chladenie na gombik

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

chladenie na gombik

Příspěvek od radoniva »

moja stara nivenka dostala od predchadzajuceho majitela zaujimave riesenie chladenia. ventilator sa spusta gombikom od nejakej lampicky na 220 z nocneho stolika :roll:

kedze som si to neskoro uvedomil, tak mi v redukcii v kopcoch zovrela samozrejme chladiaca zmes...

chcel by som to dat do poriadku, tak som zacal patrat a zistil som, ze:

- ventilator je ok, manualne ho zopnem
- reletko je ok, ten gombik je napojeny cez neho, inak by ho asi roztopilo
- termostat mi na kontaktoch dava okolo 5V a nemeni sa to ani za studena, ani za tepla

cize vychadza mi to na ten termostat, ale isty si niesom

je to toto?
https://www.automanta.sk/chladiacy-syst ... t-105.html
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od Luděk Musil »

radoniva píše:
- termostat mi na kontaktoch dava okolo 5V a nemeni sa to ani za studena, ani za tepla
cize vychadza mi to na ten termostat, ale isty si niesom
je to toto?
https://www.automanta.sk/chladiacy-syst ... t-105.html
Jak může termostat dávat nějaký napětí :?: :?: :?:
Já bych řekl, že mluvíš o spínači pro ventilátor, který je na chladiči, tento: https://www.automanta.sk/chladicy-syste ... 0-734.html
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od radoniva »

tiez mi to nejde do hlavy, ale je tam cca 5V. nemal by to byt spinac, teda bud rozopnuty, alebo zopnuty stav? skusim ho prepipat...

predchadzajuci majitel to mal odpojene, ako je vidiet na fotke... na tom co si mi poslal vyzera byt kus ina koncovka, cize neviem, ci je to ono

skor toto

https://www.automanta.sk/chladiacy-syst ... y-100.html

ale nevidiet koncovku, tak si niesom isty
Přílohy
chladic ventilator.jpg
chladic ventilator.jpg (54.64 KiB) Zobrazeno 647 x
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od Luděk Musil »

Aha :!: :idea: Sorry :oops: :!: nevšiml jsem si podpisu :cry: .
Ty máš SPi … a já myslel že podle "stará Nivenka" jde o karburátor a tím pádem snímač teploty na chladiči :idea:
Ve skutečnosti se tedy jedná o snímač teploty na výstupu vody z hlavy motoru. Jako Volty tam asi nějaký drobný, skutečně asi těch 5 V, budou, ale to je napětí pro celou elektroniku řízení motoru. Ty by jsi na daném čidle měl měřit odpor v ohmech. Ale jestli se se stoupající teplotou zvyšuje nebo snižuje :dontknow: … a - hele: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=12359
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od Mara »

Na nive jsem saharu nemel vubec, ale trcely tam 2 dvojlinky kabelu, nekde u klaksonu a to bylo pro saharu, kterou jsem dopojil a fungovala. Spina mi ale odhadem kolem 110'C a to mi prijde vysoko, sepne v polovine mezi znackou 90'C a zacatkem cerveneho pole, na palubce. Nevim jestli to tak ma byt, ale v terenu bych uvital knoflik na dodatecne sepnuti. Saharu pusti RJ, podle info z toho snimace teploty?
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Sochař
Příspěvky: 7
Registrován: stř črc 29, 2020 20:26

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od Sochař »

Zkus se podívat na vyblikání chyb, při přikostření jednoho z pinů konektoru by se měla spustit sahara nebo aspoň cvaknout relé. Pokud by jednotka neměla signál z čidla teploty, dělalo by to podle mě víc problémů než jen nefunkční saharu. Spíš bude odpojený kabel z jednotky k relé.
Lada Niva 21213 1,7i Torsen - příprava na expediční speciál, v hlavní roli COčko a flexa
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od Luděk Musil »

Mara píše:… . Saharu pusti RJ, podle info z toho snimace teploty?
Na všech mých (třech) brichoplazech to tak bylo. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od radoniva »

Sochař píše: Pokud by jednotka neměla signál z čidla teploty, dělalo by to podle mě víc problémů než jen nefunkční saharu. Spíš bude odpojený kabel z jednotky k relé.
ono to robi viac problemov, len zatial ma nenapadlo na ne pozerat ako na celok, zatial som ich riesil len postupne...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od Henry »

To co mas na fotke odpojene nie je termostat ani termospinac ventilatora, ale cidlo teploty chladiacej kvapaliny pre RJ. Niva SPI nema spinanie ventilatora chladica riesene cez termospinac, ale je spinany priamo RJ podla signalu z toho odpojeneho cidla. Ak ten konektor nie je zapojeny do cidla chladiacej kvapaliny, RJ pusta ventilator permanentne a ulozi chybu 14 alebo 15. Charakteristiku odporu cidla pri danej teplote premeraj ohmmetrom a porovnaj s tabulkou v prirucke k SPI. Samotny konektor cidla ma 2 vodice - na jednom je privedenych referencnych 5 V z RJ (toto napatie zmerias pri odpojenom konektore voltmetrom proti kostre) a zaroven sluzi ako signalova cesta spat k RJ (pri zapojenom konektore je tam signalove napatie zhruba 1-4 V podla teploty a odporu cidla); druhy vodic je zemnenie spolocne s cidlom polohy skrtiacej klapky.
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od radoniva »

si nasiel staru temu? dobre, vdaka... dava to zmysel. ja to mam ale vyriesene tak, ze je tam manualny gombik z nocnej lampy, co spusta ten ventilator cez rele. cize rj nanho uz nema dosah, dakto ju zbavil vlady :)

cize budem musiet najst aj original vedenie od RJ ku reletku, co bude problem...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od Henry »

Som to relativne nedavno riesil, chvilu mi trvalo, kym som cely system pochopil, tak si vravim, ze to napisem aj sem, mozno sa to niekomu zide, aj ked asi tebe je to uz na nic.

Na spinanie ventilatora sa vykasli, gombik je fajn, len treba davat na to pozor alebo namontovat na vodne cerpadlo vrtulu, lebo v terene ten elektricky ventilator aj tak musi furt bezat, aby motor uchladil. Problem je, ze v pripade nefunkcnej lambda regulacie alebo v "otvorenej slucke" (kym sa lambda sonda zohreje a zacne davat spravny signal) sa cidlo teploty chladiacej kvapaliny pouziva na odhad tvorby zmesi a ked je signal zly alebo nijaky, asi to moze dost vyrazne zvysovat spotrebu.
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: chladenie na gombik

Příspěvek od radoniva »

zapinam to len do kopca, dolekopcom stiha chladit pasivne. problem je, ze na to obcas zabudnem :rolleyes:
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“