Chápeš to velice dobře
Měrku mám jak úzkou, tak i širokou. Když jsem zjistil, že to neodpovídá podle tabulky, tak jsem vždy otočil vačkou tak, aby nekruhová část byla o cca 180° odvrácená od vahadla. Na ventily si nestěžuji, motor přestal vydávat zvuk jako šicí stroj. Takže seřízený budou v pořádku. Když jsem měnil část gufer na ventilech, tak jsem kontroloval jak vačku, tak i vahadla a vydřené nejsou.
Proč ale ksakru všichni nastavují 6. a 8. ventil při 0° a mně to ještě mačká. Díval jsem se i na videa a všichni to tak dělají, jen já mám vačku na vahadle (nebo jsem hloupý a nastavuji na řemenici vačky jinou risku, která tam nemá být)
Mám bezkontakt a byly už někým přenastavený pružinky odstředivky (cukalo také při malém plynu). Proto jsem koupil nový rozdělovač a ten se chová identicky. Po odpojení podtlaku, jede krásně. U Ozonu tedy jezdit s odpojeným podtlakem radši neriskovat?
Auto jako takové je v pořádku, jediný vážný problém je jen s tím předstihem, kdy na volnoběh mám cca 40° předstih...
2105 Vasil
Moderátor: Moderátoři
Re: 2105 Vasil
Lada 2105 1,3 1990
Re: 2105 Vasil
Pokud sedí značka na řemenici na 0st, píst je v horní úvrati, zároveň značka na rozvodovém kole proti nálitku, nastavuje se ventil 6 a 8. Ne, že to tak dělají všichni. Tak se to prostě dělat má a přes to nejede vlak.
Bylo sundané horní rozvodové kolo? Nenasadil ho tam nějaký umělec na kolík druhou (menší) dírou určenou pro zajišťovací plech šroubu?
Bylo sundané horní rozvodové kolo? Nenasadil ho tam nějaký umělec na kolík druhou (menší) dírou určenou pro zajišťovací plech šroubu?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: 2105 Vasil
Já jsem ho nesundával a co se dělalo předtím netuším. Jen než to začnu sundávat. Opravdu je možné u řemenové verze nasadit řemenici jinak? Podle fotky tam je jen jedna díra a drážka.
Lada 2105 1,3 1990
Re: 2105 Vasil
Ajo vlastně, já zase zapomněl, že tam máš řemenový motor. Každopádně je tam něco špatně. I ten předstih je špatně. I nastavování ventilů je špatně, protože nastavovat ventily když je píst v dolní úvrati je blbost.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: 2105 Vasil
Vzhledem k tomu, že se řeší ventily, tak můžeme klikovku vynechat.
Tady radši posílám fotku, kdy nejdou nastavit ventily 6 a 8. Napadají mě možnosti:
- Je špatně vyražená drážka na řemenici a nastavuje se to už takhle blbě od začátku.
- Mohla se protočit řemenice vůči vačce.
- To by mohlo zapříčinit i ten špatný předstih, kdyby byly špatně nastavené rozvody.
Na řemenici je 2105-1006020 21
Až budu dávat na repasi hlavu, tak sundám i řemenici od vačky a podívám, zda není střižená.
Tady radši posílám fotku, kdy nejdou nastavit ventily 6 a 8. Napadají mě možnosti:
- Je špatně vyražená drážka na řemenici a nastavuje se to už takhle blbě od začátku.
- Mohla se protočit řemenice vůči vačce.
- To by mohlo zapříčinit i ten špatný předstih, kdyby byly špatně nastavené rozvody.
Na řemenici je 2105-1006020 21
Až budu dávat na repasi hlavu, tak sundám i řemenici od vačky a podívám, zda není střižená.
Lada 2105 1,3 1990
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2105 Vasil
Tu kontrolu řemenice udělej rovnou. Zařaď 1. rychl. stupeň, zatáhni ruční brzdu, tím eliminuješ možnost pootočení kliky, shoď řemen, a sundej a zkontroluj řemenici. Potom ji jen nastavíš zpět, nasadíš a napneš řemen, potom otočíš klikou o dvě otáčky a zkontroluješ rysky jestli sedí a máš hotovo.
VAZ 1117
Re: 2105 Vasil
Včera jsem se pokoušel povolit šroub na řemenici, ale nešlo to ani když jsem měl rychlost a ruční brzdu. Řemen byl neskutečně napnutý a bojím se, abych neurval uložení vačky z hlavy motoru. Jediný co mě napadá je rázový povolovák, ale na ten tam není místo... Nebo se bát o poškození nemusím, když pořádně zaberu?
Lada 2105 1,3 1990
Re: 2105 Vasil
Nasadit klíč a jebnout do něj velkým kladivem. Rozvodový kolo ale dírou zajistit, ať to nedrží jen řemen.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/