Check engine po vypnutí sytiče
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř zář 30, 2020 10:51
Check engine po vypnutí sytiče
Ahoj,
dokázal by mi někdo poradit? Nastartuji auto na sytič, vše se zdá být v pořádku, po ohřátí vypnu sytič a najednou se rozsvítí check engine (nezáleží jestli jedu a nebo stojím). Zkusil jsem si vyblikat chybu podle https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=299605 a pokud jsem správně pochopil, tak mi to vrátí chybu 14. Nicméně teplotu vody to ukazuje OK.
Nevíte čím by to mohlo být?
Lada Niva 1.7i 59kW, 1999, blikání je v pořadí... 1 blik check engine, pauza, 4 bliky check engine
dokázal by mi někdo poradit? Nastartuji auto na sytič, vše se zdá být v pořádku, po ohřátí vypnu sytič a najednou se rozsvítí check engine (nezáleží jestli jedu a nebo stojím). Zkusil jsem si vyblikat chybu podle https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=299605 a pokud jsem správně pochopil, tak mi to vrátí chybu 14. Nicméně teplotu vody to ukazuje OK.
Nevíte čím by to mohlo být?
Lada Niva 1.7i 59kW, 1999, blikání je v pořadí... 1 blik check engine, pauza, 4 bliky check engine
LADA NIVA 1.7i 1998 (VAZ 21214 - jednobod)
Re: Check engine po vypnutí sytiče
Mna by zaujimalo ako na tom vypinas sytic? Daj prosim fotku motoroveho priestoru a tiahla
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř zář 30, 2020 10:51
Re: Check engine po vypnutí sytiče
je tam od minulého majitele dodělávané ruční zapínání a vypínání sytičeCory píše:Mna by zaujimalo ako na tom vypinas sytic? Daj prosim fotku motoroveho priestoru a tiahla
LADA NIVA 1.7i 1998 (VAZ 21214 - jednobod)
Re: Check engine po vypnutí sytiče
Pre pomoc s riesenim problemu prosim dodat detailne fotky motora, resp. motoroveho priestoru. Zrejme to bude napadnute opravarom domacim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř zář 30, 2020 10:51
Re: Check engine po vypnutí sytiče
no sice nevím proč, když jsem napsal popis i kod chyby, ale vyfotil jsem, nejde to sem vložit, tak je to v albu na odkazeCory píše:Pre pomoc s riesenim problemu prosim dodat detailne fotky motora, resp. motoroveho priestoru. Zrejme to bude napadnute opravarom domacim.
https://www.zonerama.com/oldsch00ler/Album/6740689
LADA NIVA 1.7i 1998 (VAZ 21214 - jednobod)
Re: Check engine po vypnutí sytiče
Jednoduchy dovod - Tvoje auto nemá mať ručný sytič, preto tam bude niečo dorábané a prerábané. A väčšinou prave tieto prerábky sposobuju problemy. Az budem vecer na PC, pozriem tooldsch00ler píše:no sice nevím proč, když jsem napsal popis i kod chyby, ale vyfotil jsem, nejde to sem vložit, tak je to v albu na odkazeCory píše:Pre pomoc s riesenim problemu prosim dodat detailne fotky motora, resp. motoroveho priestoru. Zrejme to bude napadnute opravarom domacim.
https://www.zonerama.com/oldsch00ler/Album/6740689
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř zář 30, 2020 10:51
Re: Check engine po vypnutí sytiče
aha... tak snad to nebude něco šílenéhoCory píše:Jednoduchy dovod - Tvoje auto nemá mať ručný sytič, preto tam bude niečo dorábané a prerábané. A väčšinou prave tieto prerábky sposobuju problemy. Az budem vecer na PC, pozriem tooldsch00ler píše:no sice nevím proč, když jsem napsal popis i kod chyby, ale vyfotil jsem, nejde to sem vložit, tak je to v albu na odkazeCory píše:Pre pomoc s riesenim problemu prosim dodat detailne fotky motora, resp. motoroveho priestoru. Zrejme to bude napadnute opravarom domacim.
https://www.zonerama.com/oldsch00ler/Album/6740689
LADA NIVA 1.7i 1998 (VAZ 21214 - jednobod)
Re: Check engine po vypnutí sytiče
Coryho zrejme zaujimala hlavne fotka TBI pod tym vzduchovym filtrom. SPI totiz nie je karburator a ziadny sytic nema, o obohatenie zmesi pri starte sa stara RJ predlzenim impulzu vstrekovania. Je tam vobec TBI? Ak je tam naozaj doslova rucny sytic, tak to bude prerobene na karburator. Ale na fotkach vidno, ze su tam vysokotlakove hadice/trubky paliva a tiez kable cidiel, takze to vyzera, ze TBI tam je. V tom pripade tam nemoze byt ziadny sytic.
Chyba 14 znamena nizke napatie z cidla chladiacej kvapaliny do RJ (to je to cidlo, ktore mas odfotene na fotke s ventilatorom a idu don 2 kable). Do "budiku" teploty dava signal ine cidlo teploty, ktore sa nachadza na lavej strane hlavy pri sviecke cislo 4 a ide tam iba jeden kabel. Pri chybe 14 su asi iba 3 moznosti:
1. chybne cidlo teploty
2. skrat vodica s referencnym napatim 5 V z RJ
3. chybna RJ
Chyba 14 znamena nizke napatie z cidla chladiacej kvapaliny do RJ (to je to cidlo, ktore mas odfotene na fotke s ventilatorom a idu don 2 kable). Do "budiku" teploty dava signal ine cidlo teploty, ktore sa nachadza na lavej strane hlavy pri sviecke cislo 4 a ide tam iba jeden kabel. Pri chybe 14 su asi iba 3 moznosti:
1. chybne cidlo teploty
2. skrat vodica s referencnym napatim 5 V z RJ
3. chybna RJ
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř zář 30, 2020 10:51
Re: Check engine po vypnutí sytiče
Vložil jsem do alba dvě fotky, jedno je fotka TBI a druhé je fotka u volantu... bylo mi řečeno, že červená páčka je elektronický sytič, který se má zapínat při startu a vypínat po zahřátí na provozní teplotu... tak tak dělám, nezkoumal jsem kde je to napojené. Můžu koupit nové čídlo teploty a vyměnit a uvidím... nevěděl jsem, že do budíků a do ŘJ jednotky jdou hodnoty z dvou rozdílných čidel. MěHenry píše:Coryho zrejme zaujimala hlavne fotka TBI pod tym vzduchovym filtrom. SPI totiz nie je karburator a ziadny sytic nema, o obohatenie zmesi pri starte sa stara RJ predlzenim impulzu vstrekovania. Je tam vobec TBI? Ak je tam naozaj doslova rucny sytic, tak to bude prerobene na karburator. Ale na fotkach vidno, ze su tam vysokotlakove hadice/trubky paliva a tiez kable cidiel, takze to vyzera, ze TBI tam je. V tom pripade tam nemoze byt ziadny sytic.
Chyba 14 znamena nizke napatie z cidla chladiacej kvapaliny do RJ (to je to cidlo, ktore mas odfotene na fotke s ventilatorom a idu don 2 kable). Do "budiku" teploty dava signal ine cidlo teploty, ktore sa nachadza na lavej strane hlavy pri sviecke cislo 4 a ide tam iba jeden kabel. Pri chybe 14 su asi iba 3 moznosti:
1. chybne cidlo teploty
2. skrat vodica s referencnym napatim 5 V z RJ
3. chybna RJ
mimochodem... nevíte kde sehnat tu hadičku co vede z posilovače brzd a je tak perfektně zbastlená?
LADA NIVA 1.7i 1998 (VAZ 21214 - jednobod)
Re: Check engine po vypnutí sytiče
Ked je na Nive rec o sytici, mysli sa normalne taka ta vec s tiahlom a lankom/bowdenom, ktora sposobuje uzavretie privery v karburatore. Toto netusim co je a asi to ani nezistis inak ako sledovanim kade a kam presne vedu tie kable z toho spinaca. Mohlo by to byt trebars spinanie elektricky vyhrievaneho sania ("jezko"), ktore pri zohriatom motore netreba a tak sa da "usetrit" par amperov, ale to je len moj skromny tip.
Este predtym nez budes kupovat nove cidlo mozes spravit 2 veci: odpojit konektor z cidla teploty a pri zapnutom zapalovani zmerat napatie na oboch pinoch proti kostre. Na jednom ma byt referencnych 5 V z RJ, na druhom 0 (spolocne zemnenie cidla teploty a cidla polohy skrtiacej klapky). Tiez mozes ohmmetrom premerat odpor samotneho cidla. Je to termistor, pre charakteristiku odporu a teploty pozri foto.
Zmeraj priemer natrubkov na sani a posilnovaci brzd a kup v hocijakom obchode s gumovymi vyrobkami hadicu na vzduch daneho vnutorneho priemeru dostatocnej dlzky a odrez podla potreby. Ovela lacnejsie riesenie ako kupovat "original" hadicu na nejakom e-shope s dielmi na Nivu. Na koncoch mozes opatrne stiahnut sponami, aby to neprisavalo falosny vzduch.
Este predtym nez budes kupovat nove cidlo mozes spravit 2 veci: odpojit konektor z cidla teploty a pri zapnutom zapalovani zmerat napatie na oboch pinoch proti kostre. Na jednom ma byt referencnych 5 V z RJ, na druhom 0 (spolocne zemnenie cidla teploty a cidla polohy skrtiacej klapky). Tiez mozes ohmmetrom premerat odpor samotneho cidla. Je to termistor, pre charakteristiku odporu a teploty pozri foto.
Zmeraj priemer natrubkov na sani a posilnovaci brzd a kup v hocijakom obchode s gumovymi vyrobkami hadicu na vzduch daneho vnutorneho priemeru dostatocnej dlzky a odrez podla potreby. Ovela lacnejsie riesenie ako kupovat "original" hadicu na nejakom e-shope s dielmi na Nivu. Na koncoch mozes opatrne stiahnut sponami, aby to neprisavalo falosny vzduch.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř zář 30, 2020 10:51
Re: Check engine po vypnutí sytiče
klíček v poloze aby se rožli kontrolky (jedna před nastartováním) a na obou pinech konektoru co vede k čidlu je napětí 0.15-0.30V... něco obdobného jsem naměřil na alternátoru, když jsem řešil proč nedobíjí a musel jsem nakonec natáhnout úplně nový kabel. Našel jsem schéma -> http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... ntrvpr.jpg je to to čidlo číslo 7?
LADA NIVA 1.7i 1998 (VAZ 21214 - jednobod)
Re: Check engine po vypnutí sytiče
Ano, to je ono. Nieco tam je zle. Ak sa da z konektoru do RJ nejako jednoducho vytiahnut ten zlty kabel iduci z pinu C10 do cidla teploty, mohol by si potom priamo odmerat napatie na pine C10 pri zapojenom konektore. Ak by tam bolo tych 5 V, bude chyba v kabli (predrata izolacia/skrat) a mozes tahat novu kabelaz.
Re: Check engine po vypnutí sytiče
No na yo cidlo pre trplotu motora pre RJ, mas asi napojeny ten vypinac, bude tam asi este nejaky odpor, a tym vypinacom ovplyvnujes to cidlo, tym padom si RJ mysli ze je zima a dava tam viac paliva. Radny kutil
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř zář 30, 2020 10:51
Re: Check engine po vypnutí sytiče
HA!! Šel jsem to změřit a opravdu... po přepnutí páčky je najednou na jednom pinu konektoru 5.2VDusan píše:No na yo cidlo pre trplotu motora pre RJ, mas asi napojeny ten vypinac, bude tam asi este nejaky odpor, a tym vypinacom ovplyvnujes to cidlo, tym padom si RJ mysli ze je zima a dava tam viac paliva. Radny kutil
a ještě drobnost... codělá to vedle té červené páčky? taky nějaká super dodělávka nebo origo?
LADA NIVA 1.7i 1998 (VAZ 21214 - jednobod)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Check engine po vypnutí sytiče
Ta věc mi připomíná nulování denního počítadla L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´