lpg do nivy 1,7i

Moderátor: Moderátoři

Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: lpg do nivy 1,7i

Příspěvek od Henry »

Dotaz na Nivarov s LPG nadrzou pod autom/podlahou kufra: ake tam mate objemy a rozmery nadrzi a ako mate rieseny multiventil + plynotesnu schranku? Som to teraz meral, valcova nadrz s priemerom 300 mm a objemom 50 l ma spolu s multiventilom a plynotesnou schrankou sirku 38 cm, co je presne sirka medzi vnutornou stranou zadneho cela a vystuhou, kde je uchytena panhardka a regulator brzd, takze mozno by to tam slo natesno narvat, ale nebol by pristup k plynotesnej schranke a asi by ani nebol dodrzany uhol multiventilu 30°. Napadli mi 2 riesenia: pouzit mensiu nadrz, ale tam by jednak bol nizky dojazd a jednak by uhol multiventilu bol este nevyhodnejsi a teda zhorsene vyuzitie objemu nadrze; a 2. moznost je pouzit horizontalny multiventil (0°), ktory by tam mal dost priestoru, ak by bola demontovana tycka regulatora brzd. Dakujem za nazory a skusenosti!
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: lpg do nivy 1,7i

Příspěvek od Henry »

Tak si zase odpoviem sam: pod podlahu kufra Nivy sa zmesti maximalne LPG nadrz priemeru 315 mm, dlzka 937 mm, objem 65 l. Ako vidno z fotiek, je to dost natesno, takze kto chce radsej vacsiu priestorovu rezervu od vyfuku alebo lepsi najazdovy uhol, moze zvolit mensi priemer/dlzku/objem nadrze. Co sa tyka jazdnych vlastnosti a najazdoveho uhlu, urcite si na to pri cuvani v terene treba dat velky pozor. Multiventil je pouzity horizontalny (0°), zmesti sa tam s plynotesnou schrankou aj s cca. 1 cm rezervou od tlmica pruzenia, ale regulator brzd treba bud uplne odstranit alebo ohnut trochu nabok. Vykyv panhardky plynotesnej schranke neprekaza, ak je nainstalovana na pravej strane auta nedaleko ukotvenia panhardky do karoserie.

Najvacsi problem bola instalacia LPG vyfukovej sustavy. Predava sa sice dost draho ako "hotovy" produkt s homologaciou, ale v skutocnosti je to polotovar. Su to 2 diely (tlmic vyfuku a koncova trubka), nesedia tam uhly ohybov trubiek vyfuku, po zlozeni je to cele dost nakrivo a nelicuje to s povodnym uchytenim silentbloku koncovky vyfuku. Dodatocne ohybat trubky vyfuku so stenou hrubou 2 mm asi nedokaze hocikto len tak doma na kolene. Koncovu trubku som musel vytocit do neprirodzenej polohy, aby sa nedotykala a neudierala do pruziny napravy. Dalej treba pracne vymyslat sposob uchytenia o karoseriu, problematicke miesto je hlavne zadny koniec tlmica vyfuku, kde je ohyb karoserie a navyse je to priestor pod benzinovou nadrzou, takze pre montaz skrutiek treba bud vybrat benzinovu nadrz alebo sa vynajst nejak inak. Dalsie 2 body uchytenia nie je problem navrtat do karoserie (jeden na podlahe pri pravej zadnej konzole vodicovho sedadla a druhy v kufri nedaleko uchytenia bezpecnostnych pasov do podlahy) a koncovka vyuziva povodny drziak original silentbloku. Ako projekt to mozem odporucat iba zrucnym a velmi trpezlivym kutilom.
Přílohy
Koncovka LPG vyfuku
Koncovka LPG vyfuku
Prava strana nadrze
Prava strana nadrze
Celkovy pohlad
Celkovy pohlad
Plynotesna schranka
Plynotesna schranka
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: lpg do nivy 1,7i

Příspěvek od tajga »

Paradne si to tam namontoval. 550km dojazd, s tym uz nieco pojazdis na jedno tankovanie
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“