Abnormální spotřeba oleje, aneb mám z toho dýmovnici.
Moderátor: Moderátoři
Abnormální spotřeba oleje, aneb mám z toho dýmovnici.
Hrozně mi to žere olej, ale nevim, co s tim může bejt. Slyšel jsem, že to můžou bejt špatný gufera u ventilů. Je to možný? Motor má najeto něco přes 60 000km ale tři roky byl vyndanej z auta a ležel v garáži. Nevíte někdo možné příčiny?
Naposledy upravil(a) Jelen dne sob kvě 27, 2006 18:30, celkem upraveno 1 x.
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jsou dvě hlavní a pár vedlejších:
1. gufera ventilů. Kouří to hlavně po nastartování pak už ani moc ne, možná to trochu smrdí po spáleným oleji za jízdy.
2. Pístní kroužky, válce. Jestli to někde tři roky stálo teoreticky mohly trochu oreznout prostory spojené s atmosférou a pak když to začo běhat, vymydlilo se to a teď to tam ztrácí výkon a olej.
Více pravděpodobná se mi zdají ale ta gufera, rozhodně je nech udělat (udělej).
další: jde odlučovačem oleje moc oleje do sání (sundej víko vzduch filtru a zkontroluj celkovou zaolejovanost karburátoru)
1. gufera ventilů. Kouří to hlavně po nastartování pak už ani moc ne, možná to trochu smrdí po spáleným oleji za jízdy.
2. Pístní kroužky, válce. Jestli to někde tři roky stálo teoreticky mohly trochu oreznout prostory spojené s atmosférou a pak když to začo běhat, vymydlilo se to a teď to tam ztrácí výkon a olej.
Více pravděpodobná se mi zdají ale ta gufera, rozhodně je nech udělat (udělej).
další: jde odlučovačem oleje moc oleje do sání (sundej víko vzduch filtru a zkontroluj celkovou zaolejovanost karburátoru)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Jo dik, viko už jsem sundal a to zaolejovaný je i s filtrem docela dost, ale to už jsem řešil s Tomášem 2103. Řekl mi, že mám vyčistit odvzdušnění klikový skříně. Auto výkon nestrácí, jede moc hezky, ale kouří a smrdí. Ty gufera udělám, to je jasný. Ono to kouří tak nějak víc po nastartování a pak už moc ne, jen když mu přiložim. Díky za rady.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Hele,kolik oleje to žere?A jak moc to čoudí?A čoudí to na sytič i při teplém motoru?Mě to bralo 1/4 l oleje na 100Km(nechybí tam nula,vskutku na 100km) a čudilo to tak že nebylo vidět do zrcátka.Co máš za olej?Možná že to bude jak psal Teepee a bude třeba dát nové kroužky,ale to bych viděl až jako poslední možnost...ptát se jestli to neteče těsněním vany asi nemá smysl ...nejjednoduší asi bude začít těmi gufery ventilů...
No kolem vany se to trošku rosí, ale neteče to. Pod autem neni ani kapka, když někde parkuju. No mě to žere asi taky tak nějak podobně, je v tom castrol gtx nevim jakej, tvrdil předchozí majitel motoru, že mu zbejvá ještě 5 000 ale moc bych tomu nevěřil, páč je černej jak osádka sierry. Ale čoudí to statečně, i když se to ohřeje. Nechce se mi moc dělat kroužky, protože bych musel vyndat motor.
Naposledy upravil(a) Jelen dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
Jo, smrad je to znamenitej, lidi, co jedou zamnou, tak nemaj vůbec sťastnej výraz tváře a chtěj většinou i předject. Jenže LADA je LADA a tak většinou nepředjedou.denis píše:Mě papala lada 0,8l na 1000km a ten olejový odor v kombinaci smradu z LPG byl kouzelný-kluci mě na parkovišti vždy hledali čichem.
Před tím než se v tom začneš hrabat bych změřil tlaky motoru. Pak hned budeš vědět, v jakém stavu jsou kroužky. Pokud budou tlaky malé, vyměnil bych i kroužky (motor můžeš nechat namontovanej).
Ale jestli to má najeto tak málo, viděl bych to spíš na ty gufera. Taky jsem montoval motor kterej tři roky stál, žralo to oleje až hrůza...výměna gufer všechno vyřešila
Ale jestli to má najeto tak málo, viděl bych to spíš na ty gufera. Taky jsem montoval motor kterej tři roky stál, žralo to oleje až hrůza...výměna gufer všechno vyřešila
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
A jak vyndám písty, když nebudu vyndavat motor? Musim povolit šály abych vytáh ojnice ne? A ktomu musim sundat vanu, jenže mě bude vadit vlaštovka. Jestli na to máš nějaký fígle sem s nima...Vašátor píše:Před tím než se v tom začneš hrabat bych změřil tlaky motoru. Pak hned budeš vědět, v jakém stavu jsou kroužky. Pokud budou tlaky malé, vyměnil bych i kroužky (motor můžeš nechat namontovanej).
Ale jestli to má najeto tak málo, viděl bych to spíš na ty gufera. Taky jsem montoval motor kterej tři roky stál, žralo to oleje až hrůza...výměna gufer všechno vyřešila
Motor povolíš na silentblokách, za převodovku ho lehce nadzvedneš...pak ti půjde sundat vana. Odšroubuješ ojnice a písty vytáhneš vrchem.Jelen píše:A jak vyndám písty, když nebudu vyndavat motor? Musim povolit šály abych vytáh ojnice ne? A ktomu musim sundat vanu, jenže mě bude vadit vlaštovka. Jestli na to máš nějaký fígle sem s nima...Vašátor píše:Před tím než se v tom začneš hrabat bych změřil tlaky motoru. Pak hned budeš vědět, v jakém stavu jsou kroužky. Pokud budou tlaky malé, vyměnil bych i kroužky (motor můžeš nechat namontovanej).
Ale jestli to má najeto tak málo, viděl bych to spíš na ty gufera. Taky jsem montoval motor kterej tři roky stál, žralo to oleje až hrůza...výměna gufer všechno vyřešila
Netřeba vyndávat motor
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/