VAZ 2107

Moderátor: Moderátoři

Byzanth
Příspěvky: 9
Registrován: ned kvě 11, 2014 12:21

VAZ 2107

Příspěvek od Byzanth »

Zdravim, rad by som aj ja predstavil naseho zigulaka. Jedna sa o Ladu 2107 1500 rok vyroby 1986 so 4-rychlostnou prevodovkou. Auto vlastnim po dedovi ako prvom majitelovi, nakrutene ma uz cez 200-tisic km. Musim povedat ze dedo sa on staral velmi dobre a garazoval ho vo vykurovanej garazi 29 rokov. Zaklad teda nebol najhorsi, ale po tych rokoch si to uz dake opravy pytalo. Postupne riesim veci a pomaly sa ho snazim vratit do tip-top stavu. Minuly rok boli menene predne blatniky nakolko na vodicovej strane sa uz rozmohla hrdza. Dopomohlo tomu urcite to ze blatnik bol uz opravovany skrz skodovu udalost z cias ktore si ja ledva mozem pamatat. Inak je lak povodny a na miestach to uz aj vidno, myslim ale, ze sa mi to prelestenim podarilo zjednotit. Dalej su tam nove predne a zadne brzdy, vyfuk, spojka, svetla ktore som menil lebo stare mali uz biednu parabolu. Obruc volantu stary sa uz zacinal mrvit. A opravili sme aj kopu drobnosti ako otvaranie kufra/kapoty, cidlo oleja, ostrekovace svetiel, padajuce okno, cyklovac stieracov, spinac ventilatora atd.

Co aktualne riesim je motor, v ktorom bolo nutne vymenit retaz cca 300km od domu. Pocitovo vsak auto nieje take zive ako pred tym preto dufam ze bude stacit spravne nastavenie. Zacal strajkovat aj karburator ktory zacal tiect, konkretne akceleracna membrana to mala uz za sebou. Ta bola nahradena, ale nie dlho nato zacalo tiec zas nieco dalsie tak karburator isiel na repas. Zaver bol ze sa uvolnila ta trupka na privod paliva. Kedze som uz stracal nervy a pocas cakania na diel sme to skusili zalepit tekutym kovom, zatial to drzi aj ked stale uvazujem ci tam radsej nenahodit rovno ten novy karburator... A tak teda dako zije ta lada svoj zivot snami dalej :) , aj ked jej to pravidelne stazuju neustale TK a EK :evil: a nedostatok casu.

PS: Budem velmi rad ak mi poradite servis alebo odbornika ktory tomu rozumie a vedel by sa na ten motor pozriet v okrese Turcianske Teplice/Martin. :roll:
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Cory »

Ak by sa nikto nenasiel, chodim po celom Slovensku.

https://www.facebook.com/upravylada
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Byzanth
Příspěvky: 9
Registrován: ned kvě 11, 2014 12:21

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Byzanth »

Dakujem viem, uz som ti pisal :) . Len mi to prisla celkom dialka.
Byzanth
Příspěvky: 9
Registrován: ned kvě 11, 2014 12:21

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Byzanth »

tak na predstavu posielam zopar foto
Přílohy
0069.jpg
0084abc.jpg
stredom europy
stredom europy
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Křečík Barbuška »

2107 jest nejhezci a nejlepsi Ladou o tom neni sporu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Cory »

Aha, tak ok :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2333
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Liftback »

Křečík Barbuška píše:2107 jest nejhezci a nejlepsi Ladou o tom neni sporu.
Pche to ešte nepoznáš Vestu, zlomíme ťa, do roka a do dňa si ju kúpiš :P

Inak pekná modernejšia klasika, ja už si ju pamatám len ako vozidlá VB a našich indijánov, ale aj tých posledných kusov je už dnes menej a menej. To som sa lakomil na nejakú susedovu 2103/2106 a vyfúkli mi ju :roll:
Tak nech dlho jazdí, pevné nervy a odhodlanie.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nekoupim, uvazl jsem v Kaline a jejim pofidernim klonu se kterymi jiz doziju, brrr ... :puke: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: VAZ 2107

Příspěvek od valda1971 »

Já mám na 2101 ten nátrubek přilepen "Bizon tmel" od roku 1996 a drží to do dnes (udělal jsem tam drážky, i uvnitř). Tak bych se toho nebál :) Spíš nového karbu kdoví z které výroby..... :(
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Byzanth
Příspěvky: 9
Registrován: ned kvě 11, 2014 12:21

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Byzanth »

v tom pripade sa mozem obavat aj toho stareho, bol na repase a chalan co ho skladal pouzil opravnu sadu co som mu dal takze tam su aj tak pomenene veci, mam sice aj stare veci z neho odlozene ale...
Přílohy
novy karbos
novy karbos
Byzanth
Příspěvky: 9
Registrován: ned kvě 11, 2014 12:21

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Byzanth »

Takze pridavam update, podarilo sa mi vyuzit 3 mesacny odklad STK/EK a tunajsi clen Cory(Ladacor) sa mi pozrel na auto. Nakoniec isla hlava na repas. Pri skladani sa namontoval aj ten novy karburator. Uz mam uspesne absolvovanu STK/EK a zase na chvilu pokoj. Technik pri emisnej len pozeral a skomentoval slovami.. "Fuuha, hodnoty CO ako na novom aute".
Takze Cory-ho mozem len odporucit , naozaj odbornik nielen na motor ale pomohol a poradil aj s inymi vecami ako vyfuk, nefunknce osvetlenie budikov atd.
Přílohy
IMG_20210804_144846.jpg
IMG_20210804_132526.jpg
IMG_20210915_185426.jpg
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Henry »

Preco bol potrebny repas hlavy?

Zigul s karburatorom sa zmesti do svojich emisnych noriem s rezervou, staci aby to nespalovalo olej, nevynechavalo zapalovanie a bol nastaveny karburator.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Cory »

A ešte aby vsetky ventily ako tak tesnili.

Čo bolo hlave? Vydreta vačka, vahadla, vršky ventilov, netesne ventily a hlava kriva tak, že bolo potrebne z nej stiahnuť 0,50mm. O stvrdnutych guferach ventilov ani nehovorim. Plus vymena vyfukovych voditok. Sacie boli dokonca v hornej tolerancii montazneho rozmeru 0,06mm.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Henry »

A kompresne tlaky uz boli nizsie? Jazdi(lo) to na LPG?
Byzanth
Příspěvky: 9
Registrován: ned kvě 11, 2014 12:21

Re: VAZ 2107

Příspěvek od Byzanth »

nema to LPG.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“