Lada niva 2004 problem s motorom

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Kroso34
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 20, 2025 21:45

Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Kroso34 »

Zdravim
Mam nivu 2004 engine check je on. A auto ma v trojke stvorke a patke slaby tah.
Diagnostila ukazuje 4 kody.
P0135
P0138
P0141
P0560 viz obrazok
Vymenil som oba o2 senzory. Alternator, senzor na klukovke,
Nove palivove cerpadlo, vahu vzduchu sviecky,
Problem stale je.
Alternator sme menili lebo daval nad 17V.
Nejake napady co by mohol byt problem?
Přílohy
20250108_144058.jpg
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 930
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada niva 2104 problem s motorom

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Napada me problem v kabelazi, nejake uhnile kostry...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10597
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Luděk Musil »

A nemůže být chyba spíše mechanická než elektrická :?:
Já nevím, třeba ucpaný vzduchový filtr, palivový čerpadlo nedává, podpálený ventil, fouklé těsnění pod hlavou, netěsnost vstřikovací soustavy, ... ?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11624
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Cory »

Pán je u mňa objednaný na servis, potom dám vedieť :) Môže to byť hocičo. 50% problému môže byť už vo vymenených snímačoch - mohli byť použité snímače iného typu a problém je na svete.

A inak to môže byť od tlaku paliva, cez upchatý výfuk, posunutý rozvod, prasknuté ventily, vadne hydroštely až po motor súci na GO alebo zatuhnuté brzdy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10597
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Luděk Musil »

Cory píše: čtv led 23, 2025 06:38A inak to môže byť ...
Vidím (tedy čtu), že jsem vyjmenoval sotva polovinu možných potíží :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 930
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Cory:
vetsinu tech mechanickych problemu beru, ze by musel hned poznat, uz na chodu motoru, ale mozna kazdy ne... a to prebijeni, nemohlo to neco odpalit, ale to bych uz cekal, ze to nepojede vubec, tak jsem zvedav, co zjistis.
2 Luděk Musil:
Filtry by to netahlo, ale ty chyby, vc.palubniho napeti? to se mi nezda, ted jedna fabie kolegy vzduchac nemenem 50tis.km a 15let, jak po vymene ozila, ale byl tam z autorizaku a za nim to nebylo ani zaprasene, ale tak nacpanej filtr jsem jeste nevidel. Bohuzel podobnej pristup mel i kvymene oleje, tak asi radeji vanu dolu.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Cory
Příspěvky: 11624
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Cory »

Uvidime, ale až 17.3. Skorsi termin nemam
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Kroso34
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 20, 2025 21:45

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Kroso34 »

Som potesny ze ste mnohi, ktori sa snazia pomoct.
Update:
Cerpadlo je nove, kompresia valcov je .85 na troch a na prvom od chadica 0.75.
Dal som novu baterku vzduchovy filter je super, o2 senzory boli nove z obchodu.
Otec bol u nejakeho chlapa na diagnostiku, nejaku taku o nicom a ze vraj chudobna zmes wow.
Ked nastartujem a na volnobeh striela do vyfuku.
Dusan
Příspěvky: 3957
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Dusan »

0.75?
Kroso34
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 20, 2025 21:45

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Kroso34 »

75
Dusan
Příspěvky: 3957
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Dusan »

Furt malo, asi si to zle meral.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9422
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Vašátor »

To číslo neodpovídá ani Bar, ani psi. Kdyby to bylo v psi, tak to odpovídá tlaku okolo 6bar a to je sakra málo. Takže buď je motor po smrti, nebo je to naprosto blbě změřené.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4323
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada niva 2004 problem s motorom

Příspěvek od Teepee »

Kroso34 píše: úte led 28, 2025 11:49... kompresia valcov je .85 na troch a na prvom od chadica 0.75.
Obvykle bývá problém jen s jedním válcem ne? Tady jsou hodnoty plus minus vyrovnané, tak bych čekal spíš chybu měření a nebo značné opotřebení.
Možná je to v MPa a to je pak 7,5 baru a 8,5 baru a to je taky dost málo. Kolik to má najeto?
A ať je to jak chce, tohle nebude důvod k těm chybám v diagnostice, kde je chyba napětí v systému, chyba vyhřívání obou lambda sond a chyba signálu lambdy za KATalyzátorem.
Jak může být uložena chyba napětí v systému, když už byl problém s dobíjením vyřešen? Kolik je napětí na AKU přes startem, při startu, po startu a hlavně za jízdy? Tohoto bych se snažil zbavit jako prvního!!!
A pak bych (a už to tu zaznělo od Jardy) obešel kostry, motoru (ta by asi mohla rozhasit i to napětí systému), kostru řídící jednotky, prohlídnul kabely a měřil a měřil, hlavně za jízdy. A zkusil lamdu za KATem odpojit.
A jak psal Cory. Jsou použity správné lambda sondy? Vím jen, že to není sranda, koupit ty správné a s nějakými univerzálkami NIVA může mít problém. Obzvlášť kdyby to byl jednobod (SPi). Ale podle dvou lamd tady, to zřejmě SPi nebude.

P0135 Porucha v obvodu ohřívače kyslíkového snímače (bank1, sensor1=před KAT)
P0138 Vysoké napětí v obvodu kyslíkového snímače (bank1, sensor2=za KAT) = může signalizovat i vadný katalyzátor
P0141 Porucha v obvodu ohřívače kyslíkového snímače (bank1, sensor2=za KAT)
P0560 Chyba napětí systému
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“