u dražších aut, u žigulů je lepší spíš si zaplatit opravu a prodejce proklít (a případně ho zkusit trošku podusit pohrůžkama soudem, třeba se poddá a reklamaci přijme. Ono i modrá obálka od soudu udělá svoje, stačí napsat návrh).
Mimochodem, ODS chce prosadit, aby se za návrh na předběžný opatření platilo. Mrchy jedny. Ale to patří do jiný diskuze
Krucipísek, to mě přivedlo k jedný myšlence, u těchhle hodně levných aut by se možná vyplatilo kupovat "jak stojí a leží" s tím, že budu požadovat slevu za "bezstarostný" prodej
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Ctirad Vyskočil
- Příspěvky: 410
- Registrován: stř dub 13, 2005 21:05
- Bydliště: Morašice u Znojma
- Kontaktovat uživatele:
Ten obrázek se mi asi nejvíc líbil(zatím nemám svůj).Je to takovej normální kluk(asi tak jako já).
Jinak já mám r.v.1966,ale někdy to vypadá,že je mi 5 a půl.
Asi dobře působím na lidi -prásknul mi toho víc.Ale závad tam asi opravdu moc není.Bylo to asi dost udržovaný.Jenom lak je zvětralej(tempo by možná pomohlo).
A co se týká těch bazarů,tak máš dost pravdu.Něco o tom vím.Mám mezi nima kamaráda(ale to jen tak na okraj).
Jinak já mám r.v.1966,ale někdy to vypadá,že je mi 5 a půl.
Asi dobře působím na lidi -prásknul mi toho víc.Ale závad tam asi opravdu moc není.Bylo to asi dost udržovaný.Jenom lak je zvětralej(tempo by možná pomohlo).
A co se týká těch bazarů,tak máš dost pravdu.Něco o tom vím.Mám mezi nima kamaráda(ale to jen tak na okraj).
Ctirad
Filtr to má ve standardní výbavě velmi účinný.
Zatím největší předmět, který mi prolétl dovnitř větrákem byl bělásek.
Větrák ho naporcoval je na dva díly.
Zatím největší předmět, který mi prolétl dovnitř větrákem byl bělásek.
Větrák ho naporcoval je na dva díly.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)