Ojničné ložiská
Moderátor: Moderátoři
Ojničné ložiská
Zdravím, vedel by mi niekto povedať či takto nerovnomerne zodraté ložiská sú normálne alebo je niečo na motore zle. Mam podozrenie ze sú krivé ojnice. Motor bol po generálke nájazd asi 3000km a začal jemne klepať od spodu, tak som to znova rozobral a ložiská vyzerajú takto. Je to 21213 a pred generálkou staré ložiská takto zodrate neboli.
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10569
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojničné ložiská
Po generálce znamená co?
Výbrus, nové ojnice, nové písty ...
Mě to připadá spíše jako nesprávná kalibrace šálů .
L.
Výbrus, nové ojnice, nové písty ...
Mě to připadá spíše jako nesprávná kalibrace šálů .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Ojničné ložiská
V rámci generálky sa menilo: piestne krúžky, ojnicne ložiská, hlavné ložiská kľuky, axiálne ložiská kľuky, prehonovanie valcov, všetky nové ventily, gufera ventilov, ventilove pružiny, vahadla, vackovy hriadeľ, komplet rozvod - ozubené kolesá, reťaz, napinak reťaze a tiež tam je nové olejové čerpadlo, tesnenia, veko ventilov. Ložiská boli dávané ešte originál cccp základný rozmer 0.00. Takže kľuka, ojnice a piesty ostali len to bolo vyčistené.
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2
Re: Ojničné ložiská
Kolko to mazalo?
Re: Ojničné ložiská
Pri zohriatom na volnobeh niečo okolo 1 bar na tom budiku to nieje dobre vidieť, pri zvýšených otáčkach asi od 1500 4 bar a na 6000 otáčok cca 6 bar. Olej som dal 10w-60 Valvoline VR-1.
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2
Re: Ojničné ložiská
Tohle je urvaný motor. Jednoznačně špatný záběh.
6000 otáček jako myslíš vážně? Se pak nediv, že máš uložení v takovém stavu.
Především olej 10W/60 je Racing olej, který do motoru typu Lada vůbec nepatří. To zaprvé. A zadruhé se nauč, jak správně zajíždět syrový motor.
6000 otáček jako myslíš vážně? Se pak nediv, že máš uložení v takovém stavu.
Především olej 10W/60 je Racing olej, který do motoru typu Lada vůbec nepatří. To zaprvé. A zadruhé se nauč, jak správně zajíždět syrový motor.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Ojničné ložiská
Zabeh som spravil prvých 500km na oleji 10w-40 castrol samozrejme som mu nenakladal 6000 hneď. Zabielal som postupne a velmi opatrne pri slabej zaťaží co najmenej pridávať plyn časté zmeny otacok nad 4000 som ani nešiel pri zábehu. Po tých 500km zabehu som vymenil olej za ten 10w-60 a až potom som sa odvážil využiť celé spektrum otáčok.
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2
Re: Ojničné ložiská
Proč takový olej? To tam vůbec nepatří!!!
Motor má prvních deset hodin běžet max v 1500 otáčkách na místě. Pak opatrně rozjíždět max do tří tisíc. Celé spektrum otáček lze využívat až nejdříve po 5000 km, a to až po dokonalém zahřátí motoru, kdy olej musí mít minimálně 80°C.
Čili dva průsery najednou. Ale osobně si myslím, že olej je větší průser. Dej tam to, co tam patří - minerál 15W/40 nebo 50 a nezkoušej něco, co nemá smysl. A těch prvních deset hodin na místě bych mazal klidně M6ADčkem.
Motor má prvních deset hodin běžet max v 1500 otáčkách na místě. Pak opatrně rozjíždět max do tří tisíc. Celé spektrum otáček lze využívat až nejdříve po 5000 km, a to až po dokonalém zahřátí motoru, kdy olej musí mít minimálně 80°C.
Čili dva průsery najednou. Ale osobně si myslím, že olej je větší průser. Dej tam to, co tam patří - minerál 15W/40 nebo 50 a nezkoušej něco, co nemá smysl. A těch prvních deset hodin na místě bych mazal klidně M6ADčkem.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Ojničné ložiská
Odfot mi prosim detail spodneho ojnicneho oka. Teda tu cast, kde sa vkladaju salky.
K tomu zabehu, kazdy ma ine sposoby, u mna vyhradne nenechavam motor bezat na volnobehu. Čo sa deje pri zabehu? Pri zabehu si sadaju hlavne kruzky, ktore sa pritieraju o stenu valca. Po prvom starte dochadza k ich lokalnemu prehrievaniu a prave preto je dolezite, aby tam bol kvalitny olej. Po prvom starte u mna motor bezi max. 2 minuty. Potom nechavam vychladnut, druhy start na dalsi den, motor sa zohreje na 70°C. Opat vychladnut, na tretikrat motor nechavam ohriat na 90°C a znova nechavam vychladnut. Po tejto procedure uz motor nechavam normalne bezat. Nie vsak na volnobehu, ani zvysenom volnobehu, pretoze kruzky vo valci su mazane olejovou hmlou, preto je potrebne dosiahnut urcitu teplotu uleja a urcite otacky. Takze jazdit s malou zatazou okolo 2000-2500ot a postupne navysovat otacky aj zataz...kludne az do 3000km.
Co sa vsak tyka hlavnych a ojnicnych lozisk...Ak ste niekedy rozoberali motor v dobrom stave, na salkach nie je vidno skoro ziadne stopy. Ak je motor dobre poskladany so spravnymi volami, v tychto miestach nema ako dochadzat k zabehu.Ak by sa tieto elementy zabiehali a sadali si, potom by to vyzeralo presne ako na fotkach vyššie, kde k "zabehu" došlo.
K tym olejom - bacha, 1,7kove motory su uz brusene tesnejsie, ako 1200-1600. Rozmery hlavnych ulozeni su 50,799-50,819mm vs. 50,775-50,795mm a rozmery ojnicnych 47,830-47,850mm vs. 47,814-47,834mm. Kvoli tomu su oleje typu 10W-60 dost nevhodne. Vyrobca odporuca napriklad 5W-40 a 10W-40
K tomu zabehu, kazdy ma ine sposoby, u mna vyhradne nenechavam motor bezat na volnobehu. Čo sa deje pri zabehu? Pri zabehu si sadaju hlavne kruzky, ktore sa pritieraju o stenu valca. Po prvom starte dochadza k ich lokalnemu prehrievaniu a prave preto je dolezite, aby tam bol kvalitny olej. Po prvom starte u mna motor bezi max. 2 minuty. Potom nechavam vychladnut, druhy start na dalsi den, motor sa zohreje na 70°C. Opat vychladnut, na tretikrat motor nechavam ohriat na 90°C a znova nechavam vychladnut. Po tejto procedure uz motor nechavam normalne bezat. Nie vsak na volnobehu, ani zvysenom volnobehu, pretoze kruzky vo valci su mazane olejovou hmlou, preto je potrebne dosiahnut urcitu teplotu uleja a urcite otacky. Takze jazdit s malou zatazou okolo 2000-2500ot a postupne navysovat otacky aj zataz...kludne az do 3000km.
Co sa vsak tyka hlavnych a ojnicnych lozisk...Ak ste niekedy rozoberali motor v dobrom stave, na salkach nie je vidno skoro ziadne stopy. Ak je motor dobre poskladany so spravnymi volami, v tychto miestach nema ako dochadzat k zabehu.Ak by sa tieto elementy zabiehali a sadali si, potom by to vyzeralo presne ako na fotkach vyššie, kde k "zabehu" došlo.
K tym olejom - bacha, 1,7kove motory su uz brusene tesnejsie, ako 1200-1600. Rozmery hlavnych ulozeni su 50,799-50,819mm vs. 50,775-50,795mm a rozmery ojnicnych 47,830-47,850mm vs. 47,814-47,834mm. Kvoli tomu su oleje typu 10W-60 dost nevhodne. Vyrobca odporuca napriklad 5W-40 a 10W-40
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ojničné ložiská
Zajtra by som sa k tomu mohol zase dostať, tak to pofotím.
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2
Re: Ojničné ložiská
ok, cakam, som zvedavy. A dalsia pridavna otazka. Akym momentom ste dotahovali ojnice?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ojničné ložiská
Motor som neskladal ja takže to neviem, ale robil to Juro Bodlala zo Žiliny, takže verím tomu, že dal správny moment.
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2
Re: Ojničné ložiská
Treba sa spytat
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Ojničné ložiská
Tak takto vyzerajú oká
[attachment=7]20231013_142209.jpg[/attachment]
[attachment=4]20231013_142204.jpg[/attachment]
[attachment=5]20231013_142214.jpg[/attachment]
[attachment=6]20231013_142200.jpg[/attachment]
Plus vrchné časti
[attachment=3]20231013_140452.jpg[/attachment]
[attachment=2]20231013_135936.jpg[/attachment]
[attachment=1]20231013_141724.jpg[/attachment]
[attachment=0]20231013_141732.jpg[/attachment]
[attachment=7]20231013_142209.jpg[/attachment]
[attachment=4]20231013_142204.jpg[/attachment]
[attachment=5]20231013_142214.jpg[/attachment]
[attachment=6]20231013_142200.jpg[/attachment]
Plus vrchné časti
[attachment=3]20231013_140452.jpg[/attachment]
[attachment=2]20231013_135936.jpg[/attachment]
[attachment=1]20231013_141724.jpg[/attachment]
[attachment=0]20231013_141732.jpg[/attachment]
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2
Re: Ojničné ložiská
Skúsil som ešte spraviť takú blbosť že dám len nové ložiská a uvidíme co to spraví ale samozrejme po prvej jazde zase jemne klepanie, tento krát som ale počul aj detonacie tak som hneď sťahoval predstih no už asi bolo neskoro, move ložiská sú na tom teraz takto l. Zaujímavé mi ale príde ze na týchto to zodralo hlavne strednú časť.
VAZ 2101 1974 1,7
VAZ 2101 1975 1,2
VAZ 2101 1975 1,2