Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Moderátor: Moderátoři
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Zkusím oživit tohle staré téma, protože řeším podobný problém. Rád bych koupil žigulíka, a to v pěkném stavu, aby na něm nebylo nutné nic v blízké budoucnosti akutně řešit a rovnou si užívat veterána.
Blbý ale je, že o starých autech vím pramálo, a nerad bych se nechal nachytat naleštěným zevnějškem, abych pak zaplakal nad problémy ukrytými pod povrchem.
Něco jsem načetl a myslím, že co se týče karoserie, jsem asi celkem schopen posoudit, jestli je auto zdravé nebo moc ne. Obavu mám ale hlavně z motoru potažmo mechanické stránky vozu. Myslíte, že je dobrý nápad jít do nákupu ne zrovna levného auta s takovými (ne)znalostmi?
Napadá vás, na co se při prohlídce zaměřit a co by mohlo trochu napovědět, jestli má auto nějaký závažnější problém, nebo jestli bude s běžnou údržbou a nastavením hladce běhat?
Díky moc za rady zkušenějších ladistů
Blbý ale je, že o starých autech vím pramálo, a nerad bych se nechal nachytat naleštěným zevnějškem, abych pak zaplakal nad problémy ukrytými pod povrchem.
Něco jsem načetl a myslím, že co se týče karoserie, jsem asi celkem schopen posoudit, jestli je auto zdravé nebo moc ne. Obavu mám ale hlavně z motoru potažmo mechanické stránky vozu. Myslíte, že je dobrý nápad jít do nákupu ne zrovna levného auta s takovými (ne)znalostmi?
Napadá vás, na co se při prohlídce zaměřit a co by mohlo trochu napovědět, jestli má auto nějaký závažnější problém, nebo jestli bude s běžnou údržbou a nastavením hladce běhat?
Díky moc za rady zkušenějších ladistů
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Motor pokud nežere olej (ale i když žere) je téměř nesmrtelný , pouze nastavovat ventily seřídit předstih , dopnout řetěz a jezdit .4Q převodovky jsou na věky , spojka - sem tam kouknout a seřídit vůli . Přední náprava kontrolovat vůli čepů .
Mechanicky je to velmi odolné auto a je opravitelné na kterémkoli místě na světě .
Nejlíp uděláš když na prohlídku varazíš z někým kdo starou ladu měl nebo má .
Mechanicky je to velmi odolné auto a je opravitelné na kterémkoli místě na světě .
Nejlíp uděláš když na prohlídku varazíš z někým kdo starou ladu měl nebo má .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
To Gopnik - tož vítej na fóru a přeji dobrou ruku při koupi. Jinak to výše popsal Saša
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Krom táty, jehož rodiče za jeho mladých let žigula měli, kolem sebe nikoho bohužel nemám, no a ten o tom ví ještě míň než já
Každopádně díky no a snad se mi povede koupit nějaké to fajn auto
Každopádně díky no a snad se mi povede koupit nějaké to fajn auto
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
No, když vyplníš bydliště do profilu, tak se třeba nějaký ladamagor v okolí najde
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
U karoserie bych se podíval především na rohy karoserie za předními koly. Tam to hnije téměř všem, pokud tady byla udělaná oprava a stálo by ranec, chtěl bych vidět fotky z opravy.
S motorem mám takové zkušenosti, že pokud zní pravidelně, bude v pohodě. Maximálně bude vyžadovat trochu lásky na seřízení, případně výměnu gufer ventilů, kdyby trochu kouřil. Větší pozor bych si dával na převodovku, zda jdou všechny rychlosti hladce nahoru i dolu. Pokud je tam čtyř rychlostní, bude pravděpodobně bez problému. Pokud pěti, tak dávat o trochu větší pozor na pazvuky (hučení je normální)
Do peněz asi nejvíc leze vyměňování dílů interiéru a shánění chromových dílů. Na ty bych si dával pozor.
S motorem mám takové zkušenosti, že pokud zní pravidelně, bude v pohodě. Maximálně bude vyžadovat trochu lásky na seřízení, případně výměnu gufer ventilů, kdyby trochu kouřil. Větší pozor bych si dával na převodovku, zda jdou všechny rychlosti hladce nahoru i dolu. Pokud je tam čtyř rychlostní, bude pravděpodobně bez problému. Pokud pěti, tak dávat o trochu větší pozor na pazvuky (hučení je normální)
Do peněz asi nejvíc leze vyměňování dílů interiéru a shánění chromových dílů. Na ty bych si dával pozor.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Ahoj,
záleží, co pro tebe znamená "ne zrovna levné" auto. Za mě je hlavní si ujasnit co chceš za model, druh užití automobilu(ulozenka do obývaku, veterán na srazy, dení ježdění, tuning). V průběhu produkce docházelo k různým úpravám, často s cílem snížení výrobních nákladů, takže i rok výroby může hrát roli.
Pokud do auta nechceš finančně zahučet, tak hlavně zkontrolovat stav karoserie. Kromě vnějších částí vozu je důležité zkontrolovat přední podlahy a podběhy vč. nosníků, dále oblast kolem zadní zástěrky popř. kufr nad výfukem. Pokud jsi detajlista tak zkontrolovat úplnost a stav estetických částí - některé díly jsou nejen velice drahé, ale také téměř nesehnatelné. Na novovýrobu zapoměň, má tragickou kvalitu. Ve srovnání s těmito položkami je zprovoznění mechaniky relativně levná záležitost. Motory VAZ jsou velice robustní, a pokud je karoserie nedotčená korozí, mívá vůz malý nájezd.
Ideálně napsat bydliště a prohlídnout si nějaké auto na živo u někoho kdo tomu rozumí. Najít v dnešní době starého žigula ve výborné kondici je ale velice obtížná záležitost o cenách ani nemluvě.
záleží, co pro tebe znamená "ne zrovna levné" auto. Za mě je hlavní si ujasnit co chceš za model, druh užití automobilu(ulozenka do obývaku, veterán na srazy, dení ježdění, tuning). V průběhu produkce docházelo k různým úpravám, často s cílem snížení výrobních nákladů, takže i rok výroby může hrát roli.
Pokud do auta nechceš finančně zahučet, tak hlavně zkontrolovat stav karoserie. Kromě vnějších částí vozu je důležité zkontrolovat přední podlahy a podběhy vč. nosníků, dále oblast kolem zadní zástěrky popř. kufr nad výfukem. Pokud jsi detajlista tak zkontrolovat úplnost a stav estetických částí - některé díly jsou nejen velice drahé, ale také téměř nesehnatelné. Na novovýrobu zapoměň, má tragickou kvalitu. Ve srovnání s těmito položkami je zprovoznění mechaniky relativně levná záležitost. Motory VAZ jsou velice robustní, a pokud je karoserie nedotčená korozí, mívá vůz malý nájezd.
Ideálně napsat bydliště a prohlídnout si nějaké auto na živo u někoho kdo tomu rozumí. Najít v dnešní době starého žigula ve výborné kondici je ale velice obtížná záležitost o cenách ani nemluvě.
Lada 1500s (1978)
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Kartar to shrnul přesně a doplnil bych ještě stav interiéru, protože takovou látku na sedačky jsem sháněl dva roky v celém kraji a kde nic tu nic. A cokoli tam sehnat v perfektním stavu je utopie (panel přístrojů, palubní desku, výplně dveří, koberec atd).
Jednoznačně doporučuji sehnat vůz v co nejlepším stavu, byť za zdánlivě vysokou cenu. Paradoxně je to ve finále nejlevnější, nejrychlejší a psychicky nejméně zničující cesta k úspěchu.
Příklad (stejně je v čoudu výplň LZ dveří): https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 534b8a72eb
Nebo něco levnějšího, co chce trochu práce: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... eb14912792
Nebo pokud stačí základní model: https://www.rajveteranu.cz/38575-lada-2 ... alozkaFoto
Jednoznačně doporučuji sehnat vůz v co nejlepším stavu, byť za zdánlivě vysokou cenu. Paradoxně je to ve finále nejlevnější, nejrychlejší a psychicky nejméně zničující cesta k úspěchu.
Příklad (stejně je v čoudu výplň LZ dveří): https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 534b8a72eb
Nebo něco levnějšího, co chce trochu práce: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... eb14912792
Nebo pokud stačí základní model: https://www.rajveteranu.cz/38575-lada-2 ... alozkaFoto
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Schema nejčastějších míst koroze jsem dával do sekce FAQ, pohledej. Řešení koroze a následného lakování jsou ty nejdražší položky.
U motoru je potřeba sundat víčko oleje a podívat se na vačku, kolik je tam sraček. Vačka by měla být čistá, respektive bez usazenin. Pokud tam bude mazut, byla zanedbaná výměna oleje, což může vést k poškození pánví klikové hřídele.
Mechanické části jsou relativně levně řešitelnou záležitostí a neminou tě z jisté části u žádného auta.
V případě zájmu, dělám předkupní prohlídky, hodně lidem to už ušetřilo spoustu peněz při následných opravách špatně koupeného vozu.
U motoru je potřeba sundat víčko oleje a podívat se na vačku, kolik je tam sraček. Vačka by měla být čistá, respektive bez usazenin. Pokud tam bude mazut, byla zanedbaná výměna oleje, což může vést k poškození pánví klikové hřídele.
Mechanické části jsou relativně levně řešitelnou záležitostí a neminou tě z jisté části u žádného auta.
V případě zájmu, dělám předkupní prohlídky, hodně lidem to už ušetřilo spoustu peněz při následných opravách špatně koupeného vozu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Pár dní jsem tu nebyl a slušně se téma rozjelo. Všem moc děkuju za podnětné rady.
O autu mám poměrně jasné představy. Rád bych veterána na sváteční ježdění a pro radost na výlety. Konrétně se dívám po klasice VAZ 2101 cca do r.v. 1977 (líbí se mi světlý budíky a volant s chromovaným kruhem klaksonu) a chtěl bych, aby bylo pokud možno bez kutilských úprav a kompletní (ano vím, že např. prahové lišty jsou nesehnatelná záležitost ). Jak tu také zaznělo, je mi mi jasné, že pokud chci leštěnku, tak se vyplatí ji rovnou koupit, než dávat do kupy auto v horším stavu (na to bohužel nemám zkušenosti, prostor, ani ambice).
Z příspěvků vašich čerstvých, ale i starších zde ve vlákně i jinde na fóru, co jsem namátkou prolezl, stejně tak z Vašátorova manuálu často rezivějících míst už jsem myslím nějakou tu prvotní znalost pochytil. Nicméně pokud by byl někdo v Praze ochotný projít a ukázat mi na svém autě to, co tu zaznělo, byla by to zkušenost k nezaplacení, za kterou bych byl velice rád.
O autu mám poměrně jasné představy. Rád bych veterána na sváteční ježdění a pro radost na výlety. Konrétně se dívám po klasice VAZ 2101 cca do r.v. 1977 (líbí se mi světlý budíky a volant s chromovaným kruhem klaksonu) a chtěl bych, aby bylo pokud možno bez kutilských úprav a kompletní (ano vím, že např. prahové lišty jsou nesehnatelná záležitost ). Jak tu také zaznělo, je mi mi jasné, že pokud chci leštěnku, tak se vyplatí ji rovnou koupit, než dávat do kupy auto v horším stavu (na to bohužel nemám zkušenosti, prostor, ani ambice).
Z příspěvků vašich čerstvých, ale i starších zde ve vlákně i jinde na fóru, co jsem namátkou prolezl, stejně tak z Vašátorova manuálu často rezivějících míst už jsem myslím nějakou tu prvotní znalost pochytil. Nicméně pokud by byl někdo v Praze ochotný projít a ukázat mi na svém autě to, co tu zaznělo, byla by to zkušenost k nezaplacení, za kterou bych byl velice rád.
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Ještě dotaz. Plavavý pocit při jízdě je u žigula normální projev řízení?
Když jsem zkusil zahýbat předními koly, žádnou vůli jsem nepozoroval.
Když jsem zkusil zahýbat předními koly, žádnou vůli jsem nepozoroval.
Naposledy upravil(a) Gopnik dne stř kvě 12, 2021 16:47, celkem upraveno 1 x.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
To záleží odkud to jde. Může to také být jen příznak starých pneumatik a nebo nižšího tlaku v nich.Gopnik píše:Ještě dotaz. Plavavý pocit při jízdě je u žigula normální projev řízení?
Když jsem zkusil zahýbat předními koli, žádnou vůli jsem nepozoroval.
edit: Odkud z Prahy jsi? Západní břeh Vltavy a nebo východní? Nevím dopředu, jak budu muset do práce, ale teoreticky bych mohl ukázat 21044i.
edit2: Případně, pokud máš tu podivnost jménem Facebook, tak by jsi mohl zkusit napsat do tamější sekce Ladaklubu. Mám pocit, že je tam Pražáků víc než zde a část z nich má i 2101.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Východní břeh a dá se říct, že čistý sever - Čimice. Pokud bys měl čas, nedělalo by mi ani problém někam se přiblížit, určitě bych to ocenil. Odkud jsi ty?
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
Praha 6, Veleslavín. Mé auto není v perfektním stavu, ale pro představu by snad stačilo. Se mnou je problém, že moc nedokáži plánovat čas dopředu kvůli práci. :/ Takže neumím říct, kdy budu k dipozici dřív, jak maximálně den dopředu.Gopnik píše:Východní břeh a dá se říct, že čistý sever - Čimice. Pokud bys měl čas, nedělalo by mi ani problém někam se přiblížit, určitě bych to ocenil. Odkud jsi ty?
edit: Jen mi tak dochází, že moje auto asi není to, co by jsi měl vidět. Přeci jen motor 1700 SPI je něco jiného než karbec s objemem 1200 a kombi něco jiného než sedan... Snad se nabídne ještě někdo s o něco bližším modelem. A nebo ideálně, aby jsi přijel na nějaký sraz, tam budou i vozy v lepším stavu...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Na co dát pozor při nákupu Ladovky?
No já už mám vlastně vybráno a o víkendu bych si měl pro auto jet. Je v dost pěknym stavu a jediný co mě právě trochu znejisťuje, je to, jak se mi zdálo, že to plave, tak aby nebylo něco s nápravou (no a ještě to, že nejsou fotky z renovace a spodek je zastříkán gumoasfaltem, takže stav plechařiny není vidět...). Na to, abych si ověřil, co je u Žigulíka v normě a co už by mohlo znamenat problém, by mohl posloužit i tvůj kus nebo ne?
Kdybys měl náhodou do konce týdne čas, budu jedině rád a nezdržím tě moc Btw. psal jsem SZ
Kdybys měl náhodou do konce týdne čas, budu jedině rád a nezdržím tě moc Btw. psal jsem SZ
Naposledy upravil(a) Gopnik dne stř kvě 12, 2021 20:28, celkem upraveno 1 x.