Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Luděk Musil »

Teepee píše:... .
Co Ti budou na elektromobilech, bez znalosti zvláštních postupů, bez vyhlášky 50, dělat?
Pokud nebudou schopni/ochotni jít na nějaká školení pro servis elektromobilů tak mají jen jednu možnost - dají si na vrata ceduli:
Provádíme opravy/servis POUZE na vozidlech se spalovacích motorem
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Cory »

Casto sa budu menit brzdy, ktore budu vdaka rekuperacii viac zahnivat ako doteraz
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od tajga »

Ja mam pocit ze vyvinut uz ani nie je co. Spalovaci motor je na 99% vyvinuty tam uz nie je priestor a cokolovek by kto vyvinul je uz chranene patentami a musel by cvakat. Preto zase najvacsie automobilky sa vrhli na elektro aby to pokryli a ostatni si ani neskrtli.
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od tajga »

dve tretiny mozno aj viac mechanickych prac zmizne, budu sa menit cele bloky elektroniky, ktore sa budu vyrabat tak aby boli neopravitelne. Fuseri v servisoch casom heknu zopar veci ale bude to tak nastavene aby uzivatel musel platit hlavne tomu od koho to kupil.
Rad si precitam v buducnosti vlakno ako Gabani zacne vyvarat Teslu
Uživatelský avatar
uha2324
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od uha2324 »

To ze se bude auto min opravovat bych pro uzivatele videl jako velky plus.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od valda1971 »

uha2324 píše:To ze se bude auto min opravovat bych pro uzivatele videl jako velky plus.
Však oni si na toho uživatele nějaký bič najdou..... :wink: :(
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

No, spíš bych mé proroctví viděl tak, že prostor pro garážníky se bude zmenšovat i tím, že automobilka bude rozhodovat komu prodá ND (viz originál sportovní filtrbox). A v okamžiku, kdy manažer rozhodne, že baterku smí vyměnít jen certifikovaný technik a druhý manažer rozhodne, že certifikace platí jen když je certifikovaný technik v certifikovaném servisu ... kam ybchom měli okna aby technik z toho něco měl. Opravovat se bude jen v autorizáku a basta. Vždyť i Velký Rendlík říkal, že do budoucna chtějí žít hlavně ze služeb ... Takže do budoucna vidím reálně elektromobil za cenu benzínu s tím, že rozdíl se dorovná na servisu, který bude sice mnohem méně často, ale zase mnohem dražší ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Marek »

tajga píše:vyvijat za kazdu cenu neznamena ze sa to komercne zacne vyuzivat, alebo ze to bude mat nejaky prinos. Ked raz dali mantinely na spalovaci motor tak bez ohladu co si obecenstvo mysli, cely vyvoj sa presmeroval na elektromobily. Kolko vyvoja skoncilo v trezoroch, alebo odkupeni patentov velkymi firmami. Aj ked ako pises ten spalovaci budu vyvijat tak cim dalej sa bude menej komercne pouzivat a skonci len v specialnom alebo vojenskom pouziti.
A co bude místo spalovacích motorů? Opravdu si myslíš, že elektro mobily v plném rozsahu nahradí spalovací motor? Nenech se vysmát. To by nejprve někdo musel postavit padesát jaderných elektráren typu Dukovany po celé Evropě. Jinak totiž nebude energie. Na to nemusím být vědátor, to je celkem jednoduchá úvaha a pochopí to i dítě. Akorát ti debili v evropské komisi to asi ještě nepochopili.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Cory »

Marek píše:
tajga píše:vyvijat za kazdu cenu neznamena ze sa to komercne zacne vyuzivat, alebo ze to bude mat nejaky prinos. Ked raz dali mantinely na spalovaci motor tak bez ohladu co si obecenstvo mysli, cely vyvoj sa presmeroval na elektromobily. Kolko vyvoja skoncilo v trezoroch, alebo odkupeni patentov velkymi firmami. Aj ked ako pises ten spalovaci budu vyvijat tak cim dalej sa bude menej komercne pouzivat a skonci len v specialnom alebo vojenskom pouziti.
A co bude místo spalovacích motorů? Opravdu si myslíš, že elektro mobily v plném rozsahu nahradí spalovací motor? Nenech se vysmát. To by nejprve někdo musel postavit padesát jaderných elektráren typu Dukovany po celé Evropě. Jinak totiž nebude energie. Na to nemusím být vědátor, to je celkem jednoduchá úvaha. Akorát ti debili v evropské komisi to asi ještě nepoznali.
Ja by som to skor bral tu celu elektromobilitu ako prvy krok k niecomu ovela vyspelejsiemu. Prirovnal by som to k motorovému koču ako k predchodcovi dnešného automobilu. Čo keď sa v budúcnosti vynájde spôsob ako tu elektrickú energiu na pohon elektromotoru vyrobiť priamo vo vozidle? Dnes to vieme žiaľ len za pomoci spaľovacieho motora. Vyzerá to tak, že elektromobil prišiel veľmi skoro.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Marek »

Já v elektro mobilitě nevidím nic výhodného. O odpadech z elektromobilů ani nemluvím. Vyrábějí tisíce a tisíce elektrických aut, ale asi ještě nedomysleli, co s použitými bateriemi. To bude pohroma pro planetu..... Ze spalovacího motoru zbydou kovy, plně recyklovatelné. Ovšem baterie, to bude oříšek.

Malý dojezd, dlouhé nabíjení, nedostatek energie k nabíjení, obrovský rozdíl v dojezdu v závislosti na stylu jízdy a vnějších vlivech..... Nechutně vysoká pořizovací cena, praktická sebevražda v případě koupě ojetiny. Kde je nějaká výhoda, hergot?

Spalovací motor o vysoké kompresi, přeplňovaný, jako palivo chudá směs vzduchu s metanem. Metanu máme na stovky let dopředu, emise prakticky nulové. Dá se vyrobit jakýmkoli jednoduchým způsobem, i "zeleným". To je podle mě cesta.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Luděk Musil »

Alternativní palivo - to je také cesta :idea: .
Nemusíme spalovat pouze benzín a naftu :cry: .
Vždyť tu máme (nevím proč zvýhodněné - dálniční známka) CNG, LPG (známý také jako propan-butan), (Markem zmíněný) metan, vodík a jádro.
Určitě mě někdo doplní ve výčtu dalších alternativních paliv.
Zajímavá je myšlenka Coryho v tom, že elektromobilita přišla brzo a elektřina, coby palivo v automobilu, je ještě v plenkách … ano - s tím souhlasím. Ale o této tématice si povídáme v jiném tématu.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Luděk Musil »

Georgius píše:..., že do budoucna chtějí žít hlavně ze služeb ...
Ano, některé automobilky již tento "vlak" rozjely.
Jako příklad, ze zcela jiné oblasti - ne automobilismu, uvedu dvousložkovou cenu (zemního) plynu, elektřiny, (někde už i) vody, technických plynů. Jedna složka je stálý poplatek a druhá složka je vlastní spotřeba.
Převedeno na automobil: jedna složka je (jednorázová) cena automobilu, druhá složka je pravidelný paušál za služby.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od tajga »

Cory píše:
Marek píše:
tajga píše:vyvijat za kazdu cenu neznamena ze sa to komercne zacne vyuzivat, alebo ze to bude mat nejaky prinos. Ked raz dali mantinely na spalovaci motor tak bez ohladu co si obecenstvo mysli, cely vyvoj sa presmeroval na elektromobily. Kolko vyvoja skoncilo v trezoroch, alebo odkupeni patentov velkymi firmami. Aj ked ako pises ten spalovaci budu vyvijat tak cim dalej sa bude menej komercne pouzivat a skonci len v specialnom alebo vojenskom pouziti.
A co bude místo spalovacích motorů? Opravdu si myslíš, že elektro mobily v plném rozsahu nahradí spalovací motor? Nenech se vysmát. To by nejprve někdo musel postavit padesát jaderných elektráren typu Dukovany po celé Evropě. Jinak totiž nebude energie. Na to nemusím být vědátor, to je celkem jednoduchá úvaha. Akorát ti debili v evropské komisi to asi ještě nepoznali.
Ja by som to skor bral tu celu elektromobilitu ako prvy krok k niecomu ovela vyspelejsiemu. Prirovnal by som to k motorovému koču ako k predchodcovi dnešného automobilu. Čo keď sa v budúcnosti vynájde spôsob ako tu elektrickú energiu na pohon elektromotoru vyrobiť priamo vo vozidle? Dnes to vieme žiaľ len za pomoci spaľovacieho motora. Vyzerá to tak, že elektromobil prišiel veľmi skoro.
presne toto si myslim aj ja. este si myslim ze nemaju ani tak problem s vyriesenim kde zobrat energiu, ako s preformatovanim sveta, lebo doteraz automobily na seba naviazali ekonomiku, energetiku, siete cerpacich stanic, servisov, obhchodov, nahradnych dielov, poplatky, dane a keby sa im to vymklo z ruk tak sa narusi chod sveta ako ho pozname teraz.
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Naftovy motor VAZ

Příspěvek od Dusan »

Neikde som videl. Clanok, kde vodik bol viazany v paste, ta sa natlaci a rozriedi s vodou nasledkom coho vznikne palivo pre clanok, na jeho vystupe je elektrina.
Tak ze rychle tankovanie, oproti nabijaniu. A relativne bezpecne.

Akurat enefgeticky nevyhodna vyrobba vodika. Tal atomke zdar.
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od tajga »

auto buducnosti sa sa stale bude chciet napojit na internet a vsetky data bude posielat vyrobcovi
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“