Teepee píše:... .
Co Ti budou na elektromobilech, bez znalosti zvláštních postupů, bez vyhlášky 50, dělat?
Pokud nebudou schopni/ochotni jít na nějaká školení pro servis elektromobilů tak mají jen jednu možnost - dají si na vrata ceduli:
Provádíme opravy/servis POUZE na vozidlech se spalovacích motorem
L.
Ja mam pocit ze vyvinut uz ani nie je co. Spalovaci motor je na 99% vyvinuty tam uz nie je priestor a cokolovek by kto vyvinul je uz chranene patentami a musel by cvakat. Preto zase najvacsie automobilky sa vrhli na elektro aby to pokryli a ostatni si ani neskrtli.
dve tretiny mozno aj viac mechanickych prac zmizne, budu sa menit cele bloky elektroniky, ktore sa budu vyrabat tak aby boli neopravitelne. Fuseri v servisoch casom heknu zopar veci ale bude to tak nastavene aby uzivatel musel platit hlavne tomu od koho to kupil.
Rad si precitam v buducnosti vlakno ako Gabani zacne vyvarat Teslu
No, spíš bych mé proroctví viděl tak, že prostor pro garážníky se bude zmenšovat i tím, že automobilka bude rozhodovat komu prodá ND (viz originál sportovní filtrbox). A v okamžiku, kdy manažer rozhodne, že baterku smí vyměnít jen certifikovaný technik a druhý manažer rozhodne, že certifikace platí jen když je certifikovaný technik v certifikovaném servisu ... kam ybchom měli okna aby technik z toho něco měl. Opravovat se bude jen v autorizáku a basta. Vždyť i Velký Rendlík říkal, že do budoucna chtějí žít hlavně ze služeb ... Takže do budoucna vidím reálně elektromobil za cenu benzínu s tím, že rozdíl se dorovná na servisu, který bude sice mnohem méně často, ale zase mnohem dražší ...
tajga píše:vyvijat za kazdu cenu neznamena ze sa to komercne zacne vyuzivat, alebo ze to bude mat nejaky prinos. Ked raz dali mantinely na spalovaci motor tak bez ohladu co si obecenstvo mysli, cely vyvoj sa presmeroval na elektromobily. Kolko vyvoja skoncilo v trezoroch, alebo odkupeni patentov velkymi firmami. Aj ked ako pises ten spalovaci budu vyvijat tak cim dalej sa bude menej komercne pouzivat a skonci len v specialnom alebo vojenskom pouziti.
A co bude místo spalovacích motorů? Opravdu si myslíš, že elektro mobily v plném rozsahu nahradí spalovací motor? Nenech se vysmát. To by nejprve někdo musel postavit padesát jaderných elektráren typu Dukovany po celé Evropě. Jinak totiž nebude energie. Na to nemusím být vědátor, to je celkem jednoduchá úvaha a pochopí to i dítě. Akorát ti debili v evropské komisi to asi ještě nepochopili.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
tajga píše:vyvijat za kazdu cenu neznamena ze sa to komercne zacne vyuzivat, alebo ze to bude mat nejaky prinos. Ked raz dali mantinely na spalovaci motor tak bez ohladu co si obecenstvo mysli, cely vyvoj sa presmeroval na elektromobily. Kolko vyvoja skoncilo v trezoroch, alebo odkupeni patentov velkymi firmami. Aj ked ako pises ten spalovaci budu vyvijat tak cim dalej sa bude menej komercne pouzivat a skonci len v specialnom alebo vojenskom pouziti.
A co bude místo spalovacích motorů? Opravdu si myslíš, že elektro mobily v plném rozsahu nahradí spalovací motor? Nenech se vysmát. To by nejprve někdo musel postavit padesát jaderných elektráren typu Dukovany po celé Evropě. Jinak totiž nebude energie. Na to nemusím být vědátor, to je celkem jednoduchá úvaha. Akorát ti debili v evropské komisi to asi ještě nepoznali.
Ja by som to skor bral tu celu elektromobilitu ako prvy krok k niecomu ovela vyspelejsiemu. Prirovnal by som to k motorovému koču ako k predchodcovi dnešného automobilu. Čo keď sa v budúcnosti vynájde spôsob ako tu elektrickú energiu na pohon elektromotoru vyrobiť priamo vo vozidle? Dnes to vieme žiaľ len za pomoci spaľovacieho motora. Vyzerá to tak, že elektromobil prišiel veľmi skoro.
Já v elektro mobilitě nevidím nic výhodného. O odpadech z elektromobilů ani nemluvím. Vyrábějí tisíce a tisíce elektrických aut, ale asi ještě nedomysleli, co s použitými bateriemi. To bude pohroma pro planetu..... Ze spalovacího motoru zbydou kovy, plně recyklovatelné. Ovšem baterie, to bude oříšek.
Malý dojezd, dlouhé nabíjení, nedostatek energie k nabíjení, obrovský rozdíl v dojezdu v závislosti na stylu jízdy a vnějších vlivech..... Nechutně vysoká pořizovací cena, praktická sebevražda v případě koupě ojetiny. Kde je nějaká výhoda, hergot?
Spalovací motor o vysoké kompresi, přeplňovaný, jako palivo chudá směs vzduchu s metanem. Metanu máme na stovky let dopředu, emise prakticky nulové. Dá se vyrobit jakýmkoli jednoduchým způsobem, i "zeleným". To je podle mě cesta.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Alternativní palivo - to je také cesta .
Nemusíme spalovat pouze benzín a naftu .
Vždyť tu máme (nevím proč zvýhodněné - dálniční známka) CNG, LPG (známý také jako propan-butan), (Markem zmíněný) metan, vodík a jádro.
Určitě mě někdo doplní ve výčtu dalších alternativních paliv.
Zajímavá je myšlenka Coryho v tom, že elektromobilita přišla brzo a elektřina, coby palivo v automobilu, je ještě v plenkách … ano - s tím souhlasím. Ale o této tématice si povídáme v jiném tématu.
L.
Georgius píše:..., že do budoucna chtějí žít hlavně ze služeb ...
Ano, některé automobilky již tento "vlak" rozjely.
Jako příklad, ze zcela jiné oblasti - ne automobilismu, uvedu dvousložkovou cenu (zemního) plynu, elektřiny, (někde už i) vody, technických plynů. Jedna složka je stálý poplatek a druhá složka je vlastní spotřeba.
Převedeno na automobil: jedna složka je (jednorázová) cena automobilu, druhá složka je pravidelný paušál za služby.
L.
tajga píše:vyvijat za kazdu cenu neznamena ze sa to komercne zacne vyuzivat, alebo ze to bude mat nejaky prinos. Ked raz dali mantinely na spalovaci motor tak bez ohladu co si obecenstvo mysli, cely vyvoj sa presmeroval na elektromobily. Kolko vyvoja skoncilo v trezoroch, alebo odkupeni patentov velkymi firmami. Aj ked ako pises ten spalovaci budu vyvijat tak cim dalej sa bude menej komercne pouzivat a skonci len v specialnom alebo vojenskom pouziti.
A co bude místo spalovacích motorů? Opravdu si myslíš, že elektro mobily v plném rozsahu nahradí spalovací motor? Nenech se vysmát. To by nejprve někdo musel postavit padesát jaderných elektráren typu Dukovany po celé Evropě. Jinak totiž nebude energie. Na to nemusím být vědátor, to je celkem jednoduchá úvaha. Akorát ti debili v evropské komisi to asi ještě nepoznali.
Ja by som to skor bral tu celu elektromobilitu ako prvy krok k niecomu ovela vyspelejsiemu. Prirovnal by som to k motorovému koču ako k predchodcovi dnešného automobilu. Čo keď sa v budúcnosti vynájde spôsob ako tu elektrickú energiu na pohon elektromotoru vyrobiť priamo vo vozidle? Dnes to vieme žiaľ len za pomoci spaľovacieho motora. Vyzerá to tak, že elektromobil prišiel veľmi skoro.
presne toto si myslim aj ja. este si myslim ze nemaju ani tak problem s vyriesenim kde zobrat energiu, ako s preformatovanim sveta, lebo doteraz automobily na seba naviazali ekonomiku, energetiku, siete cerpacich stanic, servisov, obhchodov, nahradnych dielov, poplatky, dane a keby sa im to vymklo z ruk tak sa narusi chod sveta ako ho pozname teraz.
Neikde som videl. Clanok, kde vodik bol viazany v paste, ta sa natlaci a rozriedi s vodou nasledkom coho vznikne palivo pre clanok, na jeho vystupe je elektrina.
Tak ze rychle tankovanie, oproti nabijaniu. A relativne bezpecne.
Akurat enefgeticky nevyhodna vyrobba vodika. Tal atomke zdar.