chladenie na gombik
Moderátor: Moderátoři
chladenie na gombik
moja stara nivenka dostala od predchadzajuceho majitela zaujimave riesenie chladenia. ventilator sa spusta gombikom od nejakej lampicky na 220 z nocneho stolika
kedze som si to neskoro uvedomil, tak mi v redukcii v kopcoch zovrela samozrejme chladiaca zmes...
chcel by som to dat do poriadku, tak som zacal patrat a zistil som, ze:
- ventilator je ok, manualne ho zopnem
- reletko je ok, ten gombik je napojeny cez neho, inak by ho asi roztopilo
- termostat mi na kontaktoch dava okolo 5V a nemeni sa to ani za studena, ani za tepla
cize vychadza mi to na ten termostat, ale isty si niesom
je to toto?
https://www.automanta.sk/chladiacy-syst ... t-105.html
kedze som si to neskoro uvedomil, tak mi v redukcii v kopcoch zovrela samozrejme chladiaca zmes...
chcel by som to dat do poriadku, tak som zacal patrat a zistil som, ze:
- ventilator je ok, manualne ho zopnem
- reletko je ok, ten gombik je napojeny cez neho, inak by ho asi roztopilo
- termostat mi na kontaktoch dava okolo 5V a nemeni sa to ani za studena, ani za tepla
cize vychadza mi to na ten termostat, ale isty si niesom
je to toto?
https://www.automanta.sk/chladiacy-syst ... t-105.html
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladenie na gombik
Jak může termostat dávat nějaký napětíradoniva píše:…
- termostat mi na kontaktoch dava okolo 5V a nemeni sa to ani za studena, ani za tepla
cize vychadza mi to na ten termostat, ale isty si niesom
je to toto?
https://www.automanta.sk/chladiacy-syst ... t-105.html
Já bych řekl, že mluvíš o spínači pro ventilátor, který je na chladiči, tento: https://www.automanta.sk/chladicy-syste ... 0-734.html
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: chladenie na gombik
tiez mi to nejde do hlavy, ale je tam cca 5V. nemal by to byt spinac, teda bud rozopnuty, alebo zopnuty stav? skusim ho prepipat...
predchadzajuci majitel to mal odpojene, ako je vidiet na fotke... na tom co si mi poslal vyzera byt kus ina koncovka, cize neviem, ci je to ono
skor toto
https://www.automanta.sk/chladiacy-syst ... y-100.html
ale nevidiet koncovku, tak si niesom isty
predchadzajuci majitel to mal odpojene, ako je vidiet na fotke... na tom co si mi poslal vyzera byt kus ina koncovka, cize neviem, ci je to ono
skor toto
https://www.automanta.sk/chladiacy-syst ... y-100.html
ale nevidiet koncovku, tak si niesom isty
- Přílohy
-
- chladic ventilator.jpg (54.64 KiB) Zobrazeno 647 x
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladenie na gombik
Aha Sorry nevšiml jsem si podpisu .
Ty máš SPi … a já myslel že podle "stará Nivenka" jde o karburátor a tím pádem snímač teploty na chladiči
Ve skutečnosti se tedy jedná o snímač teploty na výstupu vody z hlavy motoru. Jako Volty tam asi nějaký drobný, skutečně asi těch 5 V, budou, ale to je napětí pro celou elektroniku řízení motoru. Ty by jsi na daném čidle měl měřit odpor v ohmech. Ale jestli se se stoupající teplotou zvyšuje nebo snižuje … a - hele: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=12359
L.
Ty máš SPi … a já myslel že podle "stará Nivenka" jde o karburátor a tím pádem snímač teploty na chladiči
Ve skutečnosti se tedy jedná o snímač teploty na výstupu vody z hlavy motoru. Jako Volty tam asi nějaký drobný, skutečně asi těch 5 V, budou, ale to je napětí pro celou elektroniku řízení motoru. Ty by jsi na daném čidle měl měřit odpor v ohmech. Ale jestli se se stoupající teplotou zvyšuje nebo snižuje … a - hele: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=12359
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: chladenie na gombik
Na nive jsem saharu nemel vubec, ale trcely tam 2 dvojlinky kabelu, nekde u klaksonu a to bylo pro saharu, kterou jsem dopojil a fungovala. Spina mi ale odhadem kolem 110'C a to mi prijde vysoko, sepne v polovine mezi znackou 90'C a zacatkem cerveneho pole, na palubce. Nevim jestli to tak ma byt, ale v terenu bych uvital knoflik na dodatecne sepnuti. Saharu pusti RJ, podle info z toho snimace teploty?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: chladenie na gombik
Zkus se podívat na vyblikání chyb, při přikostření jednoho z pinů konektoru by se měla spustit sahara nebo aspoň cvaknout relé. Pokud by jednotka neměla signál z čidla teploty, dělalo by to podle mě víc problémů než jen nefunkční saharu. Spíš bude odpojený kabel z jednotky k relé.
Lada Niva 21213 1,7i Torsen - příprava na expediční speciál, v hlavní roli COčko a flexa
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladenie na gombik
Na všech mých (třech) brichoplazech to tak bylo. L.Mara píše:… . Saharu pusti RJ, podle info z toho snimace teploty?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: chladenie na gombik
ono to robi viac problemov, len zatial ma nenapadlo na ne pozerat ako na celok, zatial som ich riesil len postupne...Sochař píše: Pokud by jednotka neměla signál z čidla teploty, dělalo by to podle mě víc problémů než jen nefunkční saharu. Spíš bude odpojený kabel z jednotky k relé.
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: chladenie na gombik
To co mas na fotke odpojene nie je termostat ani termospinac ventilatora, ale cidlo teploty chladiacej kvapaliny pre RJ. Niva SPI nema spinanie ventilatora chladica riesene cez termospinac, ale je spinany priamo RJ podla signalu z toho odpojeneho cidla. Ak ten konektor nie je zapojeny do cidla chladiacej kvapaliny, RJ pusta ventilator permanentne a ulozi chybu 14 alebo 15. Charakteristiku odporu cidla pri danej teplote premeraj ohmmetrom a porovnaj s tabulkou v prirucke k SPI. Samotny konektor cidla ma 2 vodice - na jednom je privedenych referencnych 5 V z RJ (toto napatie zmerias pri odpojenom konektore voltmetrom proti kostre) a zaroven sluzi ako signalova cesta spat k RJ (pri zapojenom konektore je tam signalove napatie zhruba 1-4 V podla teploty a odporu cidla); druhy vodic je zemnenie spolocne s cidlom polohy skrtiacej klapky.
Re: chladenie na gombik
si nasiel staru temu? dobre, vdaka... dava to zmysel. ja to mam ale vyriesene tak, ze je tam manualny gombik z nocnej lampy, co spusta ten ventilator cez rele. cize rj nanho uz nema dosah, dakto ju zbavil vlady
cize budem musiet najst aj original vedenie od RJ ku reletku, co bude problem...
cize budem musiet najst aj original vedenie od RJ ku reletku, co bude problem...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: chladenie na gombik
Som to relativne nedavno riesil, chvilu mi trvalo, kym som cely system pochopil, tak si vravim, ze to napisem aj sem, mozno sa to niekomu zide, aj ked asi tebe je to uz na nic.
Na spinanie ventilatora sa vykasli, gombik je fajn, len treba davat na to pozor alebo namontovat na vodne cerpadlo vrtulu, lebo v terene ten elektricky ventilator aj tak musi furt bezat, aby motor uchladil. Problem je, ze v pripade nefunkcnej lambda regulacie alebo v "otvorenej slucke" (kym sa lambda sonda zohreje a zacne davat spravny signal) sa cidlo teploty chladiacej kvapaliny pouziva na odhad tvorby zmesi a ked je signal zly alebo nijaky, asi to moze dost vyrazne zvysovat spotrebu.
Na spinanie ventilatora sa vykasli, gombik je fajn, len treba davat na to pozor alebo namontovat na vodne cerpadlo vrtulu, lebo v terene ten elektricky ventilator aj tak musi furt bezat, aby motor uchladil. Problem je, ze v pripade nefunkcnej lambda regulacie alebo v "otvorenej slucke" (kym sa lambda sonda zohreje a zacne davat spravny signal) sa cidlo teploty chladiacej kvapaliny pouziva na odhad tvorby zmesi a ked je signal zly alebo nijaky, asi to moze dost vyrazne zvysovat spotrebu.
Re: chladenie na gombik
zapinam to len do kopca, dolekopcom stiha chladit pasivne. problem je, ze na to obcas zabudnem
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120