Zdravím!
Prosím o radu. Auto (2101) dlouho stálo, všechny kola bloknutý, teď jsem se dostal k zadním kolům. Buben na pravém kole šel velmi těžce otočit rukou (ruční brzda povolená, v brzdovém okruhu celkově tlak není - spoustu jsem toho měnil a ještě neodvzdušňoval). Nicméně, buben jsem sundal, ale pakny jsou prostě vystrčené do boku (viz. foto).
Teď si nejsem jist, jestli za to může parkovací brzda, protože ta pružina u lanka na štítu brzdy je celkem zmáčklá nebo zaseknutý váleček (všechny ostatní hydraulické prvky byly zatím komplet zarezlé). U parkovací brzdy jsem kontroloval ten štelovací šroub pod autem, jsou tam 2 velké a 2 menší matice a ta poslední matice je asi 2-3 závity od uchycení pružiny, takže mi to nějak extra napnuté nepřišlo. Štelovací šrouby jsou na minimu a pakny se jich vůbec nedotknou (pod tou pákou parkovací brzdy si nejsem na 100 % jist). Bubny jsem zkusil nandat zpět, ale je tam přesah od paken, rozhodně to nejde volně. Na co se tedy zaměřit?
Díky!
Stále přibržděné bubnové brzdy (2101)
Moderátor: Moderátoři
Re: Stále přibržděné bubnové brzdy (2101)
Spíš bych to viděl na zatuhlé prasátko. Ruční brzdu zkontroluj ať s pákou někdo v kabině hýbe a Ty sleduj pohyb na "trase".
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Stále přibržděné bubnové brzdy (2101)
Díky! Na lanko u parkovací brzdy jsem koukal pod autem před zatažením a po zatažení ručky a to se pohnulo asi o 1 cm. I v bubnu se to pohne, ale neměřil jsem to. Nicméně, mě právě zmátlo, že pro sundání kompletní zadní brzdy je potřeba nejdříve sundat lanko z páky parkovací brzdy (v bubnu) a to teda nevím jak - rozhodně to neuvolním tak, aby to šlo z toho sundat. Takže mi to přišlo zatažené.
Zkusím vyměnit prasátka a uvidím. Samozřejmě je to všechno zarezlé/zatuhlé, takže jednu hlavu šroubu připevňující prasátko jsem úspěšně strhl
Zkusím vyměnit prasátka a uvidím. Samozřejmě je to všechno zarezlé/zatuhlé, takže jednu hlavu šroubu připevňující prasátko jsem úspěšně strhl
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1530
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále přibržděné bubnové brzdy (2101)
Když se podíváš pod auto, tak na konci lanka vedoucího od páky ruční brzdy je matice o kterou se opírá plechová podkova v níž je vsazeno lanko vedoucí mezi koly. Tu matici povol a lanko vyhákni z té podkovy, potom půjde vyháknout z páky na pakně.
VAZ 1117
Re: Stále přibržděné bubnové brzdy (2101)
Jo, souhlas, to udělám. Já jsem si předtím špatně myslel, že by to mělo jít víc volně už u štítu brzdy, když v Šuvalovi je přibližně napsáno "U štítu brzdy se odpojí lanko parkovací brzdy". No hurá do toho...