Alternátor - napětí, dobíjení atd
Moderátor: Moderátoři
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Už sa to tu na fóre riešilo x krát v rôznych vláknach. Je úplne jedno(v bežných autách s klasickými olovenými batériami) aký je alternátor. Vesta má napr. 14V, ten na väčšine Vest drží cca 13,8-14V na PC, podľa záťaže/nabitia batérie. Vždy musí dodávať 13,6-14,5V a to bez ohľadu na záťaž, otáčky, nabitie batérie,... Tieto hodnoty nevychádzajú až tak zo samotného alternátora, ale hlavne z batérie! Lebo batéria sa ma udržiavať v nabitom stave min. na 13,6V a nesmie sa nabíjať väčším napätím ako je 14,5V. Tieto hodnoty platia pre trvalé nabíjanie. Samozrejme, že "drobné" výkyvy jej skoro vôbec nevadia. Samozrejme, že záleží od toho aké veľké sú tieto výkyvy a ako dlho trvajú. Ideálny stav okolo 14V je dosť problém dosiahnuť po celý čas jazdy od naštartovania až po vypnutie. A to hlavne u aut ktoré majú len regulátor na alternátore a ináč nijako neriadi auto nabíjanie. Na dnešných "inteligentných" riadeniach dobíjania síce napätie vyzerá, že drží skoro na jednej úrovní, ale tam zasa trpí batéria, lebo sa nedostatočne dobíja. Lepšie je keď ju občas dobije viac ako stále ju držať nedostatočne nabitú. Dnes dokonca niektoré autá riadia dobíjanie štýlom, že keď auto potrebuje výkon, tak stiahnu dobíjanie na nevyhnutné minimum a maximálne dobíjanie povolia až keď auto brzdi motorom(čiže má nadbytok výkonu). V takomto prípade životnosť batérie 2-3 roky. V starých autách čo dobíjali "od buka do buka" životnosť batérie viac ako 5 rokov a dosť často sa objavovali aj 10 ročné batérie. Lebo batéria pri nízkom dobíjaní sulfátuje a tým sa jej skracuje životnosť. No a keď je raz podbitá(čiže sa z nej ťahá veľa energie a málo dodáva) a následne jemne prebitá, tak týmto sa usadený sulfát odstraňuje a tým je aj životnosť batérie vyššia. Dnes sa na "moderných" autách odporúča raz za čas(aspoň raz za mesiac) dať batériu na nabíjačku a nabiť ju na 100%. Tým sa aspoň časť sulfátu odstráni a predĺži aspoň o niečo životnosť.
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Nahradne diely alternator lada vesta, ake ložiská.
https://www.drive2.ru/l/583069917771752774/
https://www.drive2.ru/l/583069917771752774/
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Urobili mi poznámku, že regulátor Valeo 599316 nám nebude vyhovovať, keďže máme 1 kontakt a na Valeo 599316 sú 2 ... Ale tak naše rodné Valeo 599469 nie je na predaj (čudné, však?) . A keďže pinout je rovnaký, môžete nainštalovať aj 2-pinový regulátor Valeo 599316.
Ale štetce Valeo 300821 som zrejme kupoval márne
Odkaz na pôvodný zdroj: voltag.ru/components/list/?q=ALV9997
Doplnenie ložísk:
pre fanúšikov Koyo (existujú recenzie, že prejde iba 40 000 km, ale tieto čísla možno použiť na výber analógov alebo vyšších čísel. Výber je na vás - "Práve som uverejnil oznámenie"):
6303-2RS (obj.číslo: 63032RSC3), rozmer 17X47X14
6202-2RS (obj. číslo: 62022RSC3), rozmer 15x35x11 mm
Ale štetce Valeo 300821 som zrejme kupoval márne
Odkaz na pôvodný zdroj: voltag.ru/components/list/?q=ALV9997
Doplnenie ložísk:
pre fanúšikov Koyo (existujú recenzie, že prejde iba 40 000 km, ale tieto čísla možno použiť na výber analógov alebo vyšších čísel. Výber je na vás - "Práve som uverejnil oznámenie"):
6303-2RS (obj.číslo: 63032RSC3), rozmer 17X47X14
6202-2RS (obj. číslo: 62022RSC3), rozmer 15x35x11 mm
- sickwokmove
- Příspěvky: 287
- Registrován: ned kvě 20, 2018 18:48
- Bydliště: Bratislava
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Ahojte
tiez mam jeden napad k tomu alternatoru:
https://www.lada24.sk/lada-vesta/altern ... 7-TG12C209
a stary zahodit do smeti.
tiez mam jeden napad k tomu alternatoru:
https://www.lada24.sk/lada-vesta/altern ... 7-TG12C209
a stary zahodit do smeti.
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Ok kedy mi pošleš 400E? Vies ja doplatim len tych 21E co stoja loziska actyvten zvysok.
- sickwokmove
- Příspěvky: 287
- Registrován: ned kvě 20, 2018 18:48
- Bydliště: Bratislava
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Uz si kupil stetce, riesis regulator a odo mna chces rozdiel? Nemyslel som to nijak ironicky, na novy alternator ziskas zaruku 2 roky pocas ktorej ho budes moct reklamovat ak prestane fungovat. Podla mna je to vyhodnejsie riesenie.
Na stare auto sme kedysi s tatkom tiez robili repas alternatoru a vzdy po roku znova odislo nieco dalsie. (Skoda Felicia 1.3MPI r.v. 2000). Nakoniec sa oco rozhodol kupovat nove aftermarkety a ked zhebli po roku a pol tak sa reklamovali a bud vratili prachy alebo poslali dalsi...
Ak uz chces zachovat povodny altik z prvovyroby (comu rozmumiem pretoze je mozne, ze bude o nieco lepsi ako tie nove) tak by som aj tak kupil jeden novy a tento nechal spravit na komplet a nachystal ho do zalohy.
Nechcel som ta urazit, takze prepac ak sa ta moj predosly prispevok dotkol.
Na stare auto sme kedysi s tatkom tiez robili repas alternatoru a vzdy po roku znova odislo nieco dalsie. (Skoda Felicia 1.3MPI r.v. 2000). Nakoniec sa oco rozhodol kupovat nove aftermarkety a ked zhebli po roku a pol tak sa reklamovali a bud vratili prachy alebo poslali dalsi...
Ak uz chces zachovat povodny altik z prvovyroby (comu rozmumiem pretoze je mozne, ze bude o nieco lepsi ako tie nove) tak by som aj tak kupil jeden novy a tento nechal spravit na komplet a nachystal ho do zalohy.
Nechcel som ta urazit, takze prepac ak sa ta moj predosly prispevok dotkol.
- hipoforlakus
- Příspěvky: 75
- Registrován: stř črc 11, 2018 08:46
- Bydliště: Bratislava - Petrzalka
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Ahojte
Otazka trosku mimo aktualnej temy. Ale viete povedat ci treba nejak “nakodovat” novu bateriu v RJ?
Dakujem
Otazka trosku mimo aktualnej temy. Ale viete povedat ci treba nejak “nakodovat” novu bateriu v RJ?
Dakujem
Lada Vesta SW cross Luxe - MARS
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Nic sa nekoduje
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Je to rus, v jednoduchosti je síla. Netřeba kodovat, jen vyměnit.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Na autách Lada Vesta, XRAY a Largus FL je nainštalovaný „inteligentný“ generátor so zbernicou Lin Pomocou neho môžete ovládať napätie, ktoré generátor produkuje. Odborníci z Club Lada Vesta tvrdia, že továrenský firmvér nemá potrebné nastavenia, ale tento nedostatok sa dá ľahko odstrániť.
V továrenskom nastavení má generátor tendenciu k napätiu 14,3 voltu, čo je veľmi málo, najmä pre bežné nabíjanie továrenskej vápnikovej batérie. Počas krátkych jázd a pri silných mrazoch generátor často jednoducho nemá čas kompenzovať energiu vynaloženú na štartovanie motora. Pomocou ladenia čipov môžu odborníci zvýšiť nabíjacie napätie, aby sa batéria správne nabila.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... hivki.html
Zmena nastavenia „Palubné napätie“ :
V ľavom okne vyberte blok BCM/UCH
Vyberte položku BatteryVoltageSetPoint
Vyberte BatteryVoltageSetPoint - Konfigurácia
Zmeňte hodnotu parametra E_U_FLOATING_CF na 14 V
Kliknite na tlačidlo Odoslať
Nefunguje na veste.
Pre 1,6l a 1,8l motory automobilov Lada Vesta, Xray a Largus je teraz možné regulovať napätie generátora na softvérovej úrovni
Pre lepšie nabíjanie batérie je možné programovo zvýšiť napätie v palubnej sieti na 14,5-14,7V (prípadne aj vyššie)! To platí najmä v zime a dvojnásobne pre tých, ktorí majú neustále krátke výlety!
Úroveň nabitia je možné nastaviť na ľubovoľnú úroveň.
Po zadaní objednávky vás bude kontaktovať špecialista, aby prediskutoval čas a miesto stretnutia.
V továrenskom nastavení má generátor tendenciu k napätiu 14,3 voltu, čo je veľmi málo, najmä pre bežné nabíjanie továrenskej vápnikovej batérie. Počas krátkych jázd a pri silných mrazoch generátor často jednoducho nemá čas kompenzovať energiu vynaloženú na štartovanie motora. Pomocou ladenia čipov môžu odborníci zvýšiť nabíjacie napätie, aby sa batéria správne nabila.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... hivki.html
Zmena nastavenia „Palubné napätie“ :
V ľavom okne vyberte blok BCM/UCH
Vyberte položku BatteryVoltageSetPoint
Vyberte BatteryVoltageSetPoint - Konfigurácia
Zmeňte hodnotu parametra E_U_FLOATING_CF na 14 V
Kliknite na tlačidlo Odoslať
Nefunguje na veste.
Pre 1,6l a 1,8l motory automobilov Lada Vesta, Xray a Largus je teraz možné regulovať napätie generátora na softvérovej úrovni
Pre lepšie nabíjanie batérie je možné programovo zvýšiť napätie v palubnej sieti na 14,5-14,7V (prípadne aj vyššie)! To platí najmä v zime a dvojnásobne pre tých, ktorí majú neustále krátke výlety!
Úroveň nabitia je možné nastaviť na ľubovoľnú úroveň.
Po zadaní objednávky vás bude kontaktovať špecialista, aby prediskutoval čas a miesto stretnutia.
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Určitě přínosný článek. Nicméně, kdo z vás má ve Vestě vápníkovou baterii Ca-Ca? Já mám z výroby klasickou olověnou. Dobíjecí napětí je pro každou z těchto typů baterií rozdílné, takže u standartní olověné baterie je třeba se držet hodnot 13,8-14,4V .
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
V zime pri kratkej jazde ti 13,8 az 14,4 nepomoze, bude trvat dlho kym sa baterka zohreje aby zacal nabijaci proces. Inymi slovami aby si v zime pri danom napati dostal do baterky nejaku kapacitu bude to trvat dlhsie.
Na druhej strane 95% majitelom to nebude vadit.
Na druhej strane 95% majitelom to nebude vadit.
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
A proto se řízené dobíjecí napětí, které jednotka po startu zvyšuje až na 16V používají baterie kalciové . Ty jsou na to stavěné. Olověnou baterii tímto ale odepíšeš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Olovena baterie se ma dobijet max 14,4, jinak proste trpi. Pokud jezdim kratky trasy v zime, tak baterii muzu obcas dobit nabijeckou, ale fakt bych neexperimentoval s nejakym zvedanim dobijeciho napeti. Chapu ze ve svazu ma i byte 9 bitu, ale neni nutne okopirovat vsechno.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Ale no dobijat mozes aj 16,5V problem je ten ze plynuje. Napetie 13,8 az 14,4 bolo zvolene preto ze pri takom napati baterka nevari.
Keby ste tie odkazi otvorili zistili by ste ze nabijacie napatie by malo zavisiet aj od teploty baterie.
Keby ste tie odkazi otvorili zistili by ste ze nabijacie napatie by malo zavisiet aj od teploty baterie.