2105 Vasil
Moderátor: Moderátoři
Re: 2105 Vasil
Viko: Ahaaaa, to netuším, až budu u garáže, tak se schválně podívám. To nastavení by bylo přímo na těle nebo někde po rozebrání? Já si jsem vědom jen čudlíku, který zapíná blikání.
Jinak mám bezkontaktní rozdělovač + už menší vůli v ozubených kolečkách u náhonu rozdělovače a pružinky u palce nejsou přesně seřízené (odstředivá regulace) - řešeno pár odpovědí zpět. Jestli tohle může mít nějakou souvislost.
Cory: Jak jsi to teď napsal, tak si přesně vybavuji, že když jsem měl vyndaný vzduchový filtr, tak v jedné komoře byla klapka (horní) a byla úplně otevřená...
Jinak mám bezkontaktní rozdělovač + už menší vůli v ozubených kolečkách u náhonu rozdělovače a pružinky u palce nejsou přesně seřízené (odstředivá regulace) - řešeno pár odpovědí zpět. Jestli tohle může mít nějakou souvislost.
Cory: Jak jsi to teď napsal, tak si přesně vybavuji, že když jsem měl vyndaný vzduchový filtr, tak v jedné komoře byla klapka (horní) a byla úplně otevřená...
Lada 2105 1,3 1990
Re: 2105 Vasil
Takže jsem dnes trochu studoval karburátor:
1. klapka od sytiče je přímo otevřená
2. klapky v obou komorách jsou zavřené
3. pokud se šlape na plyn, tak se otevře dokořán jen první klapka, druhá se nehne...
4. při nastartovaném motoru a sešlápnutí plynu se otevře dokořán první klapka a druhá se otevře tak o 15° - posledních 500 km má auto čím dál menší výkon - že by to bylo neotevíráním druhé klapky?
5. při nastavování předstihu jsem odpojil od rozdělovače podtlakovou hadičku - předstih beze změn.
Stroboskopickou lampu mám tuto: HMT 1051, stáří cca 30 let - je možné, že má třeba už zpoždění a proto mi to nevychází na origo značku?
1. klapka od sytiče je přímo otevřená
2. klapky v obou komorách jsou zavřené
3. pokud se šlape na plyn, tak se otevře dokořán jen první klapka, druhá se nehne...
4. při nastartovaném motoru a sešlápnutí plynu se otevře dokořán první klapka a druhá se otevře tak o 15° - posledních 500 km má auto čím dál menší výkon - že by to bylo neotevíráním druhé klapky?
5. při nastavování předstihu jsem odpojil od rozdělovače podtlakovou hadičku - předstih beze změn.
Stroboskopickou lampu mám tuto: HMT 1051, stáří cca 30 let - je možné, že má třeba už zpoždění a proto mi to nevychází na origo značku?
Lada 2105 1,3 1990
Re: 2105 Vasil
Jak dlouho se v tom ještě budeš vrtat, než zjistíš, že to stejně nedáš a přijedeš ke mně?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: 2105 Vasil
Jóóó, už jsi mi to před lety nabízel. Mám to ale skoro přes celou republiku a já mám problém se zády už po 100km. Ale chci ještě přes zimu sundat hlavu a nechat komplet udělat i s ventily, koupit nový rozdělovač a je toho více... Až to budu mít vše vyměněné, tak bych se tu dlouhou štreku obětoval.
Nyní chci jen trochu naladit motor, jezdit se dá i teď, ale vím, že to může být lepší. I když tvých kvalit nastavení nedosáhnu.
Nyní chci jen trochu naladit motor, jezdit se dá i teď, ale vím, že to může být lepší. I když tvých kvalit nastavení nedosáhnu.
Lada 2105 1,3 1990
Re: 2105 Vasil
No, pravda je, za dál už snad ani bydlet nemůžeš......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2105 Vasil
To je víceméně v pořádku. Druhou klapku ovládá podtlak. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: 2105 Vasil
Protože motor už malinko připomínal šicí stroj, tak jsem se rozhodl seřídit ventilové vůle.
Povolit pojistnou matici byl teda na začátku úkol - musel jsem na klíč nasadit 50cm trubku a pak už to šlo s lehkostí povolit. V manuálu je utahovací moment 51Nm, ale muselo to být utažené více...
Druhé překvapení bylo při zastrkávání měrky (přímo origo pro Lada motory i s vyobrazenými stupni klikové řemenice a seřizovanými ventily). Nastavil jsem řemenici na předstih 0° a zkontroloval rysku na řemenici vačky, vše souhlasilo. Měrka nešla na 6 a 8 ventil strčit - kouknu a vačka ještě trochu mačká vahadlo. Strčit ale šla na 5 a 2 ventil. Pak už vše šlo podle tabulky - začalo se tedy 540°, 0°, 180°, 360°. U některých nešla 0,15 měrka strčit ani silou a 0,1 jen tak tak. U některých 0,15 projela zase volně. Vše seřízené tedy tak, aby 0,15 šla trochu silou prostrčit.
Motor utichl, ale jak to, že neodpovídá tabulka s klikovou řemenicí? To je na té měrce a i v Tůmovi špatně otisklá?
Jinak pořád řeším to seřízení předstihu, počítal jsem to a motor s nejlepším výkonem odpovídá (podle origo rysky na řemenici) cca 40° před HÚ, Pokud hýbu rozdělovačem a blížím se ryskou k cca 20°, tak motor začne chcípat... Jediný, co mě už napadá je, sehnat jiný stroboskop, zda nějak nekecá (staří 30+ let)
Povolit pojistnou matici byl teda na začátku úkol - musel jsem na klíč nasadit 50cm trubku a pak už to šlo s lehkostí povolit. V manuálu je utahovací moment 51Nm, ale muselo to být utažené více...
Druhé překvapení bylo při zastrkávání měrky (přímo origo pro Lada motory i s vyobrazenými stupni klikové řemenice a seřizovanými ventily). Nastavil jsem řemenici na předstih 0° a zkontroloval rysku na řemenici vačky, vše souhlasilo. Měrka nešla na 6 a 8 ventil strčit - kouknu a vačka ještě trochu mačká vahadlo. Strčit ale šla na 5 a 2 ventil. Pak už vše šlo podle tabulky - začalo se tedy 540°, 0°, 180°, 360°. U některých nešla 0,15 měrka strčit ani silou a 0,1 jen tak tak. U některých 0,15 projela zase volně. Vše seřízené tedy tak, aby 0,15 šla trochu silou prostrčit.
Motor utichl, ale jak to, že neodpovídá tabulka s klikovou řemenicí? To je na té měrce a i v Tůmovi špatně otisklá?
Jinak pořád řeším to seřízení předstihu, počítal jsem to a motor s nejlepším výkonem odpovídá (podle origo rysky na řemenici) cca 40° před HÚ, Pokud hýbu rozdělovačem a blížím se ryskou k cca 20°, tak motor začne chcípat... Jediný, co mě už napadá je, sehnat jiný stroboskop, zda nějak nekecá (staří 30+ let)
Lada 2105 1,3 1990
-
- Příspěvky: 1108
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: 2105 Vasil
U mého auta to funguje dle měrky&knihy.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2105 Vasil
Tabulka i Tůma je správně.
Stačí si pamatovat 6-8, 4-7, 1-3, 2-5 .
Při seřizování Tě nezajímají ostatní ventily než ty, které právě seřizuješ . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: 2105 Vasil
Luďku > Já se jen ptám, že neodpovídá seřizovaný ventil k rysce na klice (potažmo vačce). 0° chápu jako nastavit rysku na řemenici klikovky na 0° předstihu a zároveň na vačce rysku vůči nálitku. Když to udělám, tak nelze měřit vůli na 8-6, ale na 5-2. Takže při 0° měřím 5-2 a pak už to jde po 180°.
Když tedy nastavím 0°, tak měřím 5-2, 180° 8-6, 360° 4-7, 540° 1-3.
Když tedy nastavím 0°, tak měřím 5-2, 180° 8-6, 360° 4-7, 540° 1-3.
Lada 2105 1,3 1990
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2105 Vasil
Aha ... divný .
Já se na kolo na klice v podstatě ani nedívám.
Dám důlek na vačkovým kole proti nálitku na domečku vačky.
A potom buď počítám 9,5 zubu nebo nebo půl otočky klikou.
Ale půl otočky klikou je jednodušší . V případě 05/07 to nelze .
L.
Edit:
Ještě poznámka:
Při nastavení kliky do 0 nikdy nebudeš mít vačku v 0. bude tam cca půl zubu rozdíl, je to prostě dáno konstrukcí.
Proto se vždy řídím značkou na vačce.
Já se na kolo na klice v podstatě ani nedívám.
Dám důlek na vačkovým kole proti nálitku na domečku vačky.
A potom buď počítám 9,5 zubu nebo nebo půl otočky klikou.
Ale půl otočky klikou je jednodušší . V případě 05/07 to nelze .
L.
Edit:
Ještě poznámka:
Při nastavení kliky do 0 nikdy nebudeš mít vačku v 0. bude tam cca půl zubu rozdíl, je to prostě dáno konstrukcí.
Proto se vždy řídím značkou na vačce.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: 2105 Vasil
Celý je to nějaký divný. Ty ventily musíš seřizovat v horní úvrati daného válce. Pokud seřizuješ jiné, nemůže to fungovat. Takže vyšroubovat svíčky, strčit svíčkou do 1. válce šroubovák a najít horní úvrať. Bacha ať se šroubovák nesekne o ventil. Jakmile najdeš horní úvrať, podívat se na řemenici zda její značka sedí proti dlouhé značce na prsách a zároveň sedí-li značka na horním rozvodovém kole proti nálitku na vačce (zde popř.protočit motor o 180°). Tyhle značky musí při horní úvrati sedět. A jestli sedí, je třeba nastavit ventily dle tabulky. A jak psal Luděk, půl zubu na vačce mimo je standart.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: 2105 Vasil
Tak vyšroubovaná svíčka na 1. válci. Nastaveno na 0° a píst je v horní úvrati. Kontrolováno i protočením řemenice o několik ° a opravdu řemenice na klikovce odpovídá, protočená není.
Napadlo mě ještě, že klikovka mě nezajímá, protože mám 1300 a ta se potkat nemůže - můžu tedy s vačkou točit jak chci. Měl jsem značku proti nálitku a opravdu vačka ještě trochu mačká 6. a 8. vahadlo...
Buďto mám nějaký prototyp nebo je protočená řemenice na vačce. Lze nějak rozpoznat protočení, aniž bych musel sundat řemenici na vačce?
Jinak po 5 letech jsem konečně zaslepil podtlak pro rozdělovač a najednou je to jiný motor. Lze jet 50km/h při 2100ot./min a vůbec žádné pocukávání - nechápu, proč jsem to neudělal dříve.
Řemenici vačky mám o ten půl zub před značkou. Jinak s motorem se dá krásně točit - 38mm ořech a 1/2 ráčna.
Napadlo mě ještě, že klikovka mě nezajímá, protože mám 1300 a ta se potkat nemůže - můžu tedy s vačkou točit jak chci. Měl jsem značku proti nálitku a opravdu vačka ještě trochu mačká 6. a 8. vahadlo...
Buďto mám nějaký prototyp nebo je protočená řemenice na vačce. Lze nějak rozpoznat protočení, aniž bych musel sundat řemenici na vačce?
Jinak po 5 letech jsem konečně zaslepil podtlak pro rozdělovač a najednou je to jiný motor. Lze jet 50km/h při 2100ot./min a vůbec žádné pocukávání - nechápu, proč jsem to neudělal dříve.
Řemenici vačky mám o ten půl zub před značkou. Jinak s motorem se dá krásně točit - 38mm ořech a 1/2 ráčna.
Lada 2105 1,3 1990
Re: 2105 Vasil
Chápu-li to správně, když máš značku řemenice proti dlouhé značce na prsách motoru, je značka na vačce proti nálitku (půl zubu mimo se nepočítá). Nemáš prostě ty ventily jen blbě nastavené? Jako za mě, srát na to co kde jak mačká za ventil, ale nastavit to tak jak to má být, dle tabulky. Vačka se nemá jak protočit a i kdyby, změnilo by se časování a motor nejel vůbec. pak je ještě otázkou co používáš za měrky. Jestli široké, nebo úzké. Pokud bude vačka vyjetá, se širokou měrkou pak ventilová vůle nelze nastavit! Takže, úzké měrky, baterkou posvítit na mezeru vačka/vahadlo, podívat se jak moc je vačka sjetá, srovnat prstem vahadlo a nastavit vůli 0,15. Tečka.
Ad odpojená podtlaková regulace rozdělovače - pokud motor v nízkých otáčkách pocukává a po odpojení podtlaku to zmizí, je na 90% volné ložisko destičky rozdělovače na kterém jsou kladívka. Mění se pak odtrh = předstih. Podtlaková regulace ve spojení s karburátorem Ozon je důležitá, motor totiž s tímto karbem pracuje při jízdě s lehkou nohou na chudčí směs a proto potřebuje zvýšit předstih podtlakovou regulací.
Ad odpojená podtlaková regulace rozdělovače - pokud motor v nízkých otáčkách pocukává a po odpojení podtlaku to zmizí, je na 90% volné ložisko destičky rozdělovače na kterém jsou kladívka. Mění se pak odtrh = předstih. Podtlaková regulace ve spojení s karburátorem Ozon je důležitá, motor totiž s tímto karbem pracuje při jízdě s lehkou nohou na chudčí směs a proto potřebuje zvýšit předstih podtlakovou regulací.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/