GO motora 1700
Moderátor: Moderátoři
Re: GO motora 1700
Domček vymenený (za použitý), po rozobratí bolo podozrenie na problémy v mieste olejového kanálu z hlavy do domčeka - odstránené, ale nepomohlo to... perspektívne nový domček + vačka. Keď už to budem kupovať, uvažujem o ostrejšej vačke - trochu som pátral na fóre, ak tomu správne rozumiem, je možné dať takú, aby ešte nebolo treba riešiť nastavovacie ozubené koleso. Z toho, čo som sa dočítal mi nie je jasné, či pri 1700 by bolo nevyhnutné sťahovať hlavu / blok.
Stále nie je vylúčený problém s ložiskami na kluke...
Ďalším orieškom je karburátor Solex. Prebehlo vela pokusov nastaviť ho, stále sa to pri prudšom zošlapnutí plynu dusí. Konkrétne sa jedná o tento:
https://ladapower-europe.com/catalog/ni ... -26-detail
Neviem, kde môže byť problém, malo by to byť to pravé pre tento motor... žeby som skúsil väčšiu trysku a vzdušník 1. komory?
Aby som sa presvedčil o tom, že sa nejedná o problém napr. so zapalovaním, dal som tam Ozon 2107 a je to bez problémov, motor ide pekne, odozva na plyn bez zaváhania - spravil som to podla info tu z fóra: 1. komora 170/125, 2. komora na teraz bez zmeny - v prípade druhej komory je odporúčanie trysku nechať pôvodnú alebo tam dať 162. Mám len 150 a 170, uvažujem, že skúsim 170
Stále nie je vylúčený problém s ložiskami na kluke...
Ďalším orieškom je karburátor Solex. Prebehlo vela pokusov nastaviť ho, stále sa to pri prudšom zošlapnutí plynu dusí. Konkrétne sa jedná o tento:
https://ladapower-europe.com/catalog/ni ... -26-detail
Neviem, kde môže byť problém, malo by to byť to pravé pre tento motor... žeby som skúsil väčšiu trysku a vzdušník 1. komory?
Aby som sa presvedčil o tom, že sa nejedná o problém napr. so zapalovaním, dal som tam Ozon 2107 a je to bez problémov, motor ide pekne, odozva na plyn bez zaváhania - spravil som to podla info tu z fóra: 1. komora 170/125, 2. komora na teraz bez zmeny - v prípade druhej komory je odporúčanie trysku nechať pôvodnú alebo tam dať 162. Mám len 150 a 170, uvažujem, že skúsim 170
2103, 2103
Re: GO motora 1700
Nastavovacie rozvodove koleso by som riesil v kazdom pripade. Davam ho aj na normalne klasicke motory. Rozdiel v kultivovanosti je znacny. Solex je extremne haklivy prave na casovanie rozvodov.
Karburator treba nastavit podla lambda sondy.
Karburator treba nastavit podla lambda sondy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Přístroj na měření emisí???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Myslím, že Cory používá přímo hodnoty lambda sondy
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Pokud vím, tenhle motor stojí na karburátoru. Pak předpokládám, že žádná sonda nikde není.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
To vsak neznamena, ze sa neda dorobit na nastavovanie pouzivam sirokopasmovu lambda sondu, s ktorou viem naladit bohatost vo vsetkych rezimoch. No naladit - odsledovat, ladi sa manualneMarek píše:Pokud vím, tenhle motor stojí na karburátoru. Pak předpokládám, že žádná sonda nikde není.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Neříkám, že by to nešlo. Ale připadá mi to jako zbytečnost. Na naladění motoru mi dosud vždy stačily moje zkušené uši.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
No fakt je, že když bych dělal motor 1700i na karburátor, mohlo by tam zůstat původní výfukové potrubí se sondou. A pak by se s tím daly dělat roztodivné zajímavosti......
Nicméně člověk musí vědet, co chce. Kdybych stavěl auto na srandu, určitě by nebylo složené ze sériových dílů a pak je jasné, že asi nedělám motor, který mi bude limitovat něco jako je řízení bohatosti sondou.
Mimochodem, jak to s tím motorem vypadá? Už to jezdí? Jak to jezdí?
Nicméně člověk musí vědet, co chce. Kdybych stavěl auto na srandu, určitě by nebylo složené ze sériových dílů a pak je jasné, že asi nedělám motor, který mi bude limitovat něco jako je řízení bohatosti sondou.
Mimochodem, jak to s tím motorem vypadá? Už to jezdí? Jak to jezdí?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
Ta lambda sonda je tam len v case ladenia. Nema nic spolocne s riadenim zmesi. Stale je v Tvojich rukach, ake trysky a ake vzdusniky osadis. Okrem ineho sa vdaka tejto vymozenosti daju rychle odhalit rozne neduhy, napriklad prisavanie falosneho vzduchu a podobne. Ja viem, vsetko sa da usami, ale pride mi to komplexnejsie. Nastavujem takto aj seriove motory. Zaujimave je, ze potom aj Ozon ide rovnako svizne ako Weber. A nevyzaduje si to ziadne velke upravy - staci diera do vyfuku, matka z predneho naboja a po naladeni osadit zaslepku.Marek píše: Kdybych stavěl auto na srandu, určitě by nebylo složené ze sériových dílů a pak je jasné, že asi nedělám motor, který mi bude limitovat něco jako je řízení bohatosti sondou.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: GO motora 1700
Cory, pro moji informaci, čím měřís údaje z lambda sondy?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Ideální je asi osciloskop, ale i rychlý voltmetr lze.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: GO motora 1700
To je mi jasné, ale zajimalo by mě čím konkrétně měří CoryMarek píše:Ideální je asi osciloskop, ale i rychlý voltmetr lze.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: GO motora 1700
Mam take "udelatko", ktore zobrazuje hodnotu lambda na displeji, spolocne s teplotou lambda sondy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)