Scotova NIVA
Moderátor: Moderátoři
Re: Scotova NIVA
Ono to nešlo úplně špatně, já u toho nenadával. Chvíli jsme koumal, kam ty všechny dráty vedou, ale po sundání budíku bylo jasno. Jen jsem to rozebíral 2x protože jsem přehodil spínač mlhovky a ohřevu zadního skla. Ale mám z toho odřené ruce. Nejsem schopen jemnější práci dělat v rukavicích. Když dělám v rukavicích, jak nemám cit nasadit matku nebo ty péra, co drží tu konstrukci topení. No a když je nemám, tak vypadám, jako bych měl doma divokou kočku.
Re: Scotova NIVA
Příští pátek to bude 5 let, co se Princezna stala členem rodiny. Vyměnil jsem ji dneska paraboly světel za nové od německé Helly. Jsou teda vyrobené v Rumunsku, ale mají vzadu těsnící gumy, takže se snad nebudou tolik mlžit. Koupil jsem je hned po loňském srazu v Moravci, ale nějak nebyl čas je vyměnit. Paraboly vyrobené v Rusku, vydržely cca 2 roky, než se na nich zevnitř udělal mléčný povlak. Taky to vypadá, že se mi podařilo zbavit se brumu od zadní nápravy. Niva má tažné, ale je to takové veliké heblo, že překáží poslednímu dílu výfuku. Koncovka výfuku se opírala o tažné. Původní majitel sice tažné omotal gumou, ale v určitých rychlostech byl slyšet zezadu takový brum. Tak jsem vzal 2 díly z merkuru, a výfuk jsem na tom posledním silentbloku spustil o cca 5 cm níže, aby se nedotýkal tažného a brum zmizel. Až budu mít hotovou garáž, tak ten držák výfuku udělám z plechu a navařím to, ale do té doby vystačím s merkurem. Bude to takové "temporever" řešení. Nedávno jsem musel obout šedá kola s Voltyry. Na stříbrných mi popraskaly ventilky. Chtěl jsem dneska ty stříbrné disky obrousit, že je trochu zrenovuju, ale po dvaceti minutách broušení jsem se na to vykašlal a nechám je opískovat a nalakovat profesionálně. Stejně by to za půl roku vylezlo, nemám na to nervy.
Re: Scotova NIVA
Jo, zlatý Merkur
Také jsem zbytky z dětství využil na jin účely než byl stvořen
I když ne na autě. Už mám jen origo krabičku se šroubky.


Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Scotova NIVA
Využil jsem díly z Merkuru po tátovi, tedy někdy z padesátých let a je to tedy nejstarší součástka mého auta.
Re: Scotova NIVA
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Scotova NIVA
Bělouši do trojspřeží
Re: Scotova NIVA
Pře pěti lety jsem si maximálně vyměnil kolo, dnes jsme s tátou dokončili první výměnu převodovky za repasovaný kus. Jsem zvědav, kam se posunu za dalších pět let.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11084
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Scotova NIVA
Ja tomu rikam, ze se dany motorista zasekl ve zvyklostech motoristu minuleho stoleti
.

Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Re: Scotova NIVA
Když ono se do toho nikomu nechce. Jsem rád, ze jsem sehnal toho staršího fachmana, co mi tu převodovku zrepasoval. Být polovičním automechanikem je u lady nutnost. Ale jsem za to rád.
- Teepee
- Příspěvky: 4351
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scotova NIVA
A tu 2TS 9993 co vidíme doslova na špalkách, je která z těch 1B1 4221, 8T8 9833 a OVM 5225 ?

Takže žádný trojspřeží, ale čtyřspřeží, protože OVM je zalezlá někde ve stáji.

https://www.youtube.com/watch?v=-h5apYh_l8k


Takže žádný trojspřeží, ale čtyřspřeží, protože OVM je zalezlá někde ve stáji.


https://www.youtube.com/watch?v=-h5apYh_l8k

Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Scotova NIVA
Čekal jsem, že se někdo ozve už při fotce trojspřeží
2TS 9993 je na té fotce vzadu, tohle je tátův dvorek. Moje Niva bydlí o 20km vedle. 1B1 4221 mezitím prodal a tak má doma plně pojízdnou 2TS 9993 a vybydlenou 8T8 9833 bez STK, revize plynu, s hřejícím motorem a vadnou převodovkou. Ironií osudu je, že první byl pořízen vrak 8T8 9833 a ta druhá měla sloužit jen jako zdroj náhradních dílů. Nicméně se ukázalo, že je svítící kontrolka motoru je jen čidlo klepání a hučících ložisek převodovky jsme se úspěšně zbavili repasí převodovky. Časem ještě vyměníme levý práh a přední blatníky. Na druhou stranu ta 8T8 9833 není moc zrezlá a pořád koketuji s myšlenkou, jestli ji časem nepřidám do své stáje. No zatím na to není čas, moje žena se rozhodla, že ze mně a ze sebe udělá zedníky na plný úvazek. Jsem rád, že jsem si našel den na tu převodovku.
