Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Moderátor: Moderátoři
Re: Naftovy motor VAZ
Vidím, že mezitím sem něco přibylo, ale už to nebudu upravovat - v některých věcech se tedy opakuji.
No ano, taky je tady vodík třeba - i když možná ten metan bude mít menší nároky na výrobu. Jak s distribucí a skladováním a bezpečností v provozu - to nedovedu posoudit. Ale i tak by to jistě byla lepší cesta, než elektřina ve špinavých baterkách. Co celý ten proces - špinavá těžba vzácných kovů převážně mimo Evropu (světové zdroje, vč. Afriky a Jižní Ameriky navíc většinou patří té zatracované Číně), energeticky náročné zpracování rudy, převážení přes půlku světa, jedovaté odpady při výrobě, životnost baterií a hlavně zcela nevyřešené kompletní zpracování/recyklace opět zatěžující životní prostředí? Hlavně ale, že to auto nic nevypouští Tak to jsme fakt rádi...
Cory - ano, z hlediska obecného pokroku je to asi pokroková vize, předpokládající ovšem nejeden vesmírný zázrak, že se podaří očůrat přírodní zákony a budeme si elekřinu skladovat v garáži místo kanystrů někde na poličce. Nebo ji budeme chytat v luftě do čepice. S ohledem na realitu jsou to ovšem spíš než vize jen fantaskní vidiny. Zatím bych elektropohon viděl tam, kam na současné úrovni vývoje patří - v uzavřených prostorách, v městských centrech, v rekreačních oblastech, na golfu a třeba v přírodních rezervacích...
A pořád nikdo neřekl, kde se tolik energie a jak vyrobí, když ani jaderky (a vlastně ani plyn) nepatří podle zelených ekoteroristů k pokrokovým technologiím. Takže vítr a sluníčko? To už třeba na moři bude o tisíc procent lepší klasická plachetnice. Ovšem, jak už jsem někde psal, třeba nám noví progresívní svazáci a soudruzi neprozrazují o té zářné budoucnosti všechno - že v jejich vizi jsou možná auta (a kdoví, zda ještě nějaká soukromá?) určena jen pro vyvolené.
No, v každém případě, Marku, žádnou výhodu pro řadové lidi a pro přírodu bych v tomhle skoro zločinném projektu nehledal. Už proto ne, že se to tak na sílu sezhora protlačuje, navzdory obecnému nezájmu lidí a všem zřejmým argumentům proti. Logika se holt proti fanatismu a ideologii po dobrém neprosadí. A co je dobré, prosadí se samo, byť třeba delší vývojovou cestou. J.
No ano, taky je tady vodík třeba - i když možná ten metan bude mít menší nároky na výrobu. Jak s distribucí a skladováním a bezpečností v provozu - to nedovedu posoudit. Ale i tak by to jistě byla lepší cesta, než elektřina ve špinavých baterkách. Co celý ten proces - špinavá těžba vzácných kovů převážně mimo Evropu (světové zdroje, vč. Afriky a Jižní Ameriky navíc většinou patří té zatracované Číně), energeticky náročné zpracování rudy, převážení přes půlku světa, jedovaté odpady při výrobě, životnost baterií a hlavně zcela nevyřešené kompletní zpracování/recyklace opět zatěžující životní prostředí? Hlavně ale, že to auto nic nevypouští Tak to jsme fakt rádi...
Cory - ano, z hlediska obecného pokroku je to asi pokroková vize, předpokládající ovšem nejeden vesmírný zázrak, že se podaří očůrat přírodní zákony a budeme si elekřinu skladovat v garáži místo kanystrů někde na poličce. Nebo ji budeme chytat v luftě do čepice. S ohledem na realitu jsou to ovšem spíš než vize jen fantaskní vidiny. Zatím bych elektropohon viděl tam, kam na současné úrovni vývoje patří - v uzavřených prostorách, v městských centrech, v rekreačních oblastech, na golfu a třeba v přírodních rezervacích...
A pořád nikdo neřekl, kde se tolik energie a jak vyrobí, když ani jaderky (a vlastně ani plyn) nepatří podle zelených ekoteroristů k pokrokovým technologiím. Takže vítr a sluníčko? To už třeba na moři bude o tisíc procent lepší klasická plachetnice. Ovšem, jak už jsem někde psal, třeba nám noví progresívní svazáci a soudruzi neprozrazují o té zářné budoucnosti všechno - že v jejich vizi jsou možná auta (a kdoví, zda ještě nějaká soukromá?) určena jen pro vyvolené.
No, v každém případě, Marku, žádnou výhodu pro řadové lidi a pro přírodu bych v tomhle skoro zločinném projektu nehledal. Už proto ne, že se to tak na sílu sezhora protlačuje, navzdory obecnému nezájmu lidí a všem zřejmým argumentům proti. Logika se holt proti fanatismu a ideologii po dobrém neprosadí. A co je dobré, prosadí se samo, byť třeba delší vývojovou cestou. J.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
(což se ovčanům prodá jako a) zvýšení bezpečnosti, b) snížení nákladů na servis, protože se prostě auto rozhodne, že už chce seřídit brzdy a nakonec c) plně autonomní vozidlo si do servisu bez vědomí majitele dojede samo (inteligentně zjistí podle jeho diáře, kdy ho ASI nebude potřebovat a podle toho se objedná)
Je tady někdo, komu to přijde jako příjemná sci-fi utopie ?
Je tady někdo, komu to přijde jako příjemná sci-fi utopie ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Naftovy motor VAZ
Tak já vám to teda přesunu
Naposledy upravil(a) Georgius dne pát úno 12, 2021 19:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Nakonec je z toho trochu bordel, ale aspoň víte, k čemu je tlačítko citovat :-P
Důvod: Nakonec je z toho trochu bordel, ale aspoň víte, k čemu je tlačítko citovat :-P
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
stale sa vedu obavy ze energeticka siet neuzivi elektromobily. v rovnici mozu upravit premenne tak ze nebude tolko aut ako teraz, ze kazdy si moze kupit vrak za 1000E a jazdit ale nastavia auta ako financny produkt, ktory si nebude moct hocikto dovolit a aut ubudne
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Měl dostat pokutu za to, že tam vůbec vjížděl, je to silnice pro motorový vozidla a ten krám má Vmax 45 km/h.Teepee píše:Jj, jak píše Luďa, už padají jak hrušky : https://www.novinky.cz/krimi/clanek/rid ... l-40350587
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
voni už to předělali, někde v diskuzi se to tam probíralo a v tunelech to silnice pro motorový vozidla nejni (stejně je tam max 70)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
To asi jo, ale "vozítka" s max rychlostí 45km/h jsou brzdou i v městském provozu - já bych je zakázal..... To i staré Multikáry jezdily rychlejiGeorgius píše:voni už to předělali, někde v diskuzi se to tam probíralo a v tunelech to silnice pro motorový vozidla nejni (stejně je tam max 70)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Ja to videl i mimo mesto. Brzdilo to T815 tak, ze ten chrchl bral v kopcu pred horizontem na plne. Asi tam videl dobre. No a kdyby ne a musel se uhnout tak by mu to jen trosku drnclo. Jely v tom dve holky a nevnimajice okoli vesele spolu rozmlouvaly.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
teda, nechci dělat reklamu, ale když už ten návod dali v PDF na net, tak nemohu necitovat. Porovnejte s parametry žigula na předchozí stránce:
Takže si to shrňme. Tím že chlapec jel v zimě, přišel o záruku na karosérii, hliníkové díly, kabeláže, kontakty a lanka (zbylo kromě baterky, skel a plastů v interiéru ještě něco v záruce ?) a pokud se ukáže, že nenabíjel v teplé garáži tak může zapomenout na záruku na baterku. No není to krásné ?
A přitom by do takového monopostu stačilo dát ten oplí dvoulitr, co se dával do desítky
Soudruzi v Iževsku se mají ještě co učitmanual píše: Na vozidla používána v zimních měsících, kdy jsou teploty kolem 0° C a solí se vozovky, se záruka nevztahuje na
veškeré kovové a hliníkové díly a kabeláže s kontakty a lanka, které tímto používáním trpí, rezaví a korodují.
.manual píše: V zimních měsících se výrazně snižuje kapacita baterií a její účinnost. Ideální teplota dobíjení a užívání vozidla je
kolem +20stupňů. Při teplotě pod +10stupňů klesá velmi výrazně dojezdová kapacita baterie a baterie se nedobije
do optimální výše. Při teplotě pod +5stupnňů nelze provozovat elektromobil a nabíjení bez ohřevu baterií nebo
nabíjení v teplé garáži. Pokud tak nečiníte může být krácená, či zrušena záruka.
Takže si to shrňme. Tím že chlapec jel v zimě, přišel o záruku na karosérii, hliníkové díly, kabeláže, kontakty a lanka (zbylo kromě baterky, skel a plastů v interiéru ještě něco v záruce ?) a pokud se ukáže, že nenabíjel v teplé garáži tak může zapomenout na záruku na baterku. No není to krásné ?
A přitom by do takového monopostu stačilo dát ten oplí dvoulitr, co se dával do desítky
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Řeknu-li to jinými slovy: vozidlo provozujte pouze od dubna do září . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
No vidis a vtedy co? No predsa svieti slnko, tak ze problem s nabijanim vyrieseny, hlavne aby to malo dobre svetla, lebo cez den nabijas a jazdis v noci
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Kdy? Na mapách.cz jsou ještě značky silnice pro mv. Místní omezení rychlosti na to nemá vliv, i na dálnici jde dát ceduli s 60.Georgius píše:voni už to předělali, někde v diskuzi se to tam probíralo a v tunelech to silnice pro motorový vozidla nejni (stejně je tam max 70)
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Tak jsem si to dohledal, šlo jenom o Baranďák, ten opravdu není silnice pro motorová vozidla, zbytek okruhu (od Zlíchovského tunelu na sever a od konce Baranďáku na východú) je silnice pro motorová vozidla. A až postaví "nový Baranďák", bude silnice pro motorová vozidla taky ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Nechci bejt za šťourala , ale co znamená silnice pro motorová vozidla
Jako že tam nesmí chodci, je jasný, ale proč ne cyklisti případně koňský povoz .
Tedy podle vyhlášky tam byla specifikace o nějaké minimální rychlosti na rovině 80 ( )
Asi konkrétní druh motoru tam vyznačen není , což je v případě mnoha komunikací na škodu.
Ale zrovna včera jsem na Autoforu četl, že v nějakým německým městě zakázali elektromobilům vjezd do podzemních garáží .
Jo - tady to je: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/pa ... alo-vjezd/
L.
Jako že tam nesmí chodci, je jasný, ale proč ne cyklisti případně koňský povoz .
Tedy podle vyhlášky tam byla specifikace o nějaké minimální rychlosti na rovině 80 ( )
Asi konkrétní druh motoru tam vyznačen není , což je v případě mnoha komunikací na škodu.
Ale zrovna včera jsem na Autoforu četl, že v nějakým německým městě zakázali elektromobilům vjezd do podzemních garáží .
Jo - tady to je: https://www.autoforum.cz/zajimavosti/pa ... alo-vjezd/
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Konstrukční rychlost min. 80 km/h proto tam to prdítko nesmí, to že je na elektriku je vedlejší.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.