Vybíjení aku
Moderátor: Moderátoři
Re: Vybíjení aku
Ahoj. Zřejmě mám podobný problém, ale:
Kontrolka dobíjení jen tak zlehka svítí, ale občas i zhasne. Baterka myslím že dobrá, nedávno kupovaná má 12,69V, pak nastartuji a má 12,11 zapnu světla 11,84 a zvýšený otáčky 13,80V. Ráno má baterka třeba 12,70. Ale pak jezdím dál a dál a stejnak to pomalu vycucám, že zas musím nabít, nebo my to i občas zdechne i při jízdě a musím bat. vyměnit (mám další v kufru). Když jedu v noci, tak to evidentně málo svítí, ale občas se stane, že se to najednou rozvítí jak má být, a pak zas někdy to svítí uplně na prd. Co to může být, altík jsem měl vymontovaný a dal jsem ho skouknout jednomu chlapíkovi, co řeší altíky a startéry, a říkal že je v pohodě. Tak nevím....Díky za pomoc
Kontrolka dobíjení jen tak zlehka svítí, ale občas i zhasne. Baterka myslím že dobrá, nedávno kupovaná má 12,69V, pak nastartuji a má 12,11 zapnu světla 11,84 a zvýšený otáčky 13,80V. Ráno má baterka třeba 12,70. Ale pak jezdím dál a dál a stejnak to pomalu vycucám, že zas musím nabít, nebo my to i občas zdechne i při jízdě a musím bat. vyměnit (mám další v kufru). Když jedu v noci, tak to evidentně málo svítí, ale občas se stane, že se to najednou rozvítí jak má být, a pak zas někdy to svítí uplně na prd. Co to může být, altík jsem měl vymontovaný a dal jsem ho skouknout jednomu chlapíkovi, co řeší altíky a startéry, a říkal že je v pohodě. Tak nevím....Díky za pomoc
Re: Vybíjení aku
Zkontrolovat všechny spoje (kontakty) a kabely.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Vybíjení aku
Co sledovat volt metr na baterce nastartovane a hybat dratkama u altu nebo pojistkovky pod volantem.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Vybíjení aku
Mě to dělalo když byla oxidace na diodovém můstku alternátoru... Nebo je jedna dioda KOHanuš píše:Ahoj. Zřejmě mám podobný problém, ale:
Kontrolka dobíjení jen tak zlehka svítí, ale občas i zhasne. Baterka myslím že dobrá, nedávno kupovaná má 12,69V, pak nastartuji a má 12,11 zapnu světla 11,84 a zvýšený otáčky 13,80V. Ráno má baterka třeba 12,70. Ale pak jezdím dál a dál a stejnak to pomalu vycucám, že zas musím nabít, nebo my to i občas zdechne i při jízdě a musím bat. vyměnit (mám další v kufru). Když jedu v noci, tak to evidentně málo svítí, ale občas se stane, že se to najednou rozvítí jak má být, a pak zas někdy to svítí uplně na prd. Co to může být, altík jsem měl vymontovaný a dal jsem ho skouknout jednomu chlapíkovi, co řeší altíky a startéry, a říkal že je v pohodě. Tak nevím....Díky za pomoc
Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Re: Vybíjení aku
zdar, narazil jsem na toto https://aukro.cz/voltmetr-ampermetr-2v1 ... 6981296825
nechalo by se to měření odběru v našich vozech použít nebo to zahoří během startování. případně, jak to zapojit. byla by to dobrá pomůcka pro měření odběru, když je auto v klidu.
nechalo by se to měření odběru v našich vozech použít nebo to zahoří během startování. případně, jak to zapojit. byla by to dobrá pomůcka pro měření odběru, když je auto v klidu.
2107 a 21214
Re: Vybíjení aku
jako frajeřinka je to dobrý, ale tipuju že napěťové špičky z cívek a proudový ze startéru by se tomu asi moc nelíbily - ale počkej na někoho, kdo má přesná čísla v malíku
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Vybíjení aku
Jako V-metr to jde použít bez problému , špičky snáší dobře vyzkoušeno v mnoha autech , ale s A-metrem je ale .
Samozřejmně tímto nejde rozumě měřit proud startéru né že by to nešlo (vyrábějí se na značný rozsah proudu ale úbytek napětí na měřícím bočníku je zbytečně velký ,Takové proudy se měří nepřímo pomocí halového snímače .
Navíc tyhle tipy měřáků mají měření proudu na bočníku bohužel v mínusové větvi a to velmi stěžuje neli znemožňuje použití v autě .
Mám podobné doma tak zkusím jestli se nedá přemluvit aby měřil na plusovém vodiči . Pak by to nebyl problém .
Samozřejmně tímto nejde rozumě měřit proud startéru né že by to nešlo (vyrábějí se na značný rozsah proudu ale úbytek napětí na měřícím bočníku je zbytečně velký ,Takové proudy se měří nepřímo pomocí halového snímače .
Navíc tyhle tipy měřáků mají měření proudu na bočníku bohužel v mínusové větvi a to velmi stěžuje neli znemožňuje použití v autě .
Mám podobné doma tak zkusím jestli se nedá přemluvit aby měřil na plusovém vodiči . Pak by to nebyl problém .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Vybíjení aku
ahoj, budu rád, startér měřit není potřeba, spíš průběžně za jízdy, mam třeba pocit, že když jedu v noci krajinou se zaplými přídavnými světli (srny jsou lépe vidět) tak vysávam baterku. Prostě jako kontrolu stavu alternátoru, případně, jestli se při vyplém klíčku něco někde neztrácí. a zjistit to pohodlně bez šaškování s multimetrem, i když chápu, že tohle je nepřesná levná hračka.
2107 a 21214
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení aku
Když vzpomenu, že starej Moskvič 408 nebo Jawa měly A-metr na palubce (nádrži) .
A ten palubní štít u Moskviče byl mooc pěknej .
https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0
Sice málo kontrolek, ale o to víc "budíků" .L.
A ten palubní štít u Moskviče byl mooc pěknej .
https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0
Sice málo kontrolek, ale o to víc "budíků" .L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Vybíjení aku
Ampér metr měl i Moskvič 412, ale bylo to u nich "kurvítko" - příčina poruch elektriky Už jsem to s klukama zažil víckrát.Luděk Musil píše:Když vzpomenu, že starej Moskvič 408 nebo Jawa měly A-metr na palubce (nádrži) .
A ten palubní štít u Moskviče byl mooc pěknej . L.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Vybíjení aku
jo ampermetr mam na malotraktoru (MF 35 z roku 1960) taky, ukazuje na obě strany, jenže tam je to nějak napojené na to magneto (jako právě u motorek), to by asi nešlo na vaz namontovat, co? ručičkovej ampérmetr by mi vůbec nevadil, klidně na kousek plechu k středovému panelu...
2107 a 21214
Re: Vybíjení aku
Ručičkový A-metr tam zapojit lze . Zapojuje se vždy do série (tedy mezi baterii a spotřebič) . Laicky řečeno rozstřihneš drát a do té mezery vložíš A-metr.
Pokud bys chtěl měřit v autě odběr i dobíjení současně bylo by nejlepší měřit proud na kabelu od altíku k baterii ale hlavní přívod do auta by musel vést od altíku nikoli od + svorky baterie . Některé vozy to tak mají a nebo to lze jednoduše přepojit . A-metr musí mít tím pádem NULU uprostřed stupnice .
K zjištění jestli něco po vypnutí klíčku nežere se takový A-metr nehodí , pokud má ukazovat třeba 50A tak 100mA na něm nebude vidět .
Pokud máš podezření na to že ti něco žere je nejlepší použít žárovku (cca 2 W -palubka,pozičky) nebo žárovkovou zkoušečku . Vše v autě vypneš odpojíš jeden kontakt na baterii a vložíš mezi kontakt baterie a odpojený drát žárovku .
Který kontakt to bude + nebo - je jedno ale vždy je bezpečnější odpojovat - ! (nemůžeš klíčem udělat zkrat o kostru).
Pokud je vše OK žárovka možná mírně "mrkne" ale pak nesmí zůstat svítit ani malinko . Pokud žhne něco tam teče . U starých aut jedině co má stálý odběr je rádio , alarm , centrál , hodiny . Ale celkový klidový odběr by neměl přesáhnout 50mA .
Pokud bys chtěl měřit v autě odběr i dobíjení současně bylo by nejlepší měřit proud na kabelu od altíku k baterii ale hlavní přívod do auta by musel vést od altíku nikoli od + svorky baterie . Některé vozy to tak mají a nebo to lze jednoduše přepojit . A-metr musí mít tím pádem NULU uprostřed stupnice .
K zjištění jestli něco po vypnutí klíčku nežere se takový A-metr nehodí , pokud má ukazovat třeba 50A tak 100mA na něm nebude vidět .
Pokud máš podezření na to že ti něco žere je nejlepší použít žárovku (cca 2 W -palubka,pozičky) nebo žárovkovou zkoušečku . Vše v autě vypneš odpojíš jeden kontakt na baterii a vložíš mezi kontakt baterie a odpojený drát žárovku .
Který kontakt to bude + nebo - je jedno ale vždy je bezpečnější odpojovat - ! (nemůžeš klíčem udělat zkrat o kostru).
Pokud je vše OK žárovka možná mírně "mrkne" ale pak nesmí zůstat svítit ani malinko . Pokud žhne něco tam teče . U starých aut jedině co má stálý odběr je rádio , alarm , centrál , hodiny . Ale celkový klidový odběr by neměl přesáhnout 50mA .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Teepee
- Příspěvky: 4308
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybíjení aku
Ampérmetr má i Tatra 148. Budíky Moskviče 408/1 byly stejný jako 412. Bylo hezky vidět, jak do baterky teklo po startu víc a pak už míň.
Bílý LADA a okřídlená spol.