Tak samozřejmě … teď je pouze otázka, zda-li to brát jako závadu, nebo se smířit s tím, že je to "vlastnost". L.Sputnik píše:... "závada" ...
Hučení nad 3000 ot/min
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hučení nad 3000 ot/min
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Hučení nad 3000 ot/min
To ani nápad, žádné smiřování nebude. Bráchovo "hirošima" to nedělá, tak moje auto to nebude dělat už vůbecLuděk Musil píše:Tak samozřejmě … teď je pouze otázka, zda-li to brát jako závadu, nebo se smířit s tím, že je to "vlastnost". L.Sputnik píše:... "závada" ...
Mám ještě další dva motory, a když budu hodně zoufalej, tak je začnu měnit komplet
Ono z té nahrávky není ten zvuk až tak zřetelný, takže vám to může připadat snesitelné až normální, ale když si se spolujezdcem pokecáš jen do rychlosti 80 km/h tak to je na houby.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Pokus-omyl je nanic. Radsej systematicky postupuj s nejakym tym "fonendoskopom" (bud fyzickym alebo su aj tak remote senzory, ktore bezdrotovo prenasaju signal do nejakej krabicky, ktora to vyhodnocuje) a skor ci neskor to musis najst. Moze to byt aj uplna banalita.
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Doufám, že to bude banalita. Furt mě to táhne k špatnému nastavení ventilů, nebo k zapalování. Vůle v motoru jsem nezjistil. Kontroloval jsem to sice bez rozebírání (jen pohybem součástí), když byla dole olejová vana. Nic jsem neobjevil.
Ještě dotaz: Jedniné co se na motor dávalo nové je vodní pumpa a pak jsem sundal olejové čerpadlo, celé jsem ho vyčistil a namontoval zpět. Banalita, ale mohl jsem tady něco z..kazit?
Karburátor se čistil. Dolů šla jen vrchní část a nastavoval se plovák. Kdyby to byla karburace, tak by to ale nejelo, kuckalo, dusilo, nestartovalo, ale nehučelo by to.
Ještě dotaz: Jedniné co se na motor dávalo nové je vodní pumpa a pak jsem sundal olejové čerpadlo, celé jsem ho vyčistil a namontoval zpět. Banalita, ale mohl jsem tady něco z..kazit?
Karburátor se čistil. Dolů šla jen vrchní část a nastavoval se plovák. Kdyby to byla karburace, tak by to ale nejelo, kuckalo, dusilo, nestartovalo, ale nehučelo by to.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Ano, může to být banalita. Jenže většina lidí kvůli banalitě rozdrbe celý auto, jen kvůli tomu, ze si myslí, že tomu rozumí. Tím nechci nijak shazovat Tvoje dovednosti. Je to moje běžná praxe, kdy kvůli hovadine a zarputilosti majitele opravujeme X víc věcí. Já bych navrhoval zajet k někomu, kdo tomu rozumí a nechat ho to poslechnout.
Otázka: motor točí do vysokých otáček bez problémů?
Otázka: motor točí do vysokých otáček bez problémů?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Já vím, máš pravdu. Chce to se udržet nedělat v zoufalé situaci, zoufalé věci.
Motor se nechá vytočit ochotně a bez prodlevy.
Ještě mě teď napadlo zkontrolovat uložení převodovky v té divné "vlaštovce", která drží konec převodovky. Je tam malá vůle mezi tím držákem co je na kastli a držákem co je na převodovce. Mohlo by se to tam dotýkat a přenášet vibrace motoru na karoserii. Pokud nepomůže ta jednoduchá výměna rozdělovače a uložení převodovky bude v pohodě, tak se budu muset s někým domluvit na projížďku, protože pak už mě nic nenapadá.
Motor se nechá vytočit ochotně a bez prodlevy.
Ještě mě teď napadlo zkontrolovat uložení převodovky v té divné "vlaštovce", která drží konec převodovky. Je tam malá vůle mezi tím držákem co je na kastli a držákem co je na převodovce. Mohlo by se to tam dotýkat a přenášet vibrace motoru na karoserii. Pokud nepomůže ta jednoduchá výměna rozdělovače a uložení převodovky bude v pohodě, tak se budu muset s někým domluvit na projížďku, protože pak už mě nic nenapadá.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Re: Hučení nad 3000 ot/min
S jiným rozdělovačem to dělá také. Držák převodovky se nechal posunout na šroubech o cca 1 cm, a mezera mezi držákem a držákem ve kterém je silentblok převodovky je cca 6mm. Při přidávání plynu se motor s převodovkou nikam nehýbe a tudíž se nedotýká kastle.
Kontroloval jsem i šroubky které jsou z interiéru přišroubovány do tunýlku (uchycení záslepek pro řadící páky a také nedosáhnou na převodovku po které by se mohly vibrace šířit.
Ještě jsem udělal dva snímky z aplikace měření audio spektra při 2000 ot a při 3000 ot. Je tam vidět že se hluk (vibrace) objeví a mají kolem 100 Hz, ale to neřeší kde se berou. Zvenku se při přidávání plynu žádný nenormální zvuk neprojevuje. Je to pouze v kabině. Zkoušeli jsme i při těch otáčkách hýbat motorem na strany (co silentbloky dovolili) a žádná změna ve vibracích nenastala.
Zítra jde na řadu výměna výfukových dílů.
Kontroloval jsem i šroubky které jsou z interiéru přišroubovány do tunýlku (uchycení záslepek pro řadící páky a také nedosáhnou na převodovku po které by se mohly vibrace šířit.
Ještě jsem udělal dva snímky z aplikace měření audio spektra při 2000 ot a při 3000 ot. Je tam vidět že se hluk (vibrace) objeví a mají kolem 100 Hz, ale to neřeší kde se berou. Zvenku se při přidávání plynu žádný nenormální zvuk neprojevuje. Je to pouze v kabině. Zkoušeli jsme i při těch otáčkách hýbat motorem na strany (co silentbloky dovolili) a žádná změna ve vibracích nenastala.
Zítra jde na řadu výměna výfukových dílů.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Takže je to slyšet jen v kabině? Venku ne?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Přesně tak. Když stojím vedle auta, tak tam ten zvuk slyšet není. Slyším jen naprosto normální "žigulácký" zvuk motoru, od volnoběhu, přes decentní "zabrblání" výfuku kolem 1500 a pak jen zvyšující se zvuk motoru k otáčkám nad 3000 a výš. Kolem těch zmiňovaných 2900-3000 se žádný jiný zvuk venku nepřidá.
Lada Niva 2121 r.v.1987
- Teepee
- Příspěvky: 4310
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Vyzkoušel bych to ještě bez řemenu a pak s pomocníkem a odpojeným táhlem plynu od karburátoru. Vyloučit některý možný původce jde snadno, dále jak psal Vašátor mnohokrát parafrázované: "Neser se do toho, co funguje."
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Pokud je hukot jen uvnitř a ne venku, nehledej mechanickou závadu. Musí to být přenos zvuku motoru do karosérie. Někde se něco z pohonné jednotky musí opírat o karosérii.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Teepee: Ok, zkusím. Máš pravdu, je to vlastně jedinné pevné spojení na karosérii. Kontrololaval jsem i kostřící spojení (měděný pásek) motor-karoserie i převodovka-karoserie a ty jsou navolno.
Vašátor: Také si to už myslím, proto jsem včera vyšrouboval ty šroubky co drží záslepky od pák na tunýlku. Ležel jsem pod tím hodinu a nedaří se mi zatím nic najít.
Vašátor: Také si to už myslím, proto jsem včera vyšrouboval ty šroubky co drží záslepky od pák na tunýlku. Ležel jsem pod tím hodinu a nedaří se mi zatím nic najít.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Tak výměnou zadního a středního dílu výfuku se také nestala žádná změna a to ani, když byl výfuk nezavěšený na původních závěsech.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Není padlý nějaký silentblok? Motoru, přídavné převodovky ... Není první díl výfuku opřený o převodovku? Není motor nahoře opřený o motorovu stěnu?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Hučení nad 3000 ot/min
Silentbloky motoru jsou nové, na převodovce jsem kontroloval a ještě trošku posouval včera, takže také v pohodě. Přídavka je k hlavní převodovce přes gumovou hardy spojku, ale jinak má oba silentbloky zdravé. Motor, převodovka, ani přídavka se nikde nedotýká kastle. 1díl výfuku je dole napevno kovovým držákem přichycen k převodovce, ale tak je to u nivy běžné, protože stejně je převodovka pevně na motoru. Výfuk se také nikde nedotýká podlahy, ani ničeho jiného, jinak než gumovými závěsy a i ty jsem vyloučil, když jsem natočil střední díl tak aby šel k zemi a na něj napojil zadní díl. I tak se objevila ta blbá vibrace. Je tam i když je motor otevřený i když je zavřený. Od motoru vedou na motorovou příčku bjen dvě hadice topení, táhlo plynu a táhlo sytiče. Motor je od příčky cca 2 cm, tam je to také v pohodě. Páky převodovek jsou v gumových manžetách, tudy se také nic nepřenese. Chladič napevno, neklepe se. Zítra ještě zkouška úplně bez řemenu, vyloučí se pumpa i altik. A také test přidat ručně s odpojeným táhlem plynu jak radil Teepee. Zkoušel jsem i zatežkat střechu, jestli nevibruje ona, ale nic. Přece si nemám myslet, že ta šílená izolace z dob CCCP, která stejně nedržela fungovala lépe jak materiály které jsem tam nalepil !! Zítra ještě zkusím ty dvě věci a když to nezabere, tak vás někoho v okolí poprosím o setkání. Vezmu si sluchátka a přijedu, protože já už fakt nevím
Lada Niva 2121 r.v.1987