Niva Tajga

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Niva Tajga

Příspěvek od tajga »

tento rok konecne prisli horucavy takze dutiny dostali napapat dinitrolu. kedze sa mi nechcelo studovat kde su vsetky diery a niektore boli male, tak som navrtal nove kde bolo treba. Ked som do dier posvietil baterkou tak ziadna hrdza vsak to je nove, ale povrchovo to už upravuju, vyzeralo to niecim našopované.
20200807_171927x.jpg
20200807_171915x.jpg
20200807_171841x.jpg
20200807_171823x.jpg
20200807_171839x.jpg
Přílohy
20200807_172122x.jpg
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Niva Tajga

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Dobre ty :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Niva Tajga

Příspěvek od tajga »

Na 5.000km dolievam 2 deci oleja. minule som otvoril nalievaciu zatku, bol teply motor a poriadne sa z toho dymylo ako z vyfuku
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7272
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Niva Tajga

Příspěvek od valda1971 »

tajga píše:Na 5.000km dolievam 2 deci oleja. minule som otvoril nalievaciu zatku, bol teply motor a poriadne sa z toho dymylo ako z vyfuku
To je naprosto v pohodě :) Aspoň ty dvě deci :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Tajga

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

No mě u 1,9tdi na výměnu po 15tkm litr... Ale má přes 500...
U nového auta bych očekával že do výměny nebude nic pozorovatelné... Alespoň u benzínových motorů co jsem měl jsem si nikdy ničeho nevšiml... Ale učili jsme se že ztráty jsou v nějakých mezích normální...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7272
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Niva Tajga

Příspěvek od valda1971 »

Ondra1,7mpi píše:No mě u 1,9tdi na výměnu po 15tkm litr... Ale má přes 500...
.... u benzínových motorů co jsem měl jsem si nikdy ničeho nevšiml... Ale učili jsme se že ztráty jsou v nějakých mezích normální...
Já u Priory také ne, ale ty jeho 2dcl/5t.km jsou naprosto v normě - výrobci udávají víc.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Tajga

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Motor priory je asi už úplně jiný než ten žigul základ v nivě ne? Moc to neznám... Poslední dobou se bavím když tak poletuju po okolních lesích že každý zná nivu jenom jako požírač benzínu... Hlavně ta klasika trávově zelená :mrgreen: A ono to je i jinak... Tam mi také mizí olej ale guferem k převodovce a nějak není čas a chuť to řešit... Musí počkat na další rozborku...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7272
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Niva Tajga

Příspěvek od valda1971 »

Ondra1,7mpi píše:Motor priory je asi už úplně jiný než ten žigul základ v nivě ne?
Ano - úplně jiný :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Niva Tajga

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

A připomíná ten motor něco co známe ze zbytku světa? Nebo je to čistě ruský atyp? :?:
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7272
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Niva Tajga

Příspěvek od valda1971 »

Ondra1,7mpi píše:A připomíná ten motor něco co známe ze zbytku světa? Nebo je to čistě ruský atyp? :?:
Na to musí odpovědět někdo znalejší :wink: Já vím, že je čistě ruský, vidět toho moc není, ale určitě se najdou podobnosti, dyť je to "na jedno kopyto" :D
Ale třeba prkotina, kterou pochválil jeden automechanik/kamarád při prohlídce, že trubky od klimy jsou zohýbané tak, aby co nejméně překážely v servisních úkonech. Na to třeba francouzi kašlou :D
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4040
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva Tajga

Příspěvek od Georgius »

Двигатель ВАЗ‑2108 (1,3 л; диаметр цилиндра 76 мм, ход поршня 71 мм) — оригинальная конструкция, сделанная с оглядкой на аналоги. На стадии разработки обсуждалось множество вари­аций (например, для одной только камеры сгорания было предложено 13 вариантов!), - конечно, с привязкой к имеющемуся на заводе оборудованию. Двигатель «восьмерки» технологически унифицировали с классическими моторами по диаметру цилиндров, коренным и шатунным шейкам коленвала. Унифицировали, в частности, и поршневые пальцы, клапаны (кроме длины стержней). Мотор ВАЗ‑2108 мощностью 65 л.с. оказался одним из самых мощных в классе, он немного уступал лишь 68‑сильному двигателю фиатовского Ritmo. Сразу предусмотрели 70‑сильный агрегат (1,5 л; 82 × 71 мм). По требованию маркетологов для западных рынков создали и 54‑сильный вариант объемом 1,1 литра (76 × 60,6 мм), но спрос на него оказался невелик ­ и делали его недолго.

Takže 2108 by podle toho měl být opravdu rusko-Poršácký originál. A z motoru 2108 se vyvinul 2112 1.5 16V a z něj vznikla 1.6, která byla v posledních desítkách a v Prioře a její evolucí/emisní degenerací vznikly motory co jsou dnes v Grantách, Kalinách a Vestách. Jsme OT, ale možná Cory doplní.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4306
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva Tajga

Příspěvek od Teepee »

Na spotřebu oleje by možná mohla hrát roli ta řidší 5W-40tka co používáš. Kolik už máš najeto?
Určitě máš k autu návod k obsluze, co je v něm uvedené? V tom na mojí (modelový rok 2009) je uvedeno jen 10W-40.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Niva Tajga

Příspěvek od tajga »

Teepee píše:Na spotřebu oleje by možná mohla hrát roli ta řidší 5W-40tka co používáš. Kolik už máš najeto?
Určitě máš k autu návod k obsluze, co je v něm uvedené? V tom na mojí (modelový rok 2009) je uvedeno jen 10W-40.

najeto 10.000km. Bolo mi to divne preco tam dali 5W-40, ale nekecal som im do toho, je to garancny servis tak som to nechal na nich. Dali tam hentaky a mal som dojem ze sa v tom vyznaju . Teraz dolievam s 10W-40 ako mi tu na fore poradili ze nie je to problem pokial je olej z rovnakeho zlozenia. Je mozne ze to robi redsi olej a je mozne ze motor je do tych 10tkm este v zabehu ? Dolievam tak po 2 deci ked klesne na spodnu rysku aby zbytocne nebolo vela. Dal som este taku nadobku ktora primazava ventily k LPG a nalievam tam toto. Pre zigulacky motor to asi netreba ale myslim ze mu to robi dobre :lol: To bere malicko jeden liter na 10.000km Asi sa karbony ozaj rozpustaju lebo teraz sa farbi olej trochu do tmava a predtym aj na starej nive bol cistucky od vymeny po vymenu. Auto ide ako svycarske hodinky, aj motor podla zvuku nema chybu. Tych par tuningovych uprav co som urobil, primaz, sviecky, ziarovky, kabinovy filter stalo spolu 200E a auto sa hodne vylepsilo. Este rozmyslam dat parkovacie senzory dopredu a dozadu, je to cca 40E z ciny , ale ta montaz ma zatial odradza, kablovacky po celom aute.
Přílohy
jlm.jpg
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 421
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Niva Tajga

Příspěvek od scot »

Ten ridsi olej by mohl delat problemy. V Renaultu Megane jsem mel od vyroby 5W-40 a do prvni vymeny jsem taky dolival. Pri garancce mi tam dali 10W-40 a zatim mam (klepu na drevo) klid.Celkove mi motor prijde zajety az tak po 30 tisicich, jde mi dolu i spotreba. Dolival jsem tak pul litru kazdych 7 tisic. Podle servisu je norma 1L na 1000km. Kdyby mi to zralo tolik, tak se toho auta okamzite zbavim. Zajimave je,ze druhe auto Suzuki Scross ma olej 5W-30 a olej nezere. Do parkovacich senzoru na nivu bych asi nesel. Je to jedine auto ve kterem krasne vidim vsechny rohy karoserie. Parkovaci senzory mi v nem prijdou uplne zbytecne.
Uživatelský avatar
nespor.jenda
Příspěvky: 275
Registrován: sob srp 18, 2018 15:12
Bydliště: Třebívlice

Re: Niva Tajga

Příspěvek od nespor.jenda »

scot píše:...Do parkovacich senzoru na nivu bych asi nesel. Je to jedine auto ve kterem krasne vidim vsechny rohy karoserie. Parkovaci senzory mi v nem prijdou uplne zbytecne.
Parkovací senzor vepředu mám stejný jako ty - rám. Vzadu tažné, ale pravda je, že rohem nárazníku už jsem jednou škrábnul svůj vlastní sloupek. Z boku nášlapy, opět už jsem jednou škrábnul o kámen. :wink:
Prodal jsem Forda a koupil si VAZ, auto co vyrábí Sovětský svaz.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“