Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Nazdar,
tak vzhledem ke všemu, co se doma děje (co se porouchalo), jsem byl nucen nad zamyšlením zda nepořídit něco dalšího na častější, denní, ježdění okolo baráku (po Praze a blízkém okolí). Volba nakonec padla na to nejlevnější - Felicii. Alespoň je to pěkná barva a celkem i výbava. Největším problémem je ale fakt, že to není kombi. :D

Jde o krátkou Felicii Mystery s motorem 1.3MPI 50kw doplněnou o LPG (STAG 150), rok výroby 2000, nájezd 293tkm. Oproti 21044i i Octavii je to trochu lenoch, ale s tím se počítalo.

Krom jiných nedostatků, řeším i problém s LPG systémem STAG 150. Nevíte o něm někdo něco? Případně jak má být zapojen... Pra-pra původní majitelce to tam nějak divně dali a úplně ze systému vyhodili regulaci množství plynu pomocí informací z lambda sondy. Autu se to samozřejmě nelíbí a zdá se, že neustále padá do nouzového režimu (v paměti závad - vyčteno přes OBD2 - je hláška o chybné hodnotě lambda sondy). Po vymazání závad auto jede pěkně na benzín po přepnutí na plyn chcípne a nebo pokud ho držím pod plným plynem, během chvilky spadne znovu do nouzového režimu. V nouzovém režimu jede pěkně jak na plyn tak na benzín. Na plyn drží na můj vkus příliš nízký volnoběh.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Screen Shot 2023-10-06 v 16.54.12 Střední 2.jpeg
Screen Shot 2023-10-06 v 16.31.59 Střední 2.jpeg
Screen Shot 2023-10-06 v 16.31.59 Střední 2.jpeg (64.34 KiB) Zobrazeno 664 x
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Křečík Barbuška píše:Tady je i nejake schematko: https://lpgtech.ua/sistema-lyambda-kont ... olenie-gbo .
Už se mi povedlo najít na stránkách polského výrobce PDF s instrukcemi pro montáž i s tímhle schématem.
Dořeším převod a pak se vrhnu do zkoumání, zda je vše zapojené jak má být a zda vše vypadá OK. Je to v tom autě od cca 30tkm.

Pokud nic nenajdu a neopraví se to samo, budu buď řešit někoho chytřejšího (než jsem já) a nebo si seženu kabel "LPG jednotka do PC".
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Teepee »

Panthymaeus (Honza) píše:Největším problémem je ale fakt, že to není kombi. :D
Už jsi vyzkoušel všechny konfigurace vozu? Geniální řešení s rychlým vyndáním celých zadních sedaček dělá z malé Felicie velkého pomocníka :!: A má-li kouli a Ty vozejk, pak oceníš lehkost a ovladatelnost krátké varianty...
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Luděk Musil »

Teepee píše:Už jsi vyzkoušel všechny konfigurace vozu? Geniální řešení s rychlým vyndáním celých zadních sedaček dělá z malé Felicie velkého pomocníka :!: A má-li kouli a Ty vozejk, pak oceníš lehkost a ovladatelnost krátké varianty...
S tím nemůžu než souhlasit :idea: . Zadní sedačky a plato ven je otázkou minuty či dvou :D . To znám z vlastní zkušenosti, ale já měl dlouhou a bez koule :lol: .
Filcka a vozík zkušenost nemám, ale předpokládám, že "krátká" s vozíkem manévruje víc než slušně :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Přiznám se, zatím jsem v ní vezl jen krabici s povinnou výbavou. :lol:

U plynu jsem našel, že je odpojená regulace průtoku plynu. Je to na hadici ze zplynovače/reduktoru. Po zapojení se zdá, že plyn funguje téměř dokonale. Občas to po přepnutí chcípne, ale s tím se dá nějakou dobu žít.

Dneska jsem to pojistil, přepsal a zítra musím vyřešit parkování v modré u baráku. Pak mě čeká rozebrání palubky a vyřešení problému s tachometrem - občas nepočítá kilometry. Ostatně oni celé budíky fungují zvláštně. Už se mi stalo, že auto normálně jede, ale otáčkoměr neustále ukazuje 2 otáček. Po druhém nastartování zase OK. Dneska se tvářila, že nebude ukazovat rychlost. Chcípnul jsem jí a znovu nastartoval, problém vyřešen.

Projdu budíky na oxidaci a zkontroluju náhon tachometru v převodovce + mám tip na ozubené kolečko v budíkách. Uvidím, zda se to vyřeší a nebo problém zase zmizí.

Kouli to má (bržděný/nebržděný 900/400kg), ale přívěs nemám - zatím. Co se týče manévrování, tak si zatím zvykám na chybějící převis. :D Naštěstí poslední měsíc jezdím jen 2104kou, tak to není tak znát jako kdybych šel z Octavie. I na absenci servo řízení nemám jedinou námitku. To je podobné jak v Ladě.

Vy co jste jezdili s LPG, jak je to s revizí na plyn? Původní majitel ji dělal jen před technickou, ale podle legislativy má být myslím každým rokem. Navíc ten papír s revizemi asi mám vozit všude sebou, že? Jaká je obvyklá cena? cca 500Kč?
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Teepee »

Panthymaeus (Honza) píše:...Projdu budíky na oxidaci a zkontroluju náhon tachometru v převodovce + mám tip na ozubené kolečko v budíkách. Uvidím, zda se to vyřeší a nebo problém zase zmizí....
Než budeš tahat náhon z převodovky, pozjišťuj co a jak. Kolečko náhonu myslím zejména starších modelových roků přitom vypadne a skončí v převodovce. Je problém vyměnit převodový olej, protože ten se do převodovky leje právě vyndaným náhonem.
Panthymaeus (Honza) píše:...Vy co jste jezdili s LPG, jak je to s revizí na plyn? Původní majitel ji dělal jen před technickou, ale podle legislativy má být myslím každým rokem. Navíc ten papír s revizemi asi mám vozit všude sebou, že? Jaká je obvyklá cena? cca 500Kč?...
Taky chodím až před technickou, už ne každým rokem jako dřív. Ale je fakt, že mě s Nivou nikdy na silnici nekontrolovali a tudíž nevím, jestli mi něco nechybí, papír k plynu nevozím.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Luděk Musil »

Panthymaeus (Honza) píše:..., jak je to s revizí na plyn? ...
Měla by být 1x ročně :idea: . Ale jak říkám: měla by být ... :D .
Já jezdím na plyn od roku 1998 ( :shock: ) a při běžné silniční kontrole příslušníci max. kouknou na červenou známku a nazdar.
Takže před pravidelnou STK jsem si někde pořídil plynovej štempl a bylo pořešený :idea: .
Ale viš, jak je to v dnešní době :cry: ... způsobíš nehodu/je ti způsobena nehoda ... a pojišťovna hledá jakoukoliv kličku, aby nemusela platit.
Nedej Bože, aby Ti auto "blaflo", ať už je příčinou cokoliv jinýho než plyn.
Prostě bez papíru ani ránu :evil: .
Takže asi tak :roll: .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Teepee píše:Než budeš tahat náhon z převodovky, pozjišťuj co a jak. Kolečko náhonu myslím zejména starších modelových roků přitom vypadne a skončí v převodovce. Je problém vyměnit převodový olej, protože ten se do převodovky leje právě vyndaným náhonem.
Super. Mám pocit, že oleje v převodovce je asi méně než by mělo být. Bez stisknuté spojky převodovka divně rachotí a se sešlápnutou je to zticha. Obecně pedál zabírá až u podlahy, prvně zkusím přitáhnout matici na lanovodu a uvidím, jak chod pedálu změní. Přinejhorším bude chtít vyměnit spojku... Kilometry už zase počítá, tak to asi bylo jen posunuté ozubené kolečko v budících, které si zase samo sedlo zpět.
Teepee píše:Taky chodím až před technickou, už ne každým rokem jako dřív. Ale je fakt, že mě s Nivou nikdy na silnici nekontrolovali a tudíž nevím, jestli mi něco nechybí, papír k plynu nevozím.
Tak jsem to pro jistotu nechal změřit a nikde nic neuniká (tedy plyn, ostatní je kapitola sama pro sebe). Tlaková nádoba je do 8/27.

To mne táta v týdnu vytáhl od práce s tím, že se mám na něco jít podívat. Pod autem louže chladící kapaliny. Prasklo koleno, které vede do reduktoru. Naštěstí jsem našel firmu, co ho měla skladem, tak jsem ho vyměnil a druhé přetěsnil. Uvidíme, jak dlouho na sebe nechá čekat další problém. :D Už teď vím, že mi teče okolo zadního skla (5té dveře) dovnitř, že každé světlo svítí jinam (do země a druhé ještě víc do země), že korektor náklonu nic nedělá a že řadící páka potřebuje nutně vyměnit pružné prvky ve vedení.

Ale vlastně to jezdí docela pěkně (a levně 1,5Kč/km). :rolleyes:
Louže chladící směsi
Louže chladící směsi
IMG_0583 Malý.jpeg (34.05 KiB) Zobrazeno 600 x
Neprovozoval jste někdo ve Felicii 100W halogeny? Doma jsou nějaké zbytky z dob, kdy je táta používal v 2102. Zatím nevím, zda světla mají relátka a nebo zda vše teče přes páčku - případně jak moc se vypalují paraboly světel.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Jo a už jsem vyzkoušel vyndání zadních sedaček. Tohle mají dobře vymyšlené a sedačky jsou lehké jako pírko. Takže super!
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Teepee »

Panthymaeus (Honza) píše:....Už teď vím, že mi teče okolo zadního skla (5té dveře) dovnitř, že každé světlo svítí jinam (do země a druhé ještě víc do země), že korektor náklonu nic nedělá a že řadící páka potřebuje nutně vyměnit pružné prvky ve vedení...
Nefunkční kapalinové nastavení sklonu světel, jak mi řekli na STK, je výrobní vada, kterou u Felicií tolerují. To že svítí dolů je právě díky tomu, že "povolilo" nastavování" (hydrokorektor). Tátova předfaceliftová svítí super, tak nejdřív to zkus poštelovat na nějaké zdi, případně kde mají regloskop.
Pohledej s tím kolečkem v převodovce, myslím že to vypadnutí vylepšili/znemožnili u novějších verzí.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Luděk Musil »

Panthymaeus (Honza) píše:..., že každé světlo svítí jinam (do země a druhé ještě víc do země), ...
Jo, to jsem blahé paměti taky řešil :roll: . Akorát už si nevzpomenu, jestli to bylo na Felicii nebo 2104 :dontknow:
Každopádně to byla absence media. Takže jsem měnil komplet sestavu. A při protahování různými zákoutími karoserie jsem si pěkně zanadával :evil: . Někdo mi tvrdil, že to jde doplnit :idea: ... zkoušel jsem to :D . Bohužel mým jediným výsledkem bylo zklamání :cry: .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
Příspěvky: 1393
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Panthymaeus (Honza) »

Teepee píše:
Panthymaeus (Honza) píše:....Už teď vím, že mi teče okolo zadního skla (5té dveře) dovnitř, že každé světlo svítí jinam (do země a druhé ještě víc do země), že korektor náklonu nic nedělá a že řadící páka potřebuje nutně vyměnit pružné prvky ve vedení...
Nefunkční kapalinové nastavení sklonu světel, jak mi řekli na STK, je výrobní vada, kterou u Felicií tolerují. To že svítí dolů je právě díky tomu, že "povolilo" nastavování" (hydrokorektor). Tátova předfaceliftová svítí super, tak nejdřív to zkus poštelovat na nějaké zdi, případně kde mají regloskop.
Pohledej s tím kolečkem v převodovce, myslím že to vypadnutí vylepšili/znemožnili u novějších verzí.
To s tou STK jsem se dozvěděl, když jsem byl před přibližně čtyřmi roky s 2104. Technik se divil, že regulace funguje a hned vytáhl, že u Felicií/Favoritů to nefunguje téměř nikdy. Našel jsem, že tam lze dát elektroregulace z dílů pro Octavie/Fábie, tak až bude čas a chuť asi zkusím sehnat potřebné díly. Momentálně mě trochu trápí fakt, že světlo nereaguje ani na točení manuální - tím plastovým kolečkem. Boční funguje, výškové se zdá být nefunkční. Asi potřebuje rozebrat a vyčistit. :)
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1168
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG

Příspěvek od Viko »

Svetlá felicie relé majú, ale bypassne sa s ním len vypínač, cez páčku tečie už silový prúd ak si dobre pamätám.
Ono obecne hydrokorektor na svetlá je rakovina, a to hlavne ten, ktorý je v nulovej polohe vysunutý a vyklápa parabolu smerom hore. Napr na Nive s hydrokorektorom je nutné po vytečení systému na ten dzindzik pod parabolou nasadiť maticu M8x20 aby bolo možné sklon správne nastaviť, u felicie som sa nestretol s tým, že by to bol problém. Nepomáha ani utiahnutie oboch štelovacích šroubov naraz?
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“