Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Moderátor: Moderátoři
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Tak to nahraj třeba na Uložto a sem dej jen odkaz. Jinak pěkná práce
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Tak jsem něco málo nahrál na rajče…
To delší video je před seřízením ventilů… snad je tam ten rozdíl slyšet
https://gabani.rajce.idnes.cz/
To delší video je před seřízením ventilů… snad je tam ten rozdíl slyšet
https://gabani.rajce.idnes.cz/
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Chlapi prosím o radu!!!
Jak odvzdušnit brzdy??? Nový Hbv, nova zadní prasatka, nikde nic neteče a stále je pedál měkký úplně.
Odvzdusnuju vakuem a už jsem prohnal systémem dvě lahve brzdovky a furt stejný ….
Jak odvzdušnit brzdy??? Nový Hbv, nova zadní prasatka, nikde nic neteče a stále je pedál měkký úplně.
Odvzdusnuju vakuem a už jsem prohnal systémem dvě lahve brzdovky a furt stejný ….
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Odporucal by som odvzdusnovat klasickym sposobom - 2 osoby, jedna pomaly pumpuje a potom nadoraz stlaca pedal, druha pri stlacenom pedali uvolnuje odvzdusnovaciu skrutku s nasadenou priehladnou hadickou a az po opatovnom utiahnuti skrutky 1. osoba pusti pedal a takto az dovtedy, kym prestanu ist bublinky. Postupuje sa od najblizsieho kolesa k najvzdialenejsiemu. Nezabudni strazit dostatocnu hladinu v nadobke, nech to zase nenasaje vzduch. Robota na 20 minut. Kadejake ine "zjednodusovacie" metody (podtlak na valceku/pretlak na nadrzke k HBV) nemusia byt spolahlive, hlavne ked je system zavzdusneny po predchadzajucej demontazi kvoli novym komponentom.
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Ok zkusím to. Dik za radu. Když jsem ale zkoušel sám našlapat pedál tak nikdy neztvrdl. Pořad ho sešlápnu na doraz.
To mne právě zarazí že nemá ani snahu trochu ztvrdnout….
To mne právě zarazí že nemá ani snahu trochu ztvrdnout….
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Ked je pedal makky, musi tam byt vzduch. Alebo este moze byt vnutorne netesny piest HBV, ked nedokaze vyvinut tlak na kvapalinu. Ked bol meneny, nemal by to byt tento pripad, ale pri kvalite sucasnych dielov nikdy nevies. Za predpokladu, ze cely brzdovy system je inak tesny.
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Tak jsem došteloval excentry na zadních kolech( byla velká vůle )
Tak se to zlepšilo, pedál už nejde až k podlaze. Dle rady jsem začal znovu of předu dozadu s to nejdřív první okruh( dva pistky vpředu ) potom druhy okruh. Už jsem ale neměl morál tak budu pokračovat zítra . Doufám ze to půjde .
Tak se to zlepšilo, pedál už nejde až k podlaze. Dle rady jsem začal znovu of předu dozadu s to nejdřív první okruh( dva pistky vpředu ) potom druhy okruh. Už jsem ale neměl morál tak budu pokračovat zítra . Doufám ze to půjde .
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Niva z roku 1989 ma vzadu este excentre namiesto samostavnych valcekov? Tak na to som nepomyslel. Velka vola v bubnoch totiz moze byt pricinou velkej vole pedalu. Ale je tam citelny rozdiel medzi nezavzdusnenymi brzdami s velkou drahou pedalu vs. zavzdusneny system. Pedal so vzduchom tak viac "pruzi". Uvidis pri odvzdusnovani, ci pojdu este bublinky, ak nie, tak to bolo iba tou privelkou volou.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Excentry vzadu v bubnech dokážou nadělat pěknou paseku . Kamarád je měl na své 2101 seřízený tak natěsno, že mu brzdovej pedál "šel" tak 3 - 4 mm a pak už bylo pouze tvrdo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Tak už začínám být bezradnej….
Při odvzdušňování bez posilovače pedál tak do půlky chodu ztrdne.
Bubliny nejdou už nikde, odvzdusnený nejprve první okruh a potom druhy.
Po nastartování pedál jde až na podlahu( změkne úplně a brzdí to mizerně)
Nějaká rada????( nikde nic neteče HBV nový starline)
Při odvzdušňování bez posilovače pedál tak do půlky chodu ztrdne.
Bubliny nejdou už nikde, odvzdusnený nejprve první okruh a potom druhy.
Po nastartování pedál jde až na podlahu( změkne úplně a brzdí to mizerně)
Nějaká rada????( nikde nic neteče HBV nový starline)
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Pozri ako velmi sa ti vracaju predne piestiky. Mal som viackrat taky problem, ze kym si gumicky v prednych brzdicoch nesadli, piestiky sa vracali az prilis, tym padom vznikne dlhy chod pedalu, kym sa vymedzia vsetky vole. Dost podstatny vplyv ma aj funkcnost resp. nastavenie brzdoveho obmedzovaca. Ak je zaseknuty v otvorenej polohe, pripadne uplne chyba, pedal ide lahko a draha jeho chodu je dlhsia, ako ked tam obmedzovac je a je spravne nastaveny.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Musis mat predpisanu volu vzadu v bubnoch (0,15 mm tusim, merane v tych dierach po obvode bubna), tie excentre utiahnute dost natesno (cca. 10° povolene od zabrzdenej polohy pakni), ale zase to pochopitelne nesmie suchat v odbrzdenej polohe. Ked su bubny ovalne, musi to byt povolene hodne a potom je draha piestikov aj pedalu vacsia. Mas spravne nastavenu medzeru medzi tlacnou tyckou posilnovaca brzd a HBV?
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Nedával jsem tam moc velkou vůli… mám to nastavený na dotyk. Tzn že se tlačná tyčka posilovač dotýká vybrání v Hbv. Kolik by tam měla být vůle?? Jak to změřit??
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Mudra knizka hovori 1,25-0,2 mm. Ale ak si na to nezabudol a mas to priblizne takto nejako, to by malo stacit. To by musela byt obrovska vola, aby sa to prejavilo na drahe pedala. Zmerat nejakym makkym deformovatelnym predmetom (napadla mi zuvacka, ale ta by sa nalepila), ktory tam stlacis a potom prirovnas hrubku oproti listovej mierke alebo odmerias sublerou.
Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989
Dík.
Tak nastavený to mám cca takhle jak je uvedeno. Už vážně nevím kde je chyba
Všechno jsem zkontroloval snad 1000krát, nové pakny (nastvaveny excentry, ruční brzda na 3 zub), nové přední brzdiče, nový omezovač. při odvzdušňování bez motoru pedál ztvrdne do půlky při odvzdušnění prvního okruhu (přední kola dva pístky)
Potom přesun na druhý okruh, pedál ztvrdne od shora do půlky(tak jak by měl) radost, že to funguje..... po nastartování velké zklamání pedál změkne a auto brzdí jen lehce. Zkoušel jsem to odvzdušňovat i s motorem (posilovač) výsledek stejný...vzduch nikde nejde, jen čirá brzdovka bez bublin a přesto to nebrzdí
poslední pokus bude, že koupím ještě jednou HBV jinde než od starline. pokud ani toto nepomůže tak už vážně nevím a budu za největší lamu, že neumím odvzdušnit brzdy na nive.....(kua....32 let stará technologie a nejsem schopen to zprovoznit)
Tak nastavený to mám cca takhle jak je uvedeno. Už vážně nevím kde je chyba
Všechno jsem zkontroloval snad 1000krát, nové pakny (nastvaveny excentry, ruční brzda na 3 zub), nové přední brzdiče, nový omezovač. při odvzdušňování bez motoru pedál ztvrdne do půlky při odvzdušnění prvního okruhu (přední kola dva pístky)
Potom přesun na druhý okruh, pedál ztvrdne od shora do půlky(tak jak by měl) radost, že to funguje..... po nastartování velké zklamání pedál změkne a auto brzdí jen lehce. Zkoušel jsem to odvzdušňovat i s motorem (posilovač) výsledek stejný...vzduch nikde nejde, jen čirá brzdovka bez bublin a přesto to nebrzdí
poslední pokus bude, že koupím ještě jednou HBV jinde než od starline. pokud ani toto nepomůže tak už vážně nevím a budu za největší lamu, že neumím odvzdušnit brzdy na nive.....(kua....32 let stará technologie a nejsem schopen to zprovoznit)
Moje první Láďa NIVA 1,6, 89