„Нулевик“ – filter s nulovým odporom aneb športový filter
Moderátor: Moderátoři
„Нулевик“ – filter s nulovým odporom aneb športový filter
Po zakúpení LADA 2194 CROSS r. 2017, som sa tejto tematike začal venovať znovu, ale na základe nerozhodných pozitívnych a negatívnych názorov z praxe a rôznych porovnávacích testov filtrov klasických so športovými, som už tri roky na rozpakoch. Samozrejme som sa venoval len značkovým filtrom, hlavne K&N a JR Filters, kde majú v ponuke práve aj športové vložky do filtrboxu, len K&N rozmerovo menší 210 x 206mm, voči filtru od JR Filters ktorý má adekvátne rozmery 213 x 213mm.
Zaujímali by ma Vaše názory a po prípadne skúsenosti s tými to športovými filtry, lebo tu na fóru som takú to tematiku žiadnu nenašiel, len sem tam že ho niekto používa.
ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023
Re: „Нулевик“ – filter s nulovým odporom aneb športový filte
předpokládám, že moje videa týkající se Vesty a vlivu filtrboxu+filtru na výkon a krouťák máš sjetá .. na Kalču to tady podle mne nikdy nikdo neřešil, protože ta jede sama od sebe
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: „Нулевик“ – filter s nulovým odporom aneb športový filte
Dejme tomu, že má menší tlakovou diferenci. Ovšem je třeba si uvědomit, proč.
Je to proto, že nemá zdaleka takovou absorpční schopnost. Česky řečeno nezachycuje nejmenší pracovně částice. Jinak řečeno, skrz něj procházejí větší prachové částice, než je zdrávo. Z dlouhodobějšího hlediska může dojít k nenávratnému poškození motoru. Prachové částice uvnitř motoru mohou způsobit opotřebení stěn válců a pístů.
U motorů určených pro závody je to jedno. Tam motor udělá dva, tři závody a stejně jde do generálních oprav. Ovšem u motoru doma v garáži očekávám trochu víc, než deset hodin práce.
Ale dej si do auta, co chceš a dělej si, co chceš. Stejně to tak bude. Nikomu svůj názor nevnucuju. Jen bych si hodně uvědomil, zda mi ten pseudovýkon navíc opravdu něco přinese.
Je to proto, že nemá zdaleka takovou absorpční schopnost. Česky řečeno nezachycuje nejmenší pracovně částice. Jinak řečeno, skrz něj procházejí větší prachové částice, než je zdrávo. Z dlouhodobějšího hlediska může dojít k nenávratnému poškození motoru. Prachové částice uvnitř motoru mohou způsobit opotřebení stěn válců a pístů.
U motorů určených pro závody je to jedno. Tam motor udělá dva, tři závody a stejně jde do generálních oprav. Ovšem u motoru doma v garáži očekávám trochu víc, než deset hodin práce.
Ale dej si do auta, co chceš a dělej si, co chceš. Stejně to tak bude. Nikomu svůj názor nevnucuju. Jen bych si hodně uvědomil, zda mi ten pseudovýkon navíc opravdu něco přinese.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: „Нулевик“ – filter s nulovým odporom aneb športový filte
No, taky mi intuitivně přišlo logické,že:
a) větší filtr + podobné vlastnosti jako originál = víc vzduchu (případ Vesty)
b) stejně velký filtr + vyšší propustnost filtru = víc vzduchu (toto Kalinní řešení)
Čili že za objem vzduchu u atmosféry se tak jako tak musí zaplatit a v případě b) se za to platí bordelem v motoru, protože "pustit něco dovnitř" je jediný způsob který mne napadá jak zvýšit propustnost filtru.
Nebo mne ještě napadá varianta podobná b) a to po každé jízdě filtr měnit
a) větší filtr + podobné vlastnosti jako originál = víc vzduchu (případ Vesty)
b) stejně velký filtr + vyšší propustnost filtru = víc vzduchu (toto Kalinní řešení)
Čili že za objem vzduchu u atmosféry se tak jako tak musí zaplatit a v případě b) se za to platí bordelem v motoru, protože "pustit něco dovnitř" je jediný způsob který mne napadá jak zvýšit propustnost filtru.
Nebo mne ještě napadá varianta podobná b) a to po každé jízdě filtr měnit
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: „Нулевик“ – filter s nulovým odporom aneb športový filte
Je to trochu zložitejšie a inak, je potrebná kvalitná impregnácia - navlhčenie olejmi alebo látkami ktoré dokážu tak jemné častice zachytiť, je to ako u človeka v nose alebo nosohltanie, sliznica je vlhká zachytí baktérie.. nos alebo nosohltan je suchý, napríklad vela klimatizácie v lietadle alebo v aute, často potom ochoriete
Ak sa dobré a častejšie čistí, je s tým viac práce ako len vymeniť klasickú vložku, tak motor myslím veľmi nepoškodzuje, riešil som to pri Fáve. Ale ako som už spomínal je to komplexnejšia téma.
Poteší hlavne ak sa nedopatrením v servise dostane k filtru napríklad preaktívny študent servisák a vyhodí ho..
Ak sa dobré a častejšie čistí, je s tým viac práce ako len vymeniť klasickú vložku, tak motor myslím veľmi nepoškodzuje, riešil som to pri Fáve. Ale ako som už spomínal je to komplexnejšia téma.
Poteší hlavne ak sa nedopatrením v servise dostane k filtru napríklad preaktívny študent servisák a vyhodí ho..
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: „Нулевик“ – filter s nulovým odporom aneb športový filte
A práve toto je zatiaľ hlavným bodom, prečo som stále v rozpakoch, lebo tých 0,04% mikročastic prachu prejdú na rozdiel od klasiky kde prejde len 0,02%. Síce kamarád športový filter od K&N v "hruške" požíva už v treťom aute do konca ten istý a ešte nikdy auto nerušil kvôli motoru, ale korózii a nedá naň dopustit. Vďaka za názor, do jara mám na rozhodntí ešte času dosť.Marek píše:............ Jinak řečeno, skrz něj procházejí větší prachové částice, než je zdrávo. Z dlouhodobějšího hlediska může dojít k nenávratnému poškození motoru. Prachové částice uvnitř motoru mohou způsobit opotřebení stěn válců a pístů.
...........
ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023
Re: „Нулевик“ – filter s nulovým odporom aneb športový filte
Co od toho očekáváš?
Totiž můj názor je ten, že na sériovém motoru běžného výkonu nepoznáš na jízdních vlastnostech, pružnosti ani spotřebě vůbec nic. Z 99% to bude placebo efekt. Autosugesce je mocná vlastnost mozku lidského......
Podstatné důležitější je, aby se k filtru dostalo potřebné množství vzduchu. Co je platná plocha filtru jak fotbalový stadion, když k němu vede vzduch trubkou o průměru lidského palce, že?
Já jsem, a to skutečně prokazatelně, poznal rozdíl u Lady 2103, když jsem použil klasický filtr, ale ořezal jsem kolem dokola boky filterboxu. To poznat bylo. A proč? Inu, protože filtr mohl nasávat vzduch celým svým obvodem, průtok vzduchu do karburátoru nebyl škrcen trapně malým průměrem nátrubku.
Pokud necháš sériový tvar sacího potrubí před filtrem, nepomůže nic. Ani rádoby sportovní vložka filtru za stovku evropských korun. Takže jestli chceš mít v sání větší průvan, vyhoď plasty před filtrem, ať vložka může nasávat. A nemusíš řešit nic víc.
Totiž můj názor je ten, že na sériovém motoru běžného výkonu nepoznáš na jízdních vlastnostech, pružnosti ani spotřebě vůbec nic. Z 99% to bude placebo efekt. Autosugesce je mocná vlastnost mozku lidského......
Podstatné důležitější je, aby se k filtru dostalo potřebné množství vzduchu. Co je platná plocha filtru jak fotbalový stadion, když k němu vede vzduch trubkou o průměru lidského palce, že?
Já jsem, a to skutečně prokazatelně, poznal rozdíl u Lady 2103, když jsem použil klasický filtr, ale ořezal jsem kolem dokola boky filterboxu. To poznat bylo. A proč? Inu, protože filtr mohl nasávat vzduch celým svým obvodem, průtok vzduchu do karburátoru nebyl škrcen trapně malým průměrem nátrubku.
Pokud necháš sériový tvar sacího potrubí před filtrem, nepomůže nic. Ani rádoby sportovní vložka filtru za stovku evropských korun. Takže jestli chceš mít v sání větší průvan, vyhoď plasty před filtrem, ať vložka může nasávat. A nemusíš řešit nic víc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)