Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Moderátor: Moderátoři
- Teepee
- Příspěvky: 4311
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
To je kouzlo NIVY, ta Tě naučí všechno, i když nechceš.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Ta kalkulačka je paráda
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Taky to tak je, jen první číslo je v milimetrech a druhé je procento z prvního čísla.radoniva píše:dakujem a hanbim...
vzdy som bol v tom, ze je to sirka a vyska...
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Děkuji všem za cenné infromace. Na jejich základě jsem se rozhodl s rozměry moc neexperimentovat a objednal schváleny rozměr 175/80 R16 který mám v TP od Vraníku Extra Truck . A ouha, ony jsou o 4cm na průměru větší než originály. Zatím co jsem jel po silnici tak to nikde nedrhne, i v rejdu je vše OK. Auto se zvedlo cca o 2cm, fotky přikládám níže. Pneu jsou vážil a oproti původním zimním Kama je každá o 5kg těžší (10,6 vs 16kg). Dynamika auta je o něco horší ale jezdit se s tím dá, do 80 bych řekl že rozdíl není nijak markantní, nad 80 už ano. Předtím byla po silnici udržovačka na 5tku cca 120km/h, teď je to 100km/h. Co mě překvapilo je nízká hlučnost, na silnici prakticky na úrovni původních zimáků. Terénní test mě čeká o víkendu.
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
vraniky su protektory, tie zvyknu mast vyssi dezen, aj ked 2cm je dost...
ale na porovnanie s klasickymi nivackymi univerzalmi voltyrami som zvedavy. osobne vsadzam na vraniky, v terene. skoda len, ze niva rozmery nerobia aj v green diamond verzii... takto to na snehu bude tesne. s diamantami by boli neporazitelne...
ale na porovnanie s klasickymi nivackymi univerzalmi voltyrami som zvedavy. osobne vsadzam na vraniky, v terene. skoda len, ze niva rozmery nerobia aj v green diamond verzii... takto to na snehu bude tesne. s diamantami by boli neporazitelne...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Takže test provedený a nadšení je obrovské. Měl jsem předtím pěkné zimní Kama, které se na blátě vůbec nechytaly, mohl jsem točit volantem kam jsem chtěl a auto si jelo jak po kolejích. Oproti tomu na Vraníkách je to naprostá jistota. I v hlubokém blátě zatočím a auto poslouchá, výjezdy jsou naprosto jisté a v místech kde jsem se předtím nechytal ani s uzávěrkou ji teď vůbec nemusím zapínat. Je to až neuvěřitelný rozdíl. Jediné co mě teď zastaví je světlá výška auta anebo pud sebezáchovy
Zde dva ukázkové výjezdy, na videu to nevypadá nijak dramaticky ale z auta to je takový ten výjezd co vidíte prvně jen hlínu a pak jen oblohu.
https://photos.app.goo.gl/Hi5GvgpvdPSkNx387
https://photos.app.goo.gl/zPNxavsSG8aYGott5
Zde dva ukázkové výjezdy, na videu to nevypadá nijak dramaticky ale z auta to je takový ten výjezd co vidíte prvně jen hlínu a pak jen oblohu.
https://photos.app.goo.gl/Hi5GvgpvdPSkNx387
https://photos.app.goo.gl/zPNxavsSG8aYGott5
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Jak říká ženský hlas: "pěkný"
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Forward Safari 540 205/75-15 nejezdíte někdo náhodou ?
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
cize moj konik vrany zvitazil je to tak, vraniky su velmi chvalene gumy. pamatam sa este zo subarufora, ze to tam forestraci velmi chvalili.
zase na druhej strane treba povedat, ze su to sice M+S, ale podla dezenu su viac Mud jak Snow... presnejsie povedane taky ten typ blata, co je plytke makke blato navrchu a pod tym relativne pevny podklad. to je aj ten tvoj pripad z videii...
takisto dobre si budu viest v podobnom snehu, makky, nehlboky s pevnym podkladom. v hlbsom snehu sa budu chciet zahrabavat do hlbky a na lade som velmi zvedavy, ale tipujem, ze lad nebudu zvladat velmi dobre. prave preto som si ich nekupil, kvoli tomu ladu... ja tu mam v zime cistu bobovu drahu. prudky svah a hladky pevny lad.
zase na druhej strane treba povedat, ze su to sice M+S, ale podla dezenu su viac Mud jak Snow... presnejsie povedane taky ten typ blata, co je plytke makke blato navrchu a pod tym relativne pevny podklad. to je aj ten tvoj pripad z videii...
takisto dobre si budu viest v podobnom snehu, makky, nehlboky s pevnym podkladom. v hlbsom snehu sa budu chciet zahrabavat do hlbky a na lade som velmi zvedavy, ale tipujem, ze lad nebudu zvladat velmi dobre. prave preto som si ich nekupil, kvoli tomu ladu... ja tu mam v zime cistu bobovu drahu. prudky svah a hladky pevny lad.
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
M+S pisu na vsetky pneumatiky, aj na letne s drapakom . Kto chce jazdit po snehu a lade, mal by si kupit zimne pneu s lamelami
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Něco jsem najezdil s gumama ala M+S s takovým traktorovým vzorkem i v zimě a popravdě řečeno jsou takový gumy hodně nebezpečný. Na uježděným sněhu ukrutně kloužou, prudčí kopce na hladký cestě je kolikrát problém, musí se jezdit hodně opatrně a v hlubším sněhu se hned zahrabávají. Smysl mají v případě, že se jezdí i terén, kdy je i v zimě bláto, nebo se jezdí po kamení a gumy se prohrábnou na tvrdej podklad a tam zaberou. Ale na tvrdý a uježděný cesty to nemá smysl. To už jsou lepší univerzály s měkčí směsí a lamelama, aby se to chytalo.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
presne to som chcel povedat ze su nebezpecne. na zladovatelych sikmych kopcoch sa moze stat ze sa strati uplne kontrola nad vozom na nekontrolovatelne sanky uz potom auto ide kam chce. Drapak obrovsky ale dopadne to takto...
https://www.youtube.com/watch?v=osT9Uik2bNw
https://www.youtube.com/watch?v=osT9Uik2bNw
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Mě kolikrát překvapí, že lidi, který už něco najezdili a jejich auto vypadá jak superteréní speciál dělají takovýhle hloupý a začátečnický chyby. Buď si jsou moc jistí a věří si, nebo nejsou zas tak zkušení. V tomhle případě bych hodil dozadu naviják a normálně se spustil až dolů. Osobně bych měl strach i na zimních gumách, protože to je hodně prudký klesání. Ale podle toho jak nechal dlouho to auto klouzat je evidentně nezkušenej. Stačilo to odbrzdit a vyhnout se tomu hrbolu a sjel dolů v pohodě. Já bych do toho osobně ale nejel, protože se pořád něčeho bojím
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
presne tak, ten chlapik bol bud uplny amater, alebo spanikaril ako klostrofobik v metre...
cela chyba bola, ze stupol na brzdu a drzal. tym padom kolesa stali, do dezenu sa natlacil sneh a z drapakov boli sliky... mal proste pridat, aby sa kolesa chytili. lenze toto ziaden offroad amater neurobi. dole kopec, ze series kocky a pridat? ani nahodou... a to je presne pricina jeho konca. rozdiel medzi smykom a valivym smykom ho vysiel riadne draho...
ten podklad vobec nebol smyklavy, vidno to na tom prvom useku, kde v pohode takmer stal a drzalo ho to. vcera som isiel podobny svah na cistocistom lade, ze som mal uz aj ja stisnuty zadok. taky lad, ze na nohach som sa nevedel udrzat stat na mieste... a vysiel som ho s prehladom(a troma zubami na rucnej) hore, aj dole. mozno metrik som isiel vo valivom smyku, inak nic.
na M+S nemozte takto pozerat. tymto sa oznacuje strasne siroke spektrum pneumatik, ktore maju uplne odlisne jazdne vlastnosti. na jeepe, co som mal pred nivou som mal specialne diamantove gumy green diamond, islandska naozaj nepkrekonatelna technologia, kedy su male ostre kremikove kusky ostreho piesku zamiesane do zmesy pneumatiky a ta pneumatika nema na lade konkurenciu. je to ako smirgel, jazdil som na tom neskutocne veci a sneh s ladom zvladli rovnako ako letny asfalt... a tiez boli M+S... zalezi od dezenu, tvrdosti zmesi, pripadne nejakej aditivnej technologie. napriklad tento na tom videu tam mal ciste drapaky, cize Mud. na sneh a lad treba cestne mikrolamely, ziadne drapaky...
cela chyba bola, ze stupol na brzdu a drzal. tym padom kolesa stali, do dezenu sa natlacil sneh a z drapakov boli sliky... mal proste pridat, aby sa kolesa chytili. lenze toto ziaden offroad amater neurobi. dole kopec, ze series kocky a pridat? ani nahodou... a to je presne pricina jeho konca. rozdiel medzi smykom a valivym smykom ho vysiel riadne draho...
ten podklad vobec nebol smyklavy, vidno to na tom prvom useku, kde v pohode takmer stal a drzalo ho to. vcera som isiel podobny svah na cistocistom lade, ze som mal uz aj ja stisnuty zadok. taky lad, ze na nohach som sa nevedel udrzat stat na mieste... a vysiel som ho s prehladom(a troma zubami na rucnej) hore, aj dole. mozno metrik som isiel vo valivom smyku, inak nic.
na M+S nemozte takto pozerat. tymto sa oznacuje strasne siroke spektrum pneumatik, ktore maju uplne odlisne jazdne vlastnosti. na jeepe, co som mal pred nivou som mal specialne diamantove gumy green diamond, islandska naozaj nepkrekonatelna technologia, kedy su male ostre kremikove kusky ostreho piesku zamiesane do zmesy pneumatiky a ta pneumatika nema na lade konkurenciu. je to ako smirgel, jazdil som na tom neskutocne veci a sneh s ladom zvladli rovnako ako letny asfalt... a tiez boli M+S... zalezi od dezenu, tvrdosti zmesi, pripadne nejakej aditivnej technologie. napriklad tento na tom videu tam mal ciste drapaky, cize Mud. na sneh a lad treba cestne mikrolamely, ziadne drapaky...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
když se tady bavíme o MT tak všichni myslí zubatou gumu, MS je podle něco jinýho protože je dělaná i na sních, kdežto MT je pouze letní
Ten maník na tom videu tam neměl vůbec na těch gumách jezdit, podle mě to je v takovýmhle případě loterie. Buď, anebo. A aby v takovýmhle kopci někdo přidal, tak to už musí fakt dobře umět, protože jinak se dostane hodně rychle do smyku.
Ten maník na tom videu tam neměl vůbec na těch gumách jezdit, podle mě to je v takovýmhle případě loterie. Buď, anebo. A aby v takovýmhle kopci někdo přidal, tak to už musí fakt dobře umět, protože jinak se dostane hodně rychle do smyku.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.